Tipper Daniel var ennå våtere enn meg når han kom "hjem".. Var en fuktig opplevelse idag, begynner å bli tørr og varm nå jeg
Tipper Daniel var ennå våtere enn meg når han kom "hjem".. Var en fuktig opplevelse idag, begynner å bli tørr og varm nå jeg
Det var absolutt en fordel ved å kjøre, ble ikke så våt
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Fikk du med deg r-fangeren på hjemturen?
De stoff mattene skal du få deg en utfordring med å få rene, har slike selv i 940n, og det var ikke lett å få de fine igjen
Takk for det Det var 10 min etter jeg kom tilbake på hytta. Akkurat fått slengt av meg de våte klærne
Var greit våt ja, men jeg hadde en kjempe fin dag, og det er det som teller Skjønner deg godt Are, ikke lett å bli varm igjen
Det skal jeg love deg! Så ut som du koste deg skikkelig! Du var jo en av de første som kjørte inn på banen, og en av de siste som dro om jeg ikke husker rett?
Ble ingen R-fanger, da han jeg kjøpte bilen av har dem hos seg, i sin nye leilighet. Jeg var hos foreldrene hans som han bodde hos da jeg kjøpte bilen
Jeg har akkurat høytrykksvasket dem i varmt vann med tepperens, samt dampvasket dem etterpå. Nå henger de til tørk på badet, så får vi se i morgen Blir i alle fall bedre enn de var, for skummet var brunt...
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Var nok den 3. siste av banen ja :P Savner vinteren ja!
Vaska bilen igår etter kjøringa, selv med så mye regn så hadde jeg SVART vann i bøtta etterpå :P
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Det skjønnner jeg. Blir ordentlig griseri når man kjører på ny asfalt med regn, for da kommer jo olja opp
Resultatet av gårsdagens mattevask:
Ble vel en liten forskjell kan man si?
Sitter igjen bittelitt der føreren har hatt bena, ellers ble de så godt som rene.
Skal få en omgang med noe annet når jeg kommer hjem, så da satser jeg på å få bort det siste
Må jo ha før og etter bilde i samme post under hverandre:
Etter:
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
hvilket produkt har du brukt?
Slang på litt tepperens (husker ikke hvilket merke) som jeg hadde stående i skapet her, så ble det en tur på en Statoil i Fredrikstad, hvor de ble vasket med såpe og varmt vann i høytrykken. Resultatet ble jo kurrant Kostet meg nøyaktig 50,-
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ble fint. Sliter med matten forran på fører siden selv. Den er liksom slitt også. Resten har jeg fått bra. Vurderer å kjøpe de forran nye. Og når de får sånn pleie som jeg gir bilen, fra de er nye så tenker jeg jeg skal klare å holde de rene.
Problemet er vel at folk lar det gå for lang tid mellom hver gang de vasker de, og møkka gror fast.
ok.
kjøp deg en flaske med en APC (all purpose cleaner). her finnes det et hav av forskjellige produkter å velge i da. mange har CG green clean som favoritt (har ikke prøvd denne selv, men det er bra saker). selv har jeg Valetpro interior APC (kjøpt hos shinearama) og synes denne fungerte fint (det ser du jo på det taktrekket jeg resa for ikke så lenge siden). eller så veit jeg meguairs har en som folk sier er bra (mulig bilextra har denne?).
disse kan blandes til ønsket styrke og fungerer utrulig bra til å rense innvendig både tepper og plast detaler osv. mange av disse kan også brukes som avfetting osv, men brukes som regel til innvendig rens. skal du bruke den utvendig må du huske på at dette er sterke saker (spørs åssen det er blanda da) og kan ta lakkbeskyttelsen på bilen (ikke skadelig mot lakken men voks eller sealer som ligger over)
VP APC som jeg har koster £11.63 i england for 5 liter konsentrat som gir 55 liter ferdig blandet. prisen er + mva og frakt koster 8£.
Har det hehe:P
Nei da regner med den var til Daniel!
Det skal jeg love deg. Disse er ikke vasket siden (hold deg fast!) 2004! Etter det ble gummimattene brukt, og disse lagt på verkstedet
Høres bra ut. Blir vel å innvestere i noen slike etterhvert, men det duger foreløpig
Var vel det
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Har fått noen bilder fra forrige eier fra dagen etter han kjøpte bilen i 2008:
Får legge ved et lite bilde fra i dag da, slik at man kan se forskjellen:
Sist endret av Daniel V; 21/07/11 kl 17:39
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
org. volvo DTM stuss som stod på eksosen eller? har du den enda?
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
La merke til enderøret jeg og, skikkelig loff det der
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!
Veit det, sa loff, ikke loffer Snakka om det som sitter der nå
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!
likte den dobble stussen bedre enn den som står på nå
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Var det. Det der er originaleksosen. Fikk den ikke med bilen dessverre.
Var ganske sjokkert over størrelsen første gang jeg så den selv
Litt utblås må en jo ha 4"
Pariserloff?
Jeg vet ikke hva jeg likte best egentlig. Synes det ser så trangt ut med de doble stussene Skal ringe forrige eier å høre om han har det gamle anlegget enda. Nå sitter det jo 3" hele veien fra turbo og bak, og endestussen er 4" tror jeg
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Har gjort litt på bilen i dag også
Har irritert meg over at det er så skittent og støvete mellom forsetene og midtkonsollen, at jeg følte at i dag var dagen for å gjøre noe med det. Jeg er av den typen som synes det er like viktig å ha det rent og pent inne i bilen, som på utsiden. Det er jo tross alt på innsiden man sitter
Derfor ble det å gå litt kraftigere til verks denne gangen, ved å skru løs setene:
Benyttet samtidig sjansen til å ta av teppet foran for å se hvordan det så ut under der, samt støvsuge litt:
Ferdig støvsugd og tilbake på plass:
Baksiden måtte jo også få litt stell:
Alle plastdelene ble vasket og satt inn med et plastrensemiddel, for en shiny overflate:
Montert tilbake på bilen:
Var absolutt ikke noe bedre på andre siden:
Skinnsetene har hatt godt av litt behandling:
Så med matter og alt:
Baksetet måtte selvfølgelig også tas på undersiden:
Og bagasjerommet:
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Bare ser på det ene bildet ditt der... er det mye gnag på kanalskjørtet mot kanalen oppe?
Hvis du er heldig så slipper du at det ruster hvis du pensler på noe der!
Ville tatt at hele skjørtet og sett hvordan det ser ut under der
-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!
Er litt rust på begge sider bak ja. Men det blir ikke gjort noe med nå. Bilen skal jo ikke brukes før juni neste år, og da skal den hellakkeres og på understellsbehandling. Nå på tirsdag blir den vasket, polert og vokset, samt satt under trekk i garasjen hvor den skal få godgjøre seg til neste år. Eneste kjøreturen den skal på imellom er kjøring til og fra EU-kontroll.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Skal du "in the army"? trodde du skulle ha med bilen dit jeg
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut