Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Side 4 av 6 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 139

Tråd: 16 ventiler VS 531 topp

  1. #76
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Jeg har vært med på å bruke en MS2 som ekstrasprut på den måten Batland beskriver over her. Bare at jeg gjorde det litt mer avansert med det meste av sensorer tilkoblet. Fungerte helt greit på det prosjektet som ble kastet sammen i all hast
    De fleste datasprut må ikke være tilkoblet lambda, men det kan i mange tilfeller gjøre justering enklere om man har en tilkoblet.
    Men har noen sjekka hva det orginale annlegget på bilen gjør når tillegsprutet kobler inn? Hviss den får litt fetere blanding enn den skall begynner den vell å justere og hærje?

  2. #77
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    kunne en for eksempel brukt ett k-jet fra e eller et motor å satt dette i sug forann turbo og brukt det som tilleggssprut?eller evtuelt en forgasser satt på samme sted?å så styrt bensintilførsel med en trykk styrt magnet ventil eller noe i den duren.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    kunne en for eksempel brukt ett k-jet fra e eller et motor å satt dette i sug forann turbo og brukt det som tilleggssprut?eller evtuelt en forgasser satt på samme sted?å så styrt bensintilførsel med en trykk styrt magnet ventil eller noe i den duren.
    Nei, det går ikke.
    Når dette monteres slik du beskriver som tilleggsinnsprut så får motoren ALT for mye bensin.

  4. #79
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor skal man blande lh2.4 med forgassere, bruke dobbelt opp med intercoolere for å bruke 2 forskjellige orginale efisystemer (der det ene kanskje har ei hjemmemodda fjær i mengdemåleren for å åpne senere enn tiltenkt)? Såvidt jeg har fått med meg så er det MEGET viktig å velge korrekt kam, turbo, kompresjon osv, men sprutet? Nei, der kjører vi på med hjemmelaga mulle-mekk løsninger hvor kompleksiteten går resultatet en høy gang...

    For meg høres plutselig et chippet lh2.4 sprut, med miks og triks av dyser/luftmassemåler, ut som rene superoppsettet i sammenligning.

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men har noen sjekka hva det orginale annlegget på bilen gjør når tillegsprutet kobler inn? Hviss den får litt fetere blanding enn den skall begynner den vell å justere og hærje?
    Når du kjører med ladetrykk er smalbåndslambda langt utenfor arbeidsområdet sitt, og signalet fra den blir vanligivs ignorert. På delgass skal ikke ekstrasprutet gi noe, der er også hele poenget, så derfor vil man ikke ha noe problem der.

    Det jeg gjorde når jeg hentet signaler til MS2en var å hacke meg direkte inn på inngangene inne i orginalhjernen der jeg hentet både strøm og jording til datasprutet, samt signal fra vanntemp, tps og luftmengdemåler. Luftmengdemåler for å se når bilens orginale motorstyring var tømt. Dette gjorde jeg for å slippe modifisere bilens orginale ledningsnett.
    Akkurat denne metoden vil jeg ikke anbefale til noen som ikke har noe erfaring med å lodde elektronikk. Man må bla finne ut av bias motstander til tempgiver i orginalhjernen.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  6. Takk TomX95 takket for denne posten
  7. #81
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Når du kjører med ladetrykk er smalbåndslambda langt utenfor arbeidsområdet sitt, og signalet fra den blir vanligivs ignorert. På delgass skal ikke ekstrasprutet gi noe, der er også hele poenget, så derfor vil man ikke ha noe problem der.

    Det jeg gjorde når jeg hentet signaler til MS2en var å hacke meg direkte inn på inngangene inne i orginalhjernen der jeg hentet både strøm og jording til datasprutet, samt signal fra vanntemp, tps og luftmengdemåler. Luftmengdemåler for å se når bilens orginale motorstyring var tømt. Dette gjorde jeg for å slippe modifisere bilens orginale ledningsnett.
    Akkurat denne metoden vil jeg ikke anbefale til noen som ikke har noe erfaring med å lodde elektronikk. Man må bla finne ut av bias motstander til tempgiver i orginalhjernen.
    Aha, da er det jo greit Men lamdaen ska kjenne på blanningsforholdet?? Har litt problemer med bilen, er større dyser i den, men den vill ikke stille seg inn virker det som, lukter fryktlig bensin av eksosen...
    Sist endret av TomX95; 18/12/12 kl 09:09

  8. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    For meg høres plutselig et chippet lh2.4 sprut, med miks og triks av dyser/luftmassemåler, ut som rene superoppsettet i sammenligning.
    Problemet med den oppskriften at på objektivt grunnlag så har man fremdeles en treg bil. Joda, den går bedre enn originalt, men fremdeles går det direkte dårlig.
    I tillegg til dette ser man at den vanlige eieren av slike oppsett til stadighet poster akkurat dette:
    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har litt problemer med bilen, er større dyser i den, men den vill ikke stille seg inn virker det som, lukter fryktlig bensin av eksosen...
    Dette ender vanligvis med salg av bil og deler eller med en datasprutseanse på rundt kr. 20 000,- før ALT er sagt og gjort.

  9. #83
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Manglende kompetanse hos sluttbruker betyr ikke nødvendigvis at en motorstyring er dårlig.

    Jeg prøver på ingen måte å påstå at lh2.4 i kombinasjon med ez116k på tenningssiden er det ultimate, og har selv merket at til mitt bruk så setter det klare begrensninger. Men jeg klarer likevel å ha såpass orden i sysakene at den orginale motorstyringen virker slik den skal... Det var bare snakket om å kombinere flere orginalsprut, eller bruke forgassere som "tilleggssprut" som ikke harmonerte helt med andre teorier du har ang. turbomotorer, der du sier det er bedre med nymotens saker (eks. turboer) kontra gammelt ræl

    Hjelper lite med en krx400 hvis brukeren ikke har peiling på hvordan han skal justere inn en gasser for å gi ekstra suppe fra 0,7bar og opp, liksom.

  10. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Manglende kompetanse hos sluttbruker betyr ikke nødvendigvis at en motorstyring er dårlig.

    Jeg prøver på ingen måte å påstå at lh2.4 i kombinasjon med ez116k på tenningssiden er det ultimate, og har selv merket at til mitt bruk så setter det klare begrensninger. Men jeg klarer likevel å ha såpass orden i sysakene at den orginale motorstyringen virker slik den skal... Det var bare snakket om å kombinere flere orginalsprut, eller bruke forgassere som "tilleggssprut" som ikke harmonerte helt med andre teorier du har ang. turbomotorer, der du sier det er bedre med nymotens saker (eks. turboer) kontra gammelt ræl

    Hjelper lite med en krx400 hvis brukeren ikke har peiling på hvordan han skal justere inn en gasser for å gi ekstra suppe fra 0,7bar og opp, liksom.
    Det er sant, men når det virker som mesteparten som prøver seg på chip, større dyser osv. får resultater som de er misfornøyd med, da bør man vurdere andre løsninger.

    Jeg anbefaler på ingen måte at man skal bruke forgassere som tilleggsprut. Dette var bare for å vise hva som er mulig for og for å inspirere til å forsøke noe annet enn det vanlige.

    Dersom man fikk kjøpt utprøve oppsett med dyser, LMM og ett GODT chip som fungerte slik at sluttresultatet ble BRA, (som f.eks Cosworth) så hadde alternativer vært unødvendig å nevne.
    Hvis budsettet er høyt nok så er ett godt datasprut det beste valget, men poenget var at det finnes andre alternativer selv om man ikke skal eller bør gå så langt utenfor alfarvei som enkelte andre har gjort før.

    Alt blir vanskelig når man ikke her peiling ja, selv når man har ett godt motoroppsett med KRX400 turbo.
    Når det er sagt så mener jeg at KRX400 og BSRT325 har de helt rette egenskapene til en 300 + hk rødmotor og ett godt utgangspunkt gjør det lettere å oppnå suksess enn ett dårlig oppsett, selv om sistnevnte får datasprut.

  11. #85
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Med andre ord, du annbefaler å heller gå løs på å rigge opp datasprut, istedenfor å hærje å rote med det gammle?

  12. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Med andre ord, du annbefaler å heller gå løs på å rigge opp datasprut, istedenfor å hærje å rote med det gammle?
    Det jeg først og fremst anbefaler er at man blir ferdig og får ett resultat på den bilen man allerede har.
    Hvis man har budsjett, kapasitet og kompetanse til å kjøpe datasprut, få det montert og mappet slik at man får bilen på veien med ett godt resultat i rimelig tid, så ja, da er datasprut helt klart det rette valget.

    Hvis resultatet i stedet blir en bil som blir stående i deler med datasprutet i en støvsamlende krok i åresvis, som så mange andre har gjort så mange ganger før, så NEI, da er datasprut FEIL og ett tilleggsprut er ett uendelig mye bedre valg.

    Da holder mann bilen på veien som bruksbil hele tiden og slipper å kjøpe enda en bil for å ha noe som fungerer og er brukende.
    (Mens fantasiene om superprosjektet vokser seg større og større og blir mindre og mindre sannsynlige dag for dag.)
    Sist endret av Batland; 18/12/12 kl 18:00

  13. #87
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men helt teoretisk, ær det mulig å lage ett "adapter" som dataspruten kobles till på via det orginale ledingsnettet? Ær det sprut som kan bruke det orginale svinghjulssignale og etc? Har sett flere sprut har styring på 2 og 2 dyser, blir dette ett problem?
    Sist endret av TomX95; 18/12/12 kl 19:40

  14. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er fint mulig å lage en overgang fra orginal ecu kontakt og til datasprut. Jeg har gjort dette flere ganger selv, og flere datasprutleverandører tilbyr dette ferdiglaget til populære modeller. Men for at du skal få ett godt resultat med en slik metode forutsetter det at det orginale ledningsnettet er 100% i god stand. Noe som ikke alltid er tilfellet med 20 år gammelt ledningsnett. Ikke alle bilerprodusenter har valgt det beste jordingskjemaet orginalt heller. Noe som kan gi problemer med elektrisk støy som fører til rare problemer som er vanskelig å finne ut av. Om man legger opp nytt ledningsnett, er nøye med å følge anbefalinger til datasprutet, og holder godt fokus på god jording og strøm, så er det mindre sjangs for slike problemer.
    Vet om mange som har hatt problemer og gitt opp prosjekter pga de ikke har tatt seg bryet med å gjøre god research før de har begynt oppkobling og justering av datasprut.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  15. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men helt teoretisk, ær det mulig å lage ett "adapter" som dataspruten kobles till på via det orginale ledingsnettet? Ær det sprut som kan bruke det orginale svinghjulssignale og etc? Har sett flere sprut har styring på 2 og 2 dyser, blir dette ett problem?
    Som sagt tidligere her, det er bare fantasien som begrenser.
    Det du nevner her er ingen problem. Det finnes til og med datasprut som er laget spesielt med tanke på dette. Se selger bare selve boksen, ett kontaktstykke og pinner som skal klemmes fast på ledningene på det orignale ledningsnettet.

    Andre leverer ferdige mellomstykker som plugges inn mellom kontakten i det orginale ledningsnettet og datasprutet.

    Det er store variasjoner i triggersignaler og datasprutfabrikantene har tatt høyde for dette og gjort sprutene meget tilpassningsdyktige.

    Hovedfordelen med datasprut på en FK/FT motor, i tillegg til det åpenbare, er at man kan kvitte seg med slipsteinen av ett svinghjul og den effektsaboterende LMM på turboens sugeside.

  16. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vet om mange som har hatt problemer og gitt opp prosjekter pga de ikke har tatt seg bryet med å gjøre god research før de har begynt oppkobling og justering av datasprut.
    Synes at dette med fordel kan gjentas.
    Triste saker, ikke minst for den overoptimistiske og vanligvis unge eieren som sitter igjen med en haug med gammelt ubrukelig skrot som mer eller mindre må kastes eller selges billig.

  17. #91
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men ossen sprut annbefelas? Megasquirt? Hva gir gode nokk reultater til ett 300HK opplegg?
    Har hørt att MS hadde ve tabell, så den ordna det meste skjøl?
    Sist endret av TomX95; 19/12/12 kl 11:26

  18. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Uansett hvilket datasprut du velger, om du har tenkt å gjøre jobben selv så krever det at du setter deg inn i mye. Alle sprut krever en god del innsats med manuelt arbeid før man får ett bra resultat på alle områder fra kaldstart til normal driftilstand, og ekstrafunksjoner.
    De sprutene man mapper bensin med VE map er på generell basis raskere å mappe enn PW map, og er mer tilpassningsdyktige i forhold til f.eks oppgradering til større dyser underveis pga algoritmen i sprutet bruker en konstant som i flere sprut kan justeres og indikerer dysestørrelsen.
    Om du har tenkt å gå veien med datasprut for å styre alt av bensin og tenning så krever det at du har motivasjon til å gjennomføre det, og at du har en god dose tolmodighet. For når du for første gang skal gjøre ett slik prosjekt er oppkobling og justering noe som ikke er gjort på bare en dag eller ei helg. Du må regne med å støte på problemer og store utfordringer underveis.
    Det var MS jeg selv startet med, og som er største grunnen til de kunnskapene jeg i dag har om motorstyring. Prinsippet er at sluttbrukeren skal gjøre det meste av jobb, og at det kan brukes i en læreprosess der man starter med bare alminnelige kunnskaper om motor.
    Tuningsoftwaren har siden jeg begynte med MS utviklet seg fra Megatune, som er ganske tungvint å gammeldags i bruk, til TunerstudioMS(ikke laget av samme person som MEgatune. Forkortes TS) som i starten var ganske likt Megatune, men nå er utviklet til en brukervennlig software med mange nyttighe fusnksjoner som gjør jobben enklere.
    TS har bla en autotune funksjon som brukes til å justere VE mappene, som faktisk i motsetning til mange andre faktisk fungerer rimelig bra.
    VEAnalyzer Live fungerer faktisk så bra at jeg stolte nok på funksjonen til å bruke den for å justere motoren i en rallycrossbil mens den kjørte de første løpene. Ikke at jeg bil anbefale en nybegyner å gjøre det.
    Men til tross for denne nyttige funskjonen, så må det på samme måte som i andre sprut mange manuelle justeringer til på alt annet rundt om for å få en god funksjon.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. Takk TomX95 takket for denne posten
  20. #93
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Veit om att det blir noen timer med å klø seg i hode. Men derfor har jeg en "plan" om adaptret mitt. Blir litt tullette å bruke LMM men da kan allt være som det ær i føste omgang, og må jeg bruke bilen hiver jeg inn orginalhjernen og kjører. Så kan jeg fundere på kveldstid. Ær planen i alle fall

  21. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ja det er absolutt en måte det kan gjøres på Faktisk den måten jeg gjorde det med første bilen jeg hadde datasprut i. Adapterovergangen gjorde at jeg kunne eksperimentere med justering i helgene, og bruke orginalhjernen i ukedagene. Etterhvert som jeg lærte bygde jeg ut med ekstrafunskjoner slik at det ble litt mer omfattende å bytte om til orginahjerne.
    I startfasen når du lærer trenger du ikke bekymre deg for mye over LMM. Den gjør ikke noe værre enn at den er en liten restriksjon. Jeg brukte LMM kontakten for å koble til en lufttempgiver.
    Med flere datasprut er det faktisk fint mulig å bruke luftmasseåler istedenfor mapsenor. Men for å ikke gjøre det unødvendig komplisert er det best å lære justering med speed density(mapsensor) først.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  22. #95
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Laga du adaptret selv, eller kjøpte du ett?

  23. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har gjort begge deler. I begge tilfeller henter jeg ecukontakt fra orginal
    ECU
    .
    I ditt tilfelle er det nok mest nærliggende å lage selv. På verdensbasis er det ikke så mange som driver å trimmer typen bil som du driver med, utenom her i norden. Og så har du gjerne en litt sær patent med 2 hjernen, kontra en hjerne som er vanlig med andre merker. En enkel standard Bosch Motronic kontakt hadde gjort utvalget større.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  24. #97
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Ja, sier noe der. Men ska ikke være to hjerner på den..??
    Trur det er makan til denna:

  25. #98
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitter ei under rattstamma også
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  26. #99
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Aha, greit å vite :P Kabelene til den er den ekstra "sløyfa" som er nede med stativet til Jetronic`en?

  27. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Turbocenter har chips som er mappa til 610ml dyser og 80-90mm lmm.
    Hadde de i 240n...
    Merka ingenting på kjørbarhet kontra org oppsettet...
    Da har en jo i prinsipp suppe til rundt 400hk.

    Jeg tror dog at selve chip'en ikke er så kritisk på lh2.4 så lenge det ikke er standard programmet som ligger der.
    Det som er viktig er at forholdet mellom lmm dia og dysestørrelse er perfekt. Planen min var å fintrimme dia på lmm, tidkrevende
    men helt kurrant så lenge en har tilgang på en dreiebenk og fester elektronikken så det går ann å få den ut uten at den blir helt herpa.

    Kom aldri så langt at jeg fikk kjørt den med bredbåndslambda så fikk ikke sjekket blandinga.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Side 4 av 6 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

  1. ventiler 530 topp?
    By tennpluggen in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 07/07/11, 11:49
  2. Hvor kjøpe ventiler og div til 531 topp?
    By tintin500 in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 16/03/11, 23:19
  3. må man bytte ventiler i 531 topp ved mont. på b230fk
    By abarth racing in forum Motor og gir
    Svar: 15
    Siste post: 31/08/10, 03:36

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •