Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 37 av 176 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 925 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #901
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da er endelig ny DP ferdig. Syns det "meget oppgående" som Kjell Kjellen Bigset ville ha sagt det
    Eksos er heist opp rundt omkring 3 cm. Var akkurat ute på testtur nå og kjørte litt ymse grusveier jeg vet er dårlige og det skrape ikke nedi 1 gang. Det må jeg si meg fornøyd med.

    En annen ting jeg ikke er så fornøyd med at jeg IGJEN må ta av alt for å bytte eksospakninger. Det har blitt lekkasje på 4'ern av en eller annen hinnsides idiotisk grunn. Så da er det bare parkere bilen inne igjen og fortsette å skru. Kjøre neste helg skal jeg uansett om jeg må montere trå-pedaler i bilen.
    Jeg lurer på hva bilen min har i mot ny topp og kam. Det har vært sånne småproblemer helt siden jeg bytta. Men 1 dag må de problemene ta slutt.

    Noen bilder fra dagens økt.

    Begynte med å ta av bandasje på halve DP'n og hadde på plastikk på resten så jeg slapp å få masse glassfiber på meg. Det klør noe så langt inni granskauen.


    Kappa av flensene. Her resirkulerer vi på ett lavt nivå


    Kapper og finner riktig vinkel. Dette er en "enkel" jobb, men som tar litt tid.


    Prøvemonterte litt før DP ble helsveist


    Nedre del av DP er sveist. Da er det bare å byne på returen ifra WG'n


    Påbegynt stuss til wastegaterør


    Ferdig sveist DP med retur fra wastegate'n





    Måtte også lage nytt feste ned ved girkassa. Tilpassing pågår




    Ferdig montert



    Motivasjonveggen min. Her titter jeg litt hvis jeg trenger litt påfyll mens jeg skrur. Her kan man gå på en liten Egotripp hehe



    Og her står underverket på tunet etter en liten tur ute i skauen
    Sist endret av Zeeker; 20/06/12 kl 21:28 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #902
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Siden det ikke blir gatebil rudskogen på deg, blir det da høsttreff på acr da ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  3. #903
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Skal vi gå for den 'look' på midtre bilde til venstre på motivasjonsveggen din for neste års sessong eller?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  4. #904
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Mulig du er klar over og gjør som følgende råd,men ang. kløe fra eksosbandasje så kan det avhjelpe og fukte bandasjen ved dem./montering.

    Angående eksoslekkasjer og wastegateproblemer som har oppstått ved litt mere normal bruk og ikke kun banekjøring (full gass/fet blanding).
    Så kan det komme av for lav tenning normal/magrere afr og dermed unødvendig høyere eksostemperatur over lengre tid (cruising).
    Ville absolutt prøvd å fått til en bedre map på lav last.

    Bare et forslag og en tanke.
    Sist endret av Knallert; 16/06/12 kl 22:13

  5. #905
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Siden det ikke blir gatebil rudskogen på deg, blir det da høsttreff på acr da ?
    Hehe. Jeg er helt enig Men vet ikke om lommeboka støtter den 100%. Men det vurderes utover sesongen, Da med tanke på hvor mye ferie jeg har igjen også. Det tar litt tid å komme opp og ned også. + de 3 dagene på bana


    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Skal vi gå for den 'look' på midtre bilde til venstre på motivasjonsveggen din for neste års sessong eller?
    Kanskje det? Evt finna på noe helt vilt.. Bare det ikke blir Hello Kitty så burde det bli bra
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #906
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Knallert Vis post
    Mulig du er klar over og gjør som følgende råd,men ang. kløe fra eksosbandasje så kan det avhjelpe og fukte bandasjen ved dem./montering.

    Angående eksoslekkasjer og wastegateproblemer som har oppstått ved litt mere normal bruk og ikke kun banekjøring (full gass/fet blanding).
    Så kan det komme av for lav tenning normal/magrere afr og dermed unødvendig høyere eksostemperatur over lengre tid (cruising).
    Ville absolutt prøvd å fått til en bedre map på lav last.

    Bare et forslag og en tanke.
    Bandasjen legger jeg i bløtt før jeg har den på Er litt lettere å ha på også.
    Har aldri prøvd når jeg skal ha den av. Da er den som regel så sprø at den fliser seg opp og sier takk for seg.
    Også bruker jeg en egen genser når jeg driver med bandasjen. Også blir den vasket etter den perioden. For det er heldigvis ikke hver dag jeg driver med det

    Ser den med tenningsmappet. Bilen ble brukt til mye cruising før å. men som du sier så var det med anna topp/kam.
    Bilen skal få ta seg en tur i benken så fort jeg finner ut at alt henger sammen, hehe.

    Så jeg må bare finne igjen enda mere arbeidslyst å få bytta de pakningene i mårra

    Morro er det å kjøre i hvertfall. Gleder meg en hel del til neste banekjøring
    Sist endret av Zeeker; 16/06/12 kl 23:24
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #907
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ser no ut som at du har jobba med eksos før ihvertfall
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  8. #908
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Liker veldig godt at du bruker bilen skikkelig Zeeker!
    Korleis er karrosseriet på bilen egentleg, i bra stand?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #909
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Karosseriet er "bra" hehe.
    Det er ikke veldig mye rust bortsett fra i plateskjøter rundt om. så vidt jeg vet om da. Har ikke sjekket kjempenøye på ett par år faktisk.
    Dørene er dårlige, så der ser jeg etter nye.
    Også er det mye sår i lakken etter diverse steinspurt/is og øvrig banekjøring
    Det ligger litt godt med sparkel enkelte steder (Jeg er ingen oppretter, hehe) Men den henger på enda.

    Så hvis jeg skulle hatt en Bra bil som jeg skulle restaurert tilbake til original stand så hadde jeg valgt et annet karosseri for å si det enkelt.
    Men hvis en oppretter så er det sikkert ingen umulig jobb. Det er bare at jeg ikke er det, hehe.

    Men den er ikke veldig stygg nå. Stort sett rett og fin i platene Har en bakskjerm som må ordnes litt etter et møte med en jordvoll på ei bane her i fjor. (Sa jeg i fjor?,, dæven. Det er lenge siden jeg skulle ha fikset den bakskjermen)
    Det som mangler før jeg ordner bakskjermen (Eller Buster83 skal hjelpe meg med den ) er at jeg bestiller nye brønner og bytter dette samtidig.
    Så det er meg det står på. Er litt treig. Også er det mye mere artig å kjøre enn å fixe "bagateller"
    Sist endret av Zeeker; 17/06/12 kl 12:06
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #910
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Karosseriet er "bra" hehe.
    Det er ikke veldig mye rust bortsett fra i plateskjøter rundt om. så vidt jeg vet om da. Har ikke sjekket kjempenøye på ett par år faktisk.
    Dørene er dårlige, så der ser jeg etter nye.
    Også er det mye sår i lakken etter diverse steinspurt/is og øvrig banekjøring
    Det ligger litt godt med sparkel enkelte steder (Jeg er ingen oppretter, hehe) Men den henger på enda.

    Så hvis jeg skulle hatt en Bra bil som jeg skulle restaurert tilbake til original stand så hadde jeg valgt et annet karosseri for å si det enkelt.
    Men hvis en oppretter så er det sikkert ingen umulig jobb. Det er bare at jeg ikke er det, hehe.

    Men den er ikke veldig stygg nå. Stort sett rett og fin i platene Har en bakskjerm som må ordnes litt etter et møte med en jordvoll på ei bane her i fjor. (Sa jeg i fjor?,, dæven. Det er lenge siden jeg skulle ha fikset den bakskjermen)
    Det som mangler før jeg ordner bakskjermen (Eller Buster83 skal hjelpe meg med den ) er at jeg bestiller nye brønner og bytter dette samtidig.
    Så det er meg det står på. Er litt treig. Også er det mye mere artig å kjøre enn å fixe "bagateller"
    SkjønnerDet blir fort litt skavankar når ein kjører så mykje på bane(og satser skikkelig) så det spørs jo kor mykje tid ein skal legge i småtteri då..Skjønner tankegangen din
    Du skal på igjen med brønnane ja?Eg er eining med deg i det valget
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. #911
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Bestiller og setter inn vanlige brønner ja
    Jeg må ha olje/vann ett sted også. Ellers går det 4 hjul (15") baki der sammen med jekken og litt verktøy
    Bilen blir stort sett hjulkjørt dit jeg kjører så jeg må ha all plass som er tilgjengelig.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #912
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått bytta eksospakninger og fant ut at det kan være min feil at den gikk at skogen. Men vet ikke.
    Jeg har klart å montert 2 pinnebolter på 4'ern som hadde litt for langt mellomstykke uten gjenger. Jeg målte hvor langt ut mutteren ville stoppe og det var i grenseland på hvor mye trykk mutteren ville ha på flensen.
    Pga detta eller sinnsykt varme, evt en kombo av disse har gjort at grenrøret er bittelitt "buet" (ikke helt rett) Fikk ikke målt veldig godt men den kan ha ei lita glippe på mellom 0.5mm og 1mm på 4'ern.
    Jeg håper boltra drar inne dette. Ellers er det å rive av alt igjen å sende shiten på planing. Noe jeg skulle gjort uansett, men har ikke tid, så må prøve en spansk en.
    Jeg bytta pinnebolta på både 1'ern og 4'ern for å være sikker på at muttern klemmer nok.

    Fikk også lagd ny returslange da den var litt råtten. Det er vel på tide at jeg kryper til korset å begir meg ut i AN-verden jeg også og får noen seriøse koblinger her og der på olja.

    Også skal jeg ringe til han duden med Dyna Pack'n i mårra for å høre om tidenes korteste frist og høre om han har ledig tid om fredagen. Det har han sikkert ikke så jeg blir ikke overrasket om svaret er nei.

    Time will show

    Dagens superspesielle bilder. hehe..




    Sist endret av Zeeker; 19/06/12 kl 21:59
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #913
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Godt du har skrulyst fortsatt Hvem er det du skal til for bremsing?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  14. #914
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Godt du har skrulyst fortsatt Hvem er det du skal til for bremsing?
    Motivasjonen kommer å går, hehe. Og mot bane-dager blir den automatisk litt høyere og tilsvarende lavere like etterpå

    http://voldenracing.no/ skal få tukle Den dagen han har tid.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #915
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det ble ikke fredag. Men det visste jeg jo, hehe.

    Så da er mapping bestilt til den 25/6.
    Håper bilen ikke dauer i helga For det må jo kjøres læll.

    Så da er det bare å tippe effekt på hjul.
    Hva slags trykk vi gir oss på vet jeg ikke :/
    Hvor langt skal man tørre å dra den?
    Har hørt folk har sprekt blokka allerede på 1.8 :(

    Oppsett:
    B230FT
    Std stempler
    Megasquirt 3 X
    850 CC Asphalt dyser
    Ajden grenrør
    Turbobandit TB60-03
    Alu Intercooler - 3"
    HKS Wastegate 50mm
    H-profil Råder
    KG2T Kam
    Porta 530 m/46mm innsug
    3" Eksos
    Walbro 255
    Sist endret av Zeeker; 26/10/12 kl 07:40
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #916
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Spennende!!

    Tipper 312,4 på 1.7....

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  17. #917
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    blir spennende å se Volden er veldig dyktig

  18. #918
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Tipper 298hk og 418nm på 1,5Bar på hjul
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  19. #919
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Tipper 287hk på hjul Dreiemoment er jeg usikker på.. Men får si rundt 400NM Dette på 1,4-1,5 bar i turbotrykk.

  20. #920
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    blir det bløtkake på den som kommer nærmest eller?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  21. #921
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    blir det bløtkake på den som kommer nærmest eller?
    Evt få sitta på på Rudskogen? Ikke at dette er verdens frakkeste bil, men morro er det

    Trur jeg har fult sete hele dagen hvis de jeg tror kommer, kommer.
    Bla. deg. hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #922
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å se tallene

  23. #923
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Evt få sitta på på Rudskogen? Ikke at dette er verdens frakkeste bil, men morro er det

    Trur jeg har fult sete hele dagen hvis de jeg tror kommer, kommer.
    Bla. deg. hehe
    tror både jeg og frua kommer..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  24. #924
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Så da er det bare å tippe effekt på hjul.
    Hva slags trykk vi gir oss på vet jeg ikke :/
    Hvor langt skal man tørre å dra den?
    Hvis alt går greit så tipper jeg at du får ett resultat i nærheten av dette:
    Sitat Opprinnelig postet av geirao Vis post
    http://

    porta 530 topp K-Kam og org. ventiler
    Egenbygd grenrør og 3"eksos
    F-innsug
    Garrett T3/04S steg3 turbin med 0,63 A/R og 60-1 kompressor
    H-råder og org. FK stempel (modifiserte forbrenningskammer slik at komp. havnat på 8,5:1)
    ladet 1,5 bar, ca1,4bar motrykk
    350hk@477NM

    Mvh
    Geir A.
    Sist endret av Batland; 20/06/12 kl 19:32

  25. #925
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvis alt går greit så tipper jeg at du får ett resultat i nærheten av dette:
    Er det der på hjul eller svinghjul?
    Ser det står Torque Flywheel. Så da er det sikkert svinghjul

    Hvor mange % mener folk at det er i drivverk? 15% ? Da blir det evt i underkant av 300 HK på hjul
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 37 av 176 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •