Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 6 av 49 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 1209

Tråd: GMV's V70R -04

  1. #126
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Hmmmm..synes det uansett hørtes billig ut jeg. Når jeg plotter inn på tollkalkulatoren (ordinær metode) for en 07-årgang landet jeg på ca. 400.000,-, og rundt 340.000,- for en 04' med litt mer bruksfradrag (om du regner fra 01.01.04/07).

    Vil tro at den alternative metoden slår heldig ut på disse bilene, ja.

    Er ikke billig å importere disse bilene med det avgiftsregiment vi lever i, men skal man ha tak i de fine R-modellene må man nesten se til Sverige.
    Sikker på at du ikke glemte å gjøre om fra kw til hk? Det utgjør en hel del penger.
    Ja det er ikke mange R bilene å velge i her til lands nei. Spesielt ikke om du skal ha manuell og Atacama interiøret. For meg virker det som om det er flertall av de med automat.

  2. #127
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Er vel slik at de fleste med nok midler til å kjøpe disse bilene nye dessverre var komfortnisser... Når det er sagt så ville jeg foretrukket manuell 04-05 og 6-trinns automaten i 06-07 R... Blitt litt komfortnisse selv Men det blir for dumt å ha redusert ytelse pga automat. Kan naturligvis chippe bort begrensningen, men jeg ville vært veldig skeptisk til å kjøpe en bil dette var gjort på.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. #128
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Nei no må du slutt å skru grævling geir magne å få ferdi grom førtin ;D

    (jada jada, æ ska ta motorn snart sjø :P )
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  4. #129
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Sikker på at du ikke glemte å gjøre om fra kw til hk? Det utgjør en hel del penger.
    Ja det er ikke mange R bilene å velge i her til lands nei. Spesielt ikke om du skal ha manuell og Atacama interiøret.
    Jupp, lander på ca. 400k. Har planer om en 07 S60R med rett utstyr og fargekombo, så da er sverige eneste mulighet..
    Mine biler:

  5. #130
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Nei no må du slutt å skru grævling geir magne å få ferdi grom førtin ;D

    (jada jada, æ ska ta motorn snart sjø :P )
    Hehe. Ja hadd vært fint me en motor snart ja

  6. #131
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    En liten bildeupdate. Er en stund siden dette skjedde, men har ikke fått til å laste opp bildene før nå.









    Skal nok bli stoooor forskjell. Før virket det som om det var noe i forstillinga som beveget seg. Ikke direkte sporing, men ja som om foringene ga seg på en måte. Gjør nok ikke det nå lengre!

  7. #132
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Fikk i dag neste steg i utviklingen.
    K&N innsatsfilter.




  8. #133
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Hmmm.... Snubblet over en bil på Garaget.org som med relativ enkle mods hadde fått ut overraskende høy effekt ut av sin V70R

    -Elevate AMS (Luftfilter boks med filter)
    -Ferrita eksos inklusive kat
    -60mm KL racing IC
    -700ml dyser
    -Mapping hos Autotech på 98/Multifuel/E85

    Resultat hele 416HK og nesten 650Nm! i motor på E85.
    Dette resulterte i sluring på clutch nesten umiddelbart som ikke akkurat kom som en bombe, clutchen er jo for svak til orginal effekt og litt inspirert kjøring så.
    Hadde vært noe med såpass med effekt i familiebilen....

  9. #134
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du har ikkje fått prøvd bilen etter bytte av foringar enno?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #135
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Du har ikkje fått prøvd bilen etter bytte av foringar enno?
    Nei dessverre. Har vært opptatt på alle andre fronter i det siste, men kunne godt tenkt meg å prøvd de ut. Tror nok det kommer til å gjøre stor forskjell mot de orginale på en bil som er såpass tung og med relativt store/brede hjul mot orginal V70 som forøvrig deler samme orginale foringer.

  11. #136
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Nei dessverre. Har vært opptatt på alle andre fronter i det siste, men kunne godt tenkt meg å prøvd de ut. Tror nok det kommer til å gjøre stor forskjell mot de orginale på en bil som er såpass tung og med relativt store/brede hjul mot orginal V70 som forøvrig deler samme orginale foringer.
    Det går nok mot foringsbytte på min, så kunne ha tenkt å prøvd med desse, bruene må uansett byttast for å få nye orginale foringar.

    Blir kasta litt rundt på vegen no, men det kan også vere 4C som spelar meg eit puss.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #137
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjente tydelig at det var noe som bevegde seg der forran ved sporete vei, og mye tyder på at det var foringene som var årsaken, minst en av de hadde begynt å slippe i vulkingen. Mulig at denne følelsen blir forsterket av at jeg har 19" med lavere profil. Jeg er ikke særlig bekymret for at det kommer til å forringe kjørekomforten, tror heller de vil gjøre kjøreegenskapene skarpere. Har jo sånne foringer på min gamle V70 også, og er meget fornøyd med de sålangt.

  13. #138
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Jeg kjente tydelig at det var noe som bevegde seg der forran ved sporete vei, og mye tyder på at det var foringene som var årsaken, minst en av de hadde begynt å slippe i vulkingen. Mulig at denne følelsen blir forsterket av at jeg har 19" med lavere profil. Jeg er ikke særlig bekymret for at det kommer til å forringe kjørekomforten, tror heller de vil gjøre kjøreegenskapene skarpere. Har jo sånne foringer på min gamle V70 også, og er meget fornøyd med de sålangt.
    Er litt anna her i garden, vi har to rimeleg stive bilar frå før, så prøvar å unngå å gjere denne til ei jernseng også
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #139
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Er litt anna her i garden, vi har to rimeleg stive bilar frå før, så prøvar å unngå å gjere denne til ei jernseng også
    Går jo å prøve disse. Hvis du ikke blir fornøyd, selg de og monter orginale Volvo bærebruer.

  15. #140
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Går jo å prøve disse. Hvis du ikke blir fornøyd, selg de og monter orginale Volvo bærebruer.
    Korleis var monteringa? Må ting pressast på plass, eller klarar du det med garasjeutstyr? Å få ut dei gamle foringane, brukar å vere enkelt berre ein er kreativ nok
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #141
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Pga. mangel på tid demonterte jeg bærearmene selv og tok de med til det lokale Volvoverkstedet for å la de montere de. Jeg angrer litt i etterkant for at jeg ikke tok ut de gamle foringene selv, for de klarte å buke 2 timer på å demontere/montere nye foringer. Så det ble en kostnad 3 ganger så høy som forventet. :( De nye må presses inn ja da de har stålhylse ytterst som de orginale.
    Sist endret av GMV; 10/10/11 kl 15:45

  17. #142
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Hmmm.... Snubblet over en bil på Garaget.org som med relativ enkle mods hadde fått ut overraskende høy effekt ut av sin V70R

    -Elevate AMS (Luftfilter boks med filter)
    -Ferrita eksos inklusive kat
    -60mm KL racing IC
    -700ml dyser
    -Mapping hos Autotech på 98/Multifuel/E85

    Resultat hele 416HK og nesten 650Nm! i motor på E85.
    Dette resulterte i sluring på clutch nesten umiddelbart som ikke akkurat kom som en bombe, clutchen er jo for svak til orginal effekt og litt inspirert kjøring så.
    Hadde vært noe med såpass med effekt i familiebilen....
    Hvis du først er i så god gang at bilen uansett må mappes på nytt er det vel like greit å kaste i en større turbo også? Evolve-bilene tar jo ut rundt 500 gamp uten noen store modifikasjoner på drivverk etc. Men clutchen må skiftes. Både brynjar og anders her inne skifta til no racing-greier mener jeg...på S60R'ene sine.
    Sist endret av a|ex; 10/10/11 kl 16:22
    Mine biler:

  18. #143
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Hvis du først er i så god gang at bilen uansett må mappes på nytt er det vel like greit å kaste i en større turbo også? Evolve-bilene tar jo ut rundt 500 gamp uten noen store modifikasjoner på drivverk etc. Men clutchen må skiftes. Både brynjar og anders her inne skifta til no racing-greier mener jeg...på S60R'ene sine.
    Jeg har vel i bunn og grunn siktet meg ut den ombygde KKK24 turboen som Volvo Motorsport selger (VMS) Den skal rekke til rundomkring 450Hk. Det er en orginal KKK24 ombygd med Garret T04E trim 50 kompressorhjul og KKK K26 turbin. Det mest viktige for meg er å bevare det orginale utseende for ikke å vekke ekstra oppmerksomhet. Men dette er riktignok kun en visjon jeg har foreløpig

  19. Takk Kent o takket for denne posten
  20. #144
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Hehe, høres spennede ut de planene der..

    Da ville jeg kanskje vurdert et mørkt gitter foran den nye IC'en din også? Stikker seg jo bokstavelig talt litt ut
    Mine biler:

  21. #145
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Nå er vel det igrunn hele poenget vil jeg tro..

  22. #146
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Pga. mangel på tid demonterte jeg bærearmene selv og tok de med til det lokale Volvoverkstedet for å la de montere de. Jeg angrer litt i etterkant for at jeg ikke tok ut de gamle foringene selv, for de klarte å buke 2 timer på å demontere/montere nye foringer. Så det ble en kostnad 3 ganger så høy som forventet. :( De nye må presses inn ja da de har stålhylse ytterst som de orginale.
    Då kunne du nok ha kjøpt deg ei hydraulisk presse for det jobben kosta vil eg tru
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #147
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Hehe, høres spennede ut de planene der..

    Da ville jeg kanskje vurdert et mørkt gitter foran den nye IC'en din også? Stikker seg jo bokstavelig talt litt ut
    Er mulig den blir lakkert i sort ja, har ikke helt bestemt meg enda.

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Då kunne du nok ha kjøpt deg ei hydraulisk presse for det jobben kosta vil eg tru
    Absolutt, og den hadde jeg hatt i ettertid også.

  24. #148
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Var å så om bilen i dag. Er ca 2mnd siden sist jeg så den, men da jeg kom dit så var batteriet fullstendig dødt, ikke så mye som en liten glød i instrumentene engang. Har jo stått lenge tidligere også, men ikke tappet batteriet. Forskjellen er at den har stått i ca 2mnd nå og med nøklene i tenningen. (Ja den er innlåst MED kameraovervåkning for de som lurer på det) Tidligere så har alarmen vært aktivert. Mulig mye start/stop har tappet batteriet og den lille forbrukningen som er av elektronikken tatt resten?
    Har sett det tidligere også at det har kommet opp låg batterispänning i displayet når tenninga har stått på i en periode.

  25. #149
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det er "naturlig" for en bil med så mye elektronikk å gå tom for strøm hvis den blir stående i ro over lengre perioder.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  26. #150
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Når nøkkelen står i tenningen er mye av bilens elektronikk aktiv så ja det tømmer batteriet over lengre tid..

  27. Takk GMV, FroBe takket for denne posten
Side 6 av 49 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GMV's 244 16V Turbo
    By GMV in forum 200 -serien
    Svar: 65
    Siste post: 09/09/20, 18:06
  2. Instrumentpanel fra `98 V70R vs `00 V70
    By V90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 29/04/10, 22:45
  3. S:V70R 04m.
    By VolvoBjørn in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 02/04/10, 19:59
  4. V70R awd.
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 29/03/10, 20:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •