Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
Da blir topplokk innlevert TC Motor (Autoteknikk) i morgen for inspeksjon og finne ut hvor mye som må gjøres.
Denne toppen er ikke optimal for denne motoren, men allikevel så må jeg bare få den i orden så jeg kan få kjørt på Gatebil i september!
Er andre gangen i år at eksosventil henger seg opp, mulig noe slakk i styringene.. Vet ikke åssen styringer som sitter i.

I løpet av vinteren blir det vell ny topp som passer bedre til turbo og kam spec, da blir det også BMW kasse så da skal vi dra ut så mye effekt vi klarer med dette oppsettet.
Da snakker vi rundt 320 hk på hjul.

Usikker på om jeg skal bruke enkelmasse svinghjulet eller om jeg skal gå for ett stål svinghjul..? og clutch/trykkplate til BMW kassa.. Hva bruker folk? Som tåler rundt opptil 600 NM
Om det er orginale styringer og rustfrie ventiler er det ikke noe bra kombinasjon, da dem helst vil skjære seg/henge seg opp.

Jeg bruker/skal bruke orginalt enkeltmasse svinghjul og 618 trykkplate med 4 puckers sinterlammel på ZF kassa i 242n
bruker 655(763) med 4 puckers sinter lammel. Veldig greit og kjøre med, og det holder til ca 600nm skal det gjøre.

Holder 618+4 puckers lammel skal klare 800+ mener jeg.