Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3.023
Side 78 av 202 FørstFørst ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 178 ... SisteSiste
Viser resultater 1.926 til 1.950 av 5046

Tråd: Vis oss din Volvo!

  1. #1926
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vegardb92 Vis post
    Ja, du KAN få litt camber med stiv aksel, gruppe A bilene hadde det. 1,5 grader eller noe. BOOST 242'n hadde også camber tror jeg. Tror de kapper av akselsen inne med diffhuset og sveiser det skeivt på :P
    Noen som melder seg frivillig til å prøve?

  2. #1927
    Registrerte brukere Vegardb92 sin avatar
    Medlem siden
    16. april 2010
    Sted
    Tomrefjord, Møre og Romsdal
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    haha, tror det er det siste jeg gjør på min 240

  3. #1928
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Kunne jo være man kunne testa det ut etterhvert, artig med sånne "budsjett" løsninger
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  4. #1929
    Registrerte brukere kristofferlund sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2010
    Sted
    Folldal og Åsnes
    Innlegg
    231
    Antall takk

    Standard

    Dieselsmoke: vindavisere skal på, og har Addon vinge skal byttes ut med den lille vingen som er på nå, den må bare lakkes først, skal legge ut bilde når det er fikset

  5. Takk Dieselsmoke takket for denne posten
  6. #1930
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kristofferlund Vis post
    Dieselsmoke: vindavisere skal på, og har Addon vinge skal byttes ut med den lille vingen som er på nå, den må bare lakkes først, skal legge ut bilde når det er fikset
    Høres bra ut
    2012 Volvo V60

  7. #1931
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kristofferlund Vis post
    Dieselsmoke: vindavisere skal på, og har Addon vinge skal byttes ut med den lille vingen som er på nå, den må bare lakkes først, skal legge ut bilde når det er fikset
    jeg ville heller valgt å fjerne de nye lampene å få på orginale igjen å beholt TURBO vingen å ikke satt på add-on vingen heller skaffa add-on under fangeren bak

    men hvis du skal bytte vinge så ere bare å si i fra så kan jeg kjøpe den du har på nå
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  8. #1932
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.392
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ein drar eit sveisestripe inne ved klokka på bakakslingen, så kan ein få ein grad eller to med camber der. Eit typisk svensketriks, i same gata som ESAB-sperra.
    på lastebila så varmer vi opp og kjøler ned fort slik at metallet trekker seg sammen. bruker også varme på momentstaga til boggi for å justere hvis det er lite å gå på sammenlignet med å legge på skiver.

    er vel samme prinsippa på stiv aksel, med å varme og kjøle ned slik at metallet trekker seg inn, MEN det er vel ikke 100% kontroll, så man må ta litt og litt omgangen. Blir veldig kjedelig hvis det blir full guffe også helt feil resultat.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  9. #1933
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    var med å sveisa ei larve på en 940 helt inntil klokka med et pinne apparat var vell ca 1/4 rundt med sveis på GOOOOD varme med et pinne apparat da selvsakt på begge sider av klokka å da ble det målt en grad camber bak ved neste fire hjulskontroll å han som målte skjøte ikke en dritt å kalibrerte apparatet fire ganger xD
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #1934
    Registrerte brukere kristofferlund sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2010
    Sted
    Folldal og Åsnes
    Innlegg
    231
    Antall takk

    Standard

    Liker den adon vingen jeg, så vil nok prøve på den, og se og lyktene er jeg fornøyd med, så det trur jeg kommer til og bli sånn! add-on skal også på under fangeren bak, dette er bestilt, skal også lakke opp grillen med nytt emblem! men takk for tips og at dere liker den! gjerne kom med mere forslag! kan finne tak i mere bilder. kan si i fra vis jeg skal selge den! mye vil du gi for den da?

  11. #1935
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Blir det ikke spenn på stikkakslingene når folk varme akslingene?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  12. #1936
    Registrerte brukere Dalaræcing sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    Blir vel ikke så mye spenn hvis det dreier seg om 1-1,5 grader, det er jo bare litt.
    Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.

    ♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫

  13. #1937
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Spiser litt splines over lengre tid ettersom jeg har forstått, men hvor mye det slites med bare 1-1,5 grader camber tør jeg ikke si noe om. Alt slites jo.
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  14. #1938
    Registrerte brukere Lerhol sin avatar
    Medlem siden
    14. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    158
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med bil

  15. #1939
    Registrerte brukere kristofferlund sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2010
    Sted
    Folldal og Åsnes
    Innlegg
    231
    Antall takk

    Standard

    IMAG0214.jpgIMG_0262.jpg litt rotete motor rom, men det blir fiksa opp

  16. #1940
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Er det no suksess med dumpventilen plassert der egentlig?

  17. #1941
    Registrerte brukere kristofferlund sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2010
    Sted
    Folldal og Åsnes
    Innlegg
    231
    Antall takk

    Standard

    ja, det funker utrolig bra, ikke noe og si på det

  18. #1942
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Er det no suksess med dumpventilen plassert der egentlig?
    det der er en god gammal ET motor å da er det ikke noe stress
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  19. #1943
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    det der er en god gammal ET motor å da er det ikke noe stress
    Er jo LMM på de og?

  20. #1944
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Er jo LMM på de og?
    Mengdemåler ja, ikke massemåler som på LH2,4.

  21. #1945
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det som er fint med ET
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. #1946
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Mengdemåler ja, ikke massemåler som på LH2,4.
    hmm, hva er forskjellen?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  23. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  24. #1947
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Mengdemåler ja, ikke massemåler som på LH2,4.
    Jaja, selvfølgelig... På min hjernes vegne må jeg nesten bare beklage

  25. #1948
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    hmm, hva er forskjellen?
    Viss eg har forstått det rett er luftmengdemålar ei "luka" som blir opna av luftstraumen og påvirkar eit potensiometer. Litt på samme måten som flottøren i bensintanken So må me måla temperaturen i tillegg.
    Ein luftmassemålar gjer samme jobben, men fungerar litt annleis og måler meir nøyaktig Den har berre ein tråd som det går straum gjenonm sånn at han blir varm. Han ska halda ein konstant teperatur (ca 100 grader?) og han blir jo meir kjølt når det blir sugd inn mykje luft og då må det gå meir straum gjennom han for å halda temperaturen dar han ska vera og då "veit" bilen kor mykje luft som blir sugd inn
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  26. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  27. #1949
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Viss eg har forstått det rett er luftmengdemålar ei "luka" som blir opna av luftstraumen og påvirkar eit potensiometer. Litt på samme måten som flottøren i bensintanken So må me måla temperaturen i tillegg.
    Ein luftmassemålar gjer samme jobben, men fungerar litt annleis og måler meir nøyaktig Den har berre ein tråd som det går straum gjenonm sånn at han blir varm. Han ska halda ein konstant teperatur (ca 100 grader?) og han blir jo meir kjølt når det blir sugd inn mykje luft og då må det gå meir straum gjennom han for å halda temperaturen dar han ska vera og då "veit" bilen kor mykje luft som blir sugd inn
    Heilt korrekt, ved å måle kor mykje straum ein må tilføre tråden for å halde motstanden konstant, så veit ein samtidig kor mykje masse det er i oksygenet som går forbi. Massa som går inn endrar seg jo saman med lufttrykk og temperatur, og derfor er dette ein bedre målemetode enn mengdemålaren, den reagerar også raskare, og skal ikkje ha noko mekanisk slitasje.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  28. Takk Øygard, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  29. #1950
    Registrerte brukere Vegardb92 sin avatar
    Medlem siden
    16. april 2010
    Sted
    Tomrefjord, Møre og Romsdal
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Fikk litt rettere høyde på bilen i går, må fortsatt 1cm ned bak, så er det perfekt


  30. Takk Raka_blakk takket for denne posten
Side 78 av 202 FørstFørst ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 178 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •