Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 29 av 92 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 79 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 725 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #701
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tenkte på Henrik940 som har 3.31 utveksling
    Clutchen min fungerer flott ennå den
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  2. #702
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tenkte på Henrik940 som har 3.31 utveksling
    Må ikke slurre så mye mer for å ta igang med 3.31. Er ikke noe problem med 3.31. Kunne vært litt tyngre og .

  3. #703
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er hardt å være klutsj når 1. giret blir for kort og en vil spinne på 2. gir når en har 3.31 Samtidig kan en vel spinne ganske langt på 1. gir, men tror nok en mellomting er bedre til leking.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  4. #704
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    1. giret blir lenger på 3.31 enn 3.73 da..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #705
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ja, mulig jeg skrev utydelig, men skrev jo at en kan spinne ganske langt på 1. gir. Men 2. giret er allikevel mye høyere på en bil med 3,73 enn 1. giret på en bil med 3,31. Derfor er det kanskje vanskeligere å få lagt en lang sladd med 220-250 hk med 3,31 fordi en ikke har nok ork (eller klutsj?) til å få noe særlig driv på 2. gir.

    EDIT: ble ikke tydelig hva jeg mente nå heller, men tydeligere?
    Sist endret av The Sven; 07/05/10 kl 21:32
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #706
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Derfor bilen må være litt sprekere sånn at man kan få litt driv på 2. gir. Når den først spinner greit på andre gir så kan man jo dra det til over 100 km/t med litt tung utveksling .

  7. #707
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Det klarer man med 3,54 og 16T også
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #708
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Klarte det med 230F og ukjent utv også jeg.. For et par måneder siden.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #709
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Du må jo sammenligne 0-toppfart. Det er DET som er moro med større turbo! turtall sperra slår som F fordi du ikke har lavere utveksling på 5. gir på steder du vanligvis bare kunne tømme 4.

    Å legge en lang sladd UANSETT utveksling med volvo er jo null problem. har jo tyngden med seg
    One Ring to rule them all

  10. #710
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Du må jo sammenligne 0-toppfart. Det er DET som er moro med større turbo! turtall sperra slår som F fordi du ikke har lavere utveksling på 5. gir på steder du vanligvis bare kunne tømme 4.

    Å legge en lang sladd UANSETT utveksling med volvo er jo null problem. har jo tyngden med seg
    Hehe, er ingen steder rundt der jeg bor som er egnet til å teste 0 til toppfart . Men blir vel en grei forskjell i lavere hastigheter og, både ved sladding og aksellerasjon.

  11. #711
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 08.05.2010 - Laget meg målerholder





    Kjøpte en 3x måleholder av Kodja til Golf! Tok den originale hylla som er under CD spilleren på 940 og skjærte vekk alt som er i veien bak av sigarett tenner og hylle. Deretter limte jeg måleholderen utapå.








    Sånn ble det! Synes det ble bra! Hadde jeg hatt VDO målere i der så hadde det sett helt originalt ut. Men blir nok å kjøpe Autogauge for synes VDO blir alt for dyrt. Blir turbotrykk, oljetemp og oljetrykk der tenker jeg som er det viktigste. Så havner nok bredbåndslambda måler og sånt i hanskerommet, for det er jo noe jeg ikke trenger å holde øye med så ofte.

  12. #712
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Så utrolig bra ut ! Tenkt på og gjøre noe ala dette selv, er det mye styr og koble opp oljetemp og oljetrykk ?

    Veldig bra jobbet, følger med hver dag
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  13. #713
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Så pent ut dette! Men hvordan blir det å se målerne fra førersetet når du kjører, både mtp vinkel og at girstanga blir i veien?
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  14. #714
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Så pent ut dette! Men hvordan blir det å se målerne fra førersetet når du kjører, både mtp vinkel og at girstanga blir i veien?
    Og at Autogauge målerne er litt "inni" målern, så man burde ha rettest mulig sikt på de.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  15. #715
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Er ikke værre enn og lene seg litt iblant da Han finner fort ut om han ikke ser skikkelig, og da blir det nok gjort noe med
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  16. #716
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Så pent ut dette! Men hvordan blir det å se målerne fra førersetet når du kjører, både mtp vinkel og at girstanga blir i veien?
    Vinkelen blir faktisk ikke så værst. De heller litt opp mot føreren. Skal se hvordan det blir å se på den Autogauge måleren jeg har. Hvis det ikke blir så lett så kjøper jeg andre type målere eller bygger ut litt i bånn sånn at det blir lettere å se.


    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Så utrolig bra ut ! Tenkt på og gjøre noe ala dette selv, er det mye styr og koble opp oljetemp og oljetrykk ?

    Veldig bra jobbet, følger med hver dag
    Takk . Ikke så mye styr å koble opp oljetemp og oljetrykk. Skal lage egne pluggbare ledningsmatter til dette og sveise inn mutter til tempgiver i bunnpanne og montere trykkgiver der den står originalt.
    Sist endret av ChrML; 08/05/10 kl 18:10

  17. #717
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Er det denne serien fra autogauge du tenker på?


    I så fall så ligger selve måleren litt dypt i denne. Det er fullt lesbart, men man ser ikke skalaene ordentlig på topp. De hadde nok gjort seg bedre i A-stolpen.

    (Gi beskjed om bildet ønskes fjernet)
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  18. #718
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Er det denne serien fra autogauge du tenker på?

    I så fall så ligger selve måleren litt dypt i denne. Det er fullt lesbart, men man ser ikke skalaene ordentlig på topp. De hadde nok gjort seg bedre i A-stolpen.

    (Gi beskjed om bildet ønskes fjernet)
    Yep, var den serien jeg tenkte på. Er nok bedre med andre type målere som ligger helt ute sånn at det går å lese av hele skalaen da.

  19. #719
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Ja, mulig jeg skrev utydelig, men skrev jo at en kan spinne ganske langt på 1. gir. Men 2. giret er allikevel mye høyere på en bil med 3,73 enn 1. giret på en bil med 3,31. Derfor er det kanskje vanskeligere å få lagt en lang sladd med 220-250 hk med 3,31 fordi en ikke har nok ork (eller klutsj?) til å få noe særlig driv på 2. gir.

    EDIT: ble ikke tydelig hva jeg mente nå heller, men tydeligere?
    sladda ut hele 2 gir med org ft + større turbo. kanksje 200hk.
    det var med 3.31 og sveisa sperre. men da la jeg inn 2 gir i lav fart.

    edit:jeg har flere sånne autogage mål kan få kjøpe.
    Sist endret av rogern; 08/05/10 kl 19:12
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  20. #720
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yep, var den serien jeg tenkte på. Er nok bedre med andre type målere som ligger helt ute sånn at det går å lese av hele skalaen da.
    Den ene typen til Biltema er fin
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #721
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Jeg kommer i alle fall til å bytte etterhvert. Jeg kan fint lese selve tallene, og på den måten vite verdien, men ser litt dumt ut. Ellers er det flotte målere, og helt ok nøyaktighet. Benktestet oljetrykk og temp. Og avviket var minimalt. Turbotrykksmåleren sjekket jeg med kjølemanometer, som er rimelig nøyaktig, så dette var et av de bedre jeg har vært borti, mtp. prisen på under 400kr.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  22. #722
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Den ene typen til Biltema er fin
    http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltil...aleinstrument/

    Denne serien så jo ålreit ut fra Biltema. Men er da avhengig av at de har samme type i oljetemp og turbotrykk. De andre seriene fra Biltema var fæle og de står det Biltema i displayet på.

  23. #723
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Den serien fra biltema er fin å se på. Ikke dumme, men kvaliteten er så som så. Jeg fikk helt ok målere på turbotrykk og oljetrykk, men ikke Voltmeter (I tillegg til at den hang litt). Dette viste 0,5V feil i forhold til et proff voltmeter og et VDO instrument. En kamerat fikk problem oljetempen sin. De holdt ikke mål for meg, og noen av de jeg kjenner som har prøvd dem.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  24. #724
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Den serien fra biltema er fin å se på. Ikke dumme, men kvaliteten er så som så. Jeg fikk helt ok målere på turbotrykk og oljetrykk, men ikke Voltmeter (I tillegg til at den hang litt). Dette viste 0,5V feil i forhold til et proff voltmeter og et VDO instrument. En kamerat fikk problem oljetempen sin. De holdt ikke mål for meg, og noen av de jeg kjenner som har prøvd dem.
    Ah, oki! Spørs om det ikke blir Autometer da som jeg har hørt skal være bra. Og mye billigere enn VDO. Tror ikke de vil bli stilkræsj . Bortsett fra at de helst skulle hatt svart ramme da... Lakkere?


    Sist endret av ChrML; 08/05/10 kl 20:22

  25. #725
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Har selv tenkt på autometer som den mest interessante å bytte ut til. Sorry delvis OT, men hvem leverandør har du sett på priser hos?
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

Side 29 av 92 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 79 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •