Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 3 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 196

Tråd: Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)

  1. #51
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da var eksosen ferdig. Gleder meg til å høre lyden ute i det fri, for inne i et rom med bare betongveggen er det litt grov lyd. Så jeg håper den "roer" seg litt. Ellers må jeg på Race-tema å kjøpe ei potte til

    Bandasjen tørker på DP'n


    Sveist inn 2 lamdamuttere slik at det skal være lettvint å montere bredbånd ved en senere anledning Nå sitter det bare en gammal en i hullet. Hadde ingen blendeplugg


    Måtte få tak i en anna plastikk under fangeren. Den som satt der var ikke helt best + at jeg måtte skjære litt til i den og da ble den ikke noe bedre.


    Også lagde jeg en liten dieseltut av ett rør jeg hadde liggende Om det kler bilen og om det er riktig stuk vet jeg ikke


    Også ett bildebevis til The Sven


    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #52
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Bytte tannstang?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #53
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Bytte tannstang?
    Jepp
    Den går å hakker og er litt treig innimellom. Så tror det er en ventil inni der som er litt rar.
    Så da prøver jeg å bytte den
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #54
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Nedre rattakselledd er gjenganger, ville tatt av hele akselen og kjent på alle ledda.
    I det minste den delen av akselen som er i motorrommet. To skruer.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  5. #55
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sånn var 242'n min også. Jeg tømte den for servoolje, skylte igjennom med diesel til det var noenlunde rein diesel som kom ut, og så etterfylle med ny servoolje.

    Legg retur slangen i ei spylevæske-kanne eller tilsvarende. få ut så mye servoolje som mulig. fyll etter med Diesel samtidig som Mr.Nilsen svenger fra side til side sånn at du får ut alt. Klem på ny olje. Når det ikke er mer diesel igjen inni der, så kan du sette på returslangen igjen.

    Prøv det før du skifter tannstang. Kan godt væra den blir bra igjen
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #56
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Nedre rattakselledd er gjenganger, ville tatt av hele akselen og kjent på alle ledda.
    I det minste den delen av akselen som er i motorrommet. To skruer.
    Kan gjøre det i samme slengen
    Men det kjennes ut som at det er noe i hydraulikken som går å blokkerer for så å slippe opp igjen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #57
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Sånn var 242'n min også. Jeg tømte den for servoolje, skylte igjennom med diesel til det var noenlunde rein diesel som kom ut, og så etterfylle med ny servoolje.

    Legg retur slangen i ei spylevæske-kanne eller tilsvarende. få ut så mye servoolje som mulig. fyll etter med Diesel samtidig som Mr.Nilsen svenger fra side til side sånn at du får ut alt. Klem på ny olje. Når det ikke er mer diesel igjen inni der, så kan du sette på returslangen igjen.

    Prøv det før du skifter tannstang. Kan godt væra den blir bra igjen
    Jeg får se om jeg får noe hjelp. Går kveldsskift denni uka ama :/
    Så må skru på mårran før jeg stikker på jobb, og det er ikke mange som både har fri, oppe passe tidlig og har lyst til å hjelpe meg. Hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #58
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er tannstanga skifta etter mye "¤%"¤%"#%" og litt banning. hehe
    Tenkte jeg skulle gjøre det lettvint og skru av styrestagene også slippe tannstanga rett ned. Og på med ny og skru på styrestaga... men den gang ei.
    Det er jo så klart feil gjenger på styrestaga kontra tannstanga.
    Da var det å finne igjen de styrestaga som satt på den tannstange jeg skulle sette oppi. Skrudde på de, men på endeledda så satt det ikke muttere :(
    Muttera fra den gamle stanga passa ikke da det var fine og grove gjenger. Hvorfor i all verden har volvo gjort dette? Så da var det frem med de styrestaga som satt på bilen og skrudde av endeledda der.
    Fikk de av og fikk montert på bilen.
    Spissinga er så som så akkurat nå tror jeg. Så den må nok innom et verksted i nærmeste fremtid å få justert litt.

    Hakkinga er blitt borte men den har blitt tung over hele "registeret". Så den er vel ikke helt best den "nye" tannstanga heller. hehe
    Jeg får vel ratt prøve dieselmetoden til V20T
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #59
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Spørs om du har fått no møkk inni der. Som blokkerer litt for oljestrømmen.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  10. #60
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    servo på 9 serie er ikke som servo på 2 serie.

    er tyngre på 9 serie.

    bruker 960 servo på 760n min, og den er litt tung når bil står i ro på tomgang, og tyngre når man kjører. god på vei. holder seg lettere rett fram uavhengig av hjulsspor.

    2 serie er jo sånn lett greie, samme på eldre 740. så vet ikke hvor tung din er jeg?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  11. #61
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    2 serie er jo sånn lett greie, samme på eldre 740. så vet ikke hvor tung din er jeg?
    Vært jo endra på 240 etter 84 der også vel?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #62
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg syns det er motsatt, 940 etter 95 er kjempelett på rattet.. Samme med 960.
    Tidlig 240 er vel bare lett på rattet fordi rattet er så stort.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #63
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Den er tung i forhold til 242'n. Men ser sitter jeg i et helt annet "miljø". der er rattet langt ut og jeg sitter fast i bøttestolen.
    I sedanen min er servoen mye lettere. Med den kan jeg snu på en parkeringsplass og ratte med håndflata mot rattet.
    Det går ikke i 945'n. Da må jeg nok klemme svinhardt.
    Det kan kanskje være at pumpa er litt sliten å.
    Jeg får se på det etterhvert Den funker i hvertfall litt bedre nå om ikke annet. hehe

    Var på en liten tur i dag og fikk målt den på langtur igjen og den går fortsatt ikke noe billig på langtur.
    Har vært å handla litt snæcks i Sverige i dag. Både til bilen og meg
    Nå brukte den akkurat i underkant av literen. dvs noe sånt som 0.95 l/mila

    Edit1:
    Kan vel også legge til at den kun girer til 3. etter at den følte seg mishandlet av turen til Rudskogen. Så det var en fin tur på 3000 rpm til sweden i dag
    Sist endret av Zeeker; 03/08/12 kl 18:49
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #64
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Møtte deg i Åmotfors

  15. #65
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Møtte deg i Åmotfors
    Sier du det ja Hva kjørte du? Jeg satt sikkert og så dum ut og så rett frem. hehe
    Hva skulle du handle av han?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #66
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjørte min grønne 245 '75 med Oceanhjul som vanlig Møtte deg rett etter innsnevringene når du kom fra sentrum.
    Skulle bare innom og si hei egentlig, men endte med å handle på meg en hel masse jeg sikkert ikke trenger Må bort et par turer til uka og hente greier regner jeg med..

    Har forresten samme sympotomer som deg på den forrige servoen din på min 245. Skal teste dieseltrikset.
    Det med hvor kraftig servoen er, kommer vel an på pumpa. Faderens 245 er sykt lett på rattet på tross av flere tannstangbytter.

  17. #67
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da var det deg ja. Hehe.. jeg så en gammal 245 med MYE kant som lyste mot meg at jeg ble helt satt ut og rakk ikke å se om det var norske eller svenske skilt på den. hehe
    Sist endret av Zeeker; 03/08/12 kl 20:16 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    min 945 er meget lett å svinge med. den dieselmetoden funker knall! gjort selv ved flere anledninger. ikke bare på volvo syns det har blitt mye lettere vær gang
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  19. #69
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    min 945 er meget lett å svinge med. den dieselmetoden funker knall! gjort selv ved flere anledninger. ikke bare på volvo syns det har blitt mye lettere vær gang
    Jeg glemte å spørra, men gjøres dette uten motor i gang? eller tåler pumpa å gå i diesel?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg glemte å spørra, men gjøres dette uten motor i gang? eller tåler pumpa å gå i diesel?
    jeg har hadd dem i gang mens jeg holdt på. fikk for meg at det rensa systemet bedre da.
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  21. #71
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har fått rydda ut av bilen.
    Her er delesankinga fra i går

    Fikk en bra pris av en hyggelig svenske
    Så da var det bare å kjøpe. Og så må noen sende litt pågangsmot slik at den montert

    Er det noen triks jeg burde vite om for å ta av automatkassa?

    Var innom BCB i går å kjøpte olje.
    Men så glemte jeg å kjøpe mellomakslingslager og opphengsgummi. Bytter dette først som sist
    Også må jeg innom en stand å kjøpe nye bolter til svinghjul clutch.

    Komplett ombyggings "kitt" til M90


    Også datt det på en takvinge


    Og helt til slutt så ble det også med matte som skal ligge i bagasjen. Denne ble så klart liggende oppå alt annet hjem. hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #72
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    nice.
    blir snart skikkelig kjærre av den nå

    riktig farge på vingen også ell? hvor i sverige var du?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  23. #73
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Skru av boltene til konverter på framsida av flex-plata. Så blir det ikke så mye oljesøl når du demonterer. ta av den braketten som sitter skrudd mot undersida av blokka, og mot de to nedre boltene mot girkassa. Da sitter konverteren skrudd fast med 4 stk. bolter. mener å huske det er MF10 skruer. hekt av overføringa til girvelger, koble fra kabler, mellomaksel, og bolter rundt bakkant på blokka. Da er du på god vei
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. #74
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    nice.
    blir snart skikkelig kjærre av den nå

    riktig farge på vingen også ell? hvor i sverige var du?
    Var like ved Chattaberg
    Feil farge på vingen trur je,. men je har mere je må bestille lakkering av.
    Litt speilhus og fangere :/ Så je sender nok mld en dag. Hehe


    Takker for info V20T
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #75
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    no problem.... buster autolakk er oppe 24/7

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

Side 3 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4397
    Siste post: 18/03/25, 02:05
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46
  3. eksos d24tic volvo 740
    By kompi in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 22/01/12, 23:05
  4. Volvo, eksos
    By Nazzey in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 25/05/11, 23:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •