helt korrekt
måtte lage nye stag i nedkant da såklart! ligger vel noen bilder hær, laga di i alu![]()
helt korrekt
måtte lage nye stag i nedkant da såklart! ligger vel noen bilder hær, laga di i alu![]()
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Skal bli fint å se neste steget![]()
Ensom V70 Turbo
ja det var det ja! Skal sørover å hente meg ny bruksbil over helga/ neste helg! Kjøper en bil som er billigere i drift og som jeg slipper å skru på! så selger jeg v8`n og bruker pengene fra den på volvoparts![]()
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
lovende!hvor mye skal du ha for audien? kunne tenkt meg enn sånn selv
![]()
hehe, skal ikke selge den før våren! skal bygge den tilbake til 3,6 liter sugemotor! tror ikke den er så lettsolgt som den står nå! tipper prisen havner på rundt 40-50k
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
ok, var ikke gal pris det da![]()
neida, hadde den vært strøken så hadde nok prisn vært det dobbelte å!
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
siste nytt :P
Ny bruksbil er i hus! Golf 5, 2006 mod 4-motion 1,9 tdi.. går på 0,6 mila på blanda kjøring! ca 1,2 liter MINDRE pr mil enn audin :P
Prøver på nytt å skaffe girboks, den jeg "hadde kjøpt" sist ble aldri sendt og tilslutt så fikk jeg tilbake pengene mine.. har nå kjøpt ei ny kasse MVE T-101A som er ei 4 trinns rettskåret race kasse! Denne gires også uten klutsj![]()
Og, bare til opplysning, jeg HAAAATER understelsmasse.. jada, jeg sitter å skraper ut hjulhusene på 242n.. Kommer forhåpentligvis justerbare coilovers til helga å da må det renses opp å lakkes i hjulhusene så jeg kan prøvemontere! Har handla owatrol og svart arcanol til hjulhusene. skal vist funke bra, med en akseptabel finish. Bilder kommer nok i helga![]()
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Know what your going thru bro!![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
ahyeaa! All guffa bort i begge hjulhusvar 0 rust å!
1 Lag owatrol
1 lag 20% owatrol / 80% Arcanol
1 lag rein arcanol
Coilovers har kommet!
Ny runde i morgen :P
Sist endret av volvo242; 17/03/12 kl 19:37
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Meget, meget fint
Stå på![]()
Ensom V70 Turbo
Nice!
Gleder med å se bilen din nede på bakken med coilovers, legg ut bilde med max senk
Går bare å venter på mitt sett =)
well then, ble noen timer i dag å
Demonterte hele forstilinga og slipa ned forstilingsdelene jeg skal bruke (sandblåst / stålbørste på vinkelsliper) i dag. 2x bærearmer og de koppene bak som bærearma er festa i.
Kappa ut plater (2,5mm) og sveiste på under bærearmene..
Lakkert / mala delene med arcanol/owatrol blanding :P
Finish`n blir som den blir på disse delene ettersom det ikke er særlig synlig uansett..
Tok også å slipa vekk all guffa under rammevangene fra torpedoveggen og radiatorbjelken foran, Og la et strøk rein owatrol på dette.. Blir vel arcanol om et par dager!
Har også begynt å finslipe litt på motorrommet ettersom det ryktes at det kan lakeres snart![]()
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
da har jeg bestilt en Hurst Supershifter :P
må sikkert bygges om en del får å få plass, men heldigvis er kassa meget kompakt så jeg TROR jeg skal ha greit med plass rundt den!
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Fra hvor bestilte du coiloversa? pris?
Bård sine:
Volvo 740SE 92mod - Bruksbil
Volvo 245GLT 88mod - Hugget
Volvo 245DL 82mod - 9 seters cab
Volvo 144DL 73mod - Langtids prosjekt
Girkassa kom i posten i dag![]()
Har også fått 316 rustfritt bend til grenrør, får muligens rett rør i morgen
Fikk platene til dempertårna hær om dagen, fikk sveis inn de i dag å gjort ferdig tårnstaget!
Øvrige nyheter er som følger: jeg har gått ut i påskeferie :P blir mange timer i verkstede den neste uka! forvent flere update`s
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Nice!![]()
Slipa ned platene på dempertårnene i dag :P så tok jeg portefresen å fresa ut platene i dempertårnet så det macher 100% mot de nye platene oppå! Har også grunna de, men det ble etter at jeg tok bilde :P
Så trilla vi bilen bort til løftebukken å heisa den opp.. pakka meg inn så godt jeg kunne i arbeidsklær, vernebrille, hørselsvern og hansker.. snurpa igjen alle åpninger så godt jeg kunne før jeg tok fram faenskapet.. Stålbørste på vinkelsliper..
et par timer senere..
Ny runde med slipern i morgen.. har mye igjen.. :(
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Stålbørste og vinkelsliper er fint verktøy!
Ser frem til masse updates!
teip igjen alle åpninger med gaffa å en god maske er også en fin ting når man driver med sånt![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Å ikkje minst arbeidslyst og god musikk![]()
Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
Volvo S40 `96 (bruksbil)
Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3
Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755
"justert" litt på girkassetunnelen helt i topp bakant :P Må nok finjustere litt på shiftern å, men har en plan
"justert" litt på gulvet bak passasjerstolen, får å få eksosen litt høyere.. Snitta opp plata i den bulen i gulvet mot tunelen å banka den opp slik at den ligger flatt ifra mellomakselfestett å bakover. istede får å bule nedover.. Kappa bort overskudsplata å sveisa sammens snittet igjen!
Har fått jobba litt under bilen å, gjenstår å reingjøre fra baksete å bakover enda.. men har sveisa igjen noen lapper hær å dær som gjensto etter breddinga/ ombygginga av hjulhus å hjulbrønner osv.. Håper jeg blir ferdig med undersida av bilen iløpet av helga!
![]()
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
ser enden i understellsmassen nå :P
måte bare prøvemontere coiloversn til bakakseln før jeg demonterte bakstillinga i dagpå bildet er det fremdeles ca 5 cm igjen å justere ned på coiloversene så den ble ivertfall lav nok med disse, så jeg slipper "jukse" med bruene får å få den lav nok
Ny runde med sliping i morgen!
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Har ikke vurdert litt smalere dekk da, slik at man evt ser felgen ?![]()