bare du får skikkelig varme i den støypen så skal det holde godt! Planer om å prøve noe iskjøring?
bare du får skikkelig varme i den støypen så skal det holde godt! Planer om å prøve noe iskjøring?
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Overhalte nettopp dynamoen min jeg, er ikke så vanskeligBare å skru den fra hverandre å bytte lagrene og sette det sammen igjen
![]()
Volvo 940 TIC
Det er sikkert også en mulighet, men selv gjort er vell gjortHvem som driver med sånt da ?
Sveisen holdt, men den helt nye servo olja mi koket over på rudskogenMå få tak i en oljekjøler og sette på returen tror jeg
![]()
Sjeldent det er noe is å kjøre på her i området. Har ikke noen isdekk heller da..har ikke funnet noen i rett dim enda. Tenkte å finne noe mindre en 16". Pga bittesmå hjulbuer.
Høres ut som enda et vinterprosjektVet vell ikke hvilke lagre som står i en sånn 100A Bosch fra en 850?
Satt akkurat og titta på savarturbo, der hadde en skifta lager i en 960 dynamo som burde være samma saken.
Der skal det være 6202 og 6203 lager, begge to med 2RS tetning.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
mye ladetrykk kjører du på med den orginale 740 coolern?
Har du mer camber på førersida enn pasasjersida?
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Skikkeleg kult stuk på den!
Har du trapsa eine bakfelgen?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
ca 0.5
Camberen er lik, kjøpte meg en sånn kul cambermåler. Men ser fort skjevt ut når man svinger bare litt, og bilde vinkler osv![]()
Takk for det![]()
Sto på en bmw, og som kjent så må de på grusen for å klare å burne rundinger.. Da blir felgen fort sånn.. Men er 3-delt, så kan bytte ytter-ringen![]()
Ute på tur for første gang
![]()
Grombil![]()
Ensom V70 Turbo
Fått bilen inn på jobb:
men den ville jo ikke starte etter jeg tok den av hengeren igjen
Feilsøkte noen timer før jeg fant en teit feil
Fikk litt selskap også en kveldhah
Random felg bilde:
![]()
Heftig 360, skikkelig tøft prosjekt! Venter i spenning på film!![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Haha, hva gjør han fyren på taket ditt? Polerer?![]()
Haha, la ikkje merke til han "på" taket eingong før du sa det!
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Fin fint arbeide dette![]()
Ensom V70 Turbo
Hva slags turbo og manifold bruker du?
Takk for det ! Kommer film fra jeg testet bilen utafor på jobb denne uka![]()
haha, riktigTenkte å skrive noe om det, men morsommere å se om noen legger merke til det
jojo, bare bilen som er så rammeskjevNeida, hadde helt likt. Nesten på max negativ camber på begge sidene. Men så ble jeg så mobba :( de sa det så ut som forstillinga var knekt. Så bare for å terge de så stilte jeg den ene max andre veien. Så jeg fikk litt positiv camber
Ble fort stilt tilbake da
T16 turbo og en volvo manifold, Henger lett med enda det, rask respons !
Noen detaljer jeg har fikset:
12v uttak til div kamera utstyr:
Festet instrumentplatene:
Fått på ei lita leppe foran:
med proff skjøting
Plassert brannslukkeren:
Mer instrumentpanel:
Begynt på brannveggen, som noen kanskje la merke til litt lengre oppe her
Resten av den skal være gjennomsiktig![]()
Flott bil dette![]()
Ensom V70 Turbo
Den ble dritkul Steffen! 300 serien til Volvo er faktisk ganske rå, og du har gjort det enda råere!!
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Håper du fester den brannslokkeren skikkelig, ikke noe hyggelig å få den i ryggen ved en bråstopp. Ble tøft med den leppa, likte spesielt kors-stingene du har laget med strips, pure racing![]()
740BTCC
Prosjekttråd