Sitat Opprinnelig postet av Sparco411 Vis post
jaja, men jeg vil ikke tru det er no bedre og ha masse høl bortover! :P i stedenfor for og ha et frest spor som går hele veien, evt 2 delt! i tillegg regne ut så fresesporet matcher spjeldet volum messig!

bare og måle i midten av trakt 1 til trakt 5 og legge til 10mm på hver ende så har du start og stopp på fresesporet, også avhengig av hvor stort spjeldhus du har da! men f.eks et 80mm så regner man ut fresesporet : så i mitt tilfellet skal sporet være 340mm x 13,3mm.. 3,14x340/80 = 13,345..

men regner med at tor har peiling på dette her, hørt han er veldig flink så! :P men ser bare ikke helt hensikten med alle de høla! hehe :P hva forno funksjon det liksom skal ha, som er bedre en ET helt spor
tipper han vil ha hul istede for spor med tanke på styrken, skal lite trykkendringer til før innsuget sprekker. vil også tro at et helt spor vil fortsatt gi mere luft til bakkerste sylinder ettersom trykket ofte er litt høyere bakerst i innsuget, mens hullene som tydlig har forskjeldig størrelse på tur bakover sikkert er tenkt å motvirke dette

just my thoughts :P