Originalpatenten til volvo på returgreiene der er stusselig :(
Den orginale patenten fungerer utmerket så lenge man bruker 2stk o-ringer (pakninger) av orginal type på oljereturen i blokka. Aldri hatt problemer etter jeg har gjort det på noen av motorene jeg har hatt.
Mulig det. Men hadde det vært gjenga og slange hadde det vært noe problem
Da hadde du sleppi to pakninger, og kuka når man skulle bytte turbo
er ikke i bunn det er problem for meg. bruk original gummipakning så lekker det ikke i det heletatt der. ikke gjort det hittil for min del i alle fall. problemet mitt var at den stod sånn i spenn i toppen mot feste på turbon at jeg fikk den ikke tett der, derfor jeg gjorde slik som dette nå mot blokka var det potte tett.
Hvordan virker det med disse dysene nå da?
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
tenningspjattret er definitivt borte så langt i kveld drar så det koster nå :P men nå roper den etter mer luft\3" lmm som står på hylla her + spesialchip.. så må vell bare bestille chipen og montere på det så fort som det er mulig å få det til hehe
Bare å lage seg en 3"lmm da, jeg laga en til meg selv idag Dysene er handla på ebay eller?
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
har riktig 3" lmm liggende. kosta meg 350kr fra england
dysene handlet jeg ikke på ebay nei, men fra en annen utenlandsk forhandler jeg ikke akter å nevne da han\de tulla noe så grønnjævlig med levering av feil dyser til å begynne med, + jeg måtte dekke retur + mva på de jeg fikk og de påstod de skulle ha ekstra for disse dysene selv om det var akkurat disse jeg hadde bedt om pris på i utgangspunktet og ba om å få tilsendt før jeg endelig 1 mnd etter betaling har de riktige... fytti altså. så de nevner jeg ikke med navn engang! får -10 poeng fra meg i alle all!
Såpass ja, ikke kjekt når dem tuller det til slik, men godt det ordna seg tilslutt Må vell igang å regne meg frem til hvilke dyser jeg selv skal ha snart
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
Hva for chip skal du bruke?
Låg veldig høgt den sensoren til oljetemp med deg, blir mykje luft den kjem til å måle temperaturen på
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Ser ikke ut som om følern sitter så høyt, ser mer ut som om ledningen bare går innom der å fortsetter ned.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Noe nytt her da?
Syntes jeg så deg på omkjøringsveien imårrest, i en rasende fart :P
-2015 V70 D4 Dynamic
-2005 V70 D5 (solgt)
-2001 V70 2.0T (solgt)
-1998 V70 2.0T (solgt)
blir nye chiper strax.
ja lordflora jeg mente det kunne være deg så jeg bånna fjøla å spant ut litt i 3a for å nå etter deg etter påkjøringa fra ikea det gikk fort nok kan du si. men. er så saaabla moro når bil og motor fungerer så inn i en viss plass bra kanonkule jo! 19T er absolutt å anbefale i bruksbil
Må legge ut sladdefilm nå da istede for å skryte om det hele tiden
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
får ikke til å sladde den spinner bare ut som faen å nekte å legge seg brei, klarte jo å ligge rundt ei rundkjøring med A motoren men nå får jeg bare full spinn og så stopper det opp i spinninga
er for godt grep på den?!
men den skyter fart i alle fall og video av burnout er bortkasta dekkslitasje. blir noe nye videoer før snøen kommer når de nye chipene kommer. spent på de + benkingen ja...
skal ha truetrack
men alt til sin tid. ingen vits å kaste ut 10K nå før vintern når den blir stående hele tida innendørs
spotta en rød 245 med hvitblink og trolig polaris felger og litt 'rånegull' på framskjermen utafor kverneland bil i kveld. kjenner du til den?
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
denne venninda mi? hu er dessverre delvis LAM i bakfotene... venter på skikkelig Truetrackaksling for å få montert på så Fk motorn ikke tar kveld på akslingen. må jo holde stakkaren med selskap om dagene når jeg er på jobb
Kenneth D sin bil det der
btw.. samme dimensjon på felger og dekk... men min har røde lesjøfors å kenneth d sin har vell sorte? så det er stor forskjell på de to senkesettene altså selv om det er samme fabrikat og visstnok skal være samme...
er identiske fjører. ENESTE forskjellebn på disse fjørene er lakkfarke, og stemplingsfargen på fjærnummer.. så det med at sorte er bedre enn røde, røde siger mer sammen å all den bullshiten folk kommer med er bare tull! de er helt like! tvile på at svartfargen har annen innvirkning på stålet enn rødfargen og omvendt..
Aaaalt for mange biler. Allt selges..