Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 34 av 115 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #826
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Dette er akkurat slik jeg vil ha Drømmebil uten tvil!!

    Stå på videre. Følger nøjje med
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  2. #827
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Takk for det , ja her er det bare å følge med, skal skje litt i vinter.. Må bare finne noen som kan lakkere for meg!

    Skulle egentlig legge ut noen bilder nå men får bare opp at "image is to large" å det var det aldri før, er vell noe som har skjedd når vi fikk det nye forumet? rotete å blir bare stressa av å være på vccn nå

  3. #828
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Vccn er blitt helt forandra, skjønner nesten ingenting lenger...
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  4. Takk volvobrage takket for denne posten
  5. #829
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard



    Tror jeg fikk det til nå. Ett bilde jeg fant på dataen fra i sommer

  6. Takk Marius Skau, The Bear takket for denne posten
  7. #830
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke hva folk pleier å gjøre men tenkte jeg skulle bore ett passe stort hull her å legge kablene gjennom


    Ikke fått gjort så mye på bilen siden sist update, mest gått i sidelengskjøring med vinterbilen!

  8. #831
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Stor bestilling på Volvo idag.

    "Skvettlappene" foran - har alltid manglet den ene, bestilte nye begge sider
    Hele fangerplasten foran, alle 3 delene - gamle var for shabby
    Frontleppe - gamle var for stygg til å få den 100% strøken
    Lista til under frontrute med klips - har aldri hatt den!!

    Fikk pris på forskjerm, 2900 kr cirka med moms.
    Hvor er det best å kjøpe forskjerm da?

  9. #832
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Knarvik Hordaland
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Fin bil du har der
    Har tenkt tanken med kablene selv, men hvor går man inn i skjermen med dem? :P

    Stå på, spent på resultatet
    940 Turbo

  10. #833
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Bore ett hull inne under dashbord inn i sia langs torepdoveggen tenker jeg.
    klemme på ei volvo-list rundt hullet for å beskytte kablene mot skarpe kanter, eller en nippelgjennomføring.
    har ikke begynt å bore noe enda, har en del ledninger jeg driver å finner ut av, mye som rives

  11. #834
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2011
    Sted
    Knarvik Hordaland
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Tenkte det måtte bli noe sånt, når jeg så på det her om dagen...
    Har samme jobben med og rydde i lednigsnette, men fikk ett uklipt lh 2.4 i posten i dag

    Slik ser det ut, gi beskjed om jeg skal fjerne bilde.
    940 Turbo

  12. #835
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Lurer på om jeg ga noe mindre for skjermene på Bilxtra men da var de ikke orginale så kjøp på volvo du. I tilegg var grunninga dårlig.

  13. #836
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er akkurat sånn som på bilde jeg hadde tenkt å gjøre! Det som er planen ja, men må få noen til å lakke motorrommet først, har ikke funnet noen enda.

    Syns 3 lapper var mye for en forskjerm

  14. #837
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Var det for en forskjerm ja jeg ga 2,7K for to stk hos bilxtra. Mens prisen hos volvo var 3600 og mekonomen ca da samme.

    trodde det var begge jeg

    Vis det var for en var det jo helt vilt.

  15. #838
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Meeeget smart å pen patent ang. ledningsnettet! Jeg ble tipsa om dette da jeg lakkerte opp motorrommet mitt i sommer,men jeg misforstod hva han mente han som tipsa meg.... Nå sitter jeg å river av meg håret

    Kommer til å bli jævlig cleant i motor rommet ditt da

  16. #839
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja får se om jeg finner en brukt forskjerm i god stand heller..

    Planen er å få det strøkent og pent, Jobbe

    Vært å laga meg adapter til AN-6 slange inn på styresnekka, denne skal erstatte banjo koblingen som sitter der orginalt. M14x1,5 gjenger der om noen lurte. Blir AN-6 fra snekka å opp til servo tanken i alu.


    Vasket og pussa litt på ett gammelt toppdeksel jeg hadde liggende, skal pusses og poleres opp og lakke volvo merket blått eller sort
    AN-10 nippelen skal sveises inn en eller annen plass.

  17. #840
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Fortsatt knallporno bil Det blir bra med skjult ledningsnett
    Ser du skal sveise inn en AN10 i topplokket. sliter du med trykk i toppen du og? jeg sliter noe sinnsykt med det.
    Jeg skal finne meg ett lokk som har vanlig uttak så får AN kommer senere. (Jeg har ikke kommet meg helt inn i AN-verdenen enda)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #841
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Jeg er HEKTA på an-koblinger. hehe. vil ha det overalt helst
    Ja har sprekt toppen min faktisk, eller så er det pakninga (men er skjærekant pakning som skal tåle en del så hmm..)
    Fikk eksos i vannet.. Ble sinnsykt varmt kan du si.. Også har den kasta ut en del olje fra veivhusventilasjonen.

    Så nå blir det AN-10 fra toppen og fra veivhus boksen til catch tank med 3 feite summit åndefiltere på

    MULIGENS ta ut maskinen i kveld hvis jeg får låne elefantjekk! Porta topp med større eksosventiler ligger på benken og spesial slipt kam ligger på posthuset

    Må flytte over nye kammen i den toppen, levere inn alt til sylinder service og få de til å shimse og justere kammen, og planslipe toppen for meg.

    Trenger en stål-topppakning som er 1mm helst. Har ikke Cometic en som er 1,1mm? (skal gå fint det og) men hvor får jeg tak i?

  19. #842
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å sjå korleis bilen vil sjå ut når vinteren er omme og neste sesong er i gang
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  20. #843
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Gleder meg til å sjå korleis bilen vil sjå ut når vinteren er omme og neste sesong er i gang
    Gleder meg jeg også hvis alt går etter planen fikk dessverre ikke vært så aktiv denne sesongen med kjøring og vccn treff, pga diverse trøbbel med bilen. Satser på å være klar til Sørlandstreffet neste år

  21. #844
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Tok ut motoren idag, lot girkassa stå igjen i bilen..





    Så litt snacks om kom i posten idag, spesial slipt kam fra KM Cams:



    Begynne å pelle av toppen snart

  22. #845
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Dette ser bra ut Frigstad! ser nesten ut som det er en nyoverhalt motor på vei inn i bilen! ( den var så ren å pen)
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  23. #846
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Så ut som det var litt løft på den kammen, noen specs på den?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  24. #847
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ikke så pen motoren allikevel skal jeg si deg.. har tatt av toppen idag, å fikk se litt hva som skjer.. Bilder er på vei opp

    Specs på kammen kommer

  25. #848
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    hehe, den ser nå da pen ut på utsiden da
    er det kraftigvarmkjæring/teningsbank ute å går ? mener å huske du sleit med tempen?
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  26. #849
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Når jeg skrudde av toppen merket jeg at den ene topplokksbolten var løs.
    Sitter 12:9 bolter her fra KL-Racing. Så kjente jeg litt på den løse bolten og kunne dra den rett opp!
    Å partiet av bolten som har gjenger, det sitter knekt neddi blokka!!
    Den ene av de "forsterkede" topplokkboltene er altså knekt! Håper bare jeg får ut den knekte delen. Er jo skrudd fast med cirka 100NM

    Også funderer jeg på hvorfor dette har skjedd.. Men så ser jeg på de to stemplene i midten, at stempeltoppene er forskjellige. Blir det forskjellig kompressjon da i hver sylinder? Må jo antageligvis ha nye stempler da?

    Laster opp bilder på photobucket, men tar så ****** lang tid... I mellomtiden kanskje noen vil kjøpe Comp turboen min?

  27. #850
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Er selve stempeltoppen forskjellig, eller er det forskjell på hvor langt de stikker opp i sylinderen. Om det er sistnevnte har du vel kjørt skjev en råde eller to.

    Men om det er forskjellige stempler i motoren, er det forskjellig kompresjonsforhold i mellom dem ja.

    EDIT: Bruk www.imgur.com istedenfor, kjapt og enkelt..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 34 av 115 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •