Ser vanvittig bra ut! Kommer til å bli grisestiv! Rått
Ser vanvittig bra ut! Kommer til å bli grisestiv! Rått
Flott jobb du gjer med bilen Kjekt og følge med her
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Hehe jo takk for det. Artig å høre ;-)
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
ser bra ut detta! liker det du holder på med her!
Hvordan bundpanne og dvs bruker du på motoren? har ikke lest alt enda
Looking good !!
Ser fram til fortsettelsen Må jo sitte her å glo når jeg ikke får gjort noe med vogna
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Jo takk:-)
Må nok ha no lengder til med rør før jeg kan fortsette, + at jeg må handle fremmre del av buret (a stolpe rørene) Har jo nesten brukt 16 meter med rør allt på denna bil :-)
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Planer fremmover nå er egentlig å bli ferdig med ''småting''
*Lappe sammen rammevang + hullene over på begge sider.
*En siste finpuss på tårnene Under-ifra.
*Lappe sammen det store hullet i gulvet.
Fant også ut at jeg velger en annen eksosløsning. Fortsatt ut døra bak, men ikke rett opp av gulvet bak setet. Blir heller å føre eksosen litt lengre bak å ta den opp rett før bakstillingsramma. På grunn av at det blir bedre plass + at jeg får litt mer svinger på eksos dvs litt bedre lyd også får jeg faktisk plass til lyd demper! :-)
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Sælafester i bur på plass.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Tror du har missforstått litt jeg... er meningen å ha MINST MULIG BØYER... godlyd bestemmes av lyddemper og resonantor
Trekker kanskje tilbake det om buret, men er ALT 3mm? :S kan take med buss teipa på undersida da Veier de røra mye pr. meter? Ellers ser det jo bra ut (utenom det jeg poengterte tidligere en gang )
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
jaja, men blir jo penere lyd i et annlegg med svinger kontra strakrør hele veien. Å selvfølgelig har lyddemper mye å si:-) Er min mening i allefall..
Men uansett hva som er best så velger jeg den løsningen pga plass og varme.
Rørene jeg bruker til buret er 38*2mm.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Aner ikke vekt pr meter... Kan jo finne ut det.
Ang vekt skal jeg redde inn litt med panser og bagasjelokk i glassfiber.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
38x2mm blir jo for lite??
jeg skal bygge mitt i 45x3 på hovedbøyle og 40x2mm på resten..
Trur det hvertfall var det. Skal dobbeltsjekke. Bøyla er 45* 2eller 3 hvertfall..
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
For lite blir det nok ikke... Er samma røra som en bekjennt av meg har bygd en rør ramme s2 av. imsa kopi..
Blir så mye stivinger i detta buret uansett så det går nok bra :-)
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Med 38x2 eller 45x2 i chromoly ville hvertfall jeg lagt lit på med livet Ting skal bygges slik at buret kun skal hindre at selve passasjer delen ikke blir for most... alt rundt skal BLI mos... og skal buret brukes til å stive av bilen også, ja så lages det rundt av mye mindre dim, slik at det blir mos... sterkt nok til å tåle påkjenninger under racing osv tåler den "reduserte styrke" delen i massevis...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
tror nok ikke det buret kneler uansett hva du gjør! 2mm er mer en solid nok, men en liten pekepinne til deg er at du burde tig sveise hele buret og ikke begynne med mig dritten! Ved TIG har du MYE mer kontroll over hva du driver med, når det kommer til innbrenning og mengden tråd du mater. Det som er problemet med MIG er at den legger på altfor mye materiale som fører til svakheter fordi du ikke får ordentlig og riktig innbrenning! ved tig har du kontroll over det absolutt hele tiden
men ellers ser dette veldig bra ut .. skal følge med her!
Ja tig er selvfølgelig det mest optimale. Vi får se når den tid kommer. Kjenner man ingen som tigger blir det som oftest veldig dyrt:-)
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Hallois! Skal du ha svar på PM må du nesten rydde innboksen. Ellers kan du jo bare lese i prosjekttråden Fint prosjekt du har!
Skitsnakk, det handler om innstilling av apparatet og sveiseren! Jeg sveiser rustfritt, titan, svartstål og aluminums rør hele dagen for Kværner med kunder som BP, statoil, conoco phillips osv. Og det blir nesten alltid på svart stål og rustfritt brukt Mig/Mag. Det er ikke værre enn å bruke egnet tilsats, stille apparatet skikkelig og ha en flink sveiser. Du har helt rett i at du har bedre kontroll med TIG. Men det trenger ikke å bli bedre om man er så dårlig til å sveise at man ikke mestrer noe så enkelt som MIG/MAG sveising. Legger man inn 1-2 mm glippe på vær av skjøtene får man også mye hjelp til å få skikkeli innbrenning i tillegg til å legge 3 små strenger i stede for 1 feit med masse groms inni.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Liten oppdatering!
Har lagd nye motorfester, mal til hullet bak og skjært ut bærearmforsterkninger.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Lookin' good mr.