Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
detta med utveksling på bakaksling og evt om den må vere rett i forhold til automatkassen vet eg ikkje. men har kjørt 960 i 2 år nå. hatt 740 med lat fra forgasserturbo til orginal turbomotor med datasprut og manuelkasse. denne bilen er 250kg lettere en 960en. 960 har godt best av dei to selv om den har automat... litt treig fra 0-40kmt med fra der og opp går den godt. detta er selføgeli auto kassa som utgjør. men når eg kjøpte 960en var de mye motor/elfeil på bilen.... gikk ikkje fint og fjuska mye. da var reg reima feil. slik at motoren var veldig nedsota. den hadde da godt 50tusen med feil register. den vart mye bedre når reg reima vart rett og eg fekk vekk sotet fra motoren... va også koblet feil bensin pumpene på den. har slitt litt med at de plutselig kommer feilkode på hjernen. da går den ofte dårlig... men da er det berre og resette hjernen og da er alt bra igjen.....

så prøv og sjekk litt kontakter/følere. evt kontroler bensintrykket. sjekk fargen på pluggene om dei ser fine ut. så for ein håpe du finner ut av det
Takker for all input! Synes denne bilen føles noenlunde kvikk fra 0-80 når den er kald, men blir litt dauere når jeg har kjørt litt. Går veldig fint og pent for all del, og på langkjøring er den jo behagelig, men skal jeg kjøre forbi, er det veldig mye turtall og jaging uten særlig fart.. Hadde problemer med å ta igjen en vanlig subaru forester opp en lang bratt bakke. Den er irriterende i 50 soner også, for den girer og tuller fælt akkurat i denne hastigheten. kjenner lock-up kobler ut og inn i ett sett. Dette var bedre da jeg hadde "feil" bakaksel (3,91) og automathjerne fra 4.10.
Har kjørt igjennom noen testprosedyrer for automaten og ting ser ut til å virke. Får aldri feilkoder. Mistenker automaten for å være problemet, men vet ikke hvor jeg skal begynne og lete..
Har sjekka de fleste sensorer på motoren og registeret og foreløpig virker det som alt er ok..

Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
B6304F: 3 liter 204 hk, 24v motor – standard fra 1990, levert kun med automatkasse

-
B6254F: 2,5 liter 170 hk, 24v motor – standard fra 1995, kunne leveres med manuell kasse

-
B6304S1: 3 liter 204 hk, 24v motor – tok over for B6304F på senere årsmodeller, levert kun med automatkasse

-
B6304S2: 3 liter 180 hk, 24v motor – tok over for B6254F på senere årsmodeller, kunne leveres med manuell kasse
Vet du hva forskjellen mellom 180hk og 204 hk varianten er? Kammer og hjerne?

Passe kje av 760 nå. Lysa peker til alle kanter samme hva jeg stiller på, ene spoilerlyset var plutselig knust ene dagen, varmeapparatet sprakk da motoren tørrkokte så det er utkoblet og jeg fryser, speedometerløsningen er ikke helt 100, masse småtteri med instrumentbelysning, sentrallås og div virker fra og til, og sist begynte det å knirke i rattstammen på en superirriterende måte.
Savner å kjøre 240 nå.. Grønne lynet må fikses litt, så blir den bil nr1 igjen, detta går ikke mer.