2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Litt lengre svar:
Jeg har ikke detaljene for de "små" Volvoene like klart for meg som for de "store", men jeg mener å huske at de første årsmodellene med betegnelsen 360, 83-85, var det 360GLT tredørs og femdørs og 360GLE sedan. GLT hadde, som en må forvente, diverse dekor i svart og et forsøksvis "tøft" preg, mens GLE så mer diskret eller ordinær ut. Om det var prioritert noen forskjell i understell/kjøreegenskaper vet jeg ikke. Begge hadde B19 eller B200 med innsprøytning og 118 hk. Fra 86 (med en del endringer i utseendet) het toppmodellen 360GLT i alle tre karosserityper.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
82 mod 240 begravelsesbil
http://bil.autodb.no/?_cmd=results&L...dItemId1425146
Ikke bil, men var en vanvittig drøy pris på treinteriør. Vil tru han vil slite litt med å få den prisen
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=33256858
Skal vel ikke se bort fra, men forsatt drøyt prisa
4000 for bare den lista som går vannrett langs dashbordet? Hvis "settet" omfatter bare det, synes jeg det høres dyrt ut, ja. Ingen anelse om hva det kostet nytt. Men hvis det er reelt at det var så dyrt, må de ha tatt seg bra betalt. For det er ikke store trebitene, og de er enkelt montert...
Stemmer sikkert - kan det ha vært fra 85, samme år som det var B200K på 240? Så var det muligens B19A 83-84? Tror forgasserutgavene av 360 hadde betegnelsene 360 (uten bokstaver) og 360GLS (avhengig av utstyr) de første årene (83-85), så ble det sikkert 360GL fra 86...? Jeg er ikke 100% sikker på alt dette lenger.
Min tidligere kommentar gjaldt bare toppmodellene GLT/GLE. Tror det må ha blitt en motorforandring fra 89 ("katalysatoråret"), i den grad 360GLT fortsatt fantes da. Kan det ha vært B200F? Da fikk de nok litt mindre effekt, rundt 110-114 hk eller noe slikt.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
200K var vel fra 85 til 89 hvis jeg ikke husker feil, og 200F på GLT, og GL fra 88/89
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Jeg har iallfall en 83' 360 GLS med B19A uten snev av utstyr, iallfall ikke for meg som er vant til 740Har digge seter og turteller, det er vel eneste jeg kan komme på av ekstra-greier i den...
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Turteller, fem gir, velourseter, snowcap.. Er jo velutstyrt.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Turteller og type setetrekk kan ha vært utslagsgivende, ja. Forskjell på "utstyr" den gangen og nå.For det var levert (samtidig) 360 og 360GLS, så litt forskjell må det ha vært. Hvilken karosseritype, forresten?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
5trinns ser jeg på som selvfølge, men det var kanskje ikke det i 82/83?
Nå har den tel å med fått dørlommer og ny klokke, så mangler bare ei lyspære så ser jeg den og
Meget off her men
5 dørs kuppe, som i signaturen min![]()
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Med noe forbehold tror jeg femtrinns var standard på 360 fra begynnelsen, ja. Men selvfølgelig for hvem? Det var ikke standard på 340 eller billigste 240 eller "billige" Mercedeser den gangen. Men sant nok, skal vi gå grundigere inn på historikken til 300-serien, bør vi vel ta det i dertil egnet forumseksjon.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Som sagt, jeg er vant til 740, derav litt mer "luksus" en 300 og *kremt* 200![]()
Derfor er det selvfølgelig for meg med 5trinnsSyns fortsatt det kunne vært et gir til men
![]()
- HvedingN
- 09' V70 R-design, 2.4D P*
- 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
- 89' 745GLT B234F
- 81' 343GLS B234F
Og 740 er det jo først fra 84 (GLE) eller 85 - og da hadde det begynt å skje noe. Femtrinnskasser ble standard på de fleste biler fra da av - det var mest firetrinns opptil begynnelsen av 80-tallet.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Nå tok det sykt av med offtopic her![]()
740BTCC
Prosjekttråd
Vet ikke om denne er nevnt, men det må vell være en liten "perle" for de som er interisserte, tok kontakt med han og om han skulle ha penger så skulle han vurdere bud over 20tusen.
http://bil.autodb.no/?_cmd=results&L...dItemId1425146
Volvo 245 '82 B21A [x] Volvo 240 '90 B230F [x] Volvo 245 '86 B230K [x] Volvo 245 '89 B230F[x] Volvo 245 '92 Classic B230FX
Nissan Laurel 2.4SLX [x]
Volkswagen Vento 1.9TDK [x]
Volvo 245SE B230FX - Volvo 245 '93 B230F
Meget ombygd 744. 1,8l, 1999 modell ogFWDXD
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33286686
![]()
Hva som er tilfelle her kan ikke jeg uttale meg sikkert om. Men jeg tror det hender at noen sparer kostnaden ved en ny annonse ved å endre innhold på en gammel en...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Da har han kanskje spart kostnader ved å hoppe over servicer etc etc, så her har jeg ville holdt meg unna![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
So du blar vidare i annonsene fordi det kan henda at det ikkje har blitt tatt service på han?![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Er det nok å velge i, kan vel minste tegn på noe merkelig være grunn til å velge å gå videre...
245 Classic på nytt:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33296747
Slik må en regne med at det går når noen selger en fin bil for billig.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4