Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: b230fk + hx35

  1. #1
    Registrerte brukere Mern sin avatar
    Medlem siden
    13. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard b230fk + hx35

    Jeg kjører med dette oppsettet på min 940
    holset hx35
    968 R-dyser
    portet orginal grenrør
    3,5" dp +3 jt resten
    TLAO chipper
    Greenfilter

    kjører på laddetrykk 1.3-1.5 men bilen lader/kicker ikke noe særlig før 3500/4000-turtallsperra. er det noen måte å få den til å lade på lavere turtall?
    Hvor mye tiligere får man med ett annet grenrør?

  2. #2
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    nytt grenrør gjør mye her og ny kam vil vel kansje hjelpe

  3. #3
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    nytt grenrør og slakk downpipe, det hjelper MYE!

    hadde hx35 på min 242, med nytt grenrør og ny downpipe fikk jeg den til å lade fra 2000 ca

  4. #4
    Registrerte brukere Mern sin avatar
    Medlem siden
    13. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    fra 2000 det er jo bra! da invisterer jeg nok i ett nytt grenrør, men kjørte du med intern eller ekstern wg da?

  5. #5
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    få deg ajden grenrør. å få satt inn en spesial-slipt kam til ditt oppsett.
    Se i tråden til Chrml !

  6. #6
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Lader fra litt over 2000 min også, merket fort på vintern hvor mye bedre ajden grenrøret spoolet da jeg fikk fult ladetrykk i 1. og 2 giret på snøføre også, 1.5 bar, noe som ikke var mulig med orginal grenrøret Spooler litt tjappere med kg2t kammen også, men syns ikke det var så mye som jeg hadde forventa, men dreger jo heilt til turtallskutt nå i det minste
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.329
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mern Vis post
    Jeg kjører med dette oppsettet på min 940
    holset hx35
    968 R-dyser
    portet orginal grenrør
    3,5" dp +3 jt resten
    TLAO chipper
    Greenfilter

    kjører på laddetrykk 1.3-1.5 men bilen lader/kicker ikke noe særlig før 3500/4000-turtallsperra. er det noen måte å få den til å lade på lavere turtall?
    Hvor mye tiligere får man med ett annet grenrør?
    Du vet, det er gode grunner til at ingen personbiler går med Hx turboer originalt.
    968 dysene kan ikke gi så mye drivstoff at du trenger en lastebilturbo for å levere luft.
    En annen turbo hadde gitt ett helt annet resultat.
    Bedre å legge pengene på en turbo med korrekte egenskaper enn å drive å betale for å måtte kompansere for det uønskede resultatet du har nå med å kjøpe grenrør, spesialkam osv osv.
    Sist endret av Batland; 25/10/11 kl 11:28

  8. #8
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du vet, det er gode grunner til at ingen personbiler går med Hx turboer originalt.
    968 dysene kan ikke gi så mye drivstoff at du trenger en lastebilturbo for å levere luft.
    En annen turbo hadde gitt ett helt annet resultat.
    Bedre å legge pengene på en turbo med korrekte egenskaper enn å drive å betale for å måtte kompansere for det uønskede resultatet du har nå med å kjøpe grenrør, spesialkam osv osv.
    Du har et poeng her! Men husk oxo at HX35 er jo 3x billigere enn mange andre turboer på markedet i noe tilsvarende størrelse som ikke er kina! Da kan man bruke de sparte kronene å legge i f.eks spesialslipa kam (om man vil være så nøye) å annet. Da går det jo enda bedre Å er jo derfor man trimmer! Skal gå bedre! En kompis har T3/T4 kina turbo, spooler tregt til å være så "liten" (kontra HX35)

  9. #9
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Om ikke annet så kunne kanskje en ha gått ned til HX30. Fremtidige ønskede planer er selv å putte nedi en slik turbo Det er som batland sier; det nytter ikke ha noe som er for stort, for det er en liten motor i forhold til turbostørrelse.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.329
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Du har et poeng her! Men husk oxo at HX35 er jo 3x billigere enn mange andre turboer på markedet i noe tilsvarende størrelse som ikke er kina! Da kan man bruke de sparte kronene å legge i f.eks spesialslipa kam (om man vil være så nøye) å annet. Da går det jo enda bedre Å er jo derfor man trimmer! Skal gå bedre! En kompis har T3/T4 kina turbo, spooler tregt til å være så "liten" (kontra HX35)
    Jeg er med på den, men resultatorientert som man er blitt så er det TOTALTprisen sett i forhold til SLUTTresultat som er det avgjørende.

    Jeg tror derfor at en dyrere, men korrekt turbo til dette oppsettet er det som enklest gir det beste, mest pålitelige, mest holdbare og billigste sluttresultatet.

    Vanskelig å se hvorfor det er så viktig å spare mest mulig penger på selve turboen (som er den viktigste effektproduserende delen, og som har størst innvirkning på resultatet) og så kjøpe en masse uriginalt og tvilsomt rall utenom for å forsøke å kompansere.

    Når det gjelder valg av en turbos størrelse, så gjentar jeg en tidligere post; Kjøp turbo som du kjøper sko. Kjøp noe som PASSER NÅ. De smarte kjøper selvsagt ikke joggesko som 3 nr. for store fordi de er " 3x billigere enn mange andre", selv om man har planer om å kjøpe 3 par raggsokker til vinteren.
    Sist endret av Batland; 26/10/11 kl 08:51

  11. Takk GeTReibeAktienGesellschaf takket for denne posten
  12. #11
    Registrerte brukere Mern sin avatar
    Medlem siden
    13. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ute etter bundrag og bra midt kurve, orker ikke å kjøre rundt med bare effekt på topp turtall som jeg har med hx35'n, men da lønner det seg å bytte til enn annen turbo enn å kjøpe ett grenrør?

  13. #12
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er det du er ute etter ville jeg ha valgt noe annet enn HX35 ja. Hadde vært spennende å prøvd en HX30, men ikke så lett å få tak i til en rimelig penge.
    Hvertfall ikke når jeg drev å kikket etter det.

    Om du er ute etter bunndrag å bra midt kurve, ville jeg gjort som batland sier. Da er nok HX35`n en helt feil turbo å velge..

    Min HX35 funka greit, men nå lå den bilen å smakte på høye turtall ganske ofte. Så gjorde ikke så mye at den gikk dritt i bunn for min del..

Lignende tråder

  1. Turbospørsmål, hx35, intern\extern wg.?
    By JonasS in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 01/10/11, 11:39
  2. Vannkjøling på holseth hx35?
    By Trygve_johnsen in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 11/05/11, 20:23
  3. Holset hx35 på 300hk oppsett.
    By wunder-hansi in forum Motor og gir
    Svar: 15
    Siste post: 07/12/10, 16:37
  4. hx35 vs hx40
    By Bjørnstad in forum Motor og gir
    Svar: 18
    Siste post: 03/09/10, 12:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •