Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  61
Side 6 av 17 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 407

Tråd: Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!

  1. #126
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Dere sier noe.. De er fine, men vanvittig kjedelige! Føler meg jo som om jeg er 60 år der jeg kjøre rundt Hadde det enda vært en PV eller Amazon, så hadde det vært noe!

    Har uansett mest lyst på BBS RS kopier, med senter i bilens farge, evnt kunne jeg tenkt meg noen Ronald R50 felger:

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #127
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Kult at du går for nye felgareining med deg, kan jo bli litt kjedeleg med orginale felgar..Også er det jo ikkje problem og bytte tilbake til orginale seinare heller
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #128
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Bare å kjøre på med kant
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  4. #129
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Vil du ha BBS RS kopier, så kan du jo f.eks kjøpe Lenso BSX (orginale er vanskelige å få tak i og er ganske dyre). Da er det mulig du må ha spacere. Manton.se lager spacere på mål i god kvalitet til en hyggelig pris. Du får søke litt (kan jo hende du finner noen som passer rett på)

  5. #130
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Parts & retards har noen kopier man kan få bestilt med riktig impress og alt. De kommer da på 7500,- for 4 stk 15"ere! Skal nok få lurt til meg litt rabatter der også, så det blir ikke så galt. Da er det bare å få sendt senteret til lakk i såfall! Men det blir nok ikke bestemt før nærmere våren! Men forandring fryder jo litt da

    Har også vært inne på tanken av å sette på 360 lykter bak, da disse ser ut som 240/740 lykter, som er karakteristisk Volvo, kontra de som sitter der nå, som der ut som de kommer fra en gammel Mazda

    Volvo 360 baklykter:


    De som sitter på bilen nå (Mazda style ):
    Sist endret av Daniel V; 02/10/12 kl 00:57
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #131
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du ser likheita?



    Men nei, no må du ikkje begynne med ein ting, så har du plutseleg tatt av, ha den orginal
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #132
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Men nei, no må du ikkje begynne med ein ting, så har du plutseleg tatt av, ha den orginal
    Berre og ta av sålenge ein ikkje gjer forandringar som ikkje kan skruast tilbake til orginal stand igjen!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #133
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Veldig sant alt sammen. Eneste er at det kribler litt etter å gjøre sånne småting med den. For den er jo i utgangspunktet vanvittig kjedelig
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. Takk volvobrage takket for denne posten
  10. #134
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Syns du skal bytte felger jeg. Er jo ikke akkurat store inngrepet.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  11. Takk volvobrage takket for denne posten
  12. #135
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Du vet, dette var jo først og fremst en bil for gamle folk som var for kjipe til å kjøpe 240.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  13. Takk ovlov86 takket for denne posten
  14. #136
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Haha Eller som likte 300en spesielt godt Denne er kjipere enn en 240 sånnsett ja, men denne er i alle fall godt utstyrt til å være en 300-serie. Hadde den hatt servo, så hadde dette vært riktig så luksus Jeg har jo original stor turteller i denne, noe de færreste 240er har som standard (Må jo briefe litt med det lille jeg har )
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #137
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja da, etter alle disse år, ta vare på det som er igjen av så fine eksemplarer.

    Ikke mye utstyr å skryte av på standard 240 på den tiden.

    Den kanskje irrelevante sammenligningen med 240 faller naturlig først og fremst på grunn av navnet (Volvo) og at de dermed i noen grad kunne konkurrere om de samme merketro kundene. Bortsett fra det er det strengt tatt ganske forskjellige biler, på godt og vondt, kan en vel si...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. #138
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo 343 DLS 81'

    Det er som du sier veldig forskjellige biler, og keg føler jeg har litt sammenlikningsgrunnlag mtp at jeg har hatt 3 240er også Denne er faktisk forbausende god å kjøre, noe de var kjent for når de kom også Det er litt synd det er så mye sære patenter på den, sånn som f. Eks bakstillingen. Så jo bare hvor mye jobb det var å bytte girkasse kontra på en 240. Mitt inntrykk er at bilen er ganske godt gjennomtenkt helt til du kommer til bakstillingen. Der hadde de noe å lære.

    En annen smart patent på denne er at når du vipper frem forseteryggen for å få tilgang til baksetet, så går ryggen inn mot midtkonsollen, sånn at det blir mye lettere å komme seg ut og inn. Det gjør den jo ikke på 242 fra samme periode
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #139
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Det er som du sier veldig forskjellige biler, og keg føler jeg har litt sammenlikningsgrunnlag mtp at jeg har hatt 3 240er også Denne er faktisk forbausende god å kjøre, noe de var kjent for når de kom også Det er litt synd det er så mye sære patenter på den, sånn som f. Eks bakstillingen. Så jo bare hvor mye jobb det var å bytte girkasse kontra på en 240. Mitt inntrykk er at bilen er ganske godt gjennomtenkt helt til du kommer til bakstillingen. Der hadde de noe å lære.

    En annen smart patent på denne er at når du vipper frem forseteryggen for å få tilgang til baksetet, så går ryggen inn mot midtkonsollen, sånn at det blir mye lettere å komme seg ut og inn. Det gjør den jo ikke på 242 fra samme periode
    Grunnen til at girkassen er bak er pga vektfordeling. Dette gir en kjempefordel på vinteren. Vil tro at nå som du har skrudd på det en gang, så er det ikke så ille neste gang (hvis du noen gang må gjøre dette igjen). Alt som er ukjent tar litt lenger tid de første gangene. Har aldri skrudd på slik bil, men vil ikke tro at det er noe mer jobb å skifte kasse på en 340/360 kontra en bil med
    FWD
    eller
    AWD
    .

    Ryggen på Volvo (Daf) 66 er også slik at den går inn mot midten når du vipper den. Smart patent som gjør det enklere å krabbe inn i baksetet (selv om det hadde hvert mye bedre/lettere og mer praktisk med flere dører).

  18. #140
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Ulempen med girkasse bak er at det tar laaaang tid før girolja blir varm, den får jo nesten ikke utnyttet seg av motorvarmen!. Men hør nå! Det fantes ekstrautstyr til slik!!! Oljevarmer for girkasse, inngikk på samme måte som en oljekjøler idag, flytter olje nærmere motoren og unytter motorvarmen der. Hvis ikke ender du opp med å bli jævlig sterk i arma, den er tuuung å få igår

    Etter hva jeg har hørt vel og merke det her!
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  19. #141
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hehe, sant som du sier Hassel! 300-serien er tunge biler å få i gir når det begynner å bevege seg ned mot 0 grader! Men det kommer seg ganske fort her i alle fall. Kjørte litt med den i natt, og da var det -1 grad og det kom seg forbausende fort!

    I dag har stakkaren blitt lastet stappfull og tatt meg fra Oslo til Kristiansand! Kan ikke si annet enn at den virker utmerket, og er faktisk veldig god å kjøre på både motorvei og variert vei, sånn som 60-70-80 sonene på veien mellom Oslo og Kristiansand
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. Takk ovlov86 takket for denne posten
  21. #142
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Ryggen på Volvo (Daf) 66 er også slik at den går inn mot midten når du vipper den. Smart patent som gjør det enklere å krabbe inn i baksetet (selv om det hadde hvert mye bedre/lettere og mer praktisk med flere dører).
    Det visste jeg ikke fra før - uansett høres det ut som en smart løsning. Men sikkert ikke så viktig på en 242, som har riktig så brede dører.

    Den gangen ser det ut til at to dører ble motivert ut fra pris for det meste - det er vel ikke så mye av det i dag.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  22. #143
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Daniel V: Volvo 343 DLS 81'

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post

    Den gangen ser det ut til at to dører ble motivert ut fra pris for det meste - det er vel ikke så mye av det i dag.
    Er slik på småbil enno.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #144
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Jo, det er vel det. Men fenomenet har i hvert fall blitt "presset nedover" og er nærmest ikke-eksisterende i "middels mellomklasse" og oppover. Der utnyttes eventuelt heller todørs-estetikken til å lage dyrere biler - slik som Volvo den gangen gjorde i sjeldne tilfeller som 242GT ("sportslig") og 262C ("luksus").
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #145
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    I dag fikk jeg endelig somlet meg til å hente bærekulene etter ferien:



    Nå er det bare å få byttet dem, så blir det litt forgassersøking
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. #146
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen EU-godkjent, og alt er på stell. Tok opp forgasseren i dag, og banket setet inn med to hammerslag, og det var nok til å senke COen med 3,69% fra 5,98% til 2,29%.

    Byttet også begge opphengskulene i går:











    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  26. #147
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Deilig med en 31 år gammel bil som ikke engang understellsdeler er rustne på
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  27. #148
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Ja, ikke sant! Har funnet ut at denne må vinterlagres nå når de begynner å salte. Kan ikke ha den i bruk nå.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  28. Takk The Sven, Øygard takket for denne posten
  29. #149
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard Re: Daniel V: Volvo 343 DLS 81'

    Blire en s80 nå sia denne ska på lagring?:-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  30. #150
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hehe, tror nok ikke det. Har lyst på S80/60 med det blir ikke nå i første omgang Vi får se hva vi ender på
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 6 av 17 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo S80 -99 - Solgt!
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 930
    Siste post: 15/01/16, 00:42
  2. Daniel V: Volvo V70N 07! Solgt.
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 104
    Siste post: 26/06/14, 20:17
  3. Flytende pakning på lokk til diff 343 DLS 81'
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 5
    Siste post: 01/08/12, 23:40

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •