Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  445
Side 48 av 110 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1.176 til 1.200 av 2732

Tråd: Daniel V: Volvo 855 T-5

  1. #1176
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Har blitt en veldig rolig start på det nye verkstedsåret. Begynte dagen rolig:



    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #1177
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Oi, det ble veldig my bedre! Er det farge i det middelet du bruker?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  3. #1178
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jepp. Det er skinnfarge fra Swisswax. Ser nå at bildet er veldig dårlig. Ser helt nytt ut nå.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #1179
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    ble pent det der
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  5. #1180
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da har endelig delene kommet, og vi er igang for fullt igjen.

    Tok av toppen i dag, så nå skal den gås over og tetninger osv skal byttes.



    Ble et lite ekstraprosjekt også... Finn en feil:

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #1181
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Fikk også en pakke fra BCB i dag! Så nå har jeg fått begynt på jobben med å bytte ventiltetninger. Det eneste som har gjort at jeg måtte stoppe nå var at han ene på verkstedet her klarte å kaste ventilslipepastaen så nå må jeg ut å kjøpe litt til.

    Litt bilder er viktig:

    Settet fra BCB:






    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  7. #1182
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Er feilproduksjon på eine bolten din! Den er for kort!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  8. #1183
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jepp, men Volvo var så smarte at de satte igjen resten nede i blokka for meg
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #1184
    Registrerte brukere Ivar Hestø sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Ytre Namdal, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    329
    Antall takk

    Standard

    Måtte du bestille via fargekode hos swissvax?
    Audi A4 B8 Quattro 11`
    VW Transporter 4-Motion 10`

    Suzuki Bandit 600 97`
    Polaris Sportsman 500 11`
    X-Volvo V70 T5 97`
    X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`

  10. #1185
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Hestø Vis post
    Måtte du bestille via fargekode hos swissvax?

    Det er vanlig å skjære av en liten bit fra et sted på setet som det er litt til overs. Dette er for å få helt lik farge.

    De har vel også noen standard farger, men ville sendt inn en skinnbit, så er du sikker på at det blir 100% lik farge.

  11. #1186
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    På tide at jeg abbonnerer på denne tråden nå
    Herlig arbeid Daniel!

  12. #1187
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Var dritnervøs for at det skulle ryke bolter jeg og da jeg tok av toppen motoren i V70en jeg hadde :S De satt som f**n og de kom med et smell alle sammen. Gikk utrolig nok bra. Alu "går" vel litt mer ved temperaturforandringer så spørs om det setter seg mer i hvitmotorene. Gruer meg til den prosessen der når jeg skal ta av toppen på T5 motoren min, noen som vet om det er noen metoder som fungerer bedre enn andre? Muttertrekker f.eks?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  13. #1188
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Hestø Vis post
    Måtte du bestille via fargekode hos swissvax?
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Det er vanlig å skjære av en liten bit fra et sted på setet som det er litt til overs. Dette er for å få helt lik farge.

    De har vel også noen standard farger, men ville sendt inn en skinnbit, så er du sikker på at det blir 100% lik farge.
    Det er egentlig sånn det er ja. Jeg var veldig heldig denne gangen. Swissvax skal ha rundt 700,- for en slik flaske med oppblandet farge. Jeg var så heldig at Petter her på forumet hadde en flaske til overs med riktig farge som det var tatt bittelitt av. Så denne fikk jeg gratis mot at jeg betalte frakten. Tusen takk til Petter for det. Det står antrasitt på den.

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    På tide at jeg abbonnerer på denne tråden nå
    Herlig arbeid Daniel!
    Tusen takk for det Torra! Setter pris på sånt!

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Var dritnervøs for at det skulle ryke bolter jeg og da jeg tok av toppen motoren i V70en jeg hadde :S De satt som f**n og de kom med et smell alle sammen. Gikk utrolig nok bra. Alu "går" vel litt mer ved temperaturforandringer så spørs om det setter seg mer i hvitmotorene. Gruer meg til den prosessen der når jeg skal ta av toppen på T5 motoren min, noen som vet om det er noen metoder som fungerer bedre enn andre? Muttertrekker f.eks?
    Jeg tror du bare kan glemme muttertrekker. Mine gikk i alle fall ikke av med muttertrekker. Det endte med en veldig lang latmannsarm, 2 stykker som holdt igjen motoren på stativet + meg som hang i latmannsarmen. Da løsnet de til slutt. Men det var en voldsom lyd ja. Så knakk selvfølgelig den nest siste
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. #1189
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jøss såpass ja, skal iallfall prøve muttertrekker, har tilgang på en relativt brutal sak En ting er sikkert, det blir ikke brukt opp igjen topplokksbolter
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. #1190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut Daniel! Skru bensinfemmer er det likeste jeg kan gjøre både hjemme og ikke minst på jobb!
    Lang latmanns arm og rolige bevegelser er det beste, så langt aldri hatt problemer med bolter som "sitter".
    Det er et bra moment på de, men ingen har vært i faresonen
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  16. #1191
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Det er vanlig å skjære av en liten bit fra et sted på setet som det er litt til overs. Dette er for å få helt lik farge.

    De har vel også noen standard farger, men ville sendt inn en skinnbit, så er du sikker på at det blir 100% lik farge.
    Dynamix og sikkert flere har de fleste farger til en god endel bilmerker, så det er bare oppgi fargenavnet/koden.

  17. #1192
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jøss såpass ja, skal iallfall prøve muttertrekker, har tilgang på en relativt brutal sak En ting er sikkert, det blir ikke brukt opp igjen topplokksbolter
    Da løsner det sikkert Ringte først og bestilte nye på Volvo i stad. De skulle ha 72,- bolten, altså 734,- for alle inkl 15% rabatt. Tok en kjapp tur på BCB.no, og der hadde de akkurat de samme til nøyaktig halv pris, 36,- bolten. Så fikk jeg en pakkepris av dem i tillegg, så det ble jo nesten ingenting.. Så da ble det å avbestille fra Volvo denne gangen.

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Ser bra ut Daniel! Skru bensinfemmer er det likeste jeg kan gjøre både hjemme og ikke minst på jobb!
    Lang latmanns arm og rolige bevegelser er det beste, så langt aldri hatt problemer med bolter som "sitter".
    Det er et bra moment på de, men ingen har vært i faresonen
    Det er ordentlig gøy ja! Kom akkurat opp fra vekstedet nå, og fikk kjøpt mer ventilslipepasta på Thorsov Viktig å gjøre ting ordentlig ja
    Angående topplokksboltene var det akkurat hva jeg gjorde. Latmannsarmer og kontrollerte bevegelser. Den som knakk gikk rett av uten at jeg tok i noe spesielt. Koser meg fælt med denne motoren. Nå vet jeg jo tilstand på alt, og da er det jo enda morsommere å holde på, når man vet at tingene er bra.

    Blokka ryker vel til lakk i løpet av neste uke. Mulig jeg får tatt det i helgen også. Må jo få ut den bolten også.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. Takk Texascom takket for denne posten
  19. #1193
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Kan jo legge til litt fler bilder, da det gjør en tråd litt mer morsom å se på:

    Ekte menn bruker kjeledress og hansker



    Sånn ser blokka ut i skrivende stund. Mangler en del prep før lakk, men det kommer

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #1194
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Kan jo si hvorfor det er litt dårlig med oppdateringer her om dagen.

    Sand og glassblåseutstyret er under rep, så det verste på blokka må tas for hånd. Da tar ting tid.

    Men i morgen blir det masse bilder av div. med toppen

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #1195
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    åssen gjør du med den resterende biten av topplokksbolten? den sitter vel en god del nedi blokka grunnet gjenge partiet starter par cm nedi blokka?

    klare du ikke få den ut så er blokka di rett og slett søppel kanskje.

    gjort det samme jeg å på en hvit motor. endte med en kort bolt i hånda, 1 cm av den sitter igjen i blokka. tok i normalt for å løsne med latmannsarm og merka ikke att det røyk engang så var den av.

    jeg skal dreie meg styrehylse og stappe nedi der, og bruke langt borr (feilvei borr ,linksborr) for å se om det huker tak i den. grisepikk er ikke å anbefale på detta der, pga det vil utvide seg, noe som kan ta skade på di skjøre gjengene i alublokka.




    er noe som skjer på hvit motorer etter ei stund detta virker det som. men er jo ikke rart. alle vet vel åssen alu og stål reagerer mot hverandre. gror seg fast værre enn rust...
    Sist endret av R.G; 08/01/12 kl 21:42
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  22. #1196
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jeg har aldri dratt av noen bolt med muttertrekker, men har dratt av noen (ikke topplokksbolter da) med snill bruk av latmannsarm, så jeg har tro på å løsne ting som sitter godt med slag fremfor jevnt og stort moment Men vet ikke om det er det som funker best på topplokksbolter da..

    Lar du bunndelen være eller skal du demontere den også?

    Texas: bruker dere noe spesielt stoff for å forhindre korrosjon/at boltene setter seg fast på hvitmotor? Evt olje/fett?
    Sist endret av The Sven; 08/01/12 kl 21:43
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #1197
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    The Sven: Du skal ha en grom muttertrekker og MYE luft for å klare å løsne bolter som sitter med 90+nm, jeg har mine tvil - om ikke du hiver på en slik 1" sak

    Daniel: Kjeledress er for pyser som er redd for å få grease i navlen HATER kjeledress!! (kan ha noe med å gjøre at jeg aldri finner noen som passer, enten passelig ettersittende og altfor kort i drittfallet = kjeledressen truer kronjuvelene med juling ved bøy og tøy. eller så den passelig på lengden og TELT, kan ta med seg hele familien å flytte inn for godt = man risikerer å gå seg vil i kjeledressen på vei til jobb Jeg ser det er den utgaven du har valgt, så lykke til !!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  24. #1198
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Har grom muttertrekker og MYE luft, men godt mulig det må gi tapt allikevel Har 1" trekker også for den saks skyld (gaffeltruckverksted) Men nok om meg, er vel Dannyboy sin tråd

    Passer sjelden inn i normale kjeledresser jeg heller, men det har sin funksjon Men du trenger ikke den på vei TIL jobb vel?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #1199
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    åssen gjør du med den resterende biten av topplokksbolten? den sitter vel en god del nedi blokka grunnet gjenge partiet starter par cm nedi blokka?

    klare du ikke få den ut så er blokka di rett og slett søppel kanskje.

    gjort det samme jeg å på en hvit motor. endte med en kort bolt i hånda, 1 cm av den sitter igjen i blokka. tok i normalt for å løsne med latmannsarm og merka ikke att det røyk engang så var den av.

    jeg skal dreie meg styrehylse og stappe nedi der, og bruke langt borr (feilvei borr ,linksborr) for å se om det huker tak i den. grisepikk er ikke å anbefale på detta der, pga det vil utvide seg, noe som kan ta skade på di skjøre gjengene i alublokka.




    er noe som skjer på hvit motorer etter ei stund detta virker det som. men er jo ikke rart. alle vet vel åssen alu og stål reagerer mot hverandre. gror seg fast værre enn rust...
    Sant det R.G.

    Vi skal nok få det ut på et vis. Skal opp til en lokal kar her etterpå, som driver med god gammeldags trimming og overhalling av motorer. Han driver et verksted som heter Einar's verksted.

    Mulig det går ann å ordne det med en helikoil/løse gjenger også. De skal jo tåle mer enn de originale.

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jeg har aldri dratt av noen bolt med muttertrekker, men har dratt av noen (ikke topplokksbolter da) med snill bruk av latmannsarm, så jeg har tro på å løsne ting som sitter godt med slag fremfor jevnt og stort moment Men vet ikke om det er det som funker best på topplokksbolter da..

    Lar du bunndelen være eller skal du demontere den også?

    Texas: bruker dere noe spesielt stoff for å forhindre korrosjon/at boltene setter seg fast på hvitmotor? Evt olje/fett?
    Brukte latmanns med rolige bevegelser her, og alle gikk fint av, bortsett fra den nest siste. Plutselig røk den bare tvert av.... Brukte en stor muttertrekker først, og det var no chance...

    Bunndelen blir i utgangspunktet som den er. Skal ta opp å se over litt her og der, og bytte noe småtteri. Men den ser ut til å ha klart seg veldig bra, så misstenker at noen har vært der før meg.

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    The Sven: Du skal ha en grom muttertrekker og MYE luft for å klare å løsne bolter som sitter med 90+nm, jeg har mine tvil - om ikke du hiver på en slik 1" sak

    Daniel: Kjeledress er for pyser som er redd for å få grease i navlen HATER kjeledress!! (kan ha noe med å gjøre at jeg aldri finner noen som passer, enten passelig ettersittende og altfor kort i drittfallet = kjeledressen truer kronjuvelene med juling ved bøy og tøy. eller så den passelig på lengden og TELT, kan ta med seg hele familien å flytte inn for godt = man risikerer å gå seg vil i kjeledressen på vei til jobb Jeg ser det er den utgaven du har valgt, så lykke til !!
    Haha Dan Jeg skal fortelle deg hvorfor kjeledressen ser ut som et telt på bildet: jeg har et helt anntrekk under Noen dager er veldig mye ut, og da er det like greit å bare kunne hoppe inn og ut av dressen. Kjeledress er alltid kjekt, spesielt når man holder på med drittjobber

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Har grom muttertrekker og MYE luft, men godt mulig det må gi tapt allikevel Har 1" trekker også for den saks skyld (gaffeltruckverksted) Men nok om meg, er vel Dannyboy sin tråd

    Passer sjelden inn i normale kjeledresser jeg heller, men det har sin funksjon Men du trenger ikke den på vei TIL jobb vel?
    Jeg har det fint i min jeg. Den på bildet er forresten fra Biltema. Sånn 299,- sak. Nå er jeg 1.92 høy, og ikke store karen, så den er litt vid, men det passer fint når man skal ha et anntrekk under. Har en annen her også som er mye dyrere og finere fra H&H. Den er sydd på mine mål, og den er perfekt
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  26. #1200
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Denne bolten er vel ikkje heilt håplaus å få ut. Det er råd å få til veldig god støtte for å klare å bore den ut. Bruk aldri grisepikk, det er berre oppskrift på katastrofe.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 48 av 110 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 406
    Siste post: 21/02/17, 20:32
  2. Daniel V: Volvo S80 -99 - Solgt!
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 930
    Siste post: 15/01/16, 00:42
  3. Daniel V: Volvo 240 GLE!
    By Daniel V in forum 200 -serien
    Svar: 841
    Siste post: 02/06/13, 18:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •