Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
tung servo? er vel normalt det på såpass ny 9 serie.

jeg har tannstang fra 97 960 på min bil, pumpe fra samme bil.,

og den er tung når jeg kjører. litt lettere når jeg står i ro. og steinhard når motor ikke går.

normalt att dem er tyngre på nyere bil.

monterer du servo fra 85 740 så er den en god del lettere.

er pumpa som gjør att den er tung pga trykket. ikke tannstanga
Min er motsatt.
Den er tung på rattet når jeg står i ro, men blir litt lettere når'n får litt turtall på pumpa. Den er helt "grei" å kjøre med men den kunne vært lettere.
Jeg har også en 944 (92 mod) som er griselett på styringa når bilen står rolig, og er like fin når man kjører.
Satte meg inni en 944 til en kompis og servoen hans er også lett når man står rolig.
242'n min har samme type pumpe fra 940 med vanlig 240 servotannstang. Den er også lik som 944'n min.
Den siste pumpa jeg satte på 945'n nå kommer ifra en 240, men pumpene er helt identiske mtp utseende og diameter på reimhjulet. Eneste forskjellen er feste-braketten som må skrues over.
Tannstanga jeg bytte til nå kommer ifra en -93 tror jeg.

Hvor problemet ligger hen nå vet jeg ikke så jeg er ikke fornøyd.
En skal kunne legge håndflata med bare litt trykk mot rattet og kunne svinge på asfalt når bilen står rolig. Det kan jeg gjøre med de andre bilene mine. Men ikke 945'n.

Denne bilen får bare være sånn på servoen til 242'n er mere klar. 945'n trenger bare en 4-hjulkontroll før den går til sommeren igjen