2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Tidl. handicap bil?
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Vi hadde den der "oppe" her for noen uker siden også, så det tar tydeligvis tid å få solgt den. Jeg vil tro at å fjerne de greiene som muligens er handikaputstyr og få det tilbake til originalt og dessuten litt skikkelig puss ville kunne gjøre denne bilen mer attraktiv. Hvis det ikke er rust og småbulker, burde dette være realistisk, for generell slitasje ellers bør være begrenset når bilen har gått så lite.
Morsomt: "Automatgir med manuell sportknapp".![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Ser broom lar seg lure de også, prate varmt om T5R og så linke til en høyst ordinær T5. Fin er den men ekte er den ikke.
http://www.tv2.no/underholdning/broo...a-3872665.html
240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`
Norsk solgt 262C for dere som er opphengt i "Norske" biler:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37204564
244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Må ha vore ein skikkeleg kakse som kjøpte denne, ein latterleg dyr bil i si tid.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
"Latterlig dyr" kan alltids diskuteres, uten at jeg vet hva den kostet ny. Men jeg tror kanskje at omregning etter konsumprisindeks ikke gir fullgodt bilde av hvor eksklusiv og sjelden den ble pga pris...
Jeg lurer også litt på markeringene på bakskjermene (markeringslys av amerikansk type?), men det står at originale lykter (forstår det som frontlykter) finnes - så det kan bety at det har blitt byttet til USA-front i forbindelse med restaurering eller noe slikt.
DC-skilt er så vidt jeg vet et greit holdepunkt i retning av at bilen er solgt ny i Norge. Og her dreier det seg til og med om en 77-modell, ikke tidlig 78.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Nå banner jeg nok i kirka, men jeg synes 262 er skikkelig stygg! Er 200-serie fan på min hals, men den ser bare helt fæl ut.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Så var det mye mere manuelt håndarbeid på en 262c enn det noen gang har vært på noen serieprodusert S/V 60/70 R awd, å manuelt håndarbeid fra Bertone er status som kunder betaler for den dag i dag. Så det er helt naturlig at en 262c er dyrere en S/V 60/70 R awd satt i sammenligning.
244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13
Va ville du gitt for den da?
Han som selger eller er mellommann for salget sa han hadde fått ett bud på 35 000,-
Men hvorvidt dette er realistisk er jo en annen sak.
Ser for meg en god bil igrunn.
Småplukket er jo småplukk, idag så får du ikke så lett tak på uskrudde 240'er uten og betale en god slump for de.
Eneste som skurra litt hos meg er at det er en b230fd i denne, blander jeg nå med SE og Classic?
Jeg tror kanskje jeg aldri har sett noe sted hva en 262C kostet i Norge den gangen den var "aktuell". Noen som vet? Omregnet i dagens kroner, får vi mange hundre tusen eller rundt en million eller hva vet jeg. Men folk kjøper biler for slike beløp i dag uten at det trenger oppfattes som "latterlig dyrt". Jeg tror det er vesentlig å ta i betraktning at til tross for høye boligpriser har velstanden blant nordmenn stort sett økt ganske mye på 35 år, altså hva man har til rådighet til overskuddsfenomener som biler utover det strengt nødvendige og fornuftige. Det kunne også lett avfeies som uaktuelt å betale dobbelt pris (?!) av en "ordinær luksus-Volvo" 264 eller 265 for en 262C som i hvert fall var mindre praktisk - og slett ikke alle likte det som Bertone gjorde med utseendet heller.
ovlov86: Jeg var langt på vei enig med deg. Først de siste par årene har jeg begynt å synes at en 262C kunne være interessant, så muligens krever den tilvenning.Og da blir det nok eventuelt ikke en av de tidlige i sølv, heller en av de siste i svart.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
B230FD er så godt som en "vanlig F", altså 116 hk. FX med 136 hk var det Classic som hadde, bortsett fra at 136 hk også ser ut til å forekomme som "ekstrautstyr" (på 240GL) i noen grad, lurer på om det da stort sett dreier seg om tidligere politibiler?
Bilen ser kanskje ikke ut som et supereksemplar, men mulig at den er bra. Som sagt tror jeg tilbakestilling til original ved å fjerne "raritetene" ville være et pluss, i tillegg til å ordne etterslep på puss og småfiks.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Ja, det er først og fremst det kanskje litt flattrykte taket (medregnet de bakre sidevinduene?) og for så vidt også interiøret som "smaker" nokså annerledes enn en vanlig 240/260. Jeg har nok lenge oppfattet det som overdrevent, stilbrudd, smakløst, jeg er ikke sikker. Så jeg har forståelse for det. Men jeg har etter hvert kommet til å vurdere om en av mine neste Volvoer faktisk bør bli en 262C - da får det nok bli en svart 81-modell.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Jeg er helt enig, den er også i mine øyne på grensen til det vulgære. Men det er kanskje ikke så rart når man tar noe som er så folkelig som en 240 og horer den opp med håndsydd italiensk skinn, en takchopping og kroneemblemer.
780 er mye mer stilren og elegant i mine øyne, men samtidig kanskje også mindre interessant nettopp fordi den ikke i like stor grad er en opphora 240?
Forvirret? Jeg og.
1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T
Trenger den ny lakk osv, kan vi nok si at denne er for dyr sammenlignet med andre eksemplarer vi har sett annonsert. Vi trenger ikke henge oss opp i at den kanskje er norsksolgt, men det kan eventuelt ligge en ekstra interesseverdi i at dette faktisk er et svært tidlig eksemplar.
Deri ligger sikkert mye av det spennende med 262C. Men "folkelig"? Ja, men ikke bare. I en del miljøer i USA og andre land har og hadde navnet Volvo en litt annerledes klang enn i Sverige og Norge og var ikke først og fremst regnet for folkelig. Det fantes nok, og først og fremst i USA, et visst grunnlag for å selge en slik spesiell og eksklusiv versjon basert på 200-serien, selv om det er lett å se "kræsjen" også. 780 virker mer stilren, mer "helstøpt" - rett og slett fordi at det er det den er, og ikke "klipp og lim"...![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
780 har veldig mykje meir spesialdelar enn 262c, derfor kjem det til å verte mykje vanskelegare å halde dei i drift etter kvart, og dette kjem nok også til å gå ut over verdien. 262cen var nok ein smak av luksus, som var så absurd dyrt, den gangen 264en var det gromaste folk kjente til, dette var ein bil for skipsreiarar, og kanskje ein og annan kirurg og velståande advokat. Akkurat på denne måten, følgte den i sporet til 1800en, noko så usannsynleg, som ein upraktisk Volvo. 780 var heller ingen vanleg bil, nett av den same grunn som 262c-en, men 780en kom på slutten av jappetida i Norge, og folk hadde ein del pengar. Det er nok også grunnen til at det fins mykje meir 740 turbo, enn 240 turbo i Norge.
Akkurat det at veldig mykje folk syns at 262c er ein så stygg bil, gjer den berre meir interessant, den får uansett mykje oppmerksomheit.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L