Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 15 av 92 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Desverre færre og færre som gjør det for tia. Trur myndighete har begynnt å slå hardt ned på folk vist det blir oppdaget.

Men pent ærbe V-band er en glede å jobbe med i forhold til de orginale overlappenede skjøtene hehe.
    Hørt noen rykter om det jeg og at færre og færre gjør dette. Men har ikke helt skjønt hvem som straffer hvem. Er det senderen som får straff i sitt land? Jeg som mottaker kan jo ikke vite hva selger skriver på pakken .

Yeah, V-band er en glede å jobbe med! Må være litt mer nøye under tilpassing, men fy for en glede etterpå når alt er gjordt ordentlig!

Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hørt noen rykter om det jeg og at færre og færre gjør dette. Men har ikke helt skjønt hvem som straffer hvem. Er det senderen som får straff i sitt land? Jeg som mottaker kan jo ikke vite hva selger skriver på pakken .

Yeah, V-band er en glede å jobbe med! Må være litt mer nøye under tilpassing, men fy for en glede etterpå når alt er gjordt ordentlig!
    Ja det er nok sendern som blir straffeforfulgt vist dem får bevist at det er gjort bevisst. Også blir du som kjøper pålagt å få tak på relé verdipappirer. Å inntil det så blir varene liggende på tollager. Så vidt jeg vet.

Ja helt klart, tar et par min ekstra å få det opp første gangen men det er verdt det.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Trur myndighete har begynnt å slå hardt ned på folk vist det blir oppdaget.
    Det værste som skjer er at du må sende inn kvittering/bevis for verdien innen en viss frist, ellers blir det sendt i retur.

Eksosdelene så forresten veldig bra ut

Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Det værste som skjer er at du må sende inn kvittering/bevis for verdien innen en viss frist, ellers blir det sendt i retur.

Eksosdelene så forresten veldig bra ut
    To slo0ow dude
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Da blei det litt skruing denna helga.

Fikser slyngdiffen, bare setter over den andre slyngdiffen jeg har liggende siden diffene skulle visst være like. Satser på at shimsing er unødvendig . Skrur bare over utvekslinga. Sånn at sperra fungerer til normalt bruk til jeg skal ha skikkelig sperre baki der.

Setter samtidig på den andre fjøra jeg kjøpte i Sverige. Blir ferdig med dette i mårra, legger ut bilder da .

Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Kult shimse trenger man ikke når det er originaldiff, har da ikke vært noe å klage på siden jeg gjorde det på min

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Kult shimse trenger man ikke når det er originaldiff, har da ikke vært noe å klage på siden jeg gjorde det på min
    Kjekt å vite . Regner med at du ikke hadde av og bytta om lagera på din eller, så at om utvekslinga på den andre diffen er forskjellig så har nok ikke det noe å si.

Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Når blir det uppdate a?

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Han holder på ennå Når jeg dro så hadde han bare igjen å sette på håndbrekkwire og rødde opp

Jeg ble tøffel..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Han holder på ennå Når jeg dro så hadde han bare igjen å sette på håndbrekkwire og rødde opp

Jeg ble tøffel..
    Haha du ble det ja men ser fram til en skikkelig uppdate med masse bilder

Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Antall takk

Standard

Regner med at det kommer en skikkelig update i kveld (eller i morra).. Han har også vært hos meg å prøvemontert kkk27 og ajden grenrøret så tenker det kommer bilder av det også!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oppdatering 14.03.2010 - Bytting av fjør, sperre og prøvemontering av turbo

Blei litt skruing i dag og i går, så har fått gjordt litt diverse . Ca 12 timer tilsammen med rolig skruing. Fikk hjelp av Yngste Haugerud og Henrik940 på Lørdag.

• Bytta fra nivåmatfjøra jeg kjører med nå til standard komposittfjør for biler uten nivåmat. Siden jeg blei lei av å kjøre med den slappe nivåmatfjøra baki der som bånna hele tiden .
    • Samtidig som bakstillinga først var nede så bytta jeg til den andre slyngdiffen jeg har liggende. Sånn at jeg slepper at den sperrer i tide og utide. Skrudde bare over kronhjulet.

Prøvemonterte grenrøret og turboen på blokka til Eldste Haugerud her på forumet. Ser at det er en del jeg må ta tak i her.

Blandt annet ser jeg også at downpipen som kommer rett vedsidenav og litt over toppen må deles med en V-band til på vei ned sånn at røret som går over toppen kan tas av seperat uten noe problem mtp senere skruing. Sånn at jeg ikke må under bilen og skru løs V-banden der, samt løsne wastegate og så få tredd røret helt ut for å bytte tennplugger og lage en flere timers jobb på det .

Glemte å sjekke, men det kan muligens bli noen problemer med tårnstaget og downpipen og, så kan hende jeg må finne på noe lurt der.

Har også kjøpt inn deler til oljeretur på Tess, men må bytte inn noe og kjøpe noe mer så har ikke tatt bilde av det enda.

Her står bilen på bukk og har demontert mesteparten av bakstillinga (igjen).

Klokka tatt ned også samt dratt ut stikkakslene og fjerna nava. Slyngdiffen som sitter inni er den som er fucka som sperrer litt fra og til.

Standard nivåmatfjør til MK2 vs standard fjør. Ser standardfjøra er mye tykkere på midten for å være stivere når man ikke har nivåmat. Begge fjørene er like breie.

Bare øvre del av multilink opphenget som sitter igjen nå . Kunne nesten like godt tatt ned hele multilinken og jobba med den på bakken, men da hadde det ikke vært så lett å fått den på plass igjen aleine.

Da var slyngdiffen dratt ut av klokka. Brukte samme teknikk som forrige gang . Satt klokka i skrustikka og dro ut diffen med spansett til en stolpe .

Her står Yngste Haugerud å klipper av bolt-retainer plata til nye slyngdiffen som skal inn og gamle. Dette for å komme til kronhjulskruene uten å måtte dra av og presse på igjen lageret som sitter der. Den er ikke så viktig igrunn, ingen andre bilmerker bruker den plata. Bruker bare Loctite på boltene istedet.

Var ikke speedoring på den slyngdiffen jeg skulle ha inn gitt . Til min store lettelse var det enkelt å banke ringen av den gamle diffen og på den nye.

Da var kronhjulet flyttet fra ene diffen til den andre og montert i klokka igjen. Måtte litt gummihammer- makt til for å få den nedi, men null stress igrunn. Måtte slipe sveisene til loddet på begge diffene og for kronhjulet var ikke å få forbi dem .

Da var lokket montert igjen med flytende silikon pakningsguffe fra Esso . Da var det kvelden på lørdag og den fikk tørke til dagen etterpå .

Dagen etterpå begynte jeg med montering av klokka og nedre ramme igjen. Litt køddent å få til aleine, men søppeldunken å legge delene på + løftebukken bilen sto på var til god hjelp . + noen strips under montering da.

Da var det meste på . Der står jeg fornøyd .

Bilen blei skyhøy da :(, men synker seg nok litt ned etterhvert (bedre enn campingstuk hvertfall ). Stramma mesteparten av foringene i lufta så er nok derfor. Hvis den ikke synker seg til nok så blir det å skru løs skruene mens bilen står på 4- søyler, legge masse vekt baki eller jekke ned og så stramme skruene igjen.

Men bilen blei hvertfall mye bedre å kjøre, spretter ikke på dumpene lenger som den gjorde med gamle fjøra. Og fikk en del bedre veigrep merkelig nok . Skikkelig behagelig over dumpene nå når den ikke bånner hele tia.

Digg at slyngdiffen ikke hekter seg på når den vil lenger og!

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Ser bra ut dette!

Hvordan løsning går du for på oljeretur?
    Samme som org, bare ombygd?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Deilig uppdate må jeg si men kommer ikke den turbon til og ta atti panseret? eller er det bare meg som ser feil?

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Medmindre han går for rettstilt ser det ikke ut til at den stikker mye over oljepåfyllinga egentlig.
    Christian Gulbrandsøy
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Ser bra ut dette!

Hvordan løsning går du for på oljeretur?
    Samme som org, bare ombygd?
    Takk .

Tenker jeg røsker ut motoren når turboen skal på, borrer og gjenger opp til 3/4" i blokka og skrur en nippel nedi. Så blir det det samme på turboen, dvs en flens med 3/4" gjenger og nippel. Så blir det en 45 grader tilkobling i stål i hver ende av en pressa hydraulikkslange. Skal se om jeg får lagt ut bilder av delene på Mandag, skal bytte litt av det jeg har kjøpt på Tess da.

Da har jeg hvertfall en retur som aldri kommer til å lekke og den kan brukes på alle mulige turboer bare ved å evt bytte flensen som sitter på turboen. Bedre enn den originale løsningen, den suger .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Deilig uppdate må jeg si men kommer ikke den turbon til og ta atti panseret? eller er det bare meg som ser feil?
    Blokka står rett på bildet, men når motoren står skråstillt så er faktisk oljekorken rett, og da kommer den nesten ikke høyere enn toppen av motoren . Så god plass der, men begynte å lure litt jeg og før jeg sjekket. Hehe!

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Høres ut som en god løsning!
    Tenkte på noe av det samme selv, skal kjøre F+T, så det er jo helt tett der jeg skal ha returen. Hvor stor er 3/4" i forhold til AN8?
    Christian Gulbrandsøy
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Høres ut som en god løsning!
    Tenkte på noe av det samme selv, skal kjøre F+T, så det er jo helt tett der jeg skal ha returen. Hvor stor er 3/4" i forhold til AN8?
    3/4" har grei plass til ca AN12 hull i senter. Du kan borre opp der returen er org på turboblokker og gjenge opp, men vanskelig å gjøre når motoren står i pluss at er greit å få av bånnpanna for å få ut all sponet, så lettest å ta ut motoren når du skal bygge om.

Skal kjøre tilsvarende AN12 fra KKK27-en til blokka. Bedre med for stor retur enn for liten.

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

3/4" har grei plass til ca AN12 hull i senter. Du kan borre opp der returen er org på turboblokker og gjenge opp, men vanskelig å gjøre når motoren står i pluss at er greit å få av bånnpanna for å få ut all sponet, så lettest å ta ut motoren når du skal bygge om.

Skal kjøre tilsvarende AN12 fra KKK27-en til blokka. Bedre med for stor retur enn for liten.
    Motoren må ut, ja. Det var planen.
    Blir å borre opp å gjenge der returen er org, hvor er det greit å få tak i flens som sitter på returen ut av turbo?

Gjenge opp med nippel i blokka, også nippel ut av turbon. Og slange imellom. Blir vel stort sett det samme som ditt oppsett ja :P
    Christian Gulbrandsøy
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Motoren må ut, ja. Det var planen.
    Blir å borre opp å gjenge der returen er org, hvor er det greit å få tak i flens som sitter på returen ut av turbo?

Gjenge opp med nippel i blokka, også nippel ut av turbon. Og slange imellom. Blir vel stort sett det samme som ditt oppsett ja :P
    Kommer an på åssen turbo du skal ha. Kl-Racing har flenser til de vanligste med 3/4" gjenger for å skru nippel i. Står måla der og, så bare å måle på turboen din.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Antall takk

Standard

Bra arbeid
    Hvordan ble avstanden mellom giver til speedo-ring når du kun brukte pakningsmasse på lokket? Tar ikke borti?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Bra arbeid
    Hvordan ble avstanden mellom giver til speedo-ring når du kun brukte pakningsmasse på lokket? Tar ikke borti?
    Takk . Avstanden ble ganske riktig den. Sjekket ikke denne gangen annet enn at speedometeret fungerer, men forrige gang jeg brukte pakningsmasse på lokket ble det så den akkurat såvidt subbet, sånn som originalt. Mener at det ikke ble brukt pakning på disse årsmodellene originalt, men kun masse.

Ser forresten at jeg har fått satt lagerbukkene feil vei på bildene , er det krise? Passa hvertfall greit over lageret, blei ikke gale.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Antall takk

Standard

Takk . Avstanden ble ganske riktig den. Sjekket ikke denne gangen annet enn at speedometeret fungerer, men forrige gang jeg brukte pakningsmasse på lokket ble det så den akkurat såvidt subbet, sånn som originalt. Mener at det ikke ble brukt pakning på disse årsmodellene originalt, men kun masse.

Ser forresten at jeg har fått satt lagerbukkene feil vei på bildene , er det krise? Passa hvertfall greit over lageret, blei ikke gale.
    Aha. På eldre 1031 er det som regel skrubb skrubb uten pakning

I prinsippet er det litt krise, siden lagerbukkene er linjeborret og honet den veien de skal stå. Den endelige passformen kommer jo først etter boltene er dratt til. Det kan gå finfint, og det kan være problematisk. Du får stole på magefølelsen

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Aha. På eldre 1031 er det som regel skrubb skrubb uten pakning

I prinsippet er det litt krise, siden lagerbukkene er linjeborret og honet den veien de skal stå. Den endelige passformen kommer jo først etter boltene er dratt til. Det kan gå finfint, og det kan være problematisk. Du får stole på magefølelsen
    Var det jeg trodde . Regnet med at de var skåret ut og tilpasset den veien de skal stå. Men så jo ikke så galt ut når det ble dratt til, så får satse på at det går bra . Får unngå å sladde så heftig på tørt til nye sperra er i hus .

Side 15 av 92 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •