Kunne jo være man kunne testa det ut etterhvert, artig med sånne "budsjett" løsninger![]()
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Dieselsmoke: vindavisere skal på, og har Addon vinge skal byttes ut med den lille vingen som er på nå, den må bare lakkes først, skal legge ut bilde når det er fikset![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
på lastebila så varmer vi opp og kjøler ned fort slik at metallet trekker seg sammen. bruker også varme på momentstaga til boggi for å justere hvis det er lite å gå på sammenlignet med å legge på skiver.
er vel samme prinsippa på stiv aksel, med å varme og kjøle ned slik at metallet trekker seg inn, MEN det er vel ikke 100% kontroll, så man må ta litt og litt omgangen. Blir veldig kjedelig hvis det blir full guffe også helt feil resultat.
tidligere navn: Greenshadow
Volvo og kun volvo.
var med å sveisa ei larve på en 940 helt inntil klokka med et pinne apparat var vell ca 1/4 rundt med sveis på GOOOOD varme med et pinne apparat da selvsakt på begge sider av klokka å da ble det målt en grad camber bak ved neste fire hjulskontroll å han som målte skjøte ikke en dritt å kalibrerte apparatet fire ganger xD
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Liker den adon vingen jeg, så vil nok prøve på den, og seog lyktene er jeg fornøyd med, så det trur jeg kommer til og bli sånn! add-on skal også på under fangeren bak, dette er bestilt, skal også lakke opp grillen med nytt emblem! men takk for tips og at dere liker den!
gjerne kom med mere forslag! kan finne tak i mere bilder. kan si i fra vis jeg skal selge den! mye vil du gi for den da?
![]()
Blir det ikke spenn på stikkakslingene når folk varme akslingene?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Blir vel ikke så mye spenn hvis det dreier seg om 1-1,5 grader, det er jo bare litt.
Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.
♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫
Gratulerer med bil![]()
http://forum.vccn.no/showthread.php?p=174768#post174768 -89 rød 240
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17261 -88 blå 240 jeg hadde (skrotet)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=27695 -90 grå 245
IMAG0214.jpgIMG_0262.jpg litt rotete motor rom, men det blir fiksa opp![]()
Er det no suksess med dumpventilen plassert der egentlig?
ja, det funker utrolig bra, ikke noe og si på det![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
det som er fint med ET![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Viss eg har forstått det rett er luftmengdemålar ei "luka" som blir opna av luftstraumen og påvirkar eit potensiometer. Litt på samme måten som flottøren i bensintankenSo må me måla temperaturen i tillegg.
Ein luftmassemålar gjer samme jobben, men fungerar litt annleis og måler meir nøyaktigDen har berre ein tråd som det går straum gjenonm sånn at han blir varm. Han ska halda ein konstant teperatur (ca 100 grader?) og han blir jo meir kjølt når det blir sugd inn mykje luft og då må det gå meir straum gjennom han for å halda temperaturen dar han ska vera og då "veit" bilen kor mykje luft som blir sugd inn
![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Heilt korrekt, ved å måle kor mykje straum ein må tilføre tråden for å halde motstanden konstant, så veit ein samtidig kor mykje masse det er i oksygenet som går forbi. Massa som går inn endrar seg jo saman med lufttrykk og temperatur, og derfor er dette ein bedre målemetode enn mengdemålaren, den reagerar også raskare, og skal ikkje ha noko mekanisk slitasje.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Fikk litt rettere høyde på bilen i går, må fortsatt 1cm ned bak, så er det perfekt
![]()