Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 73 av 176 FørstFørst ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 173 ... SisteSiste
Viser resultater 1.801 til 1.825 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1801
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Detta var trist Bjørn.. Men du vet åssen det er! Ting går i stykker på disse bilene med denne bruken
    Opp med hue og få tak i ny topp
    Stå på videre, følger med


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Yeh I know
    Bare prøver å finne den billigste og "beste" måten, hehe.

    Dere skal nok få se mere misbruk av denne bilen
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #1802
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Turbobanditen - ZF girkasse

    Hadde ikke regnet med noe annet detta fikser du, så får vi ræse litt til sommeren igjen hvis bilene tillater det


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #1803
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Helt klart. Det må vi få til
    Jeg har i hvertfall ment på å kjøre 3 treff på Dokka, 4 på Gardermoen, 1 (evt 2) på Rudskogen, 1 Våler.
    + evt treff Sør / nord hvis tid og penger er til stede
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #1804
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Helt klart. Det må vi få til
    Jeg har i hvertfall ment på å kjøre 3 treff på Dokka, 4 på Gardermoen, 1 (evt 2) på Rudskogen, 1 Våler.
    + evt treff Sør / nord hvis tid og penger er til stede
    nord som i ACR?

    kjipt med ras :/ men det løser seg vel som valig tenker jeg
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  5. #1805
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    nord som i ACR?

    kjipt med ras :/ men det løser seg vel som valig tenker jeg
    Det frister med ACR.
    Da er det en del ting som må klaffe Men jeg ser på muligheten for en tur oppover.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #1806
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det frister med ACR.
    Da er det en del ting som må klaffe Men jeg ser på muligheten for en tur oppover.
    ser den ja, er jo et stykke dit for deg skal dit, men som tilskuer
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. #1807
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det frister med ACR.
    Da er det en del ting som må klaffe Men jeg ser på muligheten for en tur oppover.
    Det må du Ska dit og hærje litt iår Og øl ordner vi på aftertracken!
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  8. #1808
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått skrudd litt til, og det er bare sorgens kapittel jo lengre nedover man kommer i motoren, hehe.
    Fikk av toppen i dag og da fikk jeg se at innsugventilen på 3'ern er bøyd, ventilstyringa er litt lei seg og ventilsetet har fått seg en kakk. Så da tror jeg ikke det er noe vitsi å koste på denne toppen noe.
    Ventilen har også slått nedi stempelet slik at det litt hakk i det, så jeg får vel løfte ut motoren og sjekke at råde og evt krysspinnen har det fint.

    Så nå er jeg litt i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre. Og hvor store summer jeg vil bruke på å sette i sammen ny motor.
    Det frister å bygge 16V-motor med en gang, men da blir det ikke mere kjøring på isen og antagelig ikke veldig mye kjøring på sommeren. ( i hvertfall ikke starten)

    Jeg har snakka med flere rundt omkring om hvorfor det har gått som det har gått og de har mere trua på at retaineren har sprukket først også knust den ene låsen, så har resten av hærligheten skjedd i tur og orden.
    Ingen har noe trua på at ventilfjøra har vært for slapp for da skulle det ha skjedd før. Men det er det ingen som har en fasit på. Men det kan virke like logisk det å.



    Litt trist ventil




    Ventilstyringa har gitt seg også er det små hakk i ventilsetet


    Hakk i stempelet.


    Så nå står den sånn :/
    Sist endret av Zeeker; 10/02/13 kl 01:19
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #1809
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Stå på Zeeker, detta fiksa duLitt "vedlikehold" må til med din kjørestil veit du Håper du har gnisten til og fikse det og kjøre igjen til sommaren, likar veldig godt kjørestilen din og bygget generelt
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. Takk Zeeker takket for denne posten
  11. #1810
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    16v krever jo fort litt budsjett utover det å bytte topp da. småting som stempler, honing, regreim, mapping, innsug, eksos drar fort opp kostnaden ganske mye. Men om du skulle gå den veien så har jeg fort vekk no 16v deler liggene å hehe

  12. #1811
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.629
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Kan jo være det, men samtidig litt rart. For da skulle kanskje bolten bare å skrudd seg ut og blitt borte samtidig som kila hadde knekt?
    Nå sitter bolten igjen i kammen.
    Ett originalt kamdrev er selvsagt ikke i veikt aluminium og det er presisjonsmaskinert slik at drevet PASSER på kammen.
    Alu. er i utgangspunktet ett ubrukelig materiale til kamdrev da de vokser og krymper med varme og kulde.
    Tipper at du har hatt slakk mellom drev og kam slik at bolten har fått sidebelastning og knekt.
    Slik justerbare drev er "kjekk å ha" når man mapper, men er ellers unødvendig og bare å styre klar.

  13. #1812
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.629
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Da har jeg fått skrudd litt mere.
    Det som forårsaket at kila og bolten røk av var at en shims har hoppet ut av trykkeren sin. Da har kammen låst seg og ting har røket :(
    Noen som vet hvordan det kan skje?
    En bekjent gjorde nøyaktig det samme. Å kjøre på turtallsperre er "sånn so ungdommen lika", vet du, men det er mye mer skadelig enn de fleste klarer å tenke seg. Denne kunstige "fuskingen" på maks turtall setter ekstra høye krav til ventilfjærene. Hvis fjærene er litt for svak mister shimmet kontakten med kammen og hopper ut.
    Kambolten og det originale kamdrevet var, slik jeg husker det, selvsagt uskadet på denne.
    Sist endret av Batland; 10/02/13 kl 11:37

  14. #1813
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Stå på Zeeker, detta fiksa duLitt "vedlikehold" må til med din kjørestil veit du Håper du har gnisten til og fikse det og kjøre igjen til sommaren, likar veldig godt kjørestilen din og bygget generelt
    Noe skal jeg få til Og det er nesten rart det ikke har skjedd før, hehe. Men vi skylder på dyktig mekaniker frem til nå haha


    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    16v krever jo fort litt budsjett utover det å bytte topp da. småting som stempler, honing, regreim, mapping, innsug, eksos drar fort opp kostnaden ganske mye. Men om du skulle gå den veien så har jeg fort vekk no 16v deler liggene å hehe
    Det drar opp en hel del ja. + at jeg må ha ny girkasse ettersom motoren da evt blir rettstilt. 16V blir det i bilen uansett til neste år, men det kan jo hende det blir nå i år i stedet. hehe
    Sender deg en PM hvis jeg trenger noe jeg


    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En bekjent gjorde nøyaktig det samme. Å kjøre på turtallsperre er "sånn so ungdommen lika", vet du, men det er mye mer skadelig enn de fleste klarer å tenke seg. Denne kunstige "fuskingen" på maks turtall setter ekstra høye krav til ventilfjærene. Hvis fjærene er litt for svak mister shimmet kontakten med kammen og hopper ut.
    Kambolten og det originale kamdrevet var, slik jeg husker det, selvsagt uskadet på denne.
    Som jeg skrev over her så har noen av de andre jeg snakket med ikke trua på ventilfjæra men retaineren som tok kvelden først, men det er deres teori.
    At motoren ikke har godt av å gå på turtallssperre er nå så som så, men skjønner hva du mener. Denne motoren har i hvertfall gjort sin del av det.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #1814
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.629
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    At motoren ikke har godt av å gå på turtallssperre er nå så som så, men skjønner hva du mener. Denne motoren har i hvertfall gjort sin del av det.
    Presis. Russisk rullett. Det kan bare ikke gå bra over tid.

  16. #1815
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    HavariHavara! Stå på videre

  17. #1816
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Gått ei kule med varmt her
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  18. #1817
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Turbobanditen - ZF girkasse

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Presis. Russisk rullett. Det kan bare ikke gå bra over tid.
    Forumet største optimist :-)
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. Takk Madice, Christian, Ola Moen takket for denne posten
  20. #1818
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Forumet største optimist :-)
    No comment
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #1819
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Nå er det ikke bestemt verken hit eller dit ang motor, men jeg kan jo si i en bisetning at det har jo blitt gjort innkjøp av noe vesentlig
    Så får vi se hva neste uke bringer av bestemmelsesrett overfor eventuell økonomiavdeling, hehe
    Mangler bare "resten" (hehe, og det er jo nesten ingenting)


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #1820
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    se der ja!
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  23. #1821
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det skal også sies at denne 16V-toppen ble handlet inn før havariet, hehe.
    Kanskje 8-ventileren fikk høre om det og bestemte seg for at nok er nok ?
    Jeg venter på noen priser på ting og tang ang motor. Så får jeg ta å bestemme meg da når jeg ser hva det vil koste.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #1822
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Turbobanditen - ZF girkasse

    16v sugemotor på gang?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #1823
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    16v sugemotor på gang?
    Hvis det blir 16V så blir det med pustehjelp ja Da blir det enda mere pulver for denne herremannen å leke rundt med hehe. Om han har godt av det vites ikke men det blir fryktelig morro.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #1824
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Gå for 16V du jeg kan kjøpe 8V deler for å finnansiere neste steg Får alltid hjelp til å velte privat økonomien her inne.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  27. #1825
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Synd med havariet. Kunne sikkert vært unngått, men så må man regne med litt sånt på budsjettbygging er vel en del av moroa. Hvis du vil ha noen gode råd ang 16v motor så er det bare å slå av en prat..
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

Side 73 av 176 FørstFørst ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 173 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •