Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 19 av 92 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... SisteSiste
Viser resultater 451 til 475 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #451
    Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Innlegg
    292
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ah, yeah, det hadde vært flotters . Jeg tenkte å bruke noen sånne bak på MK2 akselen og. Tror ikke det er noe problem, må bare vinkles litt i toppen (noe han sikkert ordner). I bånn lager jeg et nytt og sterkere feste uansett.
    Jepp.. Han lager det meste. Hørtes ikke ut som det var noe som var vanskelig å lage når jeg prata med han. Et tips er å ringe. Han sa de var sykt dårlige på å svare på mail :P
    Har også vært i kontakt med han ang, TÜV godkjenning og snakket med TÜV om å godkjenne de for reselling som de kalte det..
    Sist endret av Iversen; 04/04/10 kl 12:54

  2. #452
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Iversen Vis post
    Jepp.. Han lager det meste. Hørtes ikke ut som det var noe som var vanskelig å lage når jeg prata med han. Et tips er å ringe. Han sa de var sykt dårlige på å svare på mail :P
    Har også vært i kontakt med han ang, TÜV godkjenning og snakket med TÜV om å godkjenne de for reselling som de kalte det..
    Ah. Det hadde jo vært flotters hvis han hadde fått til! Slippe å bekymre seg over dette for hver EU kontroll .

  3. #453
    Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Innlegg
    292
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ah. Det hadde jo vært flotters hvis han hadde fått til! Slippe å bekymre seg over dette for hver EU kontroll .
    Han var ikke så interisert i det egentlig. Men jeg driver å snakker med han, TÜV og biltilsynet i norge. Så det ser ut som at jeg skal ta turen til tyskland og vise bilen min der, for så og ta det videre

  4. #454
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Hvor kjøpte du dysene dine,og hvor mye betalte du?

  5. #455
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Hvor kjøpte du dysene dine,og hvor mye betalte du?
    Five O Motorsports. Betalte 1400 kr med frakt til Norge + moms.

  6. #456
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Five O Motorsports. Betalte 1400 kr med frakt til Norge + moms.
    Hvorfor måtte du betale moms? Jeg har bestillt fra utlande flere ganger men aldri betalt moms :P

  7. #457
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Hvorfor måtte du betale moms? Jeg har bestillt fra utlande flere ganger men aldri betalt moms :P
    Må betale moms hvis avsender merker pakka med verdi og verdien er over 200 kr. Hvis du ikke har betalt moms så har avsender skrevet ned verdien på pakka. Hvis pakka ikke blir merket med verdi, så vil pakka bli liggende i tollen til du sender papirer på hva innholdet er verdt eller så blir den sendt tilbake etter 2 uker.

  8. #458
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Oki , spurte sist jeg handla (for 940kr) om selger kunne skrive ned , men det tror jeg ikke ble gjort. Kom seg på 2400kr så er sikkert moms innbakt i den handelen da.

    Er moms på bildeler 25% ? :S

  9. #459
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Oki , spurte sist jeg handla (for 940kr) om selger kunne skrive ned , men det tror jeg ikke ble gjort. Kom seg på 2400kr så er sikkert moms innbakt i den handelen da.

    Er moms på bildeler 25% ? :S
    All moms i Norge er på 25%. Det er ingen ekstra toll på bildeler. Hvis pakka ble sendt med Posten så må du betale moms når du henter pakka på postkontoret. Hvis pakka ble sendt med UPS eller en annen tjeneste så får du somregel regning på utlagt moms noen uker etter du har mottatt pakken.

  10. #460
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Okei , da kommer det vel regning etterhvert -_-

    Men nok OT , gleder meg til å se fortsettelsen av dette prosjekte. Når regner du me å ha nyturboen i bruk?

  11. #461
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Okei , da kommer det vel regning etterhvert -_-

    Men nok OT , gleder meg til å se fortsettelsen av dette prosjekte. Når regner du me å ha nyturboen i bruk?
    Håper på å få montert den i Juni god tid før treffet .

    Driver å høster inn deler jeg trenger til det fortsatt og må få ferdig eksosanlegget først. Må også få ferdig AC prosjektet først (Mai tenker jeg), for ser at det blir veldig trangt å få plass til downpipe og wastegate pga røra, så da er det greit at AC-en er montert først. Så er planen å få inn Truetrack-en i bakakselen før treffet og . Mye å gjøre.

  12. #462
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Er jo ikke så mye som står igjen da. Men hvis det er til deg som til meg, slik at det ofte er penger det henger litt i, så tar det jo tid alt.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  13. #463
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Er jo ikke så mye som står igjen da. Men hvis det er til deg som til meg, slik at det ofte er penger det henger litt i, så tar det jo tid alt.
    Yeah, er akkurat det som er .

  14. #464
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 06.04.2010 - Nye felger montert!




    Spacerene ankommet som jeg skal ha fremme pga høyt impress på felg! 30mm aluminium spacere fra Pedersen Racing.







    Felgene montert! Litt synd at bilen er så møkkete på bildet (selv om jeg spylte den før i dag ) og høy bak (foreløpig), men det får gå.

    Felgene subber i skjermkanten foran hvis jeg har stor fart over fartsdumper. Så det må valses foran og hvis det skal gå med 30mm spacerene. Men er jo veldig pent med felgene så langt ut. Og da ser det ut til å bli mer lakkering :(, så heller igrunn mot hellakkering til sommeren. Siden det er så mye som må lakkeres nå!

  15. #465
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte myten : Spacere sliter hjullager?

    Er jo igrunn et poeng at når felgen kommer 30mm lenger ut blir det vel en større belastning?

  16. #466
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Så fin ut med nye felgene ja.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  17. #467
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte myten : Spacere sliter hjullager?

    Er jo igrunn et poeng at når felgen kommer 30mm lenger ut blir det vel en større belastning?
    Ja hvis man bruker spacer på en felg med riktig innpress, men hvis man bruker spacer for og komme på rett innpress har det ikke noe og si
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  18. #468
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte myten : Spacere sliter hjullager?

    Er jo igrunn et poeng at når felgen kommer 30mm lenger ut blir det vel en større belastning?
    Som jonass sier så har det ikke noe å si om man spacer for å få riktig innpress. Har spacet ca 10mm ekstra jeg da enn innpresset tilsvarer for å få hjula lenger ut. Da er det også plass til coilovere innenfor skal være .

    Hjullager slites mer når man endrer til bredere sporvidde med spacer ganske enkelt pga kraft * arm. Når kreftene påføres lengre ut så blir det større belastning på lageret inne ved navet.

    Synes det ble gromt med de felgene, ja! Må bare få vasket bilen skikkelig en dag så det blir noen ordentlige bilder! Bilen ble hvertfall MYE bedre å kjøre fremfor de svaiete vinterdekkene. Er også imponert over hvor godt dekka sitter på veien, det er helt sykt hvor godt de satt under oppbremsing og i svinger, aldri opplevd makan!

  19. #469
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Hm mine spacere har pressede bolter, noe jeg syns er en bedre løsning da en slipper å skru i aluminiumen hver gang, så de vil jeg dessverre ikke bytte mot allikevel

    Men blir fett med de felgene når bilen får hilst på moder jord
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  20. #470
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hm mine spacere har pressede bolter, noe jeg syns er en bedre løsning da en slipper å skru i aluminiumen hver gang, så de vil jeg dessverre ikke bytte mot allikevel

    Men blir fett med de felgene når bilen får hilst på moder jord
    Yep, er litt skeptisk til å stramme hjulboltene i aluminiumen hver gang. Men har brukt kobberpasta og går nok greit sålenge jeg fortsetter med det. Dratt til hjulboltene med 70 NM.

  21. #471
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    70 nm var kanskje i minste laget? ville ihvertfall dratt igjen med 100-110

  22. #472
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Myklevik Vis post
    70 nm var kanskje i minste laget? ville ihvertfall dratt igjen med 100-110
    Hadde ingen anelse hva disse aluminiumgjengene tåler så tørte ikke mer enn 70 NM. Kjentes ikke så gale ut. Skal etterstramme i mårra .

  23. #473
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Ser også ut som om spacer har ca samme dim som bremseskive?
    Trur kanskje jeg ville vurdert nye skiver, og lakkert senter på skiva + spacern svart, så syns det ikke at du har spacer.

    Ellers syns jeg bilen ser bra ut!
    Men den er ikke bare høy bak, den er høy foran og
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  24. #474
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hm mine spacere har pressede bolter, noe jeg syns er en bedre løsning da en slipper å skru i aluminiumen hver gang, så de vil jeg dessverre ikke bytte mot allikevel

    Men blir fett med de felgene når bilen får hilst på moder jord
    Mine spacere har også pressede bolter, men det er vel sikkert mer en godt nok slik disse er også. Har jo faktisk 30mm gods, så sålenge boltene er lange nok holder det nok i massevis. Er jo ikke noe man skrur av og på hver dag.

    Skal hvertfall være forsiktig med muttertrekker though
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  25. #475
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    etter stram med 100-110 så går det nokk bra:P
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Side 19 av 92 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •