Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  195
Side 30 av 58 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 1436

Tråd: hgnubel: V70R AWD

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard Re: hgnubel: V70R AWD

Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Det er jo litt synd at automaten ikkje holdt lenger. Kan virke som en svakhet, du er nok ikkje aleine om dette problemet...(?)
    Vil nesten påstå at manuell kan være bedre på en sånn bil. Selfølgelig ikkje like komfortabelt, men slepp iallefall å bekymre seg om holdbarheten
    Ja, jo, men manuell på R føler jeg egentlig bare flytter holdbarhetsproblemet... Har ikke helt bestemt meg enda. Er nok mange R med manuell som kjøres som folk, men det er nok mye større andel manuell enn automat som brukes skikkelig hardt.

Originalkassen holdt til nesten 170.000km, og den nye kassen "har ikke de samme slitasjeproblemene" i følge de som bytter den. Det er jo en selgers ord, men gir mening at produsenten har lært noe på 13-14 år. Så jeg har ikke tenkt å være veldig bekymret for holdbarheten neste 15-20 årene
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Ja, jo, men manuell på R føler jeg egentlig bare flytter holdbarhetsproblemet... Har ikke helt bestemt meg enda. Er nok mange R med manuell som kjøres som folk, men det er nok mye større andel manuell enn automat som brukes skikkelig hardt.

Originalkassen holdt til nesten 170.000km, og den nye kassen "har ikke de samme slitasjeproblemene" i følge de som bytter den. Det er jo en selgers ord, men gir mening at produsenten har lært noe på 13-14 år. Så jeg har ikke tenkt å være veldig bekymret for holdbarheten neste 15-20 årene
    Du har nok rett i det du skriv - vil nok tru at manuell bilane får meir juling generellt ergo dyrare over lenger tid. Bilen vår har kun blitt eigd av vaksne folk, og no er det omtrent bare madammen som bruka den no får den relativt fin behandling.

Ja, vi får håpe at nye kassa held - du er iallefall kvitt problemet mange år framover!

Svært fin bil du har iallefall, fine oppgraderinga du gjer også

Registrerte brukere Sigbha sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2012
    Sted
    Ibestad, Troms
    Antall takk

Standard

Ute å kjører nå eller?
    2001 Chevrolet Tahoe

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Sitat Opprinnelig postet av Sigbha Vis post
    Ute å kjører nå eller?
    Ikke siden ca kl 15 i dag, men skulle gjerne kjørt en god langtur Så du noe som lignet?
    --

Medlem siden
    19. sep. 2012
    Sted
    Ibestad, Troms
    Antall takk

Standard

Nei var mest om du hadde fått bilen tilbake, kan godt hende du har skreve noe om det men har ikke fått det med meg
    2001 Chevrolet Tahoe

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Joda, bilen er på veien igjen med ny girkasse

Sjekket kmstand nå, og kassen ble byttet på 166938km. Regner med nye holder mye lenger.

Sånn ellers ble det en etterlengtet vask i dag. Verkstedet som byttet kassen hadde spylt av det verste, men jeg tok en skikkelig runde et par timer nå i kveld:

Prickbort på hele bilen og felger
    Avspyling
    Surfex HD ca 1:20 på hele bilen, würth felgrens (den rosa som lukter tyggis) og en runde med felgbørsten bak og mellom eikene. Gikk en ekstra runde med surfex og neglebørste på dekkene, kom ut enorme mengder drit.
    Avspyling igjen, og fikk renne godt av seg. Overrasket hvor godt voksen holdt seg, hadde tydeligvis vært så mye trafikkfilm at den virket helt borte flere steder, men neida
    Så en runde med Iron-X over hele bilen. Fant mye metallpartikler under listene og på bakluken, ellers litt overalt.
    Avspyling igjen, og så endelig bøttevask med to bøtter, Meguiars NXT såpe og dodo supernatural svamp.
    Etter lakken var tatt tok jeg en liten runde med detailerkost og såpevann i grillen, og på undersiden av fangere og sideskjørt, og hjulbuer så godt jeg kom til med en microfiber-vaskehanske... Burde hatt med jekk
    Og så avspyling til slutt, og tørk med to "miracle dryer" håndklær.

Siden voksen fremdeles gjorde jobben droppet jeg tanken på å legge nytt lag og prøvde heller nyanskaffelsen: Chemical Guys Bare Bones, en petroleumbasert plastfornyer som er ideell blant annet for hjulbuer. Luktet godt, men var blitt alt for mørkt til at jeg kunne se noen forskjell... Får se på det i morgen og se om det er merkbart
    --

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Eg syns også det er like kjekt å skrive om korleis eg vaskar, som det er å vaske :-P
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    19. sep. 2012
    Sted
    Ibestad, Troms
    Antall takk

Standard

Er vel en liten ettervirkning han har av å sitte på DCN :P
    2001 Chevrolet Tahoe

9. Takk oar83 takket for denne posten
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Antall takk

Standard

Får håpa den nye automatkassen varer lenge då, vedlikehald (oljskift og flushing) og korleis han blir brukt har nok utruleg mykje å sei. Det er jo ikkje sikkert alle dei tidlegare eigarane har vore so veldig flinke med det.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Eg syns også det er like kjekt å skrive om korleis eg vaskar, som det er å vaske :-P
    Greit å loggføre sånn noenlunde hvilke og hvor sterk blanding man brukte når, så kan man få et inntrykk av hvor lenge voksen holder.. alt tærer jo litt Men ja, var vel litt DCN-inspirert å poste dette.. Snikverving av medlemmer kanskje?
    --

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Greit å loggføre sånn noenlunde hvilke og hvor sterk blanding man brukte når, så kan man få et inntrykk av hvor lenge voksen holder.. alt tærer jo litt Men ja, var vel litt DCN-inspirert å poste dette.. Snikverving av medlemmer kanskje?
    Kvalifisering til lengre behandling, vil eg seie
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Kvalifisering til lengre behandling, vil eg seie
    Bare noen vasker bilen min mens jeg er innlagt så går det greit

Sånn ellers så er bilen bare fin på avstand, lakken trenger sårt en runde med maskinpolering og flekklakk på riper og steinsprut og rust på bakluken. Jeg bare prøver å holde den ren og ikke gjøre det mye verre, den er på ingen måte perfekt :(
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Girkassen ble altså byttet nå like over nyttår, på 166938 km. Fabrikkny, forbedret og forsterket modell av originalkassen. Montert sammen med ny overføringshylse og volvos originale oljekjøler (lånt bilde):

Litt egne bilder... nye girkassen er ikke veldig fotogen, men jeg fanget oljekjøleren på "film" mens jeg vasket bilen:

Og så litt bilder fra vasken, til glede for gaupe

IronX jobber på lakken:

Og på felg:
    --

Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Antall takk

Standard

hva synes du om supernatural svampen? jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med min
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tonytic Vis post
    hva synes du om supernatural svampen? jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med min
    Synes den er veldig bra, lurer på om jeg skal ha en til så jeg har backup hvis den går i bakken...

Brukte Zymölsvampen en stund, men følte den fliset seg opp ganske fort og holdt ikke vannet på langt nær like godt som supernaturalsvampen. Jeg likte å vaske med vaskehanske, men føler disse spesielle svampene løfter skiten fra lakken på en bedre måte. Har vært gjennom litt forskjellig microfiber-vaskehansker uten å bli imponert, men ikke prøvd ull enda. Føler ikke behovet heller..

Føles litt drøyt å betale 120kr eller hva det var jeg gav for en svamp, men den gjør jobben bedre og virker som den varer lengre enn vaskehansker...
    --

Medlem siden
    19. sep. 2012
    Sted
    Ibestad, Troms
    Antall takk

Standard

En av fordelene med svamp framfor hanske er vel at en svamp kan skylles hvis den ramler i bakken, altså at den blir lettere ren enn en vaskehanske?
    2001 Chevrolet Tahoe

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ja, jo, men avhenger kanskje litt av hva den lander på... kanskje jeg bekymrer meg for mye, men tror nervene mine hadde blitt beroliget om jeg hadde en backup
    --

Medlem siden
    19. sep. 2012
    Sted
    Ibestad, Troms
    Antall takk

Standard

Hehe, er jo greit å ha noen liggende i reserve.
    Så du vant konkuranse hos bilnerden, men du har vel ikke fått prøvd Iron out enda?
    2001 Chevrolet Tahoe

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Nei, ikke fått prøvd, og nå kjørte jeg jo en god runde Iron-X på bilen min for litt over en uke siden så vet ikke hvor mye den vil finne..

Kanskje prøve å få lurt fattern med på å teste, han har en hvit Berlingo Den ble vel levert ny i mai 2012, og jeg vasket den grundig for et par uker siden. Først var den grå, så ble den gulaktig etter prickbort, grå igjen mens surfexen virket, og så trodde jeg den var hvit... likevel fikk jeg den følelsen av å bruke viskelær i Paint når jeg gikk over med berøringsvasken. Tror hele bilen ville blitt solid lilla av IronX, så det må være en god kandidat for test...
    --

Medlem siden
    19. sep. 2012
    Sted
    Ibestad, Troms
    Antall takk

Standard

Har prøvd å søke etter noen tester rundt på nett men finner ikke noe særlig om den, så hadde jo vært artig å fått sett hvordan den virker opp mot IronX.
    Lurer på å bestille med ei flaske av den neste gang jeg bestiller fra Bilnerden. Brukte såpa fra AutoFinesse sist jeg vasket bilen men den syns jeg det var dårlig glid på men kan godt hende jeg var litt gjerrig på den
    2001 Chevrolet Tahoe

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Vaskehanske er jo helt supert! Rett inn i vaskemaskinen etter bruk, så er den jo ny når den kommer ut igjen
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Vaskehanske er jo helt supert! Rett inn i vaskemaskinen etter bruk, så er den jo ny når den kommer ut igjen
    Raskere å bare skylle opp svampen Men det er jo bare et spørsmål om hva man liker.

Jeg har hørt de som har virkelig feilfri lakk (på DCN-entusiast-nivå) ser mindre (ingen) mikroriper/swirls over tid ved bruk av spesialsvamper som skal ha så mye porer med uniform distribusjon at det aldri er noen egentlig overflate som kan holde små partikler og skitt mot lakken mens den beveges fremfor både mikrofiber og ull-hansker.

Flisesvamp (brukes til fliselegging, uten at jeg er noen ekspert på det), Zymöl, Dodo Supernatural og Bilnerdens Spesialsvamp er alle varianter av dette: http://www.detailersclub.no/forum/to...e-til-bilvask/
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ble en liten overhaling av bakluketrekket i kveld... Dårlige clips og clipsfester. Dvs clipsfestene var ikke så gale, men så to av de begynte å svikte litt, sånn som dette:

Så da var det vekk med alt gammelt rask av clips:

Og frem med volvos repkit, som har ligget på loftet alt for lenge:

Da ble det ca sånn:

Og nye friske clips klar til å gjøre jobben:

Men vent, jeg kan jo ikke clipse fast et møkkete dørtrekk!

Rens og våtsuging av stoffet 50/50:

Plasten på toppen ble vasket og satt inn med Carpro P.E.R.L. 1:5:

Og jaggu var det ikke masse støv og drit på baksiden også!

Da var det klart til montering

Men før det går på må jeg finne en erstatningsfjær som sitter på dørlåsen, den du ser rett på når dørtrekket er av... Noen som har vært ute for tilsvarende, og funnet en løsning? Ser ikke ut som dette er en del Volvo selger løst, og blir for dumt å kjøpe helt ny lås bare pga en fjær synes jeg.
    --

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard hgnubel: V70R AWD

Finner man ikke den på høggern da?
    -2015 V70 D4 Dynamic
    -2005 V70 D5 (solgt)
    -2001 V70 2.0T (solgt)
    -1998 V70 2.0T (solgt)

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av lordflora Vis post
    Finner man ikke den på høggern da?
    Burde vel det, men den huggern jeg kjenner til her i distriktet er konkurs... Kanskje noen lokale har tips?

Har litt dårlig erfaring med handling fra huggere fra langt borte over telefonen, uten å se delen med egne øyne, så vil helst ha noe lokalt eller noen "skikkelige folk" som kan si den f.eks. ikke er rustet i småbiter... eller knekt.
    --

Side 30 av 58 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. hgnubel: Volvo 850-foredling...
    By hgnubel in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 246
    Siste post: 01/03/11, 19:30
  2. Drivlinje S60/V70R?
    By GMV in forum Motor og gir
    Svar: 3