Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 37 av 40 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 925 av 979

Tråd: VolvoR-Sport's 242 Turbo - solgt!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Til å begyne med kan du jo oppgradere til nyeste koden. Bare å laste inn gammelmappen etter du har oppgradert Er du sikker på at du driver coil 1 igjennom d14 og ikke js10? Mange gjør feil der. Så vil jeg anbefale litt mindre cranking advance. 0-6 grader fungerer best på de fleste motorer som går på bensin, for alkohol kan du gjerne bruke mer, men med for mye tenning under oppstart blir det vanskeligere å få start, og startmotoren blir hardere belastet. Kan du ha satt feile pluggledninger på feile plugger? Coil en går til syl 1 og 4, coil 2 til syl 2 og 3.
    Jeg ser ingenting galt i loggene dine utenom at den mister sync opp til 10 ganger på ene loggen. Og en av gangene er når du stopper å prøve å starte. Ingen lost sync reason. Med 3.1.0 koden har du ivertfall alt av diagnosemuligheter, usikker på om 2.1.0 har det.
    Prøv eventuelt en composite logg og en tooth logg.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

har kobla slik som nederst på sia her:
    http://www.diyautotune.com/tech_arti...s_overview.htm

har prøvd det, men da må jeg jo bruke tunerstudio? syns det virka litt tungvindt..?
    okei, kan prøve å endre cranking advance.
    coil en går til 1 + 4 ja, og to til 2+3.

må bruke tunerstudio da ikke sant?

fikk starta etter flashing, ikke noe respons og ville ikke gå på tomgang.. slenger ut en logg: http://uploading.com/files/573e2f17/etter%2Bflash.xls/

til slutt noen få bilder..

Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Det er fremgang her ja moro å se blir fin den brannveggen
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

joda
    er en bulk jeg ikke fikk retta i den, men den får bare være der.. ellers gjenstår det å lakke brannveggen, fjerne asfalt matter på hjulhusene, montere seler å få motor til å gå som normalt

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

justerte litt på tooth angle i dag, prøvde litt forskjellig og endte opp på 75. skulle justert litt til da tenninga er ca 1 grad høyere enn hva MS viser.

ser at AFR varierer en del, hvorfor vet ikke jeg men..
    er ikke noe racer på å lese logg akkurat, men litt får jeg jo med meg

link til logg:
    http://uploading.com/files/fc235a3e/...ts%2Blogg.xls/

Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Siden du har montert den foran på reimhjulet, så passer det ikke med det orginale som er tooth angle på 84 på L.H 2.4 svinghjulet. Kjører du direct fire eller wasted spark? om du kjører wasted spark på noen sprut, så viser tenningslampa dobbel verdi i forhold til sprutet. Tenkte kanskje det kunne være kjekk informasjon å ha i bakhue til seinere
    Sist endret av Ola Moen; 07/07/11 kl 14:47
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

lh 2.4 svinghjulet har jo 60-2 deling
    kjører wasted spark jeg.

ser ut til at tennings lampa jeg har faktisk viser rett verdi, skikkelig gammel en ;p
    kunne jo prøvd å justere slik at lampa viser 20 grader da, å se om responsen blir bedre..

Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Er faktisk mulig at du fyrer en halv omdreining feil.. Tenningslampa blitser for hver gang coilen tenner, selv om den aktuelle cylinderen kun tenner annenhver gang coilen tenner.. Ergo kan du ha feil, selv om lampa lyser rett.. Men om du er f"#/( så sikker på at spark A \1 går til 1 og 4 skal dette være rett..

Hvilke instillinger har du på dwell og hvor mange grader fortenning under oppstart ? Har ikke bærbaren her så jeg får sett på loggen..

EDIT: blir muligens rett om coilen tenner 8 gang per 720 grader = 90 grader.. Ergo du kan fyre 90 grader feil, selv om streket er rett.. (correct me if im wrong, har influensa på tredje dagen så hue er noe nedgradert..)
    Kombinert med drittblanding kan faktisk bilen gå med utrolig mange grader fortenning..
    Sist endret av Berg Performance; 07/07/11 kl 11:08

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

gjorde det først, med 85 på tooth angle. så justerte jeg ned og da havnet ØD streken på 10 grader

stemmer..

spark a skal gå til syl 1 og 4 ja. kjører std utgangen på MS på 1 & 4. så den jeg lagde selv på 2 & 3.

2.4ms hvis det ikke var 2.6 dwell og 5 eller 6 grader cranking advance.

okei, surt

Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Tror jeg kjører med 10-15 grader fortenning på start, ble mere lettstartet og hoppa bedre i gang uten å røre gasspedalen når jeg gikk fra 10 til 15, men har feiltent 1-2 ganger, så rundt 12-13 burde kansje være greit ?

Kjører 3.3ms på min coil fra DIYautotune, men ser at EDIS coilene skal ha noe lavere dwell enn min.. Var himla surt du skulle bli så plaget med dette oppsettet, min hoppa i gang på første forsøk, og har oppført seg helt eksemplarisk siden da?!

EDIT: Gjort noen endringer i bensinleveringa ? Begynner å lure på om problemet ditt ikke ligger i MS ?

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

hadde 10 før, men justerte ned til 5.. ble mer lett starta da, men kan prøve 12-13 i advance og

okei, edis skal ha lav dwell ja..
    ja.. med komplett edis starta den med engang å gikk fint

ingen endringer i bensin system nei.. samma pumper, filter, dyser osv..

Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Har du sjekket bensintrykk og slikt ? Er plugga svarte eller hvite etter oppstart ? Prøvd å pussa av plugger og slikt ? Veit ikke hvor mye du har feilsøkt ? :P

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

bensintrykk er 3bar
    kan ta ut den letteste pluggen og sjekke hehe.. hvis jeg må ut med alle må jeg ta av eksos ^^

nesten så det frister med nytt grenrør

Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Heahea, morsomt med slikt grenrør ja.. ! Nesten så du skulle ha filma en oppstart så vi får hørt på hvor dårlig den går egentlig.. Kan være mye rart.. Hva ligger AFR på ?

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

Pussa alle fire plugger i sta, var litt sota..
    Er ikke morsomt med slikt grenrør ^^
    fri eksos har jeg også, problemet er jo at den ikke går selv på tomgang..
    Må ha en mann til da, for å filme i såfall

Høres nesten ut som den går på 3, så kommer den..

Afr varierer bra, det ser du i loggen jeg linka til. alt fra 21 til 15 osv

Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    lh 2.4 svinghjulet har jo 60-2 deling
    kjører wasted spark jeg.

ser ut til at tennings lampa jeg har faktisk viser rett verdi, skikkelig gammel en ;p
    kunne jo prøvd å justere slik at lampa viser 20 grader da, å se om responsen blir bedre..
    Jeg vet delinga er 60-2 på svinhjulet, med det så ut som du hadde montert trigger på fremre reimhjul. Det varierer hva sprutene er satt opp til. noen har cranksignal på rising edge og andre på falling edge. dvs at de kan bruke begynnelsen eller avslutningen på første hullet etter oppholdet i svinghjulet. Dette ble kanskje litt tungt forklart.

Mitt sprut bruker falling edge, og jeg havnet ut på 78-79 grader ca.

Sist endret av Ola Moen; 07/07/11 kl 15:10
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

Forstår hva du mener
    Jeg kommer med bilder og to video klipp senere i kveld, så dere får høre gangen på maskinisten

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

pussa plugger som sagt, lakkerte brannvegg og hjulhus i dag.. dreit i å fjerne asfalt mattene på sidene da jeg ikke gidder å skrape bort slikt.. sparer bare noen gram uansett.

fikk også filma litt, ikke all verden da jeg selv holdt motor i gang og filma samtidlig
    kommer uansett to filmer hører at motor skyter osv hehe

bak i bilen:

gammel vs ny øyebolt til sele innfestning:

movie time:

her er en, kommer en når den er ferdig opplasta..

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Er faktisk mulig at du fyrer en halv omdreining feil.. Tenningslampa blitser for hver gang coilen tenner, selv om den aktuelle cylinderen kun tenner annenhver gang coilen tenner.. Ergo kan du ha feil, selv om lampa lyser rett.. Men om du er f"#/( så sikker på at spark A \1 går til 1 og 4 skal dette være rett..

Hvilke instillinger har du på dwell og hvor mange grader fortenning under oppstart ? Har ikke bærbaren her så jeg får sett på loggen..

EDIT: blir muligens rett om coilen tenner 8 gang per 720 grader = 90 grader.. Ergo du kan fyre 90 grader feil, selv om streket er rett.. (correct me if im wrong, har influensa på tredje dagen så hue er noe nedgradert..)
    Kombinert med drittblanding kan faktisk bilen gå med utrolig mange grader fortenning..
    Der har du nok tenkt litt feil :P På en 4 sylindra motor med WS så får man ei gnist per 180grader veivakselrotasjon(forsåvidt det samme med fordeler). Coil1 gir ei gnist hver 360 grader veivakselrortasjon. Coil2 gjør det samme, men med 180 grader forskyving i forhold til coil 1. Altså 180 grader før og 180 grader etter coil 1 har laga gnist.

Jeg har studert loggene du har lagt ut her, og har konkludert med at motoren din trenger justering. Motoren magrer av på turtall og belastning rett og slett pga den ikke er justert rett der. Prøv å få kjørt motoren varm, og juster rundt tomgang til den går pent og jevnt på tomgang. Sikt på AFR rundt 13,5-14 til å begyne med, da det er lettere å få jevng gange med litt feit tomgang.
    Med en mild kam så kan du regne med rundt 30-40kpa på tomgang rundt 8-900 rpm. VE verdien du får på tomgang da vil gi en pekepinne på om required fuel er regna rett ut. Først når du har fått justert motoren slik at den er mer rett når den er varm er det noe poeng i å justere bensin for kald motor og oppstart.
    Om du har tooth nr1 angle rett så vil jeg ikke anbefale 10-15 grader tenning under oppstart med bensin som drivstoff. Om du er over 7tallet på kompen så er nok selv 10 grader for mye til at den starter lett. Med alkohol som drivstoff kan du bruke mer tenning med fordel. For mye tenning under oppstart har bieffektene at motoren blir mer tungstarta, og startmotoren slites fortere ut, eller kan slåes i stykker. Mange bruker faktisk tenning etter ØD under oppstart. Motoren jeg har MS3 på så bruker jeg 5 graer før ØD under oppstart, mot 0 grader orginalt. Noe mer enn det gjør den mer tungstarta.
    16v motor med 8:1 i komp.
    Etter at du har fått tooth nr1 angle rett kan du eksperimentere deg fram med hvilken tenning som gir lettest oppstart Jeg tipper det vil være imellom 2-8 grader en plass.
    Dette vil også variere fra om du bruker signal fra fordeler eller triggerhjul, pga hastigheten på motoren varierer veldig mye i løpet av ei omdreining.

Jeg hadde nesten glemt av hvordan skjermbildet ser ut med Megatune før jeg så den filmen der :P
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

har cranking advance på 6 mener jeg, startet lettere da

ja, justering trengs det merker jeg jo

føler at jeg gjør mer skade enn nytte nesten når jeg prøver å justere, men går jo an å prøve igjen

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

dere med mer peiling enn meg:

hva tror dere det koster å mappe motoren slik som den står nå? og hvis jeg evt fikser lett startet motor og stabil tomgang?

Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Antall takk

Standard

Hadde min på es tuning, da starta han fra en motor som bare starta.

blevell 7-8 tusen mener jeg?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

Okei, ingen upris
    Har fri eksos som jeg må fikse før evt mapping da..

Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Okei, ingen upris
    Har fri eksos som jeg må fikse før evt mapping da..
    anbefaler og ha alt 100% iorden før du sender den inn evt
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

Side 37 av 40 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •