Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 35 av 176 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... SisteSiste
Viser resultater 851 til 875 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #851
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    snodige greier :/

    Link til gangen av min med KG2T kam http://www.youtube.com/watch?v=eDxtUHPBP4s

    Om jeg hadde mulighet kunne jeg ha målt hvordan min kam står, skal se hva jeg kan få til.

  2. #852
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    snodige greier :/

    Link til gangen av min med KG2T kam http://www.youtube.com/watch?v=eDxtUHPBP4s

    Om jeg hadde mulighet kunne jeg ha målt hvordan min kam står, skal se hva jeg kan få til.
    Høres ut som din går litt høyere på tomgang enn min.
    Min ligger rundt 800/900. Så den skulle nok ha vært justert opp en liten anelse
    Skal nok få min til å gå pent en dag. hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #853
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Noen som har sett i sprutene sine og tenkt over hva "normaltemp" er på eksos når'n kjører pent og pyntelig? Og evt full spiker
    Når "vi" har målt eksostemp rundt her så har vi sett at eksostemp ved rolig kjøring ligger på 625 grader +/- 25.
    Vi VET at en originial Volvo FK motor ligger helt på Volvos maksimalgrense på eksostemp., 930 grader på maks effekt.
    På full spiker passerer man lett dette hvis man trimmer på originalt komp.forhold. Nærmere 1100 grader er sett.

    Med lavkomp. motor blir det bedre og selv med godt over 2,0 BAR ladetrykk passerte ikke eksostemp 920 grader før speedmometeret passerte 240 km/t. (Banekjøring og i Tyskland selvsagt.)
    Sist endret av Batland; 05/06/12 kl 16:42

  4. #854
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Takk for det

    Tenkte jeg skulle ta en fattigmannsløsning i dag.
    Har ett multimeter med sånn probe og stappe innmed bandasjen på grenrøret.
    Det blir ikke "best" men får sikkert en liten indikasjon på hvor landet ligger

    Noen gode tips på hvor jeg kan kjøpe sånt kitt med 2 prober? (og evt 2 målere)
    Det er vel sikkert greit å ha 1 i hvertkammer på kollektoren? Tror det er værre å få til 1 pr rør ut p grenrøret
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. Takk Tarell takket for denne posten
  6. #855
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Takk for det

    Tenkte jeg skulle ta en fattigmannsløsning i dag.
    Har ett multimeter med sånn probe og stappe innmed bandasjen på grenrøret.
    Det blir ikke "best", men får sikkert en liten indikasjon på hvor landet ligger

    Noen gode tips på hvor jeg kan kjøpe sånt kitt med 2 prober? (og evt 2 målere)
    Det er vel sikkert greit å ha 1 i hvertkammer på kollektoren? Tror det er værre å få til 1 pr rør ut p grenrøret
    Det er vanligvis syl. 3 som går varmest så det holder å måle på den.
    Sjekk Biltema og Clas Ohlsson for økonomiutgaver.

  7. #856
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Fikk du kjørt noe i dag?

  8. #857
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det ble kjøring i dag. Det gikk omtrent 15 runder før shiten ikke ville mer :(
    Sto å la om hjul i går kveld og tok med meg 12 bakhjul som skulle få kjørt seg.
    Dessverre så løsna trykkhuset til wastegate'n igjen, så det er bare å skru av alt igjen og begynne på nytt. Denne gangen må det vel brukes grønn lock tite.

    Akkurat nå er ikke skrulysta der, så jeg får se hva jeg gjør. Drit lei hele bilen akkurat nå
    Så nå står den der. Og der kan det hende den blir stående en stund :/

    Sist endret av Zeeker; 06/06/12 kl 16:27 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #858
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Skjønner at lysta ikke strekker til da det bare er motstand men da får du la den stå en liten stund, så sparer du opp litt mot sommeren er enda ung

  10. #859
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Skjønner at lysta ikke strekker til da det bare er motstand men da får du la den stå en liten stund, så sparer du opp litt mot sommeren er enda ung
    Klokt sagt!

    Kem sin er den andre 242en?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. #860
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Enig med smokemaker. Plutslig får du lyst å reise og skru litt igjen.

    Liker looken på bilen
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  12. #861
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Takk for det Riff

    Den andre 242'n er gamlebilen min og eies nå av min bror. Sitter en litt sliten 230ET der

    Jeg skal nok finne litt pågangsmot en stand, kan hende jeg får ånden over meg til i mårra eller til helga alt. Gjelder bare å "nullstille" litt, hehe.
    Det som er kjett er når ting ikke fungerer og svarer til en del forventninger. That's life, and sometimes, life sucks.. hehe

    Det er kjøring igjen den 23. Juni (Det går slag i slag utover hele sommeren det her)
    Så jeg kan ikke vente for lenge med å reparere og evt finne ut om jeg må bytte hele wastegate'n.

    Det kommer nok en update igjen når jeg begynner å skru
    Godt enn har sånne motivasjons folk på forumet. Blir i bedre humør av det
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #862
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ett par bilder da jeg faktisk var på bana. Ikke noe actionbilder men, hehe

    Den kjøringa jeg var på i dag er en belønning for å ha oppført seg pent i trafikken der jeg bor.
    Kommunen og mange samarbeidspartnere har kjøring (autoslalom) på Naf-bana i Moelv 1 gang i mnd på vinterhalvåret.
    Vi må skrive kontrakt med politiet slik at vi har en bindende kontrakt fra begge parter.
    Hvis en ikke får prikker i førerkortet blir man invitert til kjøring på Vålerbana på sommeren.
    Som alle andre baner er det vegtrafikkloven som gjelder og det skal ikke være noe hærjing på bana. Det skal være normal kjøring.
    Det er heller ikke krav om hjelm på bana på dette treffet (Noe som er helt rart) Men Hr. Bolneset sier at med hjelm kommer horna ut av panna og du får aggressiv kjøring. ( "Okey... så sikkerhet betyr ingenting lenger?")
    Hr. Bolneset jobber for NAF-bana på Våler og er ansvarlig for kjøringen og sikkerhet denne dagen.
    Bolneset HATER folk som kjører litt breit.. Og da heter det plutselig Drifting.
    Og han liker tydeligvis ikke meg og min lille snertne Volvo
    Dette er altså figuren som skal stimulere til vettu kjøring på bana. Vålerbana burde ha byttet han ut for lenge sia og sendt en som er interessert i å både lære bort litt og som skjønner at en liten skrens ikke er farlig.

    Også sto Hr. Bolneset ved innslippet og stoppet meg før jeg kjørte utpå
    - Hvorfor kjører du med hjelm?
    Fordi jeg alltid bruker hjelm på bane.
    -Bruker du hjelm langs veien også?
    Nei... Men alltid på bane.

    -Også ser jeg at du har forskjellige hjul forran og bak på bilen.
    Ikke noe Drifting!

    Også ble jeg vinka ut på banen.

    ____________________________







    Sist endret av Zeeker; 06/06/12 kl 19:24 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #863
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Det gir ikke akkurat lite motivasjon, når en ser alle tinga både du og andre får gjort. Gir en mer lyst til og gå ut i garasjen, og skru

    Alltid moro å se innom tråden og. Får av og til noen aha opplevelser, og ser løsninger en kanskje kan velge selv, eller kanskje kan bruke deler av. Gir motivasjon det og
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #864
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Skrue han Bolneset ja... Hadde litt "kommunikasjonsproblemer" med han selv når BF auto arrangerte Volvotreff på Vålerbanen en gang..

    Synd det er så mye kav med redskapen om dagen da, men det går seg nok til
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  16. #865
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Trur du det holder med lock tite på varm eksos? Vil jo smelte i varmem... Står vel på flaska hvor mange grader det holder
    Sprengskiver? Mister kanskje spennet i varmen?

    Stå på!

  17. #866
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Gjennomgående bolt med kronemutter og splint?
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  18. #867
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Eller HeliCoil mutter? HC_Mutter_Schnitt.jpg
    Mutter med løsgjenger som ser litt "ødelagte" ut, men skal væresånn og går tregt

  19. #868
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Trur du det holder med lock tite på varm eksos? Vil jo smelte i varmem... Står vel på flaska hvor mange grader det holder
    Sprengskiver? Mister kanskje spennet i varmen?

    Stå på!
    Jeg vet ikke hvor mye den grønne lock tite'n tåler.
    Jeg brukte denne på pinneboltene i toppen på eksossiden og måtte varme på med skjærebrenneren for å få løsnet de. (Da lå toppen på benken)
    Så jeg har litt lyst til å prøve den, men den løsner jo når den blir varm som du sier så jeg vet ikke.

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Gjennomgående bolt med kronemutter og splint?
    Jeg skal sjekke om det er nok plass til en på "baksiden" der bolten evt blir stikkende ut. Det var ikke et dumt forslag
    Hva er kronemutter? En oval mutter? Hvis det er det har jeg brukt slike på grenrøret mitt mot toppen.
    Sist endret av Zeeker; 06/06/12 kl 21:37 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #869
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Kronemutter, også splint som låser

    kronmut-3.jpg

  21. #870
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ahh.. "som navnet tilsier" så er det jo så klart en kronemutter.

    Jeg skal se litt på hvor mye plass det er rundt omkring på wastegate'n
    En eller annen løsning må det bli.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #871
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Kobbermutter fra wurth?
    norlock skiver?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  23. #872
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Kobbermutter fra wurth?
    norlock skiver?
    Det kan funke det å
    Jeg bare lurer på årsaken til at det løsner. Det er noe feil et sted og det hadde vært fint å fått fikset det.
    Det kan hende det er skikkelig lock tite som mangler.
    Så det frister å prøve kun det først.
    Sist endret av Zeeker; 07/06/12 kl 12:43
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #873
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    sjåførn skjelver så det blir vibrasjoner i bilen... there's your answer...

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  25. #874
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    sjåførn skjelver så det blir vibrasjoner i bilen... there's your answer...
    Det er nok svaret :P

    Du kan eventuelt bruke fjærskiver (om det er det de heter), de deformeres av varmen, men da har de allerede gjort jobben. Brukte det for og skru turboen til manifolden, for jeg hadde problemer med muttrene. (Vanlig mutter, ikke den typen som er der originalt)
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  26. #875
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    evt klemme en mutter litt i skrustikka.. så den ikke er helt rund

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

Side 35 av 176 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •