Ser ikke helt vitsen med disse kommentarene dine nå Daniel.
Om du ikke har gnist når du har direkte strøm til coil, ligger nok feilen i tenningslåsen, hvilket år er ledningsnettet fra?
Ser ikke helt vitsen med disse kommentarene dine nå Daniel.
Om du ikke har gnist når du har direkte strøm til coil, ligger nok feilen i tenningslåsen, hvilket år er ledningsnettet fra?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Men korleis er systemet til LH da? Ein får ikkje gnist om ein ikkje har bensin, eller ein får ikkje bensin om ein ikkje har gnist? Kan jo hende det ligg noko der og.
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
lh fra 93 mod 245. tenningslåsen fra 89 244. 9polt stikket er plukket ut komplett fra 89 244, aner jo ikke om det er riktig i og med at bilen ikke har samme stikk og slikt men de går som meg bekjent dit de skal..
skal sette over tenningslåsen fra 82 og teste bare for å ha gjort det?![]()
Er nok kablinga til lh2.4 som er feil du gitt..
Skal sende deg bilde senere ikveld så blir det nok orden![]()
Om bakstykket er feil, tror jeg starteren ikke går rundt heller, men skal ikke banne på det.
Stemmer det at om du ikke har gnist, får du ikke bensin. Han som kjøpte 245'en min, fikk ikke start på den pga svinghjulsensor var defekt, han fikk ikke bensin frem da heller.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
okei. testa ikke tenningslåsen i dag da. men kikka på litt koblinger som var feil plassering fra 89 med manuell kontra 93 med automat. men ikke det heller fungerte.
får bensin så det holder, 3,5 bars trykk på bensinsystemet med en gang. men ikke noe som helst gnist. venter litt på Torra sin superløsning nå så får man se. høre med verkstedgutta på nyjobben\Kverneland i morgen kanskje også om de har noe gode tips eller rett og slett fasiten...
pizza og film nå etter ei lang å slitsom helg.
Men åpner dysene..?
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
for meg høres det ut som det kan være en dårlig jording en plass...
bilen får masse nok bensin jaalle pluggene var drukkna når vi hadde første testrunde med masse kjinning førstedagen. så dysene åpner
hvilke jordingspunkter Har man egentlig da? det er jo på torpedoveggen. batteriet. husker ikke fler i slengen nå kl alt for sent på natta når jeg burde ha sovet...
Det er blå kabel fra batteriet til blokka, og til karosseri, Torpedo til toppdeksel.
Har du testa en annen tenningsmodul da?
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
da krysser vi fingra!![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
+ to jordinger på fuelrail\innsug
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
sjekk dennevar detta som fikk igang gnist til Frigstad
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24681
er ikke mye som skal til. liten feil kobling som regel
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Merkelige greier.. Har koblet opp 3 ganger etter koblingsskjema, og guiden her uten noe tull. både med 9-pol og 11 pol kontakter, og det har startet tvert hver gang.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
torra-guiden funka ikke. men jeg tok av dekslene over selve kontaktene til hjernene og feilsøkte. sjekka hvilke plugger som har + og hvilke som har -\jording. det var sikkert noe som var som det ikke skulle være i alle fall for den linken til R.G var grei å se på, men glemte selvfølgelig å få med meg papirene med notater hjem i kveld...
tok å sjekka alle plugger i begge kontaktene til hjernene hvor det var + og - altså. og sjekket hvor det var strøm på bensinrele kontakten.
den har som jeg husker ikke noe jordingspunkt i kontakten... og det kommer heller ikke strøm ut til pumpa fra relèet. det ligger en liten "bakgrunnstrøm på de to orange kablene og den orange har kontakt mot bensinhjernen sin orange kabel i posisjon 9 på kontakten. men kommer ingen strøm i det stikket på nr 9 på bensinhjernekontakten i alle fall som jeg husker.
når jeg vrei om tenninga til hakk 3 for å starte så økte spenningen på de to orange kablene på bensinrele til 2V hver...
det var også notert noe om stikk 14 på bensinhjernen(?) der eksisterte det ikke noe kabel i det heletatt. stikk 4 og 5 på tenning og bensinhjerne har en liten konstantstrøm fra sikkert hovedsikkringen i motorrommet. 1,2-1,5V som jeg målte...
tror også det var slik at stikk 35 hadde 12,5V spenning på bensinhjernekontakten.
EDIT: dette var ting jeg målte med tenningen i posisjon 2...
er det jeg husker i hodet! kommer med mer detaljert måleskjema hva jeg kom fram til i morgen håper jeg når V-P har fått sendt over bilder av skjema'et mitt
monterte også SAM fjærbeintårnstaget mitt i dag å. ikke videre imponert av sveisejobben deres i festene... men det stiver nok opp bilen merkbartnååååår jeg en gang i livet får start på beistet da...
EDIT2: sjekka også at svinghjulet står riktig!!!!! så alt av hjerner, givere\følere er visstnok OK... men det er noe sinnsykt gæli en eller annen plass!!!
R.G:
den kabelen som går fra tenninga via Speedokontakten på hovedinstrumentet og videre inn i 9polten... hvor skal den ha sin posisjon og hva skal den gi strøm til, hvilken farge skal den kobles mot?
og hvor skal kabel til Lambda iconet på hovedinstrumentkontakten og hvilken posisjon på 9polten skal den ha? mot hvilken farge?
det står igjen to kabler der som jeg bare tok bort som førte +... i og med at jeg ikke vet hvor de skal... kobler de rett på igjen når jeg vet posisjon i 9Polten...
Hmm. Det var rart..
Virker som om du har prøvd det meste Kodja. Når du får start på denne er det i alle fall vel fortjent!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Har du prøvd å bytte bakstykket på tenningslåsen?
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
har testa det som testes kan nå uten å koble til strøm til taklampa da... men tror ikke det fungerer noe bedre da fordi... latterlig forsøk på dårlig humor nå når jeg burde ha sovet for lenge sia!!!ja når den starter så bør den fungere også ja!!!
første jeg skal teste når jeg drar over igjenmen må bytte batteriet også for det er totalt avlivet nå etter 2 mnd i stillestående...
Hiv på ein Ctek ladar så blir batteriet bra igjenMen hadde du prøvd å bytte hjernar?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
hjerner er testet i 945n jamen om noen har FK hjerner uten startsperre så kan vi teste det også. ev at chipen ikke har fått fjernet startsperren...
Tror fortsatt du har kobla feil jeg![]()
Gi meg en plass å stå på uten knott og jævelskap så kanskje jeg kan hjelpe![]()