Er vel slik at de fleste med nok midler til å kjøpe disse bilene nye dessverre var komfortnisser... Når det er sagt så ville jeg foretrukket manuell 04-05 og 6-trinns automaten i 06-07 R... Blitt litt komfortnisse selvMen det blir for dumt å ha redusert ytelse pga automat. Kan naturligvis chippe bort begrensningen, men jeg ville vært veldig skeptisk til å kjøpe en bil dette var gjort på.
Nei no må du slutt å skru grævling geir magne å få ferdi grom førtin ;D
(jada jada, æ ska ta motorn snart sjø :P )
MG Performance
Motormekaniker hos www.cylmo.no
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
En liten bildeupdate. Er en stund siden dette skjedde, men har ikke fått til å laste opp bildene før nå.
Skal nok bli stoooor forskjell. Før virket det som om det var noe i forstillinga som beveget seg. Ikke direkte sporing, men ja som om foringene ga seg på en måte. Gjør nok ikke det nå lengre!
Fikk i dag neste steg i utviklingen.
K&N innsatsfilter.
![]()
Hmmm.... Snubblet over en bil på Garaget.org som med relativ enkle mods hadde fått ut overraskende høy effekt ut av sin V70R
-Elevate AMS (Luftfilter boks med filter)
-Ferrita eksos inklusive kat
-60mm KL racing IC
-700ml dyser
-Mapping hos Autotech på 98/Multifuel/E85
Resultat hele 416HK og nesten 650Nm! i motor på E85.
Dette resulterte i sluring på clutch nesten umiddelbart som ikke akkurat kom som en bombe, clutchen er jo for svak til orginal effekt og litt inspirert kjøring så.
Hadde vært noe med såpass med effekt i familiebilen....
Du har ikkje fått prøvd bilen etter bytte av foringar enno?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nei dessverre. Har vært opptatt på alle andre fronter i det siste, men kunne godt tenkt meg å prøvd de ut. Tror nok det kommer til å gjøre stor forskjell mot de orginale på en bil som er såpass tung og med relativt store/brede hjul mot orginal V70 som forøvrig deler samme orginale foringer.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jeg kjente tydelig at det var noe som bevegde seg der forran ved sporete vei, og mye tyder på at det var foringene som var årsaken, minst en av de hadde begynt å slippe i vulkingen. Mulig at denne følelsen blir forsterket av at jeg har 19" med lavere profil. Jeg er ikke særlig bekymret for at det kommer til å forringe kjørekomforten, tror heller de vil gjøre kjøreegenskapene skarpere. Har jo sånne foringer på min gamle V70 også, og er meget fornøyd med de sålangt.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Pga. mangel på tid demonterte jeg bærearmene selv og tok de med til det lokale Volvoverkstedet for å la de montere de. Jeg angrer litt i etterkant for at jeg ikke tok ut de gamle foringene selv, for de klarte å buke 2 timer på å demontere/montere nye foringer. Så det ble en kostnad 3 ganger så høy som forventet. :( De nye må presses inn ja da de har stålhylse ytterst som de orginale.
Sist endret av GMV; 10/10/11 kl 15:45
Hvis du først er i så god gang at bilen uansett må mappes på nytt er det vel like greit å kaste i en større turbo også? Evolve-bilene tar jo ut rundt 500 gamp uten noen store modifikasjoner på drivverk etc. Men clutchen må skiftes. Både brynjar og anders her inne skifta til no racing-greier mener jeg...på S60R'ene sine.
Sist endret av a|ex; 10/10/11 kl 16:22
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Jeg har vel i bunn og grunn siktet meg ut den ombygde KKK24 turboen som Volvo Motorsport selger (VMS) Den skal rekke til rundomkring 450Hk. Det er en orginal KKK24 ombygd med Garret T04E trim 50 kompressorhjul og KKK K26 turbin. Det mest viktige for meg er å bevare det orginale utseende for ikke å vekke ekstra oppmerksomhet. Men dette er riktignok kun en visjon jeg har foreløpig![]()
Hehe, høres spennede ut de planene der..
Da ville jeg kanskje vurdert et mørkt gitter foran den nye IC'en din også? Stikker seg jo bokstavelig talt litt ut![]()
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Nå er vel det igrunn hele poenget vil jeg tro..
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Var å så om bilen i dag. Er ca 2mnd siden sist jeg så den, men da jeg kom dit så var batteriet fullstendig dødt, ikke så mye som en liten glød i instrumentene engang. Har jo stått lenge tidligere også, men ikke tappet batteriet. Forskjellen er at den har stått i ca 2mnd nå og med nøklene i tenningen. (Ja den er innlåst MED kameraovervåkning for de som lurer på det) Tidligere så har alarmen vært aktivert. Mulig mye start/stop har tappet batteriet og den lille forbrukningen som er av elektronikken tatt resten?
Har sett det tidligere også at det har kommet opp låg batterispänning i displayet når tenninga har stått på i en periode.
Det er "naturlig" for en bil med så mye elektronikk å gå tom for strøm hvis den blir stående i ro over lengre perioder.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Når nøkkelen står i tenningen er mye av bilens elektronikk aktiv så ja det tømmer batteriet over lengre tid..