Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 18 av 77 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #426
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    Jeg hadde uten å blunke, gått opp $100 og kjøpt MS3 istedet.
    Du kan jo heller vurdere X kortet som en oppgradering senere, for full sekvensiell tenning og fuel.

    MS2 støtter ikke direkte den nye bankesensor modulen, men mulig det går an å få til med litt modding.

    Kaldstart har alle MS'ene.
    For meg i A4'en, har ikke rørt den enda, og den starter i 20 minusgrader. Må riktignok holde den de første 20-30sek med litt åpning på gassen, så med litt finjustering så sitter nok den greit


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -
    Sant nok ikke store ekstrakostnaden i oppgraderingsmodus.

    MS2 støtter bankesensor, men ikke på en god måte som gjør den spesielt nyttig.
    Om du tenker på plugin modulen til MS3(?) så støtter ikke MS2 den, og det vil heller ikke bli utviklet støtte. Det er en enklere og billigere løsning å montere en MS3 prosessor enn å utvikle støtte til MS2.
    Utviklerene av MS2 extra koden har også annonsert at det ikke vil bli utviklet noen flere funksjoner til MS2 av de, selv om tilbakeføring av gode MS3 løsninger kan bli aktuelt.

    Angående kaldstart så er det fint mulig å få den bedre enn orginalt på enkelte biler, men det krever litt tid da man faktisk er avhengig av en ekte kaldstart i den temperaturen for å justere. Med MS3X klarte jeg kaldstart i nesten 15 minus på Cosworthen min, med et ca 5s startforsøk. Og da selvsagt uten at motoren stopper igjen rett etter start.
    Egentlig litt for kald start for samvittigheten min. Ettersom jeg har gjort det noen ganger tidligere klarte jeg å justere den til det med kanskje 3-5 kaldstartforsøk over 2-3 dager med ganske konstant utetemperatur.
    Første bilen jeg hadde datasprut(Ms2) på klarte jeg å få i gang med rein sommerblanda E85 på tanken med ca 5 minus i motortemp, altså uten motorvarmer. Motoren hadde egentlig litt for lav komp til E85, så den startet først rett før batteriet var nedtappet av startforsøk.
    Cosworthen med MS3 startet altså lettere i kaldt vær enn V70en som jeg hadde.

    Jeg støtter planen om å prøve på tilnærmet orginal sugemotor først, da en turbomotor er utrolig rask å ødelegge spesielt for en nybegyner.
    En litt for ivrig sjofør og en mapper som er uoppmerksom i bare noen sekunder kan være mer enn nok for å ødelegge en motor. I en litt sløvere sugemotor skjer ting litt saktere slik at man har tid til å oppfatte mer uten å være avhengig å bruke datalogg til alt.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  2. #427
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men hva er den vanligste feilen når nybegynnere ødelegger motoren med ettermontert sprut??
    Tenning? For mager blanding?

  3. #428
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    Uten at jeg vet det, så vil jeg anta at for høy tenning har ødelagt mest. Håper at 99% av alle som kjøper datasprut også kjøper bredbåndslambda, og da er det lettere å unngå ras pga det.
    Banking er det nok større problemer med å bare kjøpe seg noe som overvåker det.

    Har ikke kommet så langt at jeg har begynt med å tune noe særlig på tenningsmappet, men når jeg skal det, en av de nærmeste dagene, så kommer jeg til å sitte med noen DIY hodetelefoner koblet til bankesensorene, kanskje via laptop om signalet blir for lavt.


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  4. Takk TomX95 takket for denne posten
  5. #429
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikke laste opp noen screenshots av tenningsmappet etterhvært ? Kansje bilder av bankesensor opplegget ditt??

  6. #430
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    Det skal jeg gjøre, men nå er det fest! Godt nyttår!


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  7. #431
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Så sant så sant! Godt nyttår!

  8. #432
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men hva er den vanligste feilen når nybegynnere ødelegger motoren med ettermontert sprut??
    Tenning? For mager blanding?
    Begge deler. Jeg vil utvide begrepet til feil tenning og feil blanding. Nødvendig tenning varierer veldig med blandingsforhold, da mager og feit blanding gir tregere forbrenning.
    Det betyr at om du begyner med alt for feit blanding på full belastning uten noe banking så kan du få banking når AFR begyner nærme seg det motoren går best på.
    Det vil også variere med drivstoff du kjører, da f.eks alkohol oppfører seg litt annerledes.
    Med en mild sugemotor har du heldigvis marginene på din side. Da kan du helt enkelt begyne med en konservativ tenningstabell, og AFR gjør ikke like stor skade om den blir litt for feit eller for mager.
    Med en turbomotor er ikke marginene like stor. Når man kjører vesentlig ladetrykk vil både for mye og for lite tenning være skadelig. For mye tenning så vil det bli detonasjon som raskt kan ta livet av toppakning, stempler og råder. For lite tenning så vil varmeoppbygningen bli for stor slik at turbo og manifold blir overopphetet og kan havarere, samt ventiler og resten av forbrenningskammer kan bli så varmt at det blir skade og det kan eventuelt også føre til detonasjon pga varmen.
    Når du mapper tenning uten dyno må du altså følge med på banking, vamreoppbygging i eksos(kan også forplante seg til kjølevann), og forandring i AFR når du forandrer tenning.
    Du må altså lytte til motoren hele tiden, så skru av stereoanlegg og legg på telefon, og følge med hvordan motoran har det via instumentene i datasprut, og fysisk. Lesing av tennplugger er også nyttig verktøy for å se om det har vært banking. De som har god erfaring klarer å lese av både tenning og blanding ut fra plugger.
    Med sugemotor kan du klare å høre banking ved hjelp av god hørsel og oppmerksomhet, men de færreste har så godt motorøre at de hører banking fra en turbomotor med godt med ladetrykk, før bankingen er skadelig.
    Ett enkelt lytteutstyr som du kan dra med deg til alle biler lager du av ett sett hørselvern, og noen meter med nylonslange som du krysser ut til begge øreklokkene. Andre enden festes f.eks i en rørstubb som skrus fast midt på motorblokka på ene siden.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  9. #433
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    Uten at jeg vet det, så vil jeg anta at for høy tenning har ødelagt mest. Håper at 99% av alle som kjøper datasprut også kjøper bredbåndslambda, og da er det lettere å unngå ras pga det.
    Banking er det nok større problemer med å bare kjøpe seg noe som overvåker det.

    Har ikke kommet så langt at jeg har begynt med å tune noe særlig på tenningsmappet, men når jeg skal det, en av de nærmeste dagene, så kommer jeg til å sitte med noen DIY hodetelefoner koblet til bankesensorene, kanskje via laptop om signalet blir for lavt.


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -
    Det blir somregel for lavt ved lave turtall svak bankin og for høyt med høyt turtall og kraftig banking... derfor er det ofte nødvendig å bruke en resistor i serie. Plugger det i PC'n på mic inngang og laster ned et audioprogram som man kan stille inn så du får en flat amplitude ut på headset og kan legge inn bandpassfiltre osv digitalt får renska bort en god del mekanisk støy som ventilmekanisme osv. Gjerne legge inn bandpass for forbobblingsfrekvensene til bankinga også tilfelle noe annen mekansik støy har samme frekvens som primærbankefrekvensen Inne på VEMS sine sider er det et diagram med slik pekepinn frekvenser på banking vs. borring. 96mm boring har vel ala 6.5kHz husker jeg ikke feil... Dog sjekk det opp før du begynner...
    Sist endret av Njål Nilssen; 31/12/12 kl 21:41
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #434
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    Mine 81mm har 7.1khz som primærfrekvens, så må vel doble den oppover for å finne de neste?


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  11. #435
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    Mine 81mm har 7.1khz som primærfrekvens, så må vel doble den oppover for å finne de neste?


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -
    ikke nødvendigvis dobble... 4 og 5 orders frekvens finner du i den tabellen inne på VEMS sine sider...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #436
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Begge deler. Jeg vil utvide begrepet til feil tenning og feil blanding. Nødvendig tenning varierer veldig med blandingsforhold, da mager og feit blanding gir tregere forbrenning.

    Det vil også variere med drivstoff du kjører, da f.eks alkohol oppfører seg litt annerledes.
    Alkohol gir ofte kjappere forbrenning ved lett feite blandingsforhold.. Sett i forhold til bensin.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  13. #437
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    bare for og avspore litt.... har noen ett bilde av hjerne sticken (LH2.2) sine nr og ka de går til ? vert greit å bare kobla tingene til inni bilen sån at du slepper å kjøre alt gjenom torpedo veggen.... vist ingen har bilde har noen peil ? eg har prøvd å leite etter noen bilder men du må ha lupe for å se det....
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  14. #438
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Alkohol gir ofte kjappere forbrenning ved lett feite blandingsforhold.. Sett i forhold til bensin.
    Ok. Hadde mine mistanker om noe sånt. Men jeg bruker uansett å legge å en del ekstra drivstoff når jeg mapper med E85 kontra bensin, fra høy belastning på sugesiden og opp på ladetrykk. Tipper jeg er forbi det lett feite blandingsforholdet på rimelig lavt ladetrykk.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  15. #439
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    noen i bergens område som har peiling på MS2

    for alle eg kjener sier ms er noe drit og eg skal prøve å bygge bil med ms å vise de de motsatte
    så trenger hjelp med noen ting som:

    TPS: slår seg av når du har full trottle.... og har bytta tps 4 ganger samme på alle gått gjennom loddingene finder ikke noe...
    Sist endret av deathguard; 03/01/13 kl 18:44
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  16. #440
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Vet om folk som har erfaring med MS over det meste av landet, men kommer ikke på noen der i nærheten.
    Men om du legger ut en logg der problemet synes så kan det være til hjelp. Aller helst msq fila også.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  17. #441
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    Hva mener du med at "TPS slår seg av"? Går den gradvis opp mot 100% for så å plutselig bli 0%? Isåfall høres det ut som om du beveger deg utav TPS'en sitt område rent mekanisk sett. Regner med du har kalibrert den som den skal i TS?


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  18. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  19. #442
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    ja eg kalibrerer den så står den på 0 så kjører eg sirka 10% så står den på 100 så 50% så er den på 94% også når eg har 100% slår den ut ms boksen min.... den begynte å gjøre det først i dag


    dette har eg tilkobla ledningene:

    verf(5V+)
    tps
    tps ret
    tach
    o2

    de eg har gjennom rele brette er :
    dysene
    Sist endret av deathguard; 04/01/13 kl 03:11
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  20. #443
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.652
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vet om folk som har erfaring med MS over det meste av landet, men kommer ikke på noen der i nærheten.
    Men om du legger ut en logg der problemet synes så kan det være til hjelp. Aller helst msq fila også.
    Når det gjelder lokal erfaring med MS så har "sistemann ut" vært på 2 avbrutte mappinger hos MS/Vems ekspert pga uforståelige ustabliteter med MS sprutet.
    Totalkostnadene har passert det flere andre har betalt for både Haltech og 034EFI sprut og MS karen er selvsagt ikke ferdig da bilen ikke er mappet ferdig mappet.

  21. #444
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    VEMS har vel innrømmet at prosessoren ikke holder helt mål når man begynner med IAC, laddetryksstyring, VVT og kompensasjons/ekstra-tabeller osv på toppen av det basic'e fuel og spark...
    Ja, de har dessverre ikke utviklet sprutet noe særlig videre på hardware siden. De har jo gjort en del forbedringer i software og VemsTune har jo begynt å få en del fine funksjoner.
    Håper de satser videre og oppgraderer hardware.

    Vems v3.3 var jo ett ganske bra sprut da det kom ut, men nå er vems 3.6 litt i bakleksa i forhold til andre.

    Kurt
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  22. #445
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, de har dessverre ikke utviklet sprutet noe særlig videre på hardware siden. De har jo gjort en del forbedringer i software og VemsTune har jo begynt å få en del fine funksjoner.
    Håper de satser videre og oppgraderer hardware.

    Vems v3.3 var jo ett ganske bra sprut da det kom ut, men nå er vems 3.6 litt i bakleksa i forhold til andre.

    Kurt
    MS er jo et DIY sprut, enten man kjøper det ferdig loddet eller i KIT. Uansett, med et billig sprut, som dekker et så stort spenn av sensorer/triggermønster og motortyper, så for å holde kostnadene nede, nødt til å bli litt lokale modifikasjoner for at det passer i "din bil"

    Nå har jo MS3 en mye bedre prosessor enn 1 og 2. Og for dem som ønsker noe heftig "out of the box" så er MS3PRO nettop kommet på markedet, og de kretsene som folk hadde problemer med, er nå erstattet med dyrere kretser som har mye bedre mottak av triggersignal o.l.
    MS3 kommer i en vanntett boks, med nye vanntette kontakter, og eneste grunnen til at sluttbrukeren skulle få behov for å gjøre noe arbeid inni den boksen, er for å bytte batteri på realtime klokken. Prisen er mye over dobbelt av std MS, $1199, men fortsatt er det billig, hvis du prøver å finne konkurrenter med så mange muligheter, så vil du se at det ikke er så lett å få til..

    Jeg for min det har hatt litt barnesykdommer under igangsetting av mitt MS3 sprut, i en A4 1.8tq, men alle feilene har jeg selv vært skyld i.


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  23. #446
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eMTea Vis post
    MS er jo et DIY sprut, enten man kjøper det ferdig loddet eller i KIT. Uansett, med et billig sprut, som dekker et så stort spenn av sensorer/triggermønster og motortyper, så for å holde kostnadene nede, nødt til å bli litt lokale modifikasjoner for at det passer i "din bil"

    Nå har jo MS3 en mye bedre prosessor enn 1 og 2. Og for dem som ønsker noe heftig "out of the box" så er MS3PRO nettop kommet på markedet, og de kretsene som folk hadde problemer med, er nå erstattet med dyrere kretser som har mye bedre mottak av triggersignal o.l.
    MS3 kommer i en vanntett boks, med nye vanntette kontakter, og eneste grunnen til at sluttbrukeren skulle få behov for å gjøre noe arbeid inni den boksen, er for å bytte batteri på realtime klokken. Prisen er mye over dobbelt av std MS, $1199, men fortsatt er det billig, hvis du prøver å finne konkurrenter med så mange muligheter, så vil du se at det ikke er så lett å få til..

    Jeg for min det har hatt litt barnesykdommer under igangsetting av mitt MS3 sprut, i en A4 1.8tq, men alle feilene har jeg selv vært skyld i.


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -
    Ja, har virkelig trua på MS3PRO. Lest litt på diyautotune om den.
    Kan godt hende det blir ett slikt om jeg oppgraderer. Har ett Vems 3.3 som skal inn i bilen først.

    Kurt
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  24. #447
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Når det gjelder lokal erfaring med MS så har "sistemann ut" vært på 2 avbrutte mappinger hos MS/Vems ekspert pga uforståelige ustabliteter med MS sprutet.
    Totalkostnadene har passert det flere andre har betalt for både Haltech og 034EFI sprut og MS karen er selvsagt ikke ferdig da bilen ikke er mappet ferdig mappet.
    Vet ca hva du mener om MS, så har ikke tenkt å dra det ut for mye Men det bekrefter jo i grunn bare mistanken min om at "dere" vestpå ikke har så mye erfaring med det, og derfor heller velger kommersielle og dyrere sprut. Ikke nødvendigvis at det er lav DIY ånd der. Og som oftest er det en god løsning å velge det man kan få hjelp lokalt med av en kompis eller tuner
    Har en oppfattning av at det er Autronic, Link og Haltech som gjelder vestpå.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  25. #448
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.652
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vet ca hva du mener om MS, så har ikke tenkt å dra det ut for mye Men det bekrefter jo i grunn bare mistanken min om at "dere" vestpå ikke har så mye erfaring med det, og derfor heller velger kommersielle og dyrere sprut. Ikke nødvendigvis at det er lav DIY ånd der. Og som oftest er det en god løsning å velge det man kan få hjelp lokalt med av en kompis eller tuner
    Har en oppfattning av at det er Autronic, Link og Haltech som gjelder vestpå.
    Det er visstnok flere som kjører MS, men av forskjellige grunner har man bare hørt disse omtalt og ikke sett eller hørt. Sistemann ut fikk resultat som nevnt.
    Hvorfor er det ingen som har funnet ut enda. Jeg har selvsagt nevt nicket ditt som resursperson på MS, men vet ikke noe utover dette.

    Jeg vil også presisere at det du skriver over her er "dyrere i INNKJØP" og det er vi enig om.
    Hva resultatet blir når man med facit i hånd sammenligner resultat/TOTALkostnad er noe helt annet og dette vet nok den enkelte eier best selv.
    Jeg skal ikke påstå noe hverken ene eller andre veien, men holder ett åpent sinn.
    Det er iallefall flere prosjekter med både MS og andre sprut på gang så vi få bare se hvordan det går.

    Angående Autronic så er det korrekt.
    Turbosnurr holder på å oppgradere en b230 motor fra "batch fire" KMS til helsekvensielt Autronic SM3 sprut i disse dager.
    Sist endret av Batland; 04/01/13 kl 22:57

  26. #449
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men med andre ord, det ær ikke no serlig for en nybegynner å mappe ?
    Eller kann det gå bra hviss jeg får rigga opp øretelefoner på bankesensoren?

    "eller har ms fått nye funksjoner så den selv kan lese banking?"

  27. #450
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. sep. 2011
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard Datasprut tråden!!

    MS3 har en bra bankemodul, men det er du selv som setter instillingene der også, så det er lett å gjøre feil man må ikke stole blindt på slikt. Gjør mappingen med headset, og ha modulen for sikkerhets skyld til senere bruk.


    - Magnar Tharaldsen, Tapatalk@iPhone -

  28. Takk Njål Nilssen, TomX95 takket for denne posten
Side 18 av 77 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •