Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 353 av 613 FørstFørst ... 253 303 343 351 352 353 354 355 363 403 453 ... SisteSiste
Viser resultater 8.801 til 8.825 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #8801
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ser i det heile tatt ein del 240 på vegane på det sentrale austland, inkludert Oslo, 740 ser ein også, men meir 240.
    Den mest opplagte grunnen til at en ser flere 240 enn 740, er at 740 aldri nådde salgstallene til 240 her i landet (i motsetning til i Sverige, hvor 740 overtok 240ens bestselgerposisjon fra ca 1985). Den mer usikre grunngivingen kunne være at 740 ikke er fullt så holdbar som 240 i lengden.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  2. #8802
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Den mest opplagte grunnen til at en ser flere 240 enn 740, er at 740 aldri nådde salgstallene til 240 her i landet (i motsetning til i Sverige, hvor 740 overtok 240ens bestselgerposisjon fra ca 1985). Den mer usikre grunngivingen kunne være at 740 ikke er fullt så holdbar som 240 i lengden.
    Den første grunnen er jeg helt med på, den andre er jeg ikke enig i.

    Jeg tror det går mer på popularitet og verdi (det er flere år siden 240 nådde bunnen, 740 er der nå) - og også at 740 har en direkte etterfølger i 940 som mange heller velger.

    Jeg har sett mange 740 på skroten de siste årene, og veldig mange av disse ser ut til å kunne vært reddet hvis noen hadde hatt interesse av det. En 240 er derimot ganske råtten hvis den havner på skroten.

    Når det gjelder kvalitet består de jo av mye det samme, og jeg følger de teknisk er ganske udødelige begge to. 740 fra 88/89 og nyere har en stor fordel ved at de er galvaniserte. Disse vil jeg påstå er mer holdbare enn 240 da rusten i mye større grad holder seg unna.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  3. Takk Øygard takket for denne posten
  4. #8803
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Det med at mange vil ha 940 i staden for 740 kan nok vera ein av grunnane ja. Eg va på ein biloppsamlinsplss i går, og der var det ein 240, 3 740ar, 2 460ar og ein V40. 740 er blitt so gammal at dei liksom ikkje er nåke å ha no, men om nåken få år vil verdien bjynna å auka igjen, for då er dei blitt so gamle at dei er verdt å ta vare på. 240 er komt der no, spesielt dei før 1980, har stege litt i verdi no, men ikkje so voldsomt mykje enno.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  5. #8804
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det med at mange vil ha 940 i staden for 740 kan nok vera ein av grunnane ja. Eg va på ein biloppsamlinsplss i går, og der var det ein 240, 3 740ar, 2 460ar og ein V40. 740 er blitt so gammal at dei liksom ikkje er nåke å ha no, men om nåken få år vil verdien bjynna å auka igjen, for då er dei blitt so gamle at dei er verdt å ta vare på. 240 er komt der no, spesielt dei før 1980, har stege litt i verdi no, men ikkje so voldsomt mykje enno.
    øøh, har du sett prisene på gammal 240? folk tror jo dem er værdt gull å fy faen. å spesielt vis dem er så uheldige å ha kun 2 dører.. da stiger jo prisen på lik linje med pikken til en 13år gammel gutt som sniker inn i jentedusjen..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  6. Takk Wahl, de_icer takket for denne posten
  7. #8805
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, det har eg, og det er derfor eg seier at prisane har bjynt å gå oppover no, i alle fall på fine eksemplar. Men dei er nok ikkje verdt so mykje som enkelte selgarar innbiller seg
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  8. #8806
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det med at mange vil ha 940 i staden for 740 kan nok vera ein av grunnane ja. Eg va på ein biloppsamlinsplss i går, og der var det ein 240, 3 740ar, 2 460ar og ein V40. 740 er blitt so gammal at dei liksom ikkje er nåke å ha no, men om nåken få år vil verdien bjynna å auka igjen, for då er dei blitt so gamle at dei er verdt å ta vare på. 240 er komt der no, spesielt dei før 1980, har stege litt i verdi no, men ikkje so voldsomt mykje enno.
    Jeg var også på hugger i går, og der var det 1 240, som var forferdelig opprusta, og 2 740 som ikke så på langt nær like ille ut. Hvordan det stod til med Nederlandske Volvoer der (440/460/S/V40) er jeg ikke sikker på, for de legger jeg like godt merke til som Renault Laguna og Hyundai Accent - dvs ikke i det hele tatt.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  9. #8807
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    Jeg var også på hugger i går, og der var det 1 240, som var forferdelig opprusta, og 2 740 som ikke så på langt nær like ille ut. Hvordan det stod til med Nederlandske Volvoer der (440/460/S/V40) er jeg ikke sikker på, for de legger jeg like godt merke til som Renault Laguna og Hyundai Accent - dvs ikke i det hele tatt.
    På høggeren på Skedsmo, ser det ut som det brukar å vere mykje 850 inne, denne kvalifiserar jo som ekte volvo også. Men ein kan sjå på prisane på finn, at desse er på langt nær like populære som
    RWD
    -Volvo.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #8808
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, det har bjynt å dukka opp nåken 850ar hos bilopphoggarane og, men so bjynnar dei no å bli gamle og. Eg trur ikkje det er so mykje problem med 850, det er vel eigentleg greie bilar, men dei er ikkje lika populere som 940 nei, og dyrare å reparera. Eg trur uansett ikkje 850 vil trekka gjennomsnittslevetida på Volvo ned i alle fall
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  11. #8809
    Registrerte brukere apex_s2k sin avatar
    Medlem siden
    02. jan. 2011
    Innlegg
    405
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Noen skrammer eksteriørt, men... Synes jo veldig lett på svart bil. Men ellers var den fin.

  12. #8810
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Begynte å bli litt 740/tidlig 940 på lokale huggeren sist jeg var innom. kanskje 2-3stk 240. hvorav en 242. verste er at vi fant en 765 (alternativt ombygd 740 pga M46 og B230E-motor). Med så å si strøkne skinnseter foran, delskinn bak, pennfack, midtarmlene, disse små lysene i taklista til bakdørene +++ "Godbiter fra huggeren" ..
    Sist endret av jacobsen; 12/10/12 kl 10:51
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  13. #8811
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Godbiter fra bilannonsesidene

    Telte fire 240 på veg til jobb i dag, ingen 740.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #8812
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Nettopp
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  15. #8813
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    Den første grunnen er jeg helt med på, den andre er jeg ikke enig i.

    Jeg tror det går mer på popularitet og verdi (det er flere år siden 240 nådde bunnen, 740 er der nå) - og også at 740 har en direkte etterfølger i 940 som mange heller velger.

    Jeg har sett mange 740 på skroten de siste årene, og veldig mange av disse ser ut til å kunne vært reddet hvis noen hadde hatt interesse av det. En 240 er derimot ganske råtten hvis den havner på skroten.

    Når det gjelder kvalitet består de jo av mye det samme, og jeg følger de teknisk er ganske udødelige begge to. 740 fra 88/89 og nyere har en stor fordel ved at de er galvaniserte. Disse vil jeg påstå er mer holdbare enn 240 da rusten i mye større grad holder seg unna.
    Jeg er i prinsippet enig i dette og jeg innrømmer at min antydning om at 740 ikke er like holdbar som 240, er spekulativ.

    240 og 740 "inneholder" i høy grad mye av det samme i teknologi og konstruksjon - 240ens eventuelle fortrinn måtte da bestå i at den er ekstremt velprøvd.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. #8814
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Jeg er i prinsippet enig i dette og jeg innrømmer at min antydning om at 740 ikke er like holdbar som 240, er spekulativ.

    240 og 740 "inneholder" i høy grad mye av det samme i teknologi og konstruksjon - 240ens eventuelle fortrinn måtte da bestå i at den er ekstremt velprøvd.
    vil sei 740 og 940 er ganske meir "moderne" innvendig ein 240!!pluss at først nevnte er mykje bedre og kjøre Men er jo ein eigen sjarm med 240..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  17. Takk ovlov86 takket for denne posten
  18. #8815
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Jeg tenker at 740 er stort sett samme bestanddeler som 240, men i en mer moderne "layout", hvis det gir mening.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  19. Takk Øygard takket for denne posten
  20. #8816
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2011
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, det er helt klart et viktig element. Motor som ikke er Volvo, gjelder da uansett bare et mindretall av 200-seriebilene, og i hvert fall her hos oss.

    Vil 440/460 muligens også trekke ned på rust og kvalitet på detaljarbeidet over tid, eller er det bare noe jeg innbiller meg...?
    Har tidligere hatt "gleden" av å arve en Volvo 460 som førstebil. Den var godt vedlikeholdt og har alltid likt seg på volvoverkstedet. Jeg la selv ned mye penger i bilen, blant annet ny cluch, 2 nye dynamoer og nye dekk på 1 år. Klarte aldri å bli kvitt små elektriske feil som defekt temperaturmåler og andre småting. Hjulbuene rustet i filler, og rusta likte seg stort sett godt overalt slik som framskjermer, nederst på dører, bakskjermer. Metallet virket "mykt" og tynt.

    Påsken 2010 kjørte jeg over fjellet under stort snøfall, og veibanen var ruglete i oppoverbakkene fordi det ikke var brøytet. I en slik oppoverbakke i omkring 70 km/t knakk travers/motorbru motoren ble hengende med slagside. Det ble dens endelikt etter 200 000 km, traversen var svekket innvendig av rust.

    Volvo 460 er en skikkelig drittbil og rustvogn, det merket jeg fort etter at jeg skaffet en 855 som jeg er svært fornøyd med. Neste bil blir allikevel en 940 på grunn av dens soliditet og mekaniske enkelhet.

  21. #8817
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Søstra mi hadde en 460 i to år, eneste som ble gjort der på 40.000 km var å skifte olje...
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  22. #8818
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Søstra mi hadde en 460 i to år, eneste som ble gjort der på 40.000 km var å skifte olje...
    Dama mi hadde også en 460 i 2-3 år, den skifta jeg olje på en gang tror jeg Bytta stifter på dynamoen en gang og knekte fjører foran, ellers var det en utrolig trofast bil og den ble heller ikke spesielt rusten. Tror kanskje 95 og nyere er litt bedre enn de eldre med tanke på rust.. Det er jo som med alle andre billigbiler som ikke blir entusiastbiler når de blir eldre, at de får jo ikke noe særlig pleie og vedlikehold, så at en 460 er mer rusten enn gjennomsnittsvolvoen tror jeg er litt pga dette også.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #8819
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Dama mi hadde også en 460 i 2-3 år, den skifta jeg olje på en gang tror jeg Bytta stifter på dynamoen en gang og knekte fjører foran, ellers var det en utrolig trofast bil og den ble heller ikke spesielt rusten. Tror kanskje 95 og nyere er litt bedre enn de eldre med tanke på rust.. Det er jo som med alle andre billigbiler som ikke blir entusiastbiler når de blir eldre, at de får jo ikke noe særlig pleie og vedlikehold, så at en 460 er mer rusten enn gjennomsnittsvolvoen tror jeg er litt pga dette også.
    Helt enig i det. Ren bil ruster mindre. Den bilen søstra mi hadde var en '95 modell så kan godt være. Var litt rust nederst på bakdørene, typisk dårlig vasking.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  24. #8820
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2011
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Dama mi hadde også en 460 i 2-3 år, den skifta jeg olje på en gang tror jeg Bytta stifter på dynamoen en gang og knekte fjører foran, ellers var det en utrolig trofast bil og den ble heller ikke spesielt rusten. Tror kanskje 95 og nyere er litt bedre enn de eldre med tanke på rust.. Det er jo som med alle andre billigbiler som ikke blir entusiastbiler når de blir eldre, at de får jo ikke noe særlig pleie og vedlikehold, så at en 460 er mer rusten enn gjennomsnittsvolvoen tror jeg er litt pga dette også.
    Min 460 var olympia-versjonen 1992 og fikk helt siden ny masse kjærlighet, vedlikehold og lakkpleie. Problemet er som du sier at det var en billigbil, den var ikke laget for å vare. Masse plast og tynt stål. Det er sjelden å se hoggere som bryr seg om å la disse stå på tomta, de fleste er stablet i høyden eller går rett i pressa.

  25. #8821
    Registrerte brukere karoline sin avatar
    Medlem siden
    03. sep. 2010
    Sted
    Asker, Akershus
    Innlegg
    390
    Antall takk

    Standard

    Er ikke dette en ganske grei pris for denne? http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37555027
    Den så jo fin ut lakkmessig, og ser jo ikke noe rust?

  26. #8822
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe upris det. Men lurer på hva som lurer under kromlistene i hjulbuene.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  27. Takk Øygard takket for denne posten
  28. #8823
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, slike brede blanke hjulbuelister skjuler ofte rust, så det bør man evt sjekke.

    Og hva står "35 km" for...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  29. #8824
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

  30. #8825
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, slike brede blanke hjulbuelister skjuler ofte rust, så det bør man evt sjekke.

    Og hva står "35 km" for...?
    tipper 350k men siden den har gått langt nord kan den jo være rimelig fin for rust da

Side 353 av 613 FørstFørst ... 253 303 343 351 352 353 354 355 363 403 453 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •