Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  273
Side 24 av 40 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 996

Tråd: Bakterius's Volvo 242-76 DRFTBRCK (21.01-2013) Bil blir byttet ut.

Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Dejn e god =)

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Jøsses for ein lyd av lockeren! Var meint å gå for locker ei stund da eg trudde det berre var tikking, men etter å ha sett videoen blir det absolutt ikkje
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Hehe.
    Ja det spørs når ting begynner å bli skikkelig varmt :/ må blant annet ordne meg skikkelig oljereturrør i stede for slangen som er nå, det erfarte jeg i fjor ble litt i varmeste laget :P tenker noe ala det du har zeeker,
    Jeg har bare ett rør som stikker litt ned fra turboen som går over til slange og inn på nytt rør nede ved returhullet.
    Det er tapet med alutape. Virker som at det hjelper en del.
    Også hadde Frigstad ordnet seg ett helt rør som gikk ned. Om han har bygd om til AN nå husker jeg ikke. (Det kan han evt svare på selv)

ellers så får vi ikke mere vanntemp en 60-70 grader på vannet ved "vanlig kjøring" og drar på litt i ny og ne.
    Er det tempen i sprutet eller i bilen som sier det? Bare lurte på om den i sprutet er kalibrert hvis du får "normaltemp" på nåla inne i bilen.
    Du har vel sånn alukjøler du,. Men den skal vel ikke kjøle så mye mer at du ikke får opp tempen?
    Også kan du evt se på termostaten om du har den som er 82 eller 90?
    Regner med at dere har det under kontroll

Hva slags turbotrykksstyring ble brukt?
    Har nok lest det.. men har litt over snittet godt utviklet demens, hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

simpel engineering is easy to maintain, and it works

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Jøsses for ein lyd av lockeren! Var meint å gå for locker ei stund da eg trudde det berre var tikking, men etter å ha sett videoen blir det absolutt ikkje
    Locker er nok best til bane/hærje bilen ja :P

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg har bare ett rør som stikker litt ned fra turboen som går over til slange og inn på nytt rør nede ved returhullet.
    Det er tapet med alutape. Virker som at det hjelper en del.
    Også hadde Frigstad ordnet seg ett helt rør som gikk ned. Om han har bygd om til AN nå husker jeg ikke. (Det kan han evt svare på selv)

Er det tempen i sprutet eller i bilen som sier det? Bare lurte på om den i sprutet er kalibrert hvis du får "normaltemp" på nåla inne i bilen.
    Du har vel sånn alukjøler du,. Men den skal vel ikke kjøle så mye mer at du ikke får opp tempen?
    Også kan du evt se på termostaten om du har den som er 82 eller 90?
    Regner med at dere har det under kontroll

Hva slags turbotrykksstyring ble brukt?
    Har nok lest det.. men har litt over snittet godt utviklet demens, hehe
    Oki.

Bruker sensoren i fra saab så den er riktig, mener jeg har 90 graders thermostat, og har 3" alu cooler :P

Bruker saabens magnetventil som styres av sprutet, men den vil ikke uansett lade 0,5 bar som wastegaten er,
    Tror jeg enten må få portet wastegatehullet eller kjøre med ekstern wastegate :/

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Motor blir varm på tomgang men det er under kjøring jeg sliter med å opp tempen, men blir sikkert bedre ved 20 grader i lufta og tyning på bane

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    prøv å bytt ut locker med treutrack. Den funker bedre på gata \ kjøre litt "raskt" på bane, men låser ordentlig om du vil "sladde læll"
    Med stabstag bak og ikke foran er det nok fare for hjulløft på innerhjulet bak, og da får du innerhjulsspinn og havari på truetracen.

Tøft prosjekt forresten, skal følge med her
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

8. Takk bakterius takket for denne posten
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Vælkømmin etter a

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Vælkømmin etter a
    Øh takk Las gjennom hele tråden først i går kveld :S
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Veit hvordan det er, mange godbiter som man ikke får med seg! For eksempel, så oppdaga jeg knapt tråden på Magnum sin hvite 245 før den ble solgt..

12. Takk bakterius takket for denne posten
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Med stabstag bak og ikke foran er det nok fare for hjulløft på innerhjulet bak, og da får du innerhjulsspinn og havari på truetracen.

Prøvde bilen med litt fart i noen svinger i går og kan si bilen ligger flat som ei pannekake på veien ved "aktiv kjøring" får se va som hender når man ligg bredt :P

Har locker diff veit ikke om den er like svak når ene hjul løfter seg?

Thanks

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Prøvde bilen med litt fart i noen svinger i går og kan si bilen ligger flat som ei pannekake på veien ved "aktiv kjøring" får se va som hender når man ligg bredt :P

Har locker diff veit ikke om den er like svak når ene hjul løfter seg?

Thanks
    Lockeren funker uten noe feste på ene hjulet så det er nok ikke noe problem Men vet av en som fikk havari på truetrac 2 ganger pga for korte dempere bak (de var ca i full lengde når bilen sto flatt på bakken...) og en som har havarert 1 pga for stivt stabstag bak. Hadde truetrac i 940en jeg og, og på fjellveier med hårnålssvinger pga stigning så hendte det seg at jeg fikk innerhjulsspinn fordi det ikke ble noe feste på innerhjulet selv med originale stabstag. Da jamra det fælt i diffen.. Men det er ekstremt spesielle tilfeller da. Fungerte helt perfekt ellers Patenten tillater ikke mer enn en viss forskjell i grep, men tror det er opptil 95% eller noe på truetrac så det er svært sjelden det er et problem. Klarte f.eks å få 1 hjul til å spinne på is om det andre var på asfalt, men prøvde jeg å holde igjen bittelitt med bremsen så fungerte den.

Men egentlig så mener jeg truetrac er helt kanon, så lenge man unngår de fellene der. Absolutt INGEN ulemper med den til vanlig bruk..
    Sist endret av The Sven; 23/05/12 kl 12:02

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Hehe skjønner

Kjenner flere som kjører Truetrac og er kjempe fornøyd så det tviler jeg ikke på

Men skal det være hærje/banebil er det litt "race" med litt klunkelyder synes jeg
    Og er greit med locker'n er at når den er låst så er det 100% og ferdig med det :P hehe
    Sist endret av bakterius; 23/05/12 kl 13:04 Begrunnelse: retting

16. Takk JEPS takket for denne posten
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Jeg har aldri hørt om folk som har kjørt med locker. Bare at folk har hatt planer om å kjøpe inn.
    Truetrac'n derimot har jeg hørt maaaange kjører med men kjenner ikke en sjel som har klart å havarert en.
    Jeg tror du må være uheldig med mange kombinasjoner for at en skal ta knekken på en truetrac. Jeg har kjørt "gris" nedpå Gardermoen (autoslalom) i flere år nå med en bil som krenger og som kan finne på å "løfte" på innerhjulet slik at sperra slipper opp men har aldri hørt noe ulyd eller andre rariteter når den sperrer igjen.
    Og jeg har aldri klart å få den til å fri ut ved vanlig banekjøring. Både time attack og slædding. Der holder den 100% hvis man legger den ut.

Så vi får følge med i tråden her om Bakterius klarer å ta knekken på en Locker

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Heheh.

Time will show

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg har aldri hørt om folk som har kjørt med locker. Bare at folk har hatt planer om å kjøpe inn.
    Truetrac'n derimot har jeg hørt maaaange kjører med men kjenner ikke en sjel som har klart å havarert en.
    Jeg tror du må være uheldig med mange kombinasjoner for at en skal ta knekken på en truetrac. Jeg har kjørt "gris" nedpå Gardermoen (autoslalom) i flere år nå med en bil som krenger og som kan finne på å "løfte" på innerhjulet slik at sperra slipper opp men har aldri hørt noe ulyd eller andre rariteter når den sperrer igjen.
    Og jeg har aldri klart å få den til å fri ut ved vanlig banekjøring. Både time attack og slædding. Der holder den 100% hvis man legger den ut.

Så vi får følge med i tråden her om Bakterius klarer å ta knekken på en Locker
    Kan hende det var noe anna det jamra i også fra bakstillinga mi da Ja er som sagt helt spesielle tilfeller at det ikke funker optimalt. Var den hvite 242en med 4-500hk til han Flaaseth fra Løten (Turbobjørn eller noe på forumet) som havarerte 2 sånne differ btw.. Han trodde han hadde gjort noe feil med monteringa første gangen så han monterte bare en ny med samme understellsoppsett. Det andre tilfellet med bare stive stabstag las jeg bare om på volvoforum(?) eller noe for lenge siden Han hadde iallfall store problemer med å få den til å sperre ved lek på parkeringsplasser etc og til slutt så ga den seg. Kan også hende det var den typen med mindre preload. Men i denne tråden er det jo locker som er ontopic så nå skal jeg holde kjeft

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Men i denne tråden er det jo locker som er ontopic så nå skal jeg holde kjeft
    I know.. jeg å. hehe

Fikk dere testet noe mere mtp ladetrykk i dag eller?

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Nope, vart hjemme slappe av dag i dag

Men er nok wg hullet i i turboen som er i trangeste laget, er litt å gå på i godset for å porte litt, men tror det blir ekstern wg og annet grenrør :P

Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Antall takk

Standard

Nope, vart hjemme slappe av dag i dag
    Du vet det at så snart jeg får tak i girkasse så har min bil større pri enn din (for meg) for å bli klar til Sommertreff.. Da er du on your own
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av danibjor Vis post
    Du vet det at så snart jeg får tak i girkasse så har min bil større pri enn din (for meg) for å bli klar til Sommertreff.. Da er du on your own
    Jada!

Tror du ikke du kommer til å bli hjelpa med girkassa? Det ordner vi fort
    Og det er bare bra jeg var hjemme i dag, om du ikke fikk med deg aksjon 4-felt nettopp :P

Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Antall takk

Standard

Tror du ikke du kommer til å bli hjelpa med girkassa? Det ordner vi fort
    Har ganske mye mer enn en kasse som skal på plass. mye rør og mye sveising..

Og det er bare bra jeg var hjemme i dag, om du ikke fikk med deg aksjon 4-felt nettopp :P
    Finnes mer egnede steder å kjøre på enn langs byens mest traffikerte strekning

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

pft. småtterier. det ordner vi :P

Jau

Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Antall takk

Standard

lader den ikke mer enn 0,5 bar på høyt turtall heller?, hvis wg hullet er for trangt vil den jo ikke klare å trykke ut nokk eksos der, så ved høyere turtall vil eksosen ta letteste veien og det blir jo inn i insuget og ladetrykket øker nesten parallelt med turtallet. Hadde dette problemet med turboneticsen, portet opp wg hullet nesten like stort som den tallerken som tetter, da blei det gær bra!

Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    lader den ikke mer enn 0,5 bar på høyt turtall heller?
    Er ikke noe problem å få 1,5 bar på topp - når den ikke skal lade mer enn 0,5. Så den er nok for tett i wg-åpningen, ja.

Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Antall takk

Standard

Var det jeg mente JAS =)

Klarer ikke å begrense trykket slik wg hullet er nå :/ får se hva jeg ender med

Side 24 av 40 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 53
    Siste post: 15/01/15, 23:50
  2. ØK: Div 240 stash
    By Larsgunnar in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/07/11, 13:27
  3. Selges: 1976 Volvo 245 Transfer 7 seter (Limousine)
    By Dag Rune in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/10, 11:23

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •