Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 45 av 54 FørstFørst ... 35 43 44 45 46 47 ... SisteSiste
Viser resultater 1.101 til 1.125 av 1343

Tråd: Exerqtor's 245 2,8L 16v Turbo Prosjekt: "Oppdatering" 13.01.13!

  1. #1101
    Registrerte brukere Joakimny91 sin avatar
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Nordkjosbotn
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Ting tar tid vettu Ser flere i området som planlegger store prosjekter også når de akkurat har ribbet og styrt, da først innser man hvor mye arbeid som er Men har trua med deg! Gleder meg til og se alt ferdig
    Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
    Volvo S40 `96 (bruksbil)
    Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3

    Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755

  2. #1102
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Godt å høre du har trua!
    ----------------

    Jeg å en kompis kobla opp enda et lys i taket på verkstedet idag i området over arbeidsbenken. Også fikk vi hengt opp "16v" maskina på bukken:



    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  3. #1103
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Strøkent

  4. #1104
    Registrerte brukere VolvoForsell sin avatar
    Medlem siden
    18. mai 2010
    Sted
    Oppegård
    Innlegg
    214
    Antall takk

    Standard

    Herlig prosjekt!
    meeen når trur du bilen går?
    til sommern?
    Volvo 240 87 Mod. B23K (X)
    Volvo 240 84 Mod. B21A (X)
    Volvo 240 91 Mod. B230FX (X)
    Volvo 240 88 Mod. B230F (X)
    Volvo S80 99 Mod. 2.0T (X)
    Volvo 945 97 Mod. B230FK (X) :`(
    VW Caddy 00 Mod. 1,9TDI tyskerdritt (X)
    Opel Omega 2001 Mod. 3.0 (X)
    Mazda 929 81? Mod. (X)
    VW Transporter 02 Mod. 2,5TDI (X)
    Volvo V70 D5 AWD 04 Mod. (X)
    VW Transporter 03 Mod. 2.5TDI (X)
    Volvo XC90 D5 09 Mod. (X)
    Volvo V70 D5 AWD 06 Mod.

  5. #1105
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Håper virkelig jeg rekker å få den ferdig med 8V maskina iløpet av denne sessongen. Så blir det 16V maskin og div andre oppdateringer iløpet av vintern 12/13.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  6. #1106
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Hvilke str. er det som en normalt å ha på pumpene i ei bremsevugge? Mente det ofte ble kjørt med en dim større på pumpa for forbremser. Men på noen av kitta til Tilton så er det brukt .850" på begge. Synes det virker mest logisk å ha en For eks 1" fram og 0.850" bak frambremser mtp. for det første har 4 stempel mer til sammen enn bakbremsene og at enn gjerne vil ha ~70/30 fordelig fram/bak. Noen gode synspunker på det?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  7. #1107
    Registrerte brukere Joakimny91 sin avatar
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Nordkjosbotn
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Har alldri hatt slik fordeling på gatebil men har justering i 360'n som jeg bruker i bilcross, har erfart at har jeg for mye bremser forran og låser hjulene så understyrer bilen jæævlig lett og rompa henger ikke helt med etter at du slipper pedalen, men samtig så er jo det lureste og ha mere forran mtp at ikke rompa på bilen slipper under hard bremsing. Så teoretisk sett så høres jo 70/30 og 60/40 som de mest gunstige
    Volvo 244DL '81 (Turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?t=20704
    Volvo S40 `96 (bruksbil)
    Volvo 345 '83 B230F (bilcross) http://www.facebook.com/media/set/?s...1391055&type=3

    Selges: KTM 450 SXS 2006 http://forum.vccn.no/showthread.php?34755

  8. #1108
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Ja er redd for at det kan bli noe krøll. Får forske litt på det å se hva som blir brukt rundtom.
    -------------------
    Er nå offisielt ferdig med å bredde bilen bak å fjerne res. hjul baljer. Også sømsveising fra torpedo og bakover.
    Så har jeg begynnt å se litt på åssen jeg skal lage de nye festene for nedre bærebru. OG har fått hengt opp enda noen dekk :P





    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  9. #1109
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Meget flott
    Fortsett slik!
    Ensom V70 Turbo

  10. #1110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan. Jeg har bremse vugge på min Volvo. Jeg har 750' pumpe bak og 625' foran. Husk du lager høyere trykk dermed mere brems med liten pump en stor. Men slaglengden på pedalen blir teoretisk noe lengre. Dette merker du selvsagt ikke til hvis alt er i orden.

    I tilleg kan du forandre forholdet foran og bak med forskjellige bremseklosser(friksjontall står på di fleste raring kloss).

    Lykke til.

    Filtis

    Rune Filtvedt

  11. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  12. #1111
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Riktig riktig, men enn bør vell velge str på pumpene litt ut fra str på calipperne også? hvor mange stempel kjører du med? Ang justering av fordelinga så er det justerbar bias via wire på det jeg har bestilt så skal kunne finjustere noe .
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  13. #1112
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Fikk hendt opp litt isolasjon forran porten idag. Varmen bokstavlig talt står rett ut av den, så det var godt å få det gjort :P






    Noen som kjenner igjen hva det er? hehe
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  14. #1113
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Kjekt å ha no gammalt B230 stål liggende. Dynamo/ac/servopumpe-brakett.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #1114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.
    Jeg har 6 stemplet caliper fra XYZ. 355mm skiver foran. Bak har jeg 4 stemplet willwood med 287mm skiver(fra 940 turbo fram). jeg har litt mye framm brems så jeg hadde gått for stk 625 pumper hvis jeg hadde bygget nytt.

    Filtis

  16. #1115
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Kjekt å ha no gammalt B230 stål liggende. Dynamo/ac/servopumpe-brakett.
    Yes ;D

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.
    Jeg har 6 stemplet caliper fra XYZ. 355mm skiver foran. Bak har jeg 4 stemplet willwood med 287mm skiver(fra 940 turbo fram). jeg har litt mye framm brems så jeg hadde gått for stk 625 pumper hvis jeg hadde bygget nytt.

    Filtis
    Ok, 6forran og 4bak jeg også. Så da blir det nok 625 på bremsene og 750 på clutch.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  17. #1116
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Kvifor skal du lage nye fester til bærebruene?Forsterka?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. #1117
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Gjør det for å få senka fremre innfesting sånn at momentstaget og bærebrua blir mer paralelle. Mao mindre vridning av akselen

    Fikk gjort ferdig det idag, og har begynnt å gjøre reint bakstillinga for tektyl å dritt. Så KANSKJE det blir testmontering av bakstilling imorra.











    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  19. #1118
    Registrerte brukere VolvoForsell sin avatar
    Medlem siden
    18. mai 2010
    Sted
    Oppegård
    Innlegg
    214
    Antall takk

    Standard

    F F*** helt sinnsykt projekt!
    Dette blir nok en bil som funker å holder det meste!.
    Volvo 240 87 Mod. B23K (X)
    Volvo 240 84 Mod. B21A (X)
    Volvo 240 91 Mod. B230FX (X)
    Volvo 240 88 Mod. B230F (X)
    Volvo S80 99 Mod. 2.0T (X)
    Volvo 945 97 Mod. B230FK (X) :`(
    VW Caddy 00 Mod. 1,9TDI tyskerdritt (X)
    Opel Omega 2001 Mod. 3.0 (X)
    Mazda 929 81? Mod. (X)
    VW Transporter 02 Mod. 2,5TDI (X)
    Volvo V70 D5 AWD 04 Mod. (X)
    VW Transporter 03 Mod. 2.5TDI (X)
    Volvo XC90 D5 09 Mod. (X)
    Volvo V70 D5 AWD 06 Mod.

  20. #1119
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Skal du bokse det der på noen måte ?

    Følte kanskje du burde det, det tar jo opp endel krefter ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  21. #1120
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    muligens i framkant. ellers så tåler 3mm mye juling
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  22. #1121
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    muligens i framkant. ellers så tåler 3mm mye juling
    Det er nok sant det, klarer ikke se for meg anlegget på bærebroa akkurat nå, så lenge det er stivt nok så funker det nok. Jeg tenkte bare på med 500+ hp så er det mye krefter ute å går - better safe than sorry
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  23. #1122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 625 foran og 700 bak!
    Når vuggen er i midtstilling er bremsefordelingen nærmest perfekt!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  24. #1123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Ok. Men du har vel like R caliper foran og bak???

  25. #1124
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Det er nok sant det, klarer ikke se for meg anlegget på bærebroa akkurat nå, så lenge det er stivt nok så funker det nok. Jeg tenkte bare på med 500+ hp så er det mye krefter ute å går - better safe than sorry
    Jepp sant som du sier, regner med at jeg kommer til å lage en forstiving i framkant av hvert feste så jeg får tatt opp litt av sideveis kreftene

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Jeg har 625 foran og 700 bak!
    Når vuggen er i midtstilling er bremsefordelingen nærmest perfekt!
    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Ok. Men du har vel like R caliper foran og bak???
    Riktig ja, jeg kan måle diameter/areal på stemplene mine etterpå. Så kan jo sammenligne hvem av oss tre som har nærmest volum pr calipper. Så er det litt enklere å se hvilket oppsett som passer best sammen. Om dere har mulighet til å måle deres?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  26. #1125
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Jepp sant som du sier, regner med at jeg kommer til å lage en forstiving i framkant av hvert feste så jeg får tatt opp litt av sideveis kreftene
    Sikkert ikke så dumt Ser hvertfall veldig bra ut, blir artig å se når du skal begynne å montere sammen igjen !
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

Side 45 av 54 FørstFørst ... 35 43 44 45 46 47 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Mcnugget: Volvo 940 LT prosjekt, vurderer å selge!
    By mcnugget in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 375
    Siste post: 06/12/14, 13:01
  2. Tarell S70 Turbo "hverdagsbil". Ny oppdatering
    By Tarell in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 78
    Siste post: 02/07/13, 18:30
  3. Svar: 42
    Siste post: 23/09/11, 21:48
  4. 850freak: The Lady 850 Prosjekt siste Oppdatering 11.06.2011
    By 850freak in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 88
    Siste post: 11/06/11, 19:45

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •