Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 67 av 115 FørstFørst ... 17 57 65 66 67 68 69 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1.651 til 1.675 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1651
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Hvis du alikavel skal til med launch-control, skakke legge opp antilag oxo da?
    Leste HER hva det var, og nei det skal jeg ikke ha

  2. #1652
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    anitlagg og launch går på det samma. begge dreper turboer så det står etter

  3. #1653
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kommer jo ikke til å bli brukt hele tiden launchen, men kjekt å ha
    Syns det ser så fett ut

    Har nå fått tak i M47 spakstell jeg har tenkt å modifisere til ZF kassa.
    Ser ut som M90 kassa havner i isbil-prosjektet etterhvert

  4. Takk ovlov86 takket for denne posten
  5. #1654
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut det. Skal denne kjøres i vinter?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  6. #1655
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85 - Bilder side 64

    Blir ikke brukt om vinteren, da blir den skrudd på Har en vinterbil som er 97% klar for snøen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #1656
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Det jeg håpte du skulle si.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  8. #1657
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skrudd av toppen i dag, så da får vi se om ikke det blir nye eksosventiler på den

  9. #1658
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    var det en ventil som hadde hengt seg denna gangen å? :/

  10. #1659
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85 - Bilder side 64

    Ventilen var 100% rett, alt glir finfint inn og ut når ikke kammen stod i. Men fikk ikke stengt eksosventilen når kammen stod i? Akkurat som løftetønna hadde kilt seg i toppen. Demontere kam også gikk alt smooth. Merkelige saker. Løftetønna ble også inspisert og målt med mikrometer, helt lik som en ny en. Toppen er nå inne hos TC Motor for videre etterforskning.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #1660
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Kjedelig når sånt skjer, men godt å finne ut av.
    Håper det ordner seg
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  12. #1661
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Tredje gangen jeg har av toppen nå i sommer

  13. #1662
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Tredje gangen jeg har av toppen nå i sommer
    Føler med deg der ja :/ Det er noe skikkelig drit.
    Håper TC Motor finner feil på toppen din (ikke vondt ment) for da kan de reparere den.
    Kjedelig hvis de påstår alt er i skjønneste orden også skjer det enda en gang.

    Håper på det beste Slike biler skal være på veien
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #1663
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja du vet jo åssen det er Zeeker
    Håper også det, var de som gjorde jobben sist å satt inn bronsestyringer og bytta en styring og en ventil på innsug.
    Freste opp setene, kontrollerte, slipte og polerte ventilene. Skulle jo være tipp topp. Men, så skjedde dette, igjen!

    Får håpe de ringer om ikke så alt for lenge til og har gode nyheter!
    Har ikke demontert noe på bilen enda (skal ha understellet på denne på "vinter/isbilen" etterhvert,
    også knakk jeg momentstaga på den så må bruke alt fra denne bilen her.
    Som sagt så har jeg ikke gjort noe enda fordi jeg har ett lite håp om å få kjørt mer i år

  15. #1664
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er det bare å krysse fingra

    Blir det lokaltreff eller er det mere kjøring på Rudskogen?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #1665
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Rudskogen hvis alt klaffer

  17. #1666
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Rudskogen hvis alt klaffer
    hvem arrangerer treff da/når?..

    kjipt med toppen :/ har du lash caps?, har vert borti att dem kan legge seg på feil.. men det skal jo ikke skje når alt er i årning.. håper det blir årnings nå da

  18. #1667
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er det de som sitter under løftetønna ned mot fjæra?

    Så bare trackday.no hadde noe, ikke nå til helga men neste

  19. #1668
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Ja, ei hette som sitter på ventilen under løfteren, så du hadde slipt kam fra km serru. Hvis det er tilfelle kan du se om du har no Ventilklaring på den sylinderen du ikke har komp. Om det ikke er klaring er det mulig att lashcapen ligger feil. Bare en tanke , ettersom jeg har vert borti det selv.

    Ok. Vurderer ikke en tur til Gardermoen den 30. Da?

  20. #1669

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Fått vite noe fra TC Motor?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  21. #1670
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85 - Bilder side 64

    De justerte ventilklaringene så de var som de skulle.. Men vi får nå se da hva de mener ja, er klar for det meste jeg så lenge jeg har fri og bilen er klar!

    ikke hørt noe enda nei


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #1671
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått telefon fra TC Motor.
    De finner ingen feil med toppen. Alle ventiler ok. Honet opp styringen litt men fin klaring og alt glir lett.
    Men, som jeg nevnte tidligere, så så vi at når kammen var montert, fikk vi ikke lukket eksosventil på syl 2 helt,
    løftetønna satt bom fast! Demontert kam, og så slapp det og fikk fint, vakum testet ok.
    De har ringt litt rundt å pratet med folk, bla. KRB Trading, og siden jeg kjører spesialslipt kam.. Må denne justeres!
    Når jeg tenker meg om er denne kammens anbefalte innstilling i TDC, 2mm løft. Dette kan være nok til at det går galt vell?
    Når kammen går rundt og tønna spretter opp, så kiler lash-capsen(?) seg mellom slik at ventilen ikke får lukket seg (som J.A.S her nevnte)

    Jeg har dessverre ikke noe måleur eller grade utstyr, men de kunne hjelpe meg med det hvis jeg kom inn en dag til uka

    Så henter toppen nå i kveld, monterer i løpet av helga, så tar jeg bilen inn til TC motor en dag til uka også finjusterer de kammen og det for meg!!

    Håper på at dette vil løse problemet! If so, blir det kjøring til helga på Rudskogen, og Gardermoen på Søndag (VCCN treffet)

  23. Takk sverre2210 takket for denne posten
  24. #1672
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85 - Bilder side 64

    I samme slengen byttet jeg alle løftetønnene på eksosen. Bare tok de fra en annen topp jeg hadde liggende og flytta over shimsa. Men må nok fin justere ventilklaringa litt og justere kammen til 2mm løft i TDC. Får hjelp av en motorbygger til uka har montert grenrør med turbo og Innsug ikveld, tar resten i morgen unntatt Reg.reima, den tar jeg etter vi har gjort alle justeringer i toppen ferdig. Hååper det funker nå!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #1673

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Håper det ordner seg nå!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  26. #1674
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Håper det ordner seg jeg å. Dritkjett å ikke få kjørt :/
    Hva slags ventilfjører kjører du med? (Jeg har garantert lest det men glemt det. Og jeg skammer meg, hehe)
    Kan det være sjans i hæl_ette at kammen sender ventilen så fort ned og at fjøra ikke klarer å henge med slik at lash cap'n flytter på seg som det ble nevnt her?
    Jeg kan ikke noe om det egentlig, så jeg burde ikke synse en gang. Hehe.
    Tørr du å flytte fjøra fra 2'ern til 3'ern f.eks? Bare for å evt å se om problemet flytter seg hvis det skjer igjen. Det skal nok mye til før akkurat den fjøra er fucka, men vet aldri.
    Just a shot in the dark ettersom jeg ikke er noen fagmann på noen måter.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #1675
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har doble ventilfjører
    Har satt inn andre løftetønner også nå så håper det funker.
    Skal inn på Onsdag og justere kam timinga så blir det oppstart

    Noen bilder:


































Side 67 av 115 FørstFørst ... 17 57 65 66 67 68 69 77 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •