Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 32 av 65 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 ... SisteSiste
Viser resultater 776 til 800 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #776
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mattis Vis post
    37mm separate spjeldhus. Noe som er verdt å prøve på en rimelig standard B230F, eller bortkasta tid? Har tilbud om et sett for veldig lite penger
    37mm blir for smått... du vil IKKE ha en innsugskanal/runner som begynner med å være stor, blir liten i spjeldet for så å bli stor igjen ved toppen, for så å bli mindre igjen... DET fucker til tuninga så det holder...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #777
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    ITB er ikke dumt
    Enig. Er på "skal prøves en gang i tia lista" mi

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    37mm blir for smått... du vil IKKE ha en innsugskanal/runner som begynner med å være stor, blir liten i spjeldet for så å bli stor igjen ved toppen, for så å bli mindre igjen... DET fucker til tuninga så det holder...
    Regna nesten med at det var for lite, spjeldhus fra en bmw motorsykkel, han skulle ha 200kr for dem. Regner nesten med at "værdt å prøve grensa" går på noen og 40 mm
    Sist endret av Mattis; 03/03/12 kl 11:47

  3. #778
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Vi har kjørt 4 stykk 37mm Keihin's - rekke fra sykkel - på en B21 og det varva greit det. Bremsa den ikke, men at det gikk greit? Oh yes...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  4. Takk Ola Moen takket for denne posten
  5. #779
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    37mm blir for smått... du vil IKKE ha en innsugskanal/runner som begynner med å være stor, blir liten i spjeldet for så å bli stor igjen ved toppen, for så å bli mindre igjen... DET fucker til tuninga så det holder...
    Alternativet er å krympe kanalen litt og kjøre spjeldene 30mm fra flensen
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #780
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Alternativet er å krympe kanalen litt og kjøre spjeldene 30mm fra flensen
    Det vil gå
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #781
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Neida, fyr på med 130mm ;P
    Ensom V70 Turbo

  8. #782
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    ca hvor mye effekt rekker doble 44mm solex gasser til?
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  9. #783
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    hvordan vil det bli med V-kam på en mildt trimma sugemotor? tenker lett porting og høvling, grenrør, 2,5'', doble 45mm osv
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  10. #784
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av H.Ihle Vis post
    hvordan vil det bli med V-kam på en mildt trimma sugemotor? tenker lett porting og høvling, grenrør, 2,5'', doble 45mm osv
    Det blir ikke så veldig mye sprekere enn en helst std. FB :/
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #785
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Den blir antageligvis for snill. Kan godt gå på med en enda vassere kam når du har ett spjeld pr sylinder, allerhelst en som er designet for å kjøre med det oppsettet. Kjørte selv K kam (B23E) på ett lignende oppsett, den ble bjørnesterk på lave turtall, men gikk ganske fort tom, ble også elendig vacum til å drive bremsekraftforsterkeren. Senere ble det mer porting og en KG7 kam. Da våknet motoren til liv på turtall, samt at vacum til bremsekraftforsterkeren ble som orginalt igjen. Kjørbarheten ble også bra, men det var ingen bil til å dra henger med for å si det sånn.

  12. #786
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    ok, har sett på KG7 kammen også ja. men hadde et håp om at V kam var brukbart siden jeg hadde det liggende, men må jeg uansett kjøpe gassere og hele pakka er vel kammen det dummeste stedet å kutte budsjettet på.. er jo ikke så altfor dyr den KG7'n
    og er ikke akkurat noen ''tilhenger-bil'' jeg er ute etter
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  13. #787
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Skal du kjøpe gassere så er det verdt å ta en titt på separate spjeldhus som ett alternativ. Mindre kranglete med tanke på innjustering og vedlikehold og enormt mye bedre på kjørbarhet.

  14. #788
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Skal du kjøpe gassere så er det verdt å ta en titt på separate spjeldhus som ett alternativ. Mindre kranglete med tanke på innjustering og vedlikehold og enormt mye bedre på kjørbarhet.
    og bruke ettermarkedsmotorstyring med andre ord TPS som load og MAP som baro-ref.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #789
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    og bruke ettermarkedsmotorstyring med andre ord TPS som load og MAP som baro-ref.
    Selvfølgelig! Skal man bygge motor regner jeg med at han har såppass peil

  16. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  17. #790
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Blir det først datasprut blir det turbo. er såpass mye bilcrosskjøring her i området at et par gassere kan jeg nok få tak i billig
    og det er jo i første omgang snakk om å skremme opp bilen litt, ikke bygge et jævla romskip
    Sist endret av H.Ihle; 09/04/12 kl 10:17
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

  18. #791
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Syns det er mer tuklete og tullete med gassere enn sprut okke som jeg. med et sprut så har en full kontroll på alle parametre. Med gassere blir det mer vill gjetting, og håpe på det beste.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. #792
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Noen som har greit oppsett for å få rundt 150hk i b20 som holder? Skal brukes i kosebilen så blir ikke noe herjing, men greit å ha litt ekstra hk. Sugen på dobble webere

  20. #793
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Syns det er mer tuklete og tullete med gassere enn sprut okke som jeg. med et sprut så har en full kontroll på alle parametre. Med gassere blir det mer vill gjetting, og håpe på det beste.
    Nåja.. det er ikke rakettforskning da. Ta en kurs om gangen, begynn med tomgangskursen, og jobbe seg oppover derfra. Akkurat som med sprut..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  21. #794
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Hva gir mest bang for the bucks inntil 150-180 hester?

  22. #795
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    Noen som har greit oppsett for å få rundt 150hk i b20 som holder? Skal brukes i kosebilen så blir ikke noe herjing, men greit å ha litt ekstra hk. Sugen på dobble webere
    Det er forskjellige oppskrifter, men det er budsjettet som avgjør hva som er det rette valget.
    Til en kosebil som ikke skal ihjelherjes ville jeg f.eks brukt "Weberpengene" til å bygge 2,3L B20 med B21 stempler, 142mm Parner råder, nyslipt veiv, moderne kam og heller brukt ett mindre fancy innsugssystem.
    Weber 36/36DCD, 2 x SU, 2 x Strømberg eller en B20E manifold og ett B21ET sprut.

  23. #796
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Syns det er mer tuklete og tullete med gassere enn sprut okke som jeg. med et sprut så har en full kontroll på alle parametre. Med gassere blir det mer vill gjetting, og håpe på det beste.
    Datasprutgutta investerer gjerne flere 1000,- kr. i bl.a bredbandslambda for å følge med. Forgassergutta bruker ikke engang smalbandslamda og da blir det også mer krevende å hente ut potensialet.
    Hvis man kjøper passende forgassere med én gang, undersøker anbefalt dysing og så legger ut de 100-lappene ett lambdameter koster, så går det ganske greit og resultatet blir vanligvis godt.

  24. #797
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Har sett at det er en drøss med ulike oppskrifte og for en som da ikke har noe speissielt peil blir forvirringa total. Har lest litt rundt på både svenske og norske amazonforumet da det er lite aktivitet på dette på svenske 140-forumet. Men er vel greit å montere stiftløs 123 ingnition når man først oppgraderer? Hvor mye bør "minste" budsjettet være på? Regner med at det kommer noe småtteri som man glemmer underveis å. Har lyst til å bruke orginale motoren som står i bilen, men har fundert på å kjøpe ny b20 for å bygge på den så man har mulighet for orginal stand seinere.

  25. #798
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Er dyre deler til gassere da, må man bytte halsringer, e-rør alle dyser, flotørventiler osv så flyr tusenlappene. Flotørventiler er vel den delen som slites mest og anbefales byttet en gang i året. Også det er verdt å sjekke ut hvilken motor den har gått på, allerhelst med nogenlunde likt oppsett. Det kan spare deg mye unødig bruk av penger.

  26. #799
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Men hvis jeg får noen til å svippe meg over grensa og henter meg f.eks en 740 med 16v for noen få lapper og bare momser den inn i Norge, så tar jeg motor og diverse fra den som jeg trenger. Selger unna det jeg ikke trenger og resten gir jeg bort? Og jeg må vel ha ei b230 blokk fra før da b234 er kul umulig å få godkjent i 240'n som kanskje kommer til høsten? Og ombyggning blir det jo ikke mer enn nødvendig men helt OK bygg hvor mye kan det koste??

    Jeg tenker noe sånn som: b230 blokk helt ren - 2000kr??
    740 16v fra söta bror - 6-8000kr??
    div deler - 5000kr??

  27. #800
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    B234F er vel slett ikke umulig å få godkjent i 240, den holder jo seg godt under 220Hk/280Nm grensa. "Problemet" er motorfester som ikke passer, samt fordeler som kræsjer med torpedo og innsuget kommer svært nære hovedsylinderen til bremsene.

Side 32 av 65 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •