Dejn e god =)
Dejn e god =)
Jøsses for ein lyd av lockeren! Var meint å gå for locker ei stund da eg trudde det berre var tikking, men etter å ha sett videoen blir det absolutt ikkje![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Jeg har bare ett rør som stikker litt ned fra turboen som går over til slange og inn på nytt rør nede ved returhullet.
Det er tapet med alutape. Virker som at det hjelper en del.
Også hadde Frigstad ordnet seg ett helt rør som gikk ned. Om han har bygd om til AN nå husker jeg ikke. (Det kan han evt svare på selv)
Er det tempen i sprutet eller i bilen som sier det? Bare lurte på om den i sprutet er kalibrert hvis du får "normaltemp" på nåla inne i bilen.
Du har vel sånn alukjøler du,. Men den skal vel ikke kjøle så mye mer at du ikke får opp tempen?
Også kan du evt se på termostaten om du har den som er 82 eller 90?
Regner med at dere har det under kontroll
Hva slags turbotrykksstyring ble brukt?
Har nok lest det.. men har litt over snittet godt utviklet demens, hehe
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Oki.
Bruker sensoren i fra saab så den er riktig, mener jeg har 90 graders thermostat, og har 3" alu cooler :P
Bruker saabens magnetventil som styres av sprutet, men den vil ikke uansett lade 0,5 bar som wastegaten er,
Tror jeg enten må få portet wastegatehullet eller kjøre med ekstern wastegate :/
Motor blir varm på tomgang men det er under kjøring jeg sliter med å opp tempen, men blir sikkert bedre ved 20 grader i lufta og tyning på bane![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Veit hvordan det er, mange godbiter som man ikke får med seg!For eksempel, så oppdaga jeg knapt tråden på Magnum sin hvite 245 før den ble solgt..
![]()
Lockeren funker uten noe feste på ene hjulet så det er nok ikke noe problemMen vet av en som fikk havari på truetrac 2 ganger pga for korte dempere bak (de var ca i full lengde når bilen sto flatt på bakken...) og en som har havarert 1 pga for stivt stabstag bak. Hadde truetrac i 940en jeg og, og på fjellveier med hårnålssvinger pga stigning så hendte det seg at jeg fikk innerhjulsspinn fordi det ikke ble noe feste på innerhjulet selv med originale stabstag. Da jamra det fælt i diffen.. Men det er ekstremt spesielle tilfeller da. Fungerte helt perfekt ellers
Patenten tillater ikke mer enn en viss forskjell i grep, men tror det er opptil 95% eller noe på truetrac så det er svært sjelden det er et problem. Klarte f.eks å få 1 hjul til å spinne på is om det andre var på asfalt, men prøvde jeg å holde igjen bittelitt med bremsen så fungerte den.
Men egentlig så mener jeg truetrac er helt kanon, så lenge man unngår de fellene der. Absolutt INGEN ulemper med den til vanlig bruk..
Sist endret av The Sven; 23/05/12 kl 12:02
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Hehe skjønner
Kjenner flere som kjører Truetrac og er kjempe fornøyd så det tviler jeg ikke på
Men skal det være hærje/banebil er det litt "race" med litt klunkelyder synes jeg
Og er greit med locker'n er at når den er låst så er det 100% og ferdig med det :P hehe
Sist endret av bakterius; 23/05/12 kl 13:04 Begrunnelse: retting
Jeg har aldri hørt om folk som har kjørt med locker. Bare at folk har hatt planer om å kjøpe inn.
Truetrac'n derimot har jeg hørt maaaange kjører med men kjenner ikke en sjel som har klart å havarert en.
Jeg tror du må være uheldig med mange kombinasjoner for at en skal ta knekken på en truetrac. Jeg har kjørt "gris" nedpå Gardermoen (autoslalom) i flere år nå med en bil som krenger og som kan finne på å "løfte" på innerhjulet slik at sperra slipper opp men har aldri hørt noe ulyd eller andre rariteter når den sperrer igjen.
Og jeg har aldri klart å få den til å fri ut ved vanlig banekjøring. Både time attack og slædding. Der holder den 100% hvis man legger den ut.
Så vi får følge med i tråden her om Bakterius klarer å ta knekken på en Locker![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Heheh.
Time will show![]()
Kan hende det var noe anna det jamra i også fra bakstillinga mi daJa er som sagt helt spesielle tilfeller at det ikke funker optimalt. Var den hvite 242en med 4-500hk til han Flaaseth fra Løten (Turbobjørn eller noe på forumet) som havarerte 2 sånne differ btw.. Han trodde han hadde gjort noe feil med monteringa første gangen så han monterte bare en ny med samme understellsoppsett. Det andre tilfellet med bare stive stabstag las jeg bare om på volvoforum(?) eller noe for lenge siden
Han hadde iallfall store problemer med å få den til å sperre ved lek på parkeringsplasser etc og til slutt så ga den seg. Kan også hende det var den typen med mindre preload. Men i denne tråden er det jo locker som er ontopic så nå skal jeg holde kjeft
![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Nope, vart hjemme slappe av dag i dag
Men er nok wg hullet i i turboen som er i trangeste laget, er litt å gå på i godset for å porte litt, men tror det blir ekstern wg og annet grenrør :P
- 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
- 1994 Nissan Skyline GT-R
x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+
pft. småtterier. det ordner vi :P
Jau![]()
lader den ikke mer enn 0,5 bar på høyt turtall heller?, hvis wg hullet er for trangt vil den jo ikke klare å trykke ut nokk eksos der, så ved høyere turtall vil eksosen ta letteste veien og det blir jo inn i insuget og ladetrykket øker nesten parallelt med turtallet. Hadde dette problemet med turboneticsen, portet opp wg hullet nesten like stort som den tallerken som tetter, da blei det gær bra!![]()
Var det jeg mente JAS =)
Klarer ikke å begrense trykket slik wg hullet er nå :/ får se hva jeg ender med![]()