Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
Heldigvis leeeeenge til jeg er 30år - som er "fristen" :P
Som sagt tidligere, dette er et mål og håp jeg har - om jeg klarer det er noe annet
Om ikke annet så kan vel et sammarbeid av noe slag være en mulighet, neppe billigere, men desto mere interessant Må bare få gjort unna brukisen min først = begynne på turbo-kompressorn igjen = utvikle ensylindra eksperimentmotor = leke med 3d kammer osv = viten som kan overføres til en evt. 4999cc sugis V10 i tillegg til min med "halvparten, men under trykk" 3d kammen vil nok fungere, men haken ligger på hvor responsiv de blir og hvor mye turtall de klarer å holde følge med og holdbarhet... Dessværre er solenoid-ventiler (direkte datastyrte ventiler) for langt unna ennå (mtp respons og kjøl bla.a), så må nesten bli mek. 3d kammer sånn det ser ut pr. nå, så spørs vel om det ikke må bli noe trykkluft "fjærer" elns... eksperimentmotoren vil vise

Blir det "sukess" vil det formodingsvis bety en 5L sugis med 500Nm fra 2000rpm som ender med ala 600Nm @ 11500ish rpm... noe som vil være såpass som 970hk Det betyr gatevennlighet som hvilken som helst std. motor som også er rett og slett BRUTAL pga. utvekslinga som må til pga. toppturtallet. Sluttmomentet (ut på hjula) vil ligge på gatebil "eXtreme" serie nivå, fra tomgang til rødstrek, og INGEN ketchup what so ever...

Men nok fantasi for i dag