Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 6 av 28 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 698

Tråd: [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehehehheheheehehehe god lesing å starte lørdagsmårran med dette! lattermildt i stua gitt :P
    Venter faktisk på svar fra kvernelandbil om en konsoll ved speilet i taket med brytere som kom på polisbiler... bare en liten gadget jeg fant som jeg fikk lyst på
    skal bestille opp a-stolpe i kveld nå tenkte jeg, å så finne ut hvordan jeg skal få trekt den opp mest mulig likt 960plysh panelene som går langs taket allerede...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

la 4 stk kabler i en slik slange fra bagasjerommet og fram. brukte da 2 av de til voltmeterne og så har jeg 2 liggnede klare om jeg vil sette på tvangsstyrt kjøleviftestyring istede for autostyrt via PÅ av spillern, eller da slå av\på ev. ryggekamera/neonlys senere kanskje/annet stasj...

da er 2 voltmeter kobla opp, på hvert sitt batteri baki bagasjerommet. oljetrykken er bare plassert der for å fylle opp hullet til jeg finner noe å stappe inn der som skal vise noe... + den sitter ikke fast av seg selv enda. mangler å lage en liten bend i metall eller noe som presser det fast ved hjelp av skrue\mutter mot plasten på 780 panelet. ser også hva som må modifiseres for å få inn målerne. bare å bruke en skarp kniv det! kobla opp lys via automatgirlyspæra som ikke er der lenger, men synes ikke målerne gav fra seg noe lys å se i dagslys så må ut i kveldinga når det blir mørkt å se om det er noe lys der som vises. for pærene funker og lyser men ikke synlig gjennom skiva. dioder neste i såfall.

ser jo Nå at denne videon skal bort å ut å filme Ny med N95n!!! for X1 funker IKKE å filme med ser jeg... pisslyd!!! BRB hehe

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Ser ut som det blir bra med de målerene da .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

funker bra ja å ser utrolig fint ut å spørr du meg da
    men gjennstår en liiiiten ting da... festebrakett på baksida for å holde fast ramma på baksida... må bare finne meg en liten lang metallbit med hull i å skru fast med muttern som er på de to festeskruene på baksiden av midtre målern.

Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Antall takk

Standard

Ser skikkelig teite ut de hip hop rapperene :P
    Men ble fancy med målerene der. Bare for moroskyld du har 2 voltmetere?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Registrerte brukere sjefsbonden sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

vakent te mye instrumenter da

blei bra me den ramme i midtkonsellen
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Ser skikkelig teite ut de hip hop rapperene :P
    Men ble fancy med målerene der. Bare for moroskyld du har 2 voltmetere?
    glemte kanskje å skrive det her. noterte på YOtuben hvorfor...
    her gjøres "ingenting" for moroskyld de er koblet til hvert sitt Northstar NSB40 Gel batterier baki bagasjerommet under gulvpanelet så her er ingenting tull å tøys nei, har sin funksjon.

Sitat Opprinnelig postet av sjefsbonden Vis post
    vakent te mye instrumenter da

blei bra me den ramme i midtkonsellen
    ja ble bra med ramma der, kan ikke si det er noe en angerer på å handle! men det kommer plass til 3 til i A-stolpen har bestilt opp. kom seg på 79$med frakta for sånn som skifter ut a-stolpedekslet som er der fra før. ikke slik som bcb selger som man limer\skruer på det originale.

"Tower: requesting promission to Land the shuttle on Earth!"

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    glemte kanskje å skrive det her. noterte på YOtuben hvorfor...
    her gjøres "ingenting" for moroskyld de er koblet til hvert sitt Northstar NSB40 Gel batterier baki bagasjerommet under gulvpanelet så her er ingenting tull å tøys nei, har sin funksjon.
    Er ikke begge batteriene bak koblet sammen i parallell? Vil jo alltid være samme spenning på begge målerene da .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

de får lading begge to forfra samt ene er kobla over mot det andre igjen så det vises ikke helt lik lading på de nei ligger 0,5-1 volt under det ene kan det se ut til.
    fant en "ok" måte å få festa ramma så den ikke faller ut også. tok en sånn U som følger med instrumentene og kappa og bøyde litt å skudde i ene skuren på baksida. men anbefaler å ta ut konsollen eller montere dette Før konsollen kommer i bilen. så man ev. kan lage en bøy som går både Øverst Å neders på konsollen og holder instrumentet og ramma på plass. målerne står dønn i ramma, men ramma må holdes igjen.

synes jeg har vært flittig i dag jeg hehe

ny video som viser og høres liiiiiiitt mer normal ut! for å "høre" at bassen er der så skru nå Opp anlegget da for S*#¤ hørte ingenting på tvn min men på anlegget virka det gitt
    og bare så det er sagt: bassvolum som står på 5 der går opp til 15 + volum som står på 25 går til 32... men jeg Tørr ikke mer

Registrerte brukere sjefsbonden sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vassås
    Antall takk

Standard

ser ut som batteriea blei tappa ganske fort etter og sett på volt meterne dine
    Volvo 940 95' Worklog
    Volvo 240 86'
    Volvo 740 88' X
    Volvo 940 94' X
    Volvo 240 87' X

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av sjefsbonden Vis post
    ser ut som batteriea blei tappa ganske fort etter og sett på volt meterne dine
    Er jo bare spenninga du ser der Den synker når det er forbruk, også spretter den opp igjen når det ikke er belastning
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

jeg har noen dårlige bilder. men det er hvertfall 121cm fra senter til senter av endestussene til rx8n.
    One Ring to rule them all

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

noen som har vært borti VDO målerne slik som "Engine Run Time"? virka som en snedig sak for de som skal time hvor lenge motorn har vært igang. fint for nyoverhala motorer kanskje...
    eksostempmåler også kanskje skulle had + vanntemp måler. annet snaks da tro...
    fikk mail at A-stolpen for 3 målere var sendt nå i dag så da tar det vell en liten uke før den er her? USP...

hvor får jeg tak i VDO målere billigst mulig????

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

hvis du finner ut at du ikke skal ha den måler holderen til A-stolpen så kjøper jeg den av deg med tanke på at du har 965 stolper i din så passer det vell ikke så bra?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

skal finne noe tøy å trekke den opp med så det blir tilnærmet likt først ja! skal ikke kjøre rundt med sort a stolpe på ene sida å plysh på andre sia hehe

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

noen som har vært borti VDO målerne slik som "Engine Run Time"? virka som en snedig sak for de som skal time hvor lenge motorn har vært igang. fint for nyoverhala motorer kanskje...
    eksostempmåler også kanskje skulle had + vanntemp måler. annet snaks da tro...
    fikk mail at A-stolpen for 3 målere var sendt nå i dag så da tar det vell en liten uke før den er her? USP...

hvor får jeg tak i VDO målere billigst mulig????

Du tenker på timeteller du eller? Er jo noe som egentlig er for båt. Har en slik VDO måler liggende. Timeteller altså. Av den typen som faktisk passer inn med andre VDO instrumenter. Jeg har av typen med viser i tillegg til tall. Ser ut som en klokka med en viser å så disse talla i bakgrunnen Sånn du skulle kjøpt deg. Du som er sånn instrument-nisse :P

Når jeg bestilte min målerholder for a-stolpa, den som er plug&play i 940, tok det 2 uker før den var hos meg
    Sist endret av SirKim; 04/05/10 kl 11:01

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja var noe snedige priser jeg så på diverse sider i utlandet. vet ikke hva den er til egentlig jeg nei.
    fint å bruke en sånn timeteller til mange ting da
    nyoverhala motor å holde følge med innkjøringstid, brukstid mellom hvert oljeskift for de som kjører mye tomgang\bykjøring sånn for å sammenligne km mot brukstimer. innspilling av anlegget mye rart man kan bruke den til om man fantaserer litt... for bila mi så er den fin å time Warpspeed å tid i warpspeed så jeg vet jeg ikke flyr forbi hus å heim...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Fikk målerholderen min nå . Ser bra ut det Kodja, takk for handelen.

Tror jeg skal feste min ved å bruke braketten som allerede sitter under spilleren. Den som holder sigarettenneren og det lille rommet ved sidenav. Bare skaffer meg en sånn til og limer den nye målerholderen min på utsiden av den. Og skjærer/freser ut det som er i veien på baksiden av rommet der. På den måten får man ikke glippe ved siden, det ser bra ut og den er lett å montere/demontere ved å ta ut måleren til venstre og skru ut de to skruene. Og sitter som støpt .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

godt å høre null problem å fikse slike fellesbestillinger når alle er seriøse vettu!

du setter holder over rommet under spillern på Standard 940 konsollen og ikke i 780 konsollen var det det du mente?
    vet han noodiii eller hva nicket var tentke å prøve på det, men jeg mente det ikke gikk jeg da. men om du da skjærer bort alt unødig der så kanskje ja du hiver ut bilder regner jeg med

edit: har fått svar fra nabon om at twinpipen blir sveisa lørdagsmorgenen

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

godt å høre null problem å fikse slike fellesbestillinger når alle er seriøse vettu!

du setter holder over rommet under spillern på Standard 940 konsollen og ikke i 780 konsollen var det det du mente?
    vet han noodiii eller hva nicket var tentke å prøve på det, men jeg mente det ikke gikk jeg da. men om du da skjærer bort alt unødig der så kanskje ja du hiver ut bilder regner jeg med
    Yup, det jeg tenkte. Kan ikke se noen årsak til at det ikke går. Bare skjære vekk alt som kommer i veien bak av den originale braketten som sitter der. Da er det fortsatt igjen alle festepunktene på den braketten til å feste dette. En får også kjempegod plass ned mot sikringene og releene .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

spent på å se bilder av akkurat det der får følge med tråden din!
    Skal prøve å få gjordt dette iløpet av neste uke .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kjør på ser ut som du har nok å hente fingra i ellers med bilen å det under panseret så slike småting er vell ikke førstepri nei

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

kjør på ser ut som du har nok å hente fingra i ellers med bilen å det under panseret så slike småting er vell ikke førstepri nei
    Nop, ikke akkurat førstepri . Men skal få på plass 3 målere der før nye turboen havner i. Greit å kunne se ladetrykk, bredbåndslambda og oljetrykk hvertfall når en skal trimme litt . Skulle igrunn hatt en plass til oljetemp og.

Side 6 av 28 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •