trist, men når ting er så dårlig at du ikke kom til benken, er d vell like greit du ikke fikk tyna motoren der med muligens større smell til følge hehe
snart 2012 nå, nye muligheter![]()
trist, men når ting er så dårlig at du ikke kom til benken, er d vell like greit du ikke fikk tyna motoren der med muligens større smell til følge hehe
snart 2012 nå, nye muligheter![]()
MG Performance
Motormekaniker hos www.cylmo.no
Hei Kodja! Først vil jeg bare få takke dypt for vanvittig mye og godt lesestoff\bilder!! Dette kaller jeg motivasjon! Beundrer og misunner deg på samma tid!Ellers var det trist med den happeningen før benken, meen, det kunne ha vært mye værre enn en skarve lekasje! Blir kraftig comeback i runde 2 tenker jeg!
![]()
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Skjer for tiden da? du virker da så uber pissed off på facebook..
![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
JonasS: takker for positiv tilbakemelding. meningen er at det skal være litt nytte blant all offtopic og prosjekteringen her inne i tråden også
Tosk: ikke tosken det gitthøhøhø... kremt... den dær blir aldri gammel så lenge du har brukernavnet der...
Jacobsen: ja det var jeg, men det har ingenting inne på forumet Her å gjøre
ellers har jeg endelig frøsset meg ut i kulda og feilsøkt lekkasjen... og det var som jeg misstenkte: Kjølevannslangen mot torpedo. men ingen ringere en den jævligste av de... den som kommer ut fra Toppen og inn mot torpedon. faen altså... den sitter jo så jævlig tilmen da vet jeg hva jeg har å bryne meg på i alle fall! enda bra det å. bare å bestille begge slangene der nå på mandag på jobben...
men... får jeg av å bytta slangen uten å kuke å plukke av innsuget da tro?? mener erfarne folk om det? er jo lett nok når motorn er ute og slikt og jeg skrudde jo på den der før motorn kom inn i bilen mener jeg... men nå da... jaja får se hvor lenge jeg orker å fryse å kuke med den der... egentlig ganske okei jobb å pelle av innsuget fort for å skifte å, men er jo mye arbeid i seg selv egentlig...
gnegd hull mot peilepinnen??
går an å skru av om rørklemma på motorsida er plassert bra, den i torpdon e 0 problem å få av.
Tok ikke av innsug når jeg skifta jeg værtfall...
ok. får prøv. nei den e bare sprekt. rett utom tuten på tappen som går inn i toppen dær. liite hull. får itj t å ta bilde av d engang så kronglat t sitt d![]()
Det spørs hvordan den slangeklemmen under innsuget sitter. Er den vridd "riktig" så får du tak i den med pipe og forlenger.
Et annet tips er å starte motoren å la den stå til den er varm og skru når den kjølner. Ikke rett etter du har stoppet den da, da får du bare vondt, hehe
Da holder du deg varm på henda + at alle slange har ekspandert og kan være lettere å få av. Er de kalde så krymper de
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
slangeklemme-skrujern er en veldig god venn her nå, Kodja. den har flexibelt frontstykke, så du kan skru "rundt" innsuget. du trenger ikke av med det.
Aaaalt for mange biler. Allt selges..
takker for tipset med å få den i varmen igjen først. får se hvordan det blir med det med tanke på at det spruter ut kontinuerlig fra slangen...
her ser dere såvidt lekkasjen og sprekken. så nedi der og ja skal vell gå sånn tålig å få på slangeklemme-skrujern ja Kevin!du har vært døktig når du skrudde på slangen før vi monterte motorn
hehe
Før en lur slange du hadd, Øl og Luft ^^ Ypperli sugerør?
Sist endret av Marius Skau; 08/01/12 kl 17:47
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
du tenker på slangen i front på bildet "öl\luft"?er til oljeåndingen den.
Stemmer det, en skriveleif (A)
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Få deg på bremnsing no da![]()
MG Performance
Motormekaniker hos www.cylmo.no
skal det når jeg får satt sammen bilen igjen så den er brukbar... må jo få unna det der asap nå![]()
får man ikke de slangene der i silikon nå a? mener å ha sett det en plass?
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
ikke når jeg sjekka med do88 så var de ikke det neidessuten kan det være greit at de er litt mer flexible enn trykk slange silikonslangene. for de to tappene på torpedoveggen er jo ikke akkurat steinharde
har i alle fall fått de to slangene i dag nå, nye org volvoslanger... så får hive meg på å montere i løpet av uka nå![]()
Hvorfor bytta du ikke den slangen når du hadde motoren ute? Den ryker jo på 8.5 av 10 240'er og sitter litt trangt til når motoren står i bil.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Får man kjøpt de slangene der ny på Volvo lenger? Tenker å sette på nye når motoren skal inn.
Nå er jo ikke disse slangene noe særlig problem å bytte heller da, er fort gjort på en time eller to når man først tar på seg superundertøyet og går ut![]()
slangene er helt mulig å få tak i nye ja. sitter å beføler to nå faktisk. men pga sludd å grisevær så gidder jeg ikke å gå ut å ordne det NÅ nei![]()
flere som savner garasje ja? :P
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
da har jeg endelig had tid og ork til å starte på dette med å tette\utbedre kjølevannslekkasjen fra slangen under innsuget og til toppen.. den gikk å få ut med litt knot og fikk på en ny en der. så nå skal jeg ut å testkjøre og se om det fungerer bra nok
gjør det det så blir det å prøve å få seg time til benking fortest mulig nå![]()