Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 354 av 613 FørstFørst ... 254 304 344 352 353 354 355 356 364 404 454 ... SisteSiste
Viser resultater 8.826 til 8.850 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #8826
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Jeg tenker at 740 er stort sett samme bestanddeler som 240, men i en mer moderne "layout", hvis det gir mening.
    740 er jo omtrent akkurat det samme som 940Ganske forskjellig frå 240!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. #8827
    Registrerte brukere karoline sin avatar
    Medlem siden
    03. sep. 2010
    Sted
    Asker, Akershus
    Innlegg
    390
    Antall takk

    Standard

    Synd den stod så langt oppe i nord men hvis den har gått 350 000km, så synes jeg den ser bra ut hvis den er som bildene tilsier og hvis det er originallakken.

  3. #8828
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    740 er jo omtrent akkurat det samme som 940Ganske forskjellig frå 240!
    Jeg blander ikke sammen 240, 740 og 940.

    Det jeg siktet til var at 700-serien bygger på samme grunnprinsipper og inneholder mye likt som 200-serien, selv om karosseriet har en annen form. Da 760 og 740 kom på begynnelsen/midten av 80-tallet (og ble sett på som en erstatter for 200-serien, før det viste seg at 240 kom til å bli produsert videre i et "ubestemt" antall år), var det en del som kritiserte at den nye bilen var så lite nyskapende teknisk.
    Sist endret av larsverm; 14/10/12 kl 15:39
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  4. #8829
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    For dem som er interessert i slikt - to fine 345:

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37744520

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37613600

    Betegnelsen GL sjelden på 343/345.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  5. #8830
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Godbiter fra bilannonsesidene

    Automat er sikkert også sjeldan.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #8831
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    variomatic er det ikke?
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  7. #8832
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er jo 1,4-litersmotoren på denne 80-modellen, og da tenker jeg også at det må være variomatic, det trinnløse DAF-systemet. Det skal vel tross alt ikke være så sjeldent på 340 1,4.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #8833
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    fin 244 diesel med lav km
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1982-...item2c68b868f4



    ser den litt delvis opplakkert ut?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  9. #8834
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det har visst kommet inn noen bud også, så det ser ut til å være en viss interesse. Fin bil, men en liten skade på venstre hjørne bak, som kanskje kan bli litt brysom hvis en vil ha utseendet i orden. Spesielt med tilpasset teppe oppå dashbordet. Originalt Volvo-tilbehør for solrike strøk...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #8835
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det har visst kommet inn noen bud også, så det ser ut til å være en viss interesse. Fin bil, men en liten skade på venstre hjørne bak, som kanskje kan bli litt brysom hvis en vil ha utseendet i orden. Spesielt med tilpasset teppe oppå dashbordet. Originalt Volvo-tilbehør for solrike strøk...?
    Vil tro det er originalt volvo. Har hvertfall sett det på flere 200/700/900 på ebay og lignende

    edit: fin bil ja. vært moro å fått denne inn i landet.
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  11. #8836
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

  12. #8837
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er en del som begynner å prøve seg med skikkelige priser på pene 140er nå etter hvert.

    Når det gjelder 82 244 Diesel fra USA - det er noe som slår meg her:

    Noen ganger har jeg lest om amerikaneres erfaring med Volvo, og nærmere bestemt hvordan det grovt sett i løpet av 1970-tallet ble uforholdsmessig mye dyrere å kjøpe en ny Volvo, visst nok mest på grunn av utviklingen i valutakursene. Og da kan det sikkert ha vært et poeng å få USA-modellene av Volvo på begynnelsen av 80-tallet til å se dyrere ut også, noe som denne kan være et godt eksempel på.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  13. #8838
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det er jo 1,4-litersmotoren på denne 80-modellen, og da tenker jeg også at det må være variomatic, det trinnløse DAF-systemet. Det skal vel tross alt ikke være så sjeldent på 340 1,4.
    Det er ikkje nødvendgvis variomatic sjølv om det e 1,4 eller B14, som dei kallar det. Onkelen og tanta mi hadde ein 345 før, i samme farge som den Daniel V har, og den hadde 1,4 og manuell Huskar ikkje årsmodellen, men trur kanskje det var 82???
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #8839
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Helvette ta, hadde denne hatt en litt mer skapelig girkasse så hadde den vært perfekt...
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #8840
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det er ikkje nødvendgvis variomatic sjølv om det e 1,4 eller B14, som dei kallar det. Onkelen og tanta mi hadde ein 345 før, i samme farge som den Daniel V har, og den hadde 1,4 og manuell Huskar ikkje årsmodellen, men trur kanskje det var 82???
    Jo da, de hadde manuelt gir også, men denne har automat, og når det først er automat, vil jeg tro at det er variomatic.

    Hvis vi går litt tilbake i 300-seriens historie, hadde de første årgangene faktisk variomatic som standard. 343 ble vist tidlig på året i 1976, men kom i vanlig salg først på høsten som 77-modell. Manuell girkasse ble det mulig å få fra årsmodell 1979, den andre karosserivarianten 345 kom som 80-modell og Volvo-motor kom først på 81-modell DLS/GLS.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. Takk Øygard takket for denne posten
  17. #8841
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Jo da, de hadde manuelt gir også, men denne har automat, og når det først er automat, vil jeg tro at det er variomatic.

    Hvis vi går litt tilbake i 300-seriens historie, hadde de første årgangene faktisk variomatic som standard. 343 ble vist tidlig på året i 1976, men kom i vanlig salg først på høsten som 77-modell. Manuell girkasse ble det mulig å få fra årsmodell 1979, den andre karosserivarianten 345 kom som 80-modell og Volvo-motor kom først på 81-modell DLS/GLS.
    Åja, eg trudde du meinte at alle 300 med db14 hadde variomatic Men eg er enig i at dene sikkert har det



    Ikkje som ny, men mykje bil for pengane:
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37766932
    Har blitt på kosta ein del og ser jo ganske bra ut, so her gr det sikkert an å ha bil lenge
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. #8842
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det er en del som begynner å prøve seg med skikkelige priser på pene 140er nå etter hvert.
    Ser ut som de fine 140 følger etter Pv og Amazon i prisstigning nå ja

  19. #8843
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Og ikke så urimelig - det bør være et skille mellom de fine og alle de som det har blitt herjet og tullet med, som det faktisk fortsatt er igjen en del av.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  20. #8844
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det er jo 1,4-litersmotoren på denne 80-modellen, og da tenker jeg også at det må være variomatic, det trinnløse DAF-systemet. Det skal vel tross alt ikke være så sjeldent på 340 1,4.
    Stemmet det. Alt av "automatgir" på 340-serien er variomatic. Litt stivt priset i og med at det er en "møkkadrivlinje" men dette er et samlerobjekt da den har så lav km, og ser veldig bra ut. DAF-greiene var en trist periode av Volvos historie, men fortsatt samleverdi på dem om noen år.

    Selv om jeg har B19A i min, og M45R og denne er B14 og variomatic så er dette gode biler å kjøre. De var jo kjent for det da de kom. Har nå kjørt nesten 4000km med min siden jeg kjøpte den i Juli, og kan ikke si annet enn at jeg er imponert over komforten. Kjørt strekningen Kristiansand - Oslo flere ganger, og det er ikke noe slitsomt. Setene er også veldig behagelige i eldre 300-serie!

    Men hvis man kjøper en 32 år gammel bil med 56 000 på telleren, så er det ingen vits å begynne å kjøre den som bruksbil. Det er den for sjelden til
    Sist endret av Daniel V; 15/10/12 kl 00:24
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #8845
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Godbiter fra bilannonsesidene

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post

    Når det gjelder 82 244 Diesel fra USA - det er noe som slår meg her:

    Noen ganger har jeg lest om amerikaneres erfaring med Volvo, og nærmere bestemt hvordan det grovt sett i løpet av 1970-tallet ble uforholdsmessig mye dyrere å kjøpe en ny Volvo, visst nok mest på grunn av utviklingen i valutakursene. Og da kan det sikkert ha vært et poeng å få USA-modellene av Volvo på begynnelsen av 80-tallet til å se dyrere ut også, noe som denne kan være et godt eksempel på.
    Amerikansk diesel er eigentleg ein 260, står berre diesel på den, 264 hadde berre GLE.

    Hadde denne bilen kosta litt mindre, hadde eg tatt den inn, men D6en hadde vorte pensjonert.

    Det er hippiar som driv opp prisane på desse, skal køyre dei på raps osv, lukke til!
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #8846
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Helvette ta, hadde denne hatt en litt mer skapelig girkasse så hadde den vært perfekt...
    Hva er galt med automat på en slik bil? Det er ingen 240...
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  23. #8847
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard

    Invent på forumet skal selga Volvon: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37474460

    finnes en prosjekttråd her ett sted trur jeg.

  24. #8848
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Amerikansk diesel er eigentleg ein 260, står berre diesel på den, 264 hadde berre GLE.

    Hadde denne bilen kosta litt mindre, hadde eg tatt den inn, men D6en hadde vorte pensjonert.

    Det er hippiar som driv opp prisane på desse, skal køyre dei på raps osv, lukke til!
    Ja vel, en egen nisje det, sikkert. Og muligens er det ikke så veldig mange alternativer når det gjelder diesel-personbiler i USA...? Jeg har hatt inntrykk av at diesel ble litt populært (?) rundt begynnelsen av 80-tallet, men at det så ble mindre vanlig igjen.

    Hvordan er den "egentlig" en 260? Skal det fremgå av VIN/chassisnr? Den er finere enn de billigste, som het "Volvo DL". Det sto vel GL på rattet her, og jeg regner med at denne i utstyr og utseende tilsvarer en "Volvo GL", som er firesylindret men med mer utstyr og mer "eksklusivt" utseende enn DL. Like fin som "Volvo GLE" (264)? Som jeg har vært inne på et annet sted, blir skillet mellom 240 og 260 "tåkelagt" på USA-modellene fra 1980 og litt utover. Det kan være litt interessant i den grad man kan få klarlagt noe rundt dette.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  25. #8849
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard


    http://www.finn.no/finn/car/used/vie...nkode=37417585


    Ser ut som en godt holdt 480 med lite rust og pent karosseri til relativt lite penger... men er det R-sport trekket som er slitent (altså avtagbare med annet setetrekk under), eller er det originalsetet som trenger pleie?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  26. #8850
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Stemmet det. Alt av "automatgir" på 340-serien er variomatic. Litt stivt priset i og med at det er en "møkkadrivlinje" men dette er et samlerobjekt da den har så lav km, og ser veldig bra ut. DAF-greiene var en trist periode av Volvos historie, men fortsatt samleverdi på dem om noen år.
    Eg snakka med ein som var bilmekanikar på 70 og 80-talet og han sa at det var ikkje nåke dårleg system, det var berre so spesielt at ingen skjønte korleis det fungerte. So det var det som var problemet med "sluromatic" som dei kalte det
    Sist endret av Øygard; 15/10/12 kl 11:59
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Side 354 av 613 FørstFørst ... 254 304 344 352 353 354 355 356 364 404 454 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •