kjør på med centerdysene over spillern så har du plass til 4 til derå a stolpen så har du spaceshipp du å
hehe
kjør på med centerdysene over spillern så har du plass til 4 til derå a stolpen så har du spaceshipp du å
hehe
bruker du diskantplassen på dashen da? mye fint som er blitt laga der ser jeg![]()
litt bilder under produksjon av TWINPIPEN
nabon min som jobber som sveiser stod på som bare juling i maaange timer for å få riktige vinkler og plassert rettgood work Lars!!!!
ferdig sammensveisa. laget eget oppheng i flatjern som ble bøyd til og sveisa på. fungerer faktisk veldig bra sånn som det henger nå. dessverre kom pottene litt for langt ned så de "ligger" på bakfangern i bunn der, men det får være så inntil videre. skal se om vi klarer å få bøyd det litt oppover, men tviler. det sitter godt i spenn nå slik det står. skal uansett få tak i 965 bakfanger som skal modifiseres litt etter hvert.
brukte ene skruen\skruehullet til originalfangern under til venstre for å henge opp venstre enderør. må få tak i en tightere gummioppheng for den fra biltema har for my lausplass i hullet så den bouncer bare der den står. men kl 1 på natta er ikke dette noe man ofrer en tanke!!!
som dere ser var det bart stål, men ikke på de siste bildene der røra er sorte. det har sin enkle forklaring at stål i frilufta tror jeg ruster fort som F... så jeg tok varmebestandig lakk som tåler opp til 600grader å lakka inni å utvendig der jeg klarte å komme til med spruten i god stund så det kanskje legger seg et beskyttende lag på sveiseskjøter og rør generelter et håp om at dette holder en GOD STUND!!! spørs om det er lyden jeg går lei av før det ruster eller politiet henger seg opp i lydnivået... er ikke SÅ fælt til lyd under kjøring men lyddemping av bilen skal definitivt prioriteres med tid å stunder
sweeeeet
går dessverre ikke å få det lenger inn med stussene, som dere ser av konstruksjonsbildene over her så er det ikke mye å gå på, samt det ligger med 1-2cm klaring mot hjulbrønnen tenker jeg. skulle nesten tatt bort den heeeelt å satt på skikkelig twinpipe lyddemper istede men det får bli senere...
kort lyd fra ferrita eksosen... siste reise på en liten stund i alle fall
uten lyddemper... ikke så ravgæli som man kunne tro...
TWIIIIIIIINPIIIIIIPE
da håper jeg dere liker synet\lyden\arbeidet for denne kvelden... kan hende jeg får fiksa bakfanger å feste slik at den blir på rett høyde og slikt i morgen... så blir det sikkert å legge om til sommerdekk i morgen å kanskje. hørte rykter om gatebiltreff i surnadal på lørdag??????
Får jeg si min menning?![]()
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
Jeg syns det ser bra ut med 2 pipet på 900 serien! men jeg likte ikke helt den fangeren der. men det er jo en smakssak. fungerer de bra da? Spyttern flammer ut av begge?![]()
One Ring to rule them all
Flammer hadde gjort seg
Syns den hørtes ut som en støvsuger, men det kan godt være siden jeg sitter på en netbook med mildt sakt crappy lyd.
Tror ikke du kan få satt på en 965 bakfanger fort nok.
MrX
2009 V70 D5 AWD
ja kom igjenforum er forum!
hehe funker bra jaskal prøve å få tatt litt Drive By video så en får litt feelingen på lyden. kommer eksos ut av begge to ja. litt mer på den til venstre i forhold til høyre.
flammer kommer det nok aldri ut. 0,35 bar i ladetrykk er vell så godt som støvsuger er det ikke???
965 fanger som er senka lenger nedover i profil er planamen det kommer med tid å stunder! synes bakfangern er fin jeg! blir nok stående på lenger enn det tar å få på x90 fronten å dørene tenker jeg så lenge den ikke smelter!
hehe
"La det brenne la det rock'n'roll, la det brenne til jeg mister all hjulkontroll"
![]()
Det finnes ikke noe kjedeligere enn 13c på åpent filter. Dumplokk ftw!
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
må nok litt større snurre til etter hvert ja. skal sette kilroy på saken når jeg har budsjett til å starte på den delen av bilen...
først blir bensinchip å ny acuator...
eller først å fremst: Oljekjøler til motorn. burde jeg strengt tatt had så tungt motorn jobber å så mye tomgangskjøring jeg har...
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
tenker på sånn extern kjøler, ikke den varmerøra som går mot DP nei
tomgangskjøring i varmen her + demo\lydkjøring på timesvis og ... tja... skader vell neppe å skaffe slik extern oljekjøler med termostat vell?!
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Er det bildene som lyver eller stikker det ene røret ut i veldig rar vinkel i forhold til det andre? Pga at røret som går over til andre siden er sveiset på skeivt.
Men tror du kan klare å bøye det til. Spenn det fast i noe og dra ivei, vi klarte å bøye 3.5" rustfritt bendet mitt litt med et 0.5m 3.5" rør tredd innpå som kraftarm. Også hvis du kiler fast noe mellom bakakselen og kardangbøyen + kiler fast noe eksosrørene og gulvet ved hjulbrønn og trer et 3" rør inn i endestussen som kraftarm så klarer du nok å bøye de opp fra fangerene og. Det er ikke så vanskelig som man skulle tro.
Btw, du må passe på at rørene ikke står i spenn på festene. De skal henge fritt. Ellers vil det ikke ta mange ukene før festegummien revner opp. Er pga at motoren vil rive dette frem og tilbake hele tiden til gummien revner opp.
festene henger fritt japrøvde å dra å slite å herje vilt før vi satte på fangern men det falt ikke av
det er sveiset i vinkel det tversoverrøret for å få det i "rett" vinkel under der pga det røret fra kardangbøyen går i lett vinkel ut mot høyre så da ble det tilnærmet likt
skal set fortløpende når jeg har fått kjørt det inn litt hvordan og hva vi gjør med det. men kl 1 på natta så var ikke akkurat dette noe vi la stor vekt på så lenge det var tett, satt fast og stod ut på rette plassen
justeringer kan man ta litt etter hvert. brosjan har faktisk bestilt opp utstyr til å få sveisa dette på b230F 740n sin å![]()
![]()
ble for frista når han så dette på vogna mi i mårrest på jobb... bilder vil bli lagt ut av den å...
håper bakfangeren smelter. har ikkje noko å gjera på ein volvo :P men bra arbeid![]()
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Pent arbeid, men hadde den ikke vært mulig å få de litt lenger ut på hver side a? Synes de sto så tett.
synst dem vart litt lave å litt for nær kvarandre....det er min meining![]()
pøh skal ikke smelte nei
lite plass å gå på sideveis til venstre pga tauekroken der.derfor ble de "sentrert" i forhold til hverandre så godt det lot seg gjøre
nja lav skal vi da alltids få justert inn på et vis etter hvert. finjusteringer tar man over tidnære hverandre... tja smak å behag
syntes den ble litt småsexy sånn som det der. vanskelig å se for seg samme med lenger ut også forsåvidt. neste hadde vell vært å laget "twinpipe" ut i center der
hehehe
ellers takk for at det faller i smak! skal si det til nabon som har sveisa det!![]()
de skulle stått litt lengre ut, står litt for nær hverandre..
det der hadde passa bra på min med add-on![]()
- VOLVO S70 2.5T 98
x VOLVO 745 TIC 87mod
x 3stk 240
hehe bare å hive seg rundt å sveise det
tar jo ikke "lange tida"
spent på å se looken overall med sommerfelgene... men det blir ikke før onsdagskvelden...
verkstedet som tok hjulstillingskontroll og justeringa 2 ganger i fjorsommer har jo kååååla så jææævlig selv om jeg ba de fikse at det er ikke rett stilt så jeg i dag når jeg studerte litt mønsteret på dekka... så de skal ta den fra morgenen av på onsdag og justere inn... bør de fankern meg få det til nå da! styre på sånn i 1 år for å få det korrekt... hvem som skal ta konstanden med feilslitte dekk pga feiljusteringer da tro... er jo meg det!