Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  303
Side 65 av 113 FørstFørst ... 15 55 63 64 65 66 67 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1.601 til 1.625 av 2801

Tråd: Ulykker med Volvo involvert

  1. #1601
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    En som snakka om att grunnen til den nye lastebilen var att han hadde vært involvert i en dødsulykke i Polen for 4uker siden

  2. #1602
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    Tragisk...
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  3. #1603
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    En som snakka om att grunnen til den nye lastebilen var att han hadde vært involvert i en dødsulykke i Polen for 4uker siden
    Hvis dette er tilfelle syns jeg enda mer synd på sjåføren.. Det må være noe av det verste en yrkessjåfør kan oppleve.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  4. Takk CheVolvo, Øygard takket for denne posten
  5. #1604
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av boman Vis post
    Hvis dette er tilfelle syns jeg enda mer synd på sjåføren.. Det må være noe av det verste en yrkessjåfør kan oppleve.
    Fatter ikke hvorfor selvmordssjåførene ikke heller sikter på fjellveggene......................
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  6. Takk CheVolvo, Øygard takket for denne posten
  7. #1605
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Fatter ikke hvorfor selvmordssjåførene ikke heller sikter på fjellveggene......................
    Akkurat det skjønner jeg faktisk. Er enda større sjanse for å stryke med når en treffer noe som beveger seg i 70-80 km/t mot deg.. Men det er like tragisk, uansett!
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  8. #1606
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Litt ot. men hvorfor er det større sjans å stryke med om man velger å treffe et annet kjøretøy som holder 80-90kmt, enn å kjøre i en fjellvegg i samme farta? Hastigheten er uansett lik når det smeller i begge tilfeller.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

  9. #1607
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    I går vraka jeg vinter bilen :( ikke noe person skader, men surt uansett kan komme med bilder i kveld
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #1608
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PyrionZ Vis post
    Litt ot. men hvorfor er det større sjans å stryke med om man velger å treffe et annet kjøretøy som holder 80-90kmt, enn å kjøre i en fjellvegg i samme farta? Hastigheten er uansett lik når det smeller i begge tilfeller.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
    hvis du kjører i 80 km/t og bilen imot kjører i 80 km/t så har kolisjonspunktet en fart på 160 km/t. Du å fjllveggen har kunn 80 km/t.
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  11. #1609
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    hvis du kjører i 80 km/t og bilen imot kjører i 80 km/t så har kolisjonspunktet en fart på 160 km/t. Du å fjllveggen har kunn 80 km/t.
    Det er ikkje så enkelt, dette stemmer om det er to bilar med lik masse, men om du treff eit vogntog, så har den fort 20-30 gangar di masse/røyrsleenergi.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #1610
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Det stemmer ikke at farta til 2 møtende kjøretøyer som kolliderer har dobbelt så stor fart ved treff. Nå har ikke jeg mulighet til å linke til kilde. Men, mythbusters testa detta for noen år siden. Klippet ligger på youtube.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

  13. #1611
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    Treffer du en fjellvegg blir det bråstopp, Men i det du treffer et vogntog går du med en gang i motsatt retning, Jeg vil anta at innvollene dine ikke tåler det.
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  14. #1612
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PyrionZ Vis post
    Det stemmer ikke at farta til 2 møtende kjøretøyer som kolliderer har dobbelt så stor fart ved treff. Nå har ikke jeg mulighet til å linke til kilde. Men, mythbusters testa detta for noen år siden. Klippet ligger på youtube.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
    Det sier seg igrunn selv også, energien tas opp i deformasjon av begge kjøretøyene, ikke bare 1
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. #1613
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det sier seg igrunn selv også, energien tas opp i deformasjon av begge kjøretøyene, ikke bare 1
    Hadde ikkje basert meg på voldsomt med deformasjon på fh16, men litt er det.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #1614
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  17. #1615
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    hvis du kjører i 80 km/t og bilen imot kjører i 80 km/t så har kolisjonspunktet en fart på 160 km/t. Du å fjllveggen har kunn 80 km/t.
    To heilt identiske bilar som treff symetrisk vil deformerast som om dei traff kvar sin fjellvegg.

    Men dersom ein Polo i 80 treff eit vogntog i 80 så vil vogntogets masse skubbe poloen bakover slik at det kan samanlignast med å treffe ein fjellvegg i mykje høgare hastighet.

    Men å rekne bevegelsesenergi på eit slikt nivå vil ikkje eg gje meg ut på.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  18. Takk Thobbus takket for denne posten
  19. #1616
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.B Boss Vis post
    Det er den andre 850'n på kort tid som har tatt fyr...
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  20. #1617
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Er det noe spesielt som gjør at 850'ene brenner opp hele tida?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  21. Takk Thobbus takket for denne posten
  22. #1618
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mars 2012
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Er det noe spesielt som gjør at 850'ene brenner opp hele tida?
    er vell same grunnen som på fleste bilbranner , folk som ikke har brukt dei 5 ekstra minutta for å legge opp anlegget skikkeligt :P

  23. Takk Thobbus takket for denne posten
  24. #1619
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Folldal, Hedmark
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    satan..! da blir det en mindre volvo her i gården og en mer på finn.no!

  25. #1620
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    hørte at den tok fyr pga av eierne hadde "fiksa" en oljelekasje med et plaster
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  26. #1621
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tommy1033 Vis post
    er vell same grunnen som på fleste bilbranner , folk som ikke har brukt dei 5 ekstra minutta for å legge opp anlegget skikkeligt :P
    Tviler på at anlegg har noe med brannene å gjøre. så å si alle 850er som har selvantent er originalbiler
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  27. #1622
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  28. #1623
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Er vel en 945 den sølvfarga Sjelden 745 kom med slike takrails, lakkerte speil og de felgene Og enda færre av de kom vel med Airbag?

  29. #1624
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    hmm tenke på 940 skjønner du men den resterende lykta minte no så jævlig om nytypen 740
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  30. #1625
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Men ser du godt etter så kan du skimte restene av tåkelyset ved hånda

  31. Takk jacobsen takket for denne posten
Side 65 av 113 FørstFørst ... 15 55 63 64 65 66 67 75 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •