Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 24 av 115 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 74 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #576
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    husker ikke jeg. mine lokk står det 150kpa på, usikker i farta hvor mange bar det er
    Skal det være 1,5 bar der nedi?

  2. #577
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Skal det være 1,5 bar der nedi?
    Hvis det står 150kpa så skal det nok det, når den er varm.
    Har ikke fått sjekket lokket mitt enda fordi jeg er ikke hjemme!

  3. #578
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    På 760 min er det 75kpa men hvet ikke på 740en ...

    men er vel svart og grått lokk så regner med det er forskjellig på de.

  4. #579
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    skal sjekke på alle mine biler hva det står på dem, men noen er det mye trykk og andre ikke. man kjenner att det kan bli over 1 bar. for slanger bli jo harde
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  5. #580
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Lokket mitt kommer fra en 740 med forgasser motor mener jeg å huske

    Har oppdatert 1. posten jeg! (og hva syns dere om volvo emblemet i dørkarmen? ja/nei?)

  6. #581

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Kanskje
    Prøv på førerside fremme først og se om du liker det
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  7. #582
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    det med emblemet i døra, da syns jeg heller du burde prøve å mekke til noe fra en v70 eller noe de har sånne fete volvo merker i dørkarmene
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  8. #583
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Var vel ikke tilfeldigvis du som bromla forbi Hæstadsletta i 20-21 tiden i kveld ?

    Så et sort tak som likna mistenkelig mye på en 740 bak jordvollen der, og dertil lyd
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  9. #584
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Var vel ikke tilfeldigvis du som bromla forbi Hæstadsletta i 20-21 tiden i kveld ?

    Så et sort tak som likna mistenkelig mye på en 740 bak jordvollen der, og dertil lyd
    Det stemmer! Var ute å justerte bensintrykk og testa litt.. La du merke til politibilen også eller? Hadde flaks!!
    Men jeg får den lissom ikke til å gå ordentlig på topp, driver å dummer seg litt ved pådrag når jeg kommer over 1,2bar+

  10. #585
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Det stemmer! Var ute å justerte bensintrykk og testa litt.. La du merke til politibilen også eller? Hadde flaks!!
    Men jeg får den lissom ikke til å gå ordentlig på topp, driver å dummer seg litt ved pådrag når jeg kommer over 1,2bar+
    Hehe, det hørtes at du kom Så ikke noe polisbil, var på banen og midt i en bedriftsfotballkamp

    Litt merkelig at din bil var den første jeg tenkte på, hehe
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  11. #586
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Volvo med turbo i høvåg hehe er noen stykker av de

    Ja den bråker litt, tror jeg må få satt på en lyd demper midt under der, men vet ikke hvilken type da, må ikke være brems i den for å si det sånn, kun lyd demping 3"

    Idag var jeg og fikk lagt om litt dekk, ble totalt 15 dekk, 16" og 17" som nå er på felg.

    Har ordna meg bilhenger til VCCN treffet på Rudskogen å nå!!

  12. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  13. #587
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Står 75kpa på trykklokket mitt så jeg..
    I helga har jeg lakkrensa og polert bilen, ble sånn tålig greit
    Bilder kommer

  14. #588
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    75 kpa ja du kan bare sette på 150kpa trodde alle turbomodellene hadde det, men vet ikke om det vil hjelpe noe.

  15. #589
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Bilen er ikke orginal Turbo
    Har ekstra 150kpa lokk liggende, men det har sikkert du og!? :P
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  16. #590
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    75kpa vil jo slippe ut trykk tidligere enn 150kpa, og jo mer trykk det er i systemet jo høyere temp må det være før det koker Trooor ikke jeg har 150 lokk liggende, men usikker.

  17. #591
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    fått bilen til å svive ordentlig nå?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  18. #592
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    fått bilen til å svive ordentlig nå?
    Den sviver som ei klokke, men dummer seg litt ved pådrag når den kommer opp på 1,2+ bar ladetrykk, "hakker" og fusker litt liksom, å vil ikke lade mere og slutter å akselerere. Kommer litt noen ganger, men..

    Blandinga (AFR) er ok, har prøvd på flere forskjellige bensintrykk og kan ikke si den blir så mye bedre. Plugger jeg ut LMM så sviver den så vidt på tomgang, så regner med den er i orden. Uansett så er det en ny på vei bare for å være sikker.

  19. #593
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Du, ka federal dekk er det du kjøpte? og kor kjøpte du di?
    97' 940 LT

  20. #594
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har Federal super steel 225/40-18 på Super DTM felgene, skal ha 215/35 neste gang.
    Så har jeg Federal RS-R gateslicks 215/40-17 på Compomotive felgene.
    Dekk er handlet hos Evje Dekkomsetning!

  21. #595
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitter å tenker litt å har funnet ut at jeg vil gjøre noe med 531 toppen jeg har liggende.
    Få den portet og litt sånn, muligens flytte A-kammen over, men dette er ikke noe jeg gjør selv.. Så får sjekke litt priser og vurdere litt..

  22. #596
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    du skal ikke sette på 16v topp da?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  23. #597
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    du skal ikke sette på 16v topp da?
    Må ha nytt grenrør og innsug isåfall og må nok rettstilles også for å få plass til turbon, så bunnpanne og motorfester må byttes/lages, girkasse for rettstilling med tilbehør, downpipe++ Skulle jeg kjørt LH2.4 måtte jeg hatt 16V chipper også, og hvis jeg først skulle gjort så mye ville jeg mye heller hatt datasprut.

    Da ble det plutselig veldig dyrt skal det være ordentlig.. Hadde egentlig ikke lyst til å koste på bilen så veldig mye mer nå grunnet andre prosjekter, har allerede blitt dyr denne bilen, noe blir det jo, men ikke 16V, har en 531 liggende

  24. #598
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Drit i 16v... trenger ikke det med 300hk oppsett, eller 4-500 hesters...
    Selv om det er jilt :P
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  25. #599
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja blir ikke noe 16v på denna uansett. Få fristert opp 531'n jeg har og bruke A-kammen, eller får se hvilken kam det blir. Men det får bli når sommeren er over

    I dag skal jeg ned å friske opp fangerene/listene mine med Owatrol Polytrol som jeg stod i kø i en halvtime på Coop OBS idag for å få tak i
    Skal ta før / etter bilder å legge ut her i kveld

  26. #600
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kjørte over ett par runder med Polytrol nå i kveld men før/etter bilder var ikke noe vits, klarte ikke se forskjellen, har alt for dårlig kamera! Men uansett så så det ut som det virket

    Tok dette før jeg begynte, men var vanskelig å se forskjellen før/etter på bilde


    Maskering er viktig:


    Skal også ta den ei runde til med oljebasert polering før Rudskogen

Side 24 av 115 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 74 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •