Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 167 av 206 FørstFørst ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 ... SisteSiste
Viser resultater 4.151 til 4.175 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4151
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth D Vis post
    Okey, får bestill litt mer gulf olje fra pedersens da. Plager meg litt at IPD staga overfører litt vel mye vibrasjoner når jeg ligger i 5 gir og gir på litt. Spes opp bakker, da må jeg gire ned
    tja sliter ikke med det jeg, men så er min generelt ikke noe jeg tenker over med vibrasjoner så stiv den er

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Fortsatt irellevant. Prøver bare å være behjelpelig med mine erfaringer om bjørnstad. Kompis leverte bilen sin der for ca 3mnd siden. Fikk den tilbake med en stor oljelekasje på retur fra turbo, og 2 slanger for veivhusånding var helt glemt å satt på.. Prøvde å hinte da jeg har lakt mærke til at de fleste her inne vil ha valuta for pengene. Så dårlige holdninger som det er her gidder jeg ikke å dele erfaringer om slikt lenger
    vil gjerne ha feedback på folk det ikke er verdt å bruke ja men for min del er det å koble til bilen på maskina å dra som FY å få ut papirer. nothing else. så der bør vell alle klare å få til det skal ikke gjøres en dritt med bilen annet enn det på benkinga.

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Klin til med hydr. brekk da kodja?
    ja driver å spekulerer på det... men igjen... får man det godkjent da? og ev hvilke skal man bruke og hvordan kobles det opp?
    for min del kan det være veldig aktuelt med tanke på å få montert det slik at jeg får bygget en fin midtkonsoll. har grubla om det finnes elektrisk håndbrekk av noe slag? for jeg bruker ikke brekket til noe annet enn parkering uansett... gir gass om jeg skal korrigere noe på veien...

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Texascom hadde vel en veldig grei løsning på håndbrekkproblemet om ikke jeg husker feil ? Modda vel inn bremseskold e.l. fra en R ?

    Evt så har jeg sett en annen løsning der man dreier av selve slitedelen på de orginale skivene slik at man står igjen med en trommel. Bruker denne da inni R-bremsene. Vil da fungere som en liten spacer i tillegg og man kan bruke org håndbrekk. Det funker kanskje ikke hos deg da du allerede har ombyggingsbrakkettene for kaliperene.... ?
    spacer inni skivene utgår, men om det var noe annet der som bruktes så for all del må Texas komme og forklare meg det på pm eller her ut fra hva han ønsker guruen for 240 ombygging tar jeg gjerne imot tips av

    må prøve å finne meg noe
    ABS
    tilpassede fjærbein nå da så jeg ev kan få tilpassa\sjekka fester for bremsene på fjærbeina foran også

  2. #4152
    Registrerte brukere bechlaffen sin avatar
    Medlem siden
    01. mars 2010
    Sted
    løkken verk
    Innlegg
    104
    Antall takk

    Standard

    du kan jo bruke hydralisk brekk da en kompis av meg lagde en extra krets for brekke
    opel omega dbdragbil 1994mod.
    volvo 740 bruksbil 1986mod.
    volvo 244 v8 prosjekt 1983mod.
    Volvo 242 tak senka og bredda 1977mod.

  3. #4153
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hydraulisk brekk er ikke lov som eneste brekk... Kodja vil vel ikke ha noe som ikke kan registreres?

  4. #4154
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    skaff deg håndbrekk sko fra en R å monterings sett å noe stålplater så burde du klare å sette sammen noe som funker texascom klarte det å da burde du det også... se i tråden hans for inspirasjon, ser faktisk ikke så vanskelig ut heller... virker bare vanskeligere en det er
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #4155
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    skal ha noe som er godkjent for bruk på veien ja. skal se hva jeg får til i løpet av vinteren nå
    har lagra noe mld ser jeg fra way back når jeg først spurte han ang dette får se igjennom de igjen.

    ellers blir 242n stående og hvile seg litt nå til jeg får solgt 945n og får råd til å benke og godkjenne den og ribbe-> lakking... for nå har konton tømt seg på C70 kjøpet

  6. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  7. #4156
    Registrerte brukere SINISTER FINNI sin avatar
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    257
    Antall takk

    Standard

    Har dyser til deg.....
    Løp og kjøp.
    Bleieexpressen- 2004 S60R black atacama K-Pax
    Storprosjekt 1 -1974 164 turbo.
    Storprosjekt 2 -1974 142 T5 vizualtech edition
    Kose bil 1972 164E

  8. #4157
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    dyser er da montert sinnister

    oppsettet er komplett det nå. mangler bare benking m.m. nå

  9. #4158
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    da har jeg endelig sparka meg selv i RÆVA å fått bestilt time for å benke bilen... skal ta oljeskifte og filter igjen i helga nå så det er ok til neste uke + skru opp trykket dit det skal og kjøre litt.

    for timen for benking er nemlig dromdromdrom.... 22 desember på Bjørnstad Bil!!!!! de har dessverre? bare nav rulle så får ikke sett noe moro hjullek på rulla av noe form... ES Tuning skulle jo plutselig ha juleferie i over 1,5 mnd så fikk ikke tatt den på rulla deres...

  10. #4159
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    bli spennede å se

    må ikke bli skuffa på resultat da som regel noe helt anna enn man vil tro det er
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  11. Takk henrik940 takket for denne posten
  12. #4160
    Registrerte brukere longnose sin avatar
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Vest agder/ søgne
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Må du ha benking for å få det godkjent ? med fk ?
    -Toyota Hiace 97 (Bruksbil)
    Volvo 240 86
    Volvo 75 242 Turbo

  13. #4161
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tja hva kan man forvente av reel effekt da med oppsettet mitt tro?
    letta svinghjul, forsterka clutch, 558 dyser, 19T turbo, 3" eksos, alucooler, 3" lmm, åpentfilter, 530 topp m\org kam, chiper, 1-1,3\4 i trykk...

  14. #4162
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av longnose Vis post
    Må du ha benking for å få det godkjent ? med fk ?
    så lenge du har modifisert ut over original effekt, JA!

  15. #4163
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av longnose Vis post
    Må du ha benking for å få det godkjent ? med fk ?
    det skal ikke være nodvendig, men han har fylt opp litt under panser tror jeg
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  16. #4164
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    da har jeg endelig sparka meg selv i RÆVA å fått bestilt time for å benke bilen... skal ta oljeskifte og filter igjen i helga nå så det er ok til neste uke + skru opp trykket dit det skal og kjøre litt.

    for timen for benking er nemlig dromdromdrom.... 22 desember på Bjørnstad Bil!!!!! de har dessverre? bare nav rulle så får ikke sett noe moro hjullek på rulla av noe form... ES Tuning skulle jo plutselig ha juleferie i over 1,5 mnd så fikk ikke tatt den på rulla deres...
    Ikke for å spolere gleden her altså, men Bjørnstad har noen motorer på samvittigheten nå og unnskyldning kan være f.eks "for MYE jording" eller at "lambda registrerte TYNN bensinblanding og justerte derfor TYNNERE"...

    Mange av rasene hans skyldes visstnok først og fremst at dem ikke har mulighet for å lytte til tenningsbanken som ES Tuning har.

    Så mitt råd er at du IKKE prøver å finne ut hvor mye ladetrykk du kan kjøre... eller justerer noe som helst i grunn. Da er det bedre å vente til ES Tuning åpner igjen! Sistnevnte har tross alt reparert og justert inn en del vrak fra Bjørnstad...
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  17. Takk Kent o, volvo242 takket for denne posten
  18. #4165
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    så lenge du har modifisert ut over original effekt, JA!
    og da du har gjort sånn, så må du grue deg til den dagen du skal godkjenne det i vognkort. da blir det tuv pga avgass dok neste. syklustester. pga nå er det ikke ombygging av bil til "nyere miljøvenligere" motor lenger.

    det er ombygging av motor nå, og det kreves dok på avgass skal det bli godkjent.

    § 7 ett el anna, om og oppbygging uavhengig lab, avgasstest, syklus
    Sist endret av R.G; 16/12/11 kl 17:45
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. #4166
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    og da du har gjort sånn, så må du grue deg til den dagen du skal godkjenne det i vognkort. da blir det tuv pga avgass dok neste. syklustester. pga nå er det ikke ombygging av bil til "nyere miljøvenligere" motor lenger.

    det er ombygging av motor nå, og det kreves dok på avgass skal det bli godkjent.

    § 7 ett el anna, om og oppbygging uavhengig lab, avgasstest, syklus
    ikke noe problem med det i følge Killingberg nei var papirer på effekt, motor og tut å kjør i realiteten, godkjenning fra volvo på ombyggingen har jeg også. er dyser og turbo som er endringen på selve Motor som er gjort.

  20. #4167
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Soulair Vis post
    Ikke for å spolere gleden her altså, men Bjørnstad har noen motorer på samvittigheten nå og unnskyldning kan være f.eks "for MYE jording" eller at "lambda registrerte TYNN bensinblanding og justerte derfor TYNNERE"...

    Mange av rasene hans skyldes visstnok først og fremst at dem ikke har mulighet for å lytte til tenningsbanken som ES Tuning har.

    Så mitt råd er at du IKKE prøver å finne ut hvor mye ladetrykk du kan kjøre... eller justerer noe som helst i grunn. Da er det bedre å vente til ES Tuning åpner igjen! Sistnevnte har tross alt reparert og justert inn en del vrak fra Bjørnstad...
    er det noe problem med tanke på at de ikke skal utføre noe justering? bare benke det jeg selv har justert inn?

  21. #4168
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    er det noe problem med tanke på at de ikke skal utføre noe justering? bare benke det jeg selv har justert inn?
    Det regner jeg med vil gå bra.

    Hvem vant konkurransen om flest dingser på Kverneland, forresten?
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  22. #4169
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Tipper du peaker opp på 250hk, det første pullet, kanskje. Også flater den nok ut på 220 +/-
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  23. #4170
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ok da får jeg prøve det. om det ikke er noe minus å ta på nav kontra dekka?

    nesj vi har mest dingser enda vi hehe

  24. #4171
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Tipper du peaker opp på 250hk, det første pullet, kanskje. Også flater den nok ut på 220 +/-
    dæven... da er jeg godt fornøyd! bekker jeg 220 så funker det for meg... får jo ikke godkjent mer enn det uansett haha

  25. #4172
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Husk at det skal være 220hk på veiv, ikke nav
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  26. #4173
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    og navrulle viser høyere effekt en hva du har på hjula! ca 4-5 prosent mener jeg det var..

    (Btw, bjørnstad bil oppgir heller ikke riktige tall, de har faktisk blitt "bøsta" i å oppgi motoreffekt som hjul effekt..)
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  27. #4174
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    etter utregnign fra nav og effekttap drivverk blir det vel 200 i motor vil jeg tro, kan nok bli litt høyere i starten men vil vel falle noen prosent, standard lh 2,4 og mitsuturbo
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  28. #4175
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Peaker nok 40 hk opp første pull Blir fort varmt i det lille sneglehuset..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 167 av 206 FørstFørst ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •