Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 44 av 65 FørstFørst ... 34 42 43 44 45 46 54 ... SisteSiste
Viser resultater 1.076 til 1.100 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #1076
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jepp, men når han har sagt at han skal kjøre doble forgassere og grenrør da bør han velge en kam som kompletterer oppsettet og ikke en kam som er avgassgodkjent for en bil som uansett ikke blir godkjent pga trimming.
    Ikke noe problem å få godkjent en trimma bil, så lenge effekten er innafor det som er satt som maks for karrosseritypen og blitt ført i vognkort Er det feks. en 240 er det vel 220hk og litt ove 300Nm? Skal sugetrimme rimelig greit for å få det på en B21 uten at det hverdagslige registeret faller bort... For 7/900 er det vel satt til 238hk og 315Nm husker jeg ikke feil.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #1077
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    200 serie: 220HK /280Nm
    7/9 serie: 238Hk /310Nm
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  3. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  4. #1078
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke effekten eller dreiemomentet som er utfordringen, det er avgasskravene på biler etter 1989.

  5. #1079
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    200 serie: 220HK /280Nm
    7/9 serie: 238Hk /310Nm
    Oi.. da må det bli trangere hull i restriktoren på 24v'n Godt den ikke skal sitte i så alt for lenge, uansett. Mulig de ikke bryr seg så mye om momentet, er vel helst effekten de henger seg opp i
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #1080
    Registrerte brukere Stefan1980 sin avatar
    Medlem siden
    07. aug. 2011
    Sted
    Bruvoll / Nord Odal
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Tråden har eksplodert her

    Men bilen denne b21 motoren sitter i er en 1978 modell Volvo 242... Hva bilen skal brukes til, en helt vanlig hverdagsbil med det "lille" ekstra Senkefjører og andre dempere og stag til motorrommet vil også bli montert så fort snøen blir borte og varmegradene stiger
    Skal ikke ha den på en bane men planen var da å få den til å gå greit og ha grom lyd Så sånn i hodet mitt har jeg sett for meg med det jeg nå har tilgjengelig + den kammen som er bestilt og etter skikkelig jurtering av gasserne sett for meg en ca 150 Hk + som vil fungere bra nok for meg... Men det det satser jeg på skal gå rimelig greit... Har aldri trimma en motor før utenom å skru opp ladetrykk på en at motor jeg hadde, b23at med 1 bar med orginal trykkforgasser som jeg syntes gikk som et skudd
    Men som sagt, skal komme med tilbakemeldinger da gasserne har fått de riktige halsringene og dyser og alt det der...

  7. #1081
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Men da er det helt greit, og suppeforbruk var heller ikke av bekymring såvidt jeg har forstått?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #1082
    Registrerte brukere Stefan1980 sin avatar
    Medlem siden
    07. aug. 2011
    Sted
    Bruvoll / Nord Odal
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Nei, er overhodet ikke bekymret over bensinforbruk... Blir nok ikke så ille det da gasserne er justert skikkelig (Riktige dyser ovs)

  9. #1083
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Du skal være klar over at det i stor grad er tenningsanlegget som bestemmer bensinforbruket, ikke bensinsystemet.

    Grunnen er at ett veikt gammelt og gjerne utslitt tenningsanlegg ikke klarer å tenne "tynne" blandinger og da opplever man motorfusk. Hvis man ikke er klar over at dette ALLTID, innen rimelighetens grenser selvsagt, er forårsaket av tenningsanlegget og ikke forgasserene så angriper man feil og justerer opp bensinmengden med større dyser. Dette øker forbruket dramatisk.
    Så kommer ignorantene og peker og ler og påstår hardnakket at "forgassere er bensinslukere".

    Jeg anbefaler derfor alltid at man VURDERER en slik: http://www.summitracing.com/parts/crn-6000-6440
    og gjerne at man kompletterer med en slik: http://www.summitracing.com/parts/crn-730-0891

    Da blir motoren lettstartet, den leverer høyere dreiemoment og høyere effekt og man kan kjøre tynne blandinger uten motorfusk med forgassere også.
    Sist endret av Batland; 09/03/13 kl 14:08

  10. #1084
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du skal være klar over at det i stor grad er tenningsanlegget som bestemmer bensinforbruket, ikke bensinsystemet.

    Grunnen er at ett veikt gammelt og gjerne utslitt tenningsanlegg ikke klarer å tenne "tynne" blandinger og da opplever man motorfusk. Hvis man ikke er klar over at dette ALLTID, innen rimelighetens grenser selvsagt, er forårsaket av tenningsanlegget og ikke forgasserene så angriper man feil og justerer opp bensinmengden med større dyser. Dette øker forbruket dramatisk.
    Så kommer ignorantene og peker og ler og påstår hardnakket at "forgassere er bensinslukere".

    Jeg anbefaler derfor alltid at man VURDERER en slik: http://www.summitracing.com/parts/crn-6000-6440
    og gjerne at man kompletterer med en slik: http://www.summitracing.com/parts/crn-730-0891

    Da blir motoren lettstartet, den leverer høyere dreiemoment og høyere effekt og man kan kjøre tynne blandinger uten motorfusk med forgassere også.
    CDI og 100mA er vel ikke akkuratt noe å skryte av? Gnistdurasjonen er fin på Coilen Men den avhenger også av hvorvidt den CDI'en gir tilstrekkelig durasjon...
    Sist endret av Njål Nilssen; 09/03/13 kl 18:25
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #1085
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    CDI og 100mA er vel ikke akkuratt noe å skryte av? Gnistdurasjonen er fin på Coilen Men den avhenger også av hvorvidt den CDI'en gir tilstrekkelig durasjon...
    100 mA er det LX91 coilen leverer med 12 - 14 V inn på + polen og en inductive tenningmodul på minus polen.
    Nå er det slik at jeg mener at "lagom er best" og derfor foreslo jeg akkurat den boksen og LX91 coilen, bl.a pga pris.
    Resultatet av disse to blir meget godt, pålitelig og holdbart. Når CDI boksen driver LX91 coilen da øker gniststrømmen fra 100 mA til 380 mA som er plenti.

    Til en multicoil og wastedspark "dust" hadde jeg i stedet vist LX92 coilen bare for å vise hvor elendig disse moderne greiene "so ungdomen lika" egentlig er :
    http://www.summitracing.com/parts/crn-730-0892

    Sammen med Crane boksen gir LX92 coilen en gnist som 510mA, hele 10 ganger!! kraftigere enn gnisten fra en LS coil og samtidig klarer de fint 20 000 o/min på en 4 syl. motor!
    Sist endret av Batland; 10/03/13 kl 01:04

  12. #1086
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nå er det slik at jeg mener at "lagom er best" og derfor foreslo jeg akkurat den boksen og LX91 coilen, bl.a pga pris.
    Resultatet av disse to blir meget godt, pålitelig og holdbart.

    Til en multicoil og wastedspark "dust" hadde jeg vist denne bare for å vise hvor elendig disse moderne greiene "so ungdomen lika" egentlig er :
    http://www.summitracing.com/parts/crn-730-0892
    Det begynner å bli noe av det bedre av ordinære coiler/tenning Ser gromt ut med 5/6 slike på rad festa på torpedoen med kjøling og skjerma resistorløse plugger og pluggkabler Men lite vits med CDI på den, bedre med motorstyring og IGBT da, så man kan gi den ladetiden den trenger, med 0,21 Ohm resistans går laddetiden betydelig opp pga. høy strømgang... Pittesmå "nedihullettil pluggen size" COP er ikke min favoritt heller... Men så har jeg noe i en HELT annen ende av skalaen på 24v'n min da... men "ingen" tror på 150Amp og 3ms gnist... Jeg må være dum... jeg er da bare ungdomen på 24, og jeg liker slikt jeg
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #1087
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    men "ingen" tror på 150Amp og 3ms gnist... Jeg må være dum... jeg er da bare ungdomen på 24, og jeg liker slikt jeg
    De færreste er så interessert at de bruker noe som helst tid på tenningsanlegg. Det er "monkey see, monkey do" som gjelder og da betviles alt som ikke er midt i "manistreem-en."

  14. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  15. #1088
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Få se ditt kamforslag til Stefan1980 da?
    Alt High-tech gnukket kan med fordel holdes hemmelig. Jeg er bare interessert i to enkle opplysninger; durasjon v/ 1,27 mm og høyden på overlappstriangelet.
    Eks: 240/3,2mm.
    Alt for lite info om delene som er brukt, så det er veldig omtrentlig. Du kan velge. 242/3.76 eller 246/4.98.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  16. #1089
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Håper ikke det ikke var den som havarerte etter en halv runde på ACR

    http://www.youtube.com/watch?v=_pP-CJsKcGc
    Det var nok brukerfeil, gitt. Det er greit å ikke burne videre når motoren koker fordi mannen bak rattet har glemt å skru på viftene....
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  17. #1090
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det avhenger selvsagt totalt av innfalsvinkelen og vi holdes i mørket. Vi VET! ingenting om hverken utgangspunktet eller resultatet. Jeg tror selvsagt ikke at SWR lyger, men å bare slenge ut en udokumentert påstand om store forbedringer det holder ikke her i gården.
    Holder denne? Det orange er vår 3.0, 1.65Bar momentkurve og den røde stiplede er en 3.2-liters med MASSE arbeid, nær tredobbel pris og 1.82 bar trykk...



    Ser ikke bort ifra at jeg hadde gjort det samme hvis man fikk tilgang til fakta informasjon, men det avhenger selvsagt av hva som avsløres.

    Det går ikke for det er ingenting å sammenligne. SWR driver jo med dette som levebrød og har utstyr deretter. Det simuleres og high-teches over en lav sko. Nå er det ikke noe galt med det, tvert imot, men jeg er i beste tilfellet amatør og finner helt andre områder utfordrene og interessante.
    Eks. "Hele verden" slenger dritt om AT satsene. De går så dårlig, de bruker så mye bensin osv osv. Det samme gjelder K-jet. Folk syter og klager og får det bare ikke til.
    Da skal det klages på delene for, alle vet at siden "Det er typisk Norsk å være GOD", så det kan UMULIG være noe galt med egen kompetanse eller mangel på teknisk innsikt og erfaring, ikke sant?
    Jeg finner det derfor utfordrende og interessant og se hvor godt man klarer å få en AT motor eller K-jet motor til å fungere i forhold til effekt, forbruk, lettstartethet, holdbarhet, kjøreglede og eierglede - og uten å måtte kjøpe en masse med ettermakeds dritt.

    Hvem andre gidder dette?
    Hvem som helst kan gå i gang da det ikke koster allverden slik at man ikke begrenses av det økonomiske. Det blir da helt opp til den enkelte å tenke ut hvordan, hva, må gjøres for å få det resultatet man søker.

    En hel haug med flinke svensker med gode resultater å vise til var så lei, frustret og forbannet på K- jet at de samlet sammen alt de hadde av K-jet deler i bygden og hadde feiring rundt bålet.
    Slikt gjør at man tar utfordringen på alvor.
    Au contraire, m'sieu. Det nytter ikke å kaste penger på en motor med "gromme deler" og forvente et topp resultat. Ei heller nytter det å kaste skrot på bilen og forvente topp ditto. Det ENESTE som funker er en bra KOMBINASJON av deler, samme pokker om de er fra i morgen eller 1970.

    "Alle er gode til noe, men ingen er gode til alt."
    Når SWR sier at han omsetter i "store mengder" så MÅ det da være mulig å finne noe objektiv informasjon som viser resultatene. Da må da være måte på "Hard Core Underground" kundekrets. Noen har noen filmklipp.
    Store mengder? Jeg sa at jeg har solgt flere stykk av kammer laget på det konseptet med gode resultater så langt mine kunder har uttalt seg... Jeg har ikke distribusjonsnettet til Summit akkurat.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  18. #1091
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stefan1980 Vis post
    Tråden har eksplodert her

    Men bilen denne b21 motoren sitter i er en 1978 modell Volvo 242... Hva bilen skal brukes til, en helt vanlig hverdagsbil med det "lille" ekstra Senkefjører og andre dempere og stag til motorrommet vil også bli montert så fort snøen blir borte og varmegradene stiger
    Skal ikke ha den på en bane men planen var da å få den til å gå greit og ha grom lyd Så sånn i hodet mitt har jeg sett for meg med det jeg nå har tilgjengelig + den kammen som er bestilt og etter skikkelig jurtering av gasserne sett for meg en ca 150 Hk + som vil fungere bra nok for meg... Men det det satser jeg på skal gå rimelig greit... Har aldri trimma en motor før utenom å skru opp ladetrykk på en at motor jeg hadde, b23at med 1 bar med orginal trykkforgasser som jeg syntes gikk som et skudd
    Men som sagt, skal komme med tilbakemeldinger da gasserne har fått de riktige halsringene og dyser og alt det der...
    Ah. Så ikke denne posten før jeg postet tall. Men jeg skal ikke si stort før jeg får tilbakesvar på tallene..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  19. #1092
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Alt for lite info om delene som er brukt, så det er veldig omtrentlig. Du kan velge. 242/3.76 eller 246/4.98.
    Flott.
    Med 2,1L motorvolum, bare 40 mm forgassere og ett ønske om bra bunndrag, så foreslo jeg 240/3,2 til ham.
    Jeg ser det slik at de små forgasserene begrenser effektuttaket såpass at det er ett ok kompromiss.

  20. #1093
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Holder denne? Det orange er vår 3.0, 1.65Bar momentkurve og den røde stiplede er en 3.2-liters med MASSE arbeid, nær tredobbel pris og 1.82 bar trykk...

    Au contraire, m'sieu. Det nytter ikke å kaste penger på en motor med "gromme deler" og forvente et topp resultat. Ei heller nytter det å kaste skrot på bilen og forvente topp ditto. Det ENESTE som funker er en bra KOMBINASJON av deler, samme pokker om de er fra i morgen eller 1970.

    Store mengder? Jeg sa at jeg har solgt flere stykk av kammer laget på det konseptet med gode resultater så langt mine kunder har uttalt seg... Jeg har ikke distribusjonsnettet til Summit akkurat.
    Javisst holder den der.
    Dette ser virkelig flott ut, men det er vel E85, eller?
    Synes ikke at du skal sammenligne for mye med den andre der. Man ser lang vei at den er spec. av halv-aper. En 3,2 L motor som ikke presterer bedre enn ca. 260 hk på 4000 o/min er bare patetisk, men eieren kan helt sikkert skryte av hvor svær turbo og hvor ville kammer han har. :(

  21. #1094
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Det var nok brukerfeil, gitt. Det er greit å ikke burne videre når motoren koker fordi mannen bak rattet har glemt å skru på viftene....
    Var det din motor? Han var nok litt heit i toppen om han glemte viftene

  22. #1095
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Javisst holder den der.
    Dette ser virkelig flott ut, men det er vel E85, eller?
    Synes ikke at du skal sammenligne for mye med den andre der. Man ser lang vei at den er spec. av halv-aper. En 3,2 L motor som ikke presterer bedre enn ca. 260 hk på 4000 o/min er bare patetisk, men eieren kan helt sikkert skryte av hvor svær turbo og hvor ville kammer han har. :(
    Så vidt meg bekjent kjørte begge E85, skal ikke si for sikkert , det kan hende at jeg har missforstått Motparten var vel VS?
    Sist endret av Njål Nilssen; 10/03/13 kl 14:12
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #1096
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Så vidt meg bekjent kjørte begge E85, skal ikke si for sikkert , det kan hende at jeg har missforstått
    Motparten var vel VS?
    Da må vi trekke fra endel før vi kan sammenligne med de resultater andre klarer på bensin og da presterer fremdeles de 30 år gamle Cosworth RS500 Gr.A motorene bedre pr. 1000 ccm.
    Vel, det forklarer iallefall forskjellen i pris.

  24. #1097
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da må vi trekke fra endel før vi kan sammenligne med de resultater andre klarer på bensin og da presterer fremdeles de 30 år gamle Cosworth RS500 Gr.A motorene bedre pr. 1000 ccm.
    Vel, det forklarer iallefall forskjellen i pris.
    Hvilken suppe kjørte de på i Gr.A på 80-tallet? Ikke noe som kan sammenlignes med bensin nåtildags, bensin før i tia var faktisk noe som kan kalles raffinert og hadde mye mindre spredning i "endepunkt for fordampning". Hadde ikke funnet slik tung-nafta som jeg fant i bunnen av plenumet mitt i alle fall Selv 98 i dag har ikke i nærheten av den IRL bankemotstanden som 98 hadde da... Derfor er ikke E85 den verste sammenligningen, selv om den kjøler noe bedre enn rene hydrokarboner gjør... Det er jo perfekt at det finnes minst 3 måter å måle bankemotstand på, hvorav den "vi" bruker i dag (RON) er den værste...

    Et annet motorparameter som også i dag er høyst relevant er BSFC. Vært artig å gjort en sammenligning der.
    En annen ting som også er relevant... jeg vet hvor lite som er gjort med 2jz'en til Aasbø, og til så lite modifikasjoner å være er det rimelig hårreisende. Hvor stort budsjett og utvikling hadde RS500'n?
    Sist endret av Njål Nilssen; 10/03/13 kl 14:31
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #1098
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott.
    Med 2,1L motorvolum, bare 40 mm forgassere og ett ønske om bra bunndrag, så foreslo jeg 240/3,2 til ham.
    Jeg ser det slik at de små forgasserene begrenser effektuttaket såpass at det er ett ok kompromiss.
    Hvem av mine ville du valgt for best mellomregister/toppeffekt vs fuelforbruk..?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  26. #1099
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Javisst holder den der.
    Dette ser virkelig flott ut, men det er vel E85, eller?
    Synes ikke at du skal sammenligne for mye med den andre der. Man ser lang vei at den er spec. av halv-aper. En 3,2 L motor som ikke presterer bedre enn ca. 260 hk på 4000 o/min er bare patetisk, men eieren kan helt sikkert skryte av hvor svær turbo og hvor ville kammer han har. :(
    Ja, det er E85, det er også 3.2'en vi sammenligner med så det er en god sammenligning. Den er bygget av en av de personene som har STØRST og dyrest maskinpark - alle vet jo at masse dyre maskiner og stor gjennomtrekk av jobber = enorm detaljkunnskap så det er derfor jeg kan så lite - på Østlandet og er en anerkjent profesjonell motorbygger. Den var alt annet enn billig. Skal sies at denne motoren ga litt mer toppeffekt - kurven som går høyest er på 2.1 bar - men tapet i bunnen er ikke verdt det i min bok, selv om det er løpsmotor...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  27. #1100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Var det din motor? Han var nok litt heit i toppen om han glemte viftene
    Jepp, den var min. Første versjon. Varte akkurat 3 turer, etter det ble viftene koblet via føler, ikke bryter... Fredric har for mye å tenke på.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

Side 44 av 65 FørstFørst ... 34 42 43 44 45 46 54 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •