på 760, går lednigner fra speedoføler i aksel til under dash hvor dem deles i en kabelsko i ett rele, og går da til speedometer og abs hjerne.

samme på 960, men har ikke detta rele, pga lednignene deles før, hvor dem da går til hjerne og til speedometer.

alt er igrunn likt.

men er att 960 instrument og 760 instrument opperer forskjellig. samme med abs hjernen.

slik du kopblet 960 speedo og det viste dobbel fart, det er den riktige måten å koble på. pga 960 er 48 tenner, 760 er 96. det er dobbelt så mye telling.

på 760 nettet sitter det to rele saker til abs. en blank med hoved sikring som hovedstrøm o.l går i, og en svart en med hvit og grønn ledning, brun og hvit lednign og brun og en til. (da 4 stikk), to av dem er speedo, og det svarte rele er omvanlerenhet. gjør om speedosignalet til abs hjernen.

er litt komplisert 760 abs systemet hvis man ikke setter seg inni det. 960/940 er ett mye bedre og enklere opplegg uten noe dildall som omvanlerenheter og releer.

jeg ville anbefalt deg, siden du skal kjøre med org sprut på 960 motoren. da ville jeg kasta i abs nettet for 960 (hvis du skal ha abs da), og bytta hjullagere foran til 940. (da disse er i en eneht med abs trigger foran), og skaffa 940 abs føler begge sider foran, 960 bakakasel og da skal alt være på sitt.


hvis ikke du skal ha abs. klipper du ledningene fra speedo bak, dem finner du nederst ved astolpe. kobler dissa på 960 instrumebnt. da vil 960 instrument vise dobbelfart. så bytter du til mk2 bakstilling med 48 tenners trigger. så skal alt være ok. og gir fungerer som den skal.

elelr så får du bytte triggerring på akseln du har, men da må lokket på diff byttes, og må ha riktig føler.





finnes sikkert en enklere måte med noe som kan redusere signalene fra dobbelhastighet på nåla.



men ihvertfall når nåla di viser dobbel hastighet, da er det koblet rett