Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 257 av 613 FørstFørst ... 157 207 247 255 256 257 258 259 267 307 357 ... SisteSiste
Viser resultater 6.401 til 6.425 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #6401
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Synes det er utrolig rart det ikke er noen som har laget en replika av rallycrossbilene med tanke på suksessen og ikke minst at de ser råtøffe ut. Men Gaupe, det var vel 343 som var el shittos på crossbanene?

    http://www.volvo300mania.com/forum-u...hp?f=2&t=11554

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...343-Rallycross
    Same bilen for meg, men det var nok 343 ja, er jo svigerfamilien til Petter Solberg dette, og dei hadde visst mykje rart heime på garden.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #6402
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av NikolaiB Vis post
    Var 360 GLT å få i Norge?
    Litt lengre svar:

    Jeg har ikke detaljene for de "små" Volvoene like klart for meg som for de "store", men jeg mener å huske at de første årsmodellene med betegnelsen 360, 83-85, var det 360GLT tredørs og femdørs og 360GLE sedan. GLT hadde, som en må forvente, diverse dekor i svart og et forsøksvis "tøft" preg, mens GLE så mer diskret eller ordinær ut. Om det var prioritert noen forskjell i understell/kjøreegenskaper vet jeg ikke. Begge hadde B19 eller B200 med innsprøytning og 118 hk. Fra 86 (med en del endringer i utseendet) het toppmodellen 360GLT i alle tre karosserityper.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #6403
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Litt lengre svar:

    Jeg har ikke detaljene for de "små" Volvoene like klart for meg som for de "store", men jeg mener å huske at de første årsmodellene med betegnelsen 360, 83-85, var det 360GLT tredørs og femdørs og 360GLE sedan. GLT hadde, som en må forvente, diverse dekor i svart og et forsøksvis "tøft" preg, mens GLE så mer diskret eller ordinær ut. Om det var prioritert noen forskjell i understell/kjøreegenskaper vet jeg ikke. Begge hadde B19 eller B200 med innsprøytning og 118 hk. Fra 86 (med en del endringer i utseendet) het toppmodellen 360GLT i alle tre karosserityper.
    360 GL var også levert med B200K motor.
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  4. #6404
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    82 mod 240 begravelsesbil
    http://bil.autodb.no/?_cmd=results&L...dItemId1425146

    Ikke bil, men var en vanvittig drøy pris på treinteriør. Vil tru han vil slite litt med å få den prisen
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33256858

  5. #6405
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    82 mod 240 begravelsesbil
    http://bil.autodb.no/?_cmd=results&L...dItemId1425146

    Ikke bil, men var en vanvittig drøy pris på treinteriør. Vil tru han vil slite litt med å få den prisen
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33256858
    Var vel ikke billig nytt heller det trur jeg?

  6. #6406
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Skal vel ikke se bort fra, men forsatt drøyt prisa

  7. #6407
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    4000 for bare den lista som går vannrett langs dashbordet? Hvis "settet" omfatter bare det, synes jeg det høres dyrt ut, ja. Ingen anelse om hva det kostet nytt. Men hvis det er reelt at det var så dyrt, må de ha tatt seg bra betalt. For det er ikke store trebitene, og de er enkelt montert...

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    360 GL var også levert med B200K motor.
    Stemmer sikkert - kan det ha vært fra 85, samme år som det var B200K på 240? Så var det muligens B19A 83-84? Tror forgasserutgavene av 360 hadde betegnelsene 360 (uten bokstaver) og 360GLS (avhengig av utstyr) de første årene (83-85), så ble det sikkert 360GL fra 86...? Jeg er ikke 100% sikker på alt dette lenger.

    Min tidligere kommentar gjaldt bare toppmodellene GLT/GLE. Tror det må ha blitt en motorforandring fra 89 ("katalysatoråret"), i den grad 360GLT fortsatt fantes da. Kan det ha vært B200F? Da fikk de nok litt mindre effekt, rundt 110-114 hk eller noe slikt.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #6408
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    200K var vel fra 85 til 89 hvis jeg ikke husker feil, og 200F på GLT, og GL fra 88/89
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  9. #6409
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Jeg har iallfall en 83' 360 GLS med B19A uten snev av utstyr, iallfall ikke for meg som er vant til 740 Har digge seter og turteller, det er vel eneste jeg kan komme på av ekstra-greier i den...
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  10. #6410
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Turteller, fem gir, velourseter, snowcap.. Er jo velutstyrt.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  11. #6411
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Turteller og type setetrekk kan ha vært utslagsgivende, ja. Forskjell på "utstyr" den gangen og nå. For det var levert (samtidig) 360 og 360GLS, så litt forskjell må det ha vært. Hvilken karosseritype, forresten?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  12. #6412
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    5trinns ser jeg på som selvfølge, men det var kanskje ikke det i 82/83?
    Nå har den tel å med fått dørlommer og ny klokke, så mangler bare ei lyspære så ser jeg den og

    Meget off her men

    5 dørs kuppe, som i signaturen min
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  13. #6413
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Med noe forbehold tror jeg femtrinns var standard på 360 fra begynnelsen, ja. Men selvfølgelig for hvem? Det var ikke standard på 340 eller billigste 240 eller "billige" Mercedeser den gangen. Men sant nok, skal vi gå grundigere inn på historikken til 300-serien, bør vi vel ta det i dertil egnet forumseksjon.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  14. #6414
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Som sagt, jeg er vant til 740, derav litt mer "luksus" en 300 og *kremt* 200
    Derfor er det selvfølgelig for meg med 5trinns Syns fortsatt det kunne vært et gir til men
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  15. #6415
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Og 740 er det jo først fra 84 (GLE) eller 85 - og da hadde det begynt å skje noe. Femtrinnskasser ble standard på de fleste biler fra da av - det var mest firetrinns opptil begynnelsen av 80-tallet.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. #6416
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    4000 for bare den lista som går vannrett langs dashbordet? Hvis "settet" omfatter bare det, synes jeg det høres dyrt ut, ja. Ingen anelse om hva det kostet nytt. Men hvis det er reelt at det var så dyrt, må de ha tatt seg bra betalt. For det er ikke store trebitene, og de er enkelt montert...



    Stemmer sikkert - kan det ha vært fra 85, samme år som det var B200K på 240? Så var det muligens B19A 83-84? Tror forgasserutgavene av 360 hadde betegnelsene 360 (uten bokstaver) og 360GLS (avhengig av utstyr) de første årene (83-85), så ble det sikkert 360GL fra 86...? Jeg er ikke 100% sikker på alt dette lenger.

    Min tidligere kommentar gjaldt bare toppmodellene GLT/GLE. Tror det må ha blitt en motorforandring fra 89 ("katalysatoråret"), i den grad 360GLT fortsatt fantes da. Kan det ha vært B200F? Da fikk de nok litt mindre effekt, rundt 110-114 hk eller noe slikt.
    360GL med B200K motor hadde modell betegnese på bakluka. Man fikk også kjøpt 360GL med injection motor da også med betegnelse på bakluka.
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  17. #6417
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Nå tok det sykt av med offtopic her

  18. #6418
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Nå tok det sykt av med offtopic her
    Denne tråden består jo i hovedsak av diskusjoner rundt at en 85' GLT kom med åpne eller lukka hjulbolter fra fabrikk..

  19. #6419
    Registrerte brukere Espedalen sin avatar
    Medlem siden
    24. des. 2009
    Sted
    Bø i Telemark, Norway
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om denne er nevnt, men det må vell være en liten "perle" for de som er interisserte, tok kontakt med han og om han skulle ha penger så skulle han vurdere bud over 20tusen.

    http://bil.autodb.no/?_cmd=results&L...dItemId1425146
    Volvo 245 '82 B21A [x] Volvo 240 '90 B230F [x] Volvo 245 '86 B230K [x] Volvo 245 '89 B230F[x] Volvo 245 '92 Classic B230FX
    Nissan Laurel 2.4SLX [x]
    Volkswagen Vento 1.9TDK [x]
    Volvo 245SE B230FX - Volvo 245 '93 B230F

  20. #6420
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Meget ombygd 744. 1,8l, 1999 modell og
    FWD
    XD
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33286686

  21. #6421
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Meget ombygd 744. 1,8l, 1999 modell og
    FWD
    XD
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33286686
    Snodig,noooe sier meg at han har skrevet litt feil
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  22. #6422
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Hva som er tilfelle her kan ikke jeg uttale meg sikkert om. Men jeg tror det hender at noen sparer kostnaden ved en ny annonse ved å endre innhold på en gammel en...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  23. #6423
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Da har han kanskje spart kostnader ved å hoppe over servicer etc etc, så her har jeg ville holdt meg unna
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  24. #6424
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    So du blar vidare i annonsene fordi det kan henda at det ikkje har blitt tatt service på han?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. #6425
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Er det nok å velge i, kan vel minste tegn på noe merkelig være grunn til å velge å gå videre...

    245 Classic på nytt:

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33296747

    Slik må en regne med at det går når noen selger en fin bil for billig.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 257 av 613 FørstFørst ... 157 207 247 255 256 257 258 259 267 307 357 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •