Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 17 av 30 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #401
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thobbus Vis post
    Skal være på alle B230 Motorer trodde jeg.
    Da er det ikke noe problem
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  2. #402
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Er ikke på alle B230 nei, men det er på B230K i 240 ihvertfall, og alle B230F variantene som har lh2.4.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. Takk divad takket for denne posten
  4. #403
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Tungt lesestoff dette synes jeg..
    Jeg skal snart til å flytte over motor og styr. Skal flytte FRA en 88' 745 som har ledningsnett fra 240 og det der. Skal flytte TIL en 88' 740 som har b230K(ukk) motor. Er det kaav stress med å flytte over ledningsnettet da? Huff... Blir rett og slett pessimist og demoralisert av ledningsnett-greiene..

  5. #404
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Tungt lesestoff dette synes jeg..
    Jeg skal snart til å flytte over motor og styr. Skal flytte FRA en 88' 745 som har ledningsnett fra 240 og det der. Skal flytte TIL en 88' 740 som har b230K(ukk) motor. Er det kaav stress med å flytte over ledningsnettet da? Huff... Blir rett og slett pessimist og demoralisert av ledningsnett-greiene..
    Er eentlig ikke så stress.. Trodde aldrig jeg skulle klare det, men nå ser det faktisk ut til at jeg får det til(vet jo ikke helt før det er oppstart da :P) Eneste elektriske jeg ikke har gjort, er lodding av motstander!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  6. #405
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Tungt lesestoff dette synes jeg..
    Jeg skal snart til å flytte over motor og styr. Skal flytte FRA en 88' 745 som har ledningsnett fra 240 og det der. Skal flytte TIL en 88' 740 som har b230K(ukk) motor. Er det kaav stress med å flytte over ledningsnettet da? Huff... Blir rett og slett pessimist og demoralisert av ledningsnett-greiene..
    Fant ut at det er ikke mangen ledningene som må kobles på for å få start på bilen det er ikke så ille som det ser ut som
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  7. #406
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Haff. Får gjøre et forsøk, blir 3 stk av oss, men ingen har byttet ledningsnett før, det er der det kan bli problemer. Men, vi klarer vel å løse det Tenkt å rigge oss til for ei hel helg med skruing så, ta med noen kasser øl, så går det veien! Kanskje..

  8. #407
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    men jeg har et spørsmål til, hva skal jeg gjøre med gjennomføringa på torpedoveggen?
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  9. #408
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Regner med det går som en drøm, er som nevnt tidligere veldig få ledninger som trengs for å få det oppegående.

    En fordel er det jo om du eller de andre kan lese koblingsskjema, da blir det enda lettere enn å lese i guiden her.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  10. #409
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Regner med det går som en drøm, er som nevnt tidligere veldig få ledninger som trengs for å få det oppegående.

    En fordel er det jo om du eller de andre kan lese koblingsskjema, da blir det enda lettere enn å lese i guiden her.
    Hadde absolutt ikke gjort noe om det gikk glatt
    Hvor kan jeg finne koblingsskjema? Står ikke det i Haynes bøkene, eller husker jeg gæli?

  11. #410
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Du finner noe du kan bruke i haynesboka ja, men det beste er å ta en titt her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...er-El-skjemaer

    Da slipper du å spekulere på hvorfor fargekodene på ledningene i haynesboka ikke stemmer med ledningene i bilen.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  12. Takk oppeez takket for denne posten
  13. #411
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thobbus Vis post
    men jeg har et spørsmål til, hva skal jeg gjøre med gjennomføringa på torpedoveggen?
    Noen som kan hjelpe meg ? nå kolliderer begge gummigjennomføringene
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  14. #412
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    ta med noen kasser øl, så går det veien! Kanskje..
    3stk. med noen kasser øl som kobler ledningsnett!? :O Legg ut bilder av arbeidet dagen derpå!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  15. Takk ArneR takket for denne posten
  16. #413
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    3stk. med noen kasser øl som kobler ledningsnett!? :O Legg ut bilder av arbeidet dagen derpå!
    Hahah Øl blir det, men får vel prøve å begrense oss litt veh

  17. #414
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Hadde absolutt ikke gjort noe om det gikk glatt
    Hvor kan jeg finne koblingsskjema? Står ikke det i Haynes bøkene, eller husker jeg gæli?
    kjøp en kasse øl til meg også å gi meg en senge plass så skal jeg klare å få liv i bilen med LH2.4 på noen timer det er også inkludert demontering å montering av innsug å trekking av ledninger
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  18. #415
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    kjøp en kasse øl til meg også å gi meg en senge plass så skal jeg klare å få liv i bilen med LH2.4 på noen timer det er også inkludert demontering å montering av innsug å trekking av ledninger
    Det er faen meg greit!!

  19. #416
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Må det byttes bensinpumpe i tank også?

  20. #417
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Må det byttes bensinpumpe i tank også?
    Du trenger tur og retur og en elektrisk forpumpe.. Jeg skal bruke vanlig F-pumpe i tanken!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  21. #418
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Føler jeg ikke fikk heelt svar på det jeg lurte på der
    Må jeg bytte pumpa som sitter i tanken på den bilen jeg skal flytte over motor til? Det er altså en original B230Kukk motor.. Jeg har en Bosch 044 kopi-pumpe liggende, holder det å sette den under bilen i stedet for den originale?

    En annen ting, er bensintanken lik på stv og sedan?

  22. #419
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Føler jeg ikke fikk heelt svar på det jeg lurte på der
    Må jeg bytte pumpa som sitter i tanken på den bilen jeg skal flytte over motor til? Det er altså en original B230Kukk motor.. Jeg har en Bosch 044 kopi-pumpe liggende, holder det å sette den under bilen i stedet for den originale?

    En annen ting, er bensintanken lik på stv og sedan?
    B230Kukk- er det B230K? Hvis det sitter en elektrisk forpumpe i tanken på denne skal saken være biff. Vet ikke hvor lenge forpumpa holder følge mtp. på trimming og sånt da men. Svarte jeg bedre nå? :P
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  23. #420
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Bedre ja men fremdeles ikke helt 100 for min del vet ikke om det sitter forpumpe i tanken på den, og hvertfall ikke sikker på om den er bra nok til 300hk

  24. #421
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Bedre ja men fremdeles ikke helt 100 for min del vet ikke om det sitter forpumpe i tanken på den, og hvertfall ikke sikker på om den er bra nok til 300hk
    Haha det vet ikke jeg heller! :P Men du kan jo bare ha ei walbro pumpe i tanken. Eneste du trenger og den holder med til 4-500 hk om jeg ikke tar feil.
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  25. #422
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Hadde holdt mer enn godt nok hvertfall ja men vil ikke begynne med det nå, hvis jeg ikke MÅ, derfor lurte jeg også på om tanken fra stv og sedan passer om hverandre

  26. #423
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Hadde holdt mer enn godt nok hvertfall ja men vil ikke begynne med det nå, hvis jeg ikke MÅ, derfor lurte jeg også på om tanken fra stv og sedan passer om hverandre
    Ok, det tør jeg ikke svare deg på. Men åpne inspeksjonsluka i bagasjerommet å ta en titt på bensinarmaturet så ser du fort om du har pumpe der
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  27. #424
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    B230K har ikke forpumpe nei. Og tanken på stv og sedan er helt lik. Men du trenger kun å bytte "innholdet", altså armatur med tilbehør.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  28. Takk divad takket for denne posten
  29. #425
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Okei, takktakk, nå er jeg fornøyd Enn så lenge..

  30. Takk divad takket for denne posten
Side 17 av 30 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •