Selv med 680cc dyser og 3" lmm klarer lh2.4 helt fint å holde lambda=1 ved vanlig kjøring. Så jeg er villig til å vedde penger på at det er noe galt med motoren/motorstyringa di...
'09 V70
740 - med b21 og vems
Det kan godt hende, ska rote litt i modtkonsollen å lese av feilkoder. Gikk ikke igjennom eu kontroll pga. høyt utslipp. Er noe muffens ute å går...
Har prøvde med to forskjellige hjerner, begge lukter bensin på tomgang.. Tror det kan være feil på LMM kabler eller Lamda.
Ja. Vet om 2 stk, men det fins sikkert flere typer til andre sprut. Adapterene jeg vet om er i hovedsak laget til BMW, men det ene kan brukes i alle biler som orginalt har 55pin Motronic hjerne.
Denne er laget spesifikk for bruk i BMW og med MS, så ikke veldig interesangt her.
http://www.diyautotune.com/catalog/b...pcb-p-194.html
Denne er laget for å brukes i lag med alle biler som benytter 55pins Motronic tilkobling. Dette er ett selvstendig adapter som kan loddes på ledningsnett fra i grunn alle slags datasprut.
http://www.diyautotune.com/catalog/d...pin-p-415.html
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
K-Jetronic? Vær obs på at det fins flere Bosch sprut som slutter på Jetronic. K-Jetronic og KE-Jetronic som multipint mekanisk innsprøytning, og Monojetronic med en dyse i gasspjeldhuset. LE og LH Jetronic er elektroniske varianter med luftmengdemåler og luftmassemåler. Dette er eldre typer innsprøytninger som kan kalles for forløpere til variantene av Motronic.
Om det er snakk om K-Jetronic, sier jeg nei det har jeg ikke hørt om. Alle adaptre jeg vet om er til elektroniske sprut, av god grunn.
Om det er snakk om LE eller LH Jetronic så har jeg ikke vært borti det, men utelukker ikke at noen har laget.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
LH jetronic er vel berre Saab, Volvo og Porsche som har brukt, men skal jo vere ein veldig nær av motronic.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Det der er LH-Jetronic 2.4. Det er en på turbobricks som har laget plug and play kit til Megasquirt 2 ved hjelp av kontaktene til lh2.4, du bruker alle originale givere osv.
Husker dessverre ikke hvem det var, men du kan jo evt. søke på forumet: forums.turbobricks.com
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Fant den tråden her:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=144251
Virker som hann bare har brukt en kantakt fra en hjerne og lagt ledingene over til MS kontakten igrunn. Men han går vell glipp av tenningsdelen?
Har fått all info om bilen nå.
Når jeg fikk den var det Viking special chip, 558 Dyser, 3" LMM, tenningschip og VX3 kam.
Og dette oppsettet var urbuklig, den brukte 1,5 liter på mila på veien hjem fra selgeren...
Eksosen lukter ekstremt bennsin..
Fikk 5,2 på co2 målinga på pkk.
Opsettet høres jo bra ut, men den får en god del for mye bensin, også med 3" LMM. Og på tomgang går den å halter... Skjønner ikke annet enn opsettet skulle være "orntlig".
Fra vikinchip.com
RECEPT 250+
B230FT - LH2.4 - T18
531 Topp - VX kam
Bosch 968 spridare
75 mm AMM - 3" Avgas
linjär BTR @ 2,8 bar
1.25 bar laddtryck" Har riktignokk 530 topp, men er mindre dyser... Får for mye bensin.. Funker ikke...
Høres greiere ut å kjøre orginaloppsett å få den igjennom eu kontrollen, og bygge MS opsett på den te sommern.
Sist endret av TomX95; 26/12/12 kl 14:30
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
jeg kjører med 80mm Lmm og 600cc dyser, med TLAO chip. Med stor cosworth turbo og scania cooler å en A kam med 531 topp. Den går fett på småkjøring. Men ikke så mye som 1,5 på langkjøringDa ligger den på ca1.1.
Hadde 465cc dyser og 76mm LMM med spesialchip med 19T turbo og stor cooler med B kam og 530 topp. Brukte ca 0.9 på langkjøring med det oppsettetSå noe feil i opsettet ditt eller noen anna plass er det garantert
![]()
Vil heller tro det er noe med lambda eller LMM.
Lamba og LMM samarbeider med hjerner under 3500 rpm. Og over 3500 rpm så er det bare LMM som samarbeider med hjernen. Så lamba gir signaler til hjernen så den går mere riktig og nøyaktig. LMM "gjetter" egentlig bare hva slags masser med luft den får, så den får rett mengde med bensin![]()
Det oppsettet ditt er ganske basic og "skal funke". Har dratt strikken med org. sprut lengre enn deg uten problemer.
Sånn til info så sleit jeg med voldsom fusk på lavt turtall rett etter oppstart av nyeste motoren min, når jeg kjørte rolig på lavt turtall. Henta seg inn ved full fjøl, da gikk den klokkerent. Det viste seg å være noe så banalt som turbulens inn i LMM, da lufta kom inn i en vinkel.
CO på 5,2 tilsvarer AFR på ca 12,5:1 på en bil som ikke har katalysator montert. Lambda 1 er det som ønskes for å få renest avgass, og det tilsvarer AFR på ca 14,7:1 med bensin. Det betyr at den på tomgang har ca 15% for mye drivstoff. Om lambda er ute av drift så forklarer nok det at den går så feit, og med 15% korreksjon og katalysator vil avgass bli rett og forbruket på penkjøring minske vesentlig. Ettersom den ikke går reint ser jeg potensialet for bensinbesparelse som større enn 15% på penkjøring.
Om du har katalysator montert og den ikke er helt død, så går nok motoren enda feitere enn anslaget mitt.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Har fått tak i E innsuget!
Ær noen synnsyke kanaler! Takk for tipps om dette innnsuget! Dette må bli bra
Men ær kanalene inn i toppen like store? Synns innsuget var enormt
Men sånn effektmessig får jeg vell ett løft i bunn av turtallet? Eller veit noen hvrodan dette vil oppføre seg?