Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 143 av 206 FørstFørst ... 43 93 133 141 142 143 144 145 153 193 ... SisteSiste
Viser resultater 3.551 til 3.575 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3551
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke helt vitsen med disse kommentarene dine nå Daniel.

    Om du ikke har gnist når du har direkte strøm til coil, ligger nok feilen i tenningslåsen, hvilket år er ledningsnettet fra?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  2. #3552
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Men korleis er systemet til LH da? Ein får ikkje gnist om ein ikkje har bensin, eller ein får ikkje bensin om ein ikkje har gnist? Kan jo hende det ligg noko der og.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  3. #3553
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    lh fra 93 mod 245. tenningslåsen fra 89 244. 9polt stikket er plukket ut komplett fra 89 244, aner jo ikke om det er riktig i og med at bilen ikke har samme stikk og slikt men de går som meg bekjent dit de skal..
    skal sette over tenningslåsen fra 82 og teste bare for å ha gjort det?

  4. #3554
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Er nok kablinga til lh2.4 som er feil du gitt..
    Skal sende deg bilde senere ikveld så blir det nok orden

  5. #3555
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Om bakstykket er feil, tror jeg starteren ikke går rundt heller, men skal ikke banne på det.

    Stemmer det at om du ikke har gnist, får du ikke bensin. Han som kjøpte 245'en min, fikk ikke start på den pga svinghjulsensor var defekt, han fikk ikke bensin frem da heller.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  6. #3556
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    okei. testa ikke tenningslåsen i dag da. men kikka på litt koblinger som var feil plassering fra 89 med manuell kontra 93 med automat. men ikke det heller fungerte.

    får bensin så det holder, 3,5 bars trykk på bensinsystemet med en gang. men ikke noe som helst gnist. venter litt på Torra sin superløsning nå så får man se. høre med verkstedgutta på nyjobben\Kverneland i morgen kanskje også om de har noe gode tips eller rett og slett fasiten...

    pizza og film nå etter ei lang å slitsom helg.

  7. #3557
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Men åpner dysene..?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  8. Takk Kent o takket for denne posten
  9. #3558
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    for meg høres det ut som det kan være en dårlig jording en plass...
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  10. #3559
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    bilen får masse nok bensin ja alle pluggene var drukkna når vi hadde første testrunde med masse kjinning førstedagen. så dysene åpner

    hvilke jordingspunkter Har man egentlig da? det er jo på torpedoveggen. batteriet. husker ikke fler i slengen nå kl alt for sent på natta når jeg burde ha sovet...

  11. #3560
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det er blå kabel fra batteriet til blokka, og til karosseri, Torpedo til toppdeksel.
    Har du testa en annen tenningsmodul da?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  12. #3561
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Det er blå kabel fra batteriet til blokka, og til karosseri, Torpedo til toppdeksel.
    Har du testa en annen tenningsmodul da?
    ja stemmer det de kablene skal være koblet på ja.

    har testet 2-3 moduler. alle fungerer i 945n. ingen i 242n. men har fått et tips fra Torra nå på hvilke kabler jeg må sjekke mot 9polten... så kanskje det er det som løser det time will show snart nå

  13. #3562
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    da krysser vi fingra!
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  14. Takk Dimmern takket for denne posten
  15. #3563
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    + to jordinger på fuelrail\innsug
    Volvo 945 fk
    Volvo 850 gle
    xVolvo 940 fk
    xVolvo 945 fk stjålet\vraket
    xVolvo 740 gl
    xVolvo 945 fk vraket
    xVolvo 740 gl

  16. #3564
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Trond D. Vis post
    + to jordinger på fuelrail\innsug
    de er på
    utover i morgen å prøve Torra-guiden

  17. #3565
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Ser ikke helt vitsen med disse kommentarene dine nå Daniel.
    Greit at det ikke er du som skal skjønne dem heller da

    Noen fremgang her Kodja? Fungerte det med Torra-guiden?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #3566
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    sjekk denne var detta som fikk igang gnist til Frigstad

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24681

    er ikke mye som skal til. liten feil kobling som regel
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. #3567
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Min egen guide å græjer

  20. #3568
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Merkelige greier.. Har koblet opp 3 ganger etter koblingsskjema, og guiden her uten noe tull. både med 9-pol og 11 pol kontakter, og det har startet tvert hver gang.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  21. #3569
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    torra-guiden funka ikke. men jeg tok av dekslene over selve kontaktene til hjernene og feilsøkte. sjekka hvilke plugger som har + og hvilke som har -\jording. det var sikkert noe som var som det ikke skulle være i alle fall for den linken til R.G var grei å se på, men glemte selvfølgelig å få med meg papirene med notater hjem i kveld...

    tok å sjekka alle plugger i begge kontaktene til hjernene hvor det var + og - altså. og sjekket hvor det var strøm på bensinrele kontakten.
    den har som jeg husker ikke noe jordingspunkt i kontakten... og det kommer heller ikke strøm ut til pumpa fra relèet. det ligger en liten "bakgrunnstrøm på de to orange kablene og den orange har kontakt mot bensinhjernen sin orange kabel i posisjon 9 på kontakten. men kommer ingen strøm i det stikket på nr 9 på bensinhjernekontakten i alle fall som jeg husker.
    når jeg vrei om tenninga til hakk 3 for å starte så økte spenningen på de to orange kablene på bensinrele til 2V hver...

    det var også notert noe om stikk 14 på bensinhjernen(?) der eksisterte det ikke noe kabel i det heletatt. stikk 4 og 5 på tenning og bensinhjerne har en liten konstantstrøm fra sikkert hovedsikkringen i motorrommet. 1,2-1,5V som jeg målte...
    tror også det var slik at stikk 35 hadde 12,5V spenning på bensinhjernekontakten.

    EDIT: dette var ting jeg målte med tenningen i posisjon 2...

    er det jeg husker i hodet! kommer med mer detaljert måleskjema hva jeg kom fram til i morgen håper jeg når V-P har fått sendt over bilder av skjema'et mitt

    monterte også SAM fjærbeintårnstaget mitt i dag å. ikke videre imponert av sveisejobben deres i festene... men det stiver nok opp bilen merkbart nååååår jeg en gang i livet får start på beistet da...

    EDIT2: sjekka også at svinghjulet står riktig!!!!! så alt av hjerner, givere\følere er visstnok OK... men det er noe sinnsykt gæli en eller annen plass!!!

    R.G:
    den kabelen som går fra tenninga via Speedokontakten på hovedinstrumentet og videre inn i 9polten... hvor skal den ha sin posisjon og hva skal den gi strøm til, hvilken farge skal den kobles mot?

    og hvor skal kabel til Lambda iconet på hovedinstrumentkontakten og hvilken posisjon på 9polten skal den ha? mot hvilken farge?

    det står igjen to kabler der som jeg bare tok bort som førte +... i og med at jeg ikke vet hvor de skal... kobler de rett på igjen når jeg vet posisjon i 9Polten...

  22. #3570
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hmm. Det var rart..

    Virker som om du har prøvd det meste Kodja. Når du får start på denne er det i alle fall vel fortjent!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #3571
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Har du prøvd å bytte bakstykket på tenningslåsen?
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  24. #3572
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Hmm. Det var rart..

    Virker som om du har prøvd det meste Kodja. Når du får start på denne er det i alle fall vel fortjent!
    har testa det som testes kan nå uten å koble til strøm til taklampa da... men tror ikke det fungerer noe bedre da fordi... latterlig forsøk på dårlig humor nå når jeg burde ha sovet for lenge sia!!! ja når den starter så bør den fungere også ja!!!

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Har du prøvd å bytte bakstykket på tenningslåsen?
    første jeg skal teste når jeg drar over igjen men må bytte batteriet også for det er totalt avlivet nå etter 2 mnd i stillestående...

  25. #3573
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Hiv på ein Ctek ladar så blir batteriet bra igjen Men hadde du prøvd å bytte hjernar?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  26. #3574
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hjerner er testet i 945n ja men om noen har FK hjerner uten startsperre så kan vi teste det også. ev at chipen ikke har fått fjernet startsperren...

  27. #3575
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Tror fortsatt du har kobla feil jeg
    Gi meg en plass å stå på uten knott og jævelskap så kanskje jeg kan hjelpe

Side 143 av 206 FørstFørst ... 43 93 133 141 142 143 144 145 153 193 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •