Er hardt å være klutsj når 1. giret blir for kort og en vil spinne på 2. gir når en har 3.31Samtidig kan en vel spinne ganske langt på 1. gir, men tror nok en mellomting er bedre til leking.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
1. giret blir lenger på 3.31 enn 3.73 da..
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Ja, mulig jeg skrev utydelig, men skrev jo at en kan spinne ganske langt på 1. gir. Men 2. giret er allikevel mye høyere på en bil med 3,73 enn 1. giret på en bil med 3,31. Derfor er det kanskje vanskeligere å få lagt en lang sladd med 220-250 hk med 3,31 fordi en ikke har nok ork (eller klutsj?) til å få noe særlig driv på 2. gir.
EDIT: ble ikke tydelig hva jeg mente nå heller, men tydeligere?
Sist endret av The Sven; 07/05/10 kl 21:32
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det klarer man med 3,54 og 16T også![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Klarte det med 230F og ukjent utv også jeg.. For et par måneder siden.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Du må jo sammenligne 0-toppfart. Det er DET som er moro med større turbo! turtall sperra slår som F fordi du ikke har lavere utveksling på 5. gir på steder du vanligvis bare kunne tømme 4.
Å legge en lang sladd UANSETT utveksling med volvo er jo null problem. har jo tyngden med seg![]()
One Ring to rule them all
Oppdatering 08.05.2010 - Laget meg målerholder
![]()
Kjøpte en 3x måleholder av Kodja til Golf! Tok den originale hylla som er under CD spilleren på 940 og skjærte vekk alt som er i veien bak av sigarett tenner og hylle. Deretter limte jeg måleholderen utapå.
Sånn ble det!Synes det ble bra! Hadde jeg hatt VDO målere i der så hadde det sett helt originalt ut. Men blir nok å kjøpe Autogauge for synes VDO blir alt for dyrt. Blir turbotrykk, oljetemp og oljetrykk der tenker jeg som er det viktigste. Så havner nok bredbåndslambda måler og sånt i hanskerommet, for det er jo noe jeg ikke trenger å holde øye med så ofte.
Så utrolig bra ut ! Tenkt på og gjøre noe ala dette selv, er det mye styr og koble opp oljetemp og oljetrykk ?
Veldig bra jobbet, følger med hver dag![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Så pent ut dette!Men hvordan blir det å se målerne fra førersetet når du kjører, både mtp vinkel og at girstanga blir i veien?
Er ikke værre enn og lene seg litt iblant daHan finner fort ut om han ikke ser skikkelig, og da blir det nok gjort noe med
![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Vinkelen blir faktisk ikke så værst. De heller litt opp mot føreren. Skal se hvordan det blir å se på den Autogauge måleren jeg har. Hvis det ikke blir så lett så kjøper jeg andre type målere eller bygger ut litt i bånn sånn at det blir lettere å se.
Takk. Ikke så mye styr å koble opp oljetemp og oljetrykk. Skal lage egne pluggbare ledningsmatter til dette og sveise inn mutter til tempgiver i bunnpanne og montere trykkgiver der den står originalt.
Er det denne serien fra autogauge du tenker på?
I så fall så ligger selve måleren litt dypt i denne. Det er fullt lesbart, men man ser ikke skalaene ordentlig på topp. De hadde nok gjort seg bedre i A-stolpen.
(Gi beskjed om bildet ønskes fjernet)
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com
Sist endret av rogern; 08/05/10 kl 19:12
volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)
Jeg kommer i alle fall til å bytte etterhvert. Jeg kan fint lese selve tallene, og på den måten vite verdien, men ser litt dumt ut. Ellers er det flotte målere, og helt ok nøyaktighet. Benktestet oljetrykk og temp. Og avviket var minimalt. Turbotrykksmåleren sjekket jeg med kjølemanometer, som er rimelig nøyaktig, så dette var et av de bedre jeg har vært borti, mtp. prisen på under 400kr.
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com
http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltil...aleinstrument/
Denne serien så jo ålreit ut fra Biltema. Men er da avhengig av at de har samme type i oljetemp og turbotrykk. De andre seriene fra Biltema var fæle og de står det Biltema i displayet på.
Den serien fra biltema er fin å se på. Ikke dumme, men kvaliteten er så som så. Jeg fikk helt ok målere på turbotrykk og oljetrykk, men ikke Voltmeter (I tillegg til at den hang litt). Dette viste 0,5V feil i forhold til et proff voltmeter og et VDO instrument. En kamerat fikk problem oljetempen sin. De holdt ikke mål for meg, og noen av de jeg kjenner som har prøvd dem.
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com
Har selv tenkt på autometer som den mest interessante å bytte ut til. Sorry delvis OT, men hvem leverandør har du sett på priser hos?
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com