Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 138 av 206 FørstFørst ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 188 ... SisteSiste
Viser resultater 3.426 til 3.450 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

så det på bildet jeg også men den skal være bein etter det vi målte når vi tilpasset oppå bukken. den kan være +\-1cm inn\utover i forhold til hverandre vi får se når bilen er kjørt litt åssen den går seg varm og former seg dit den skal men i utgangspunktet så er den så bein som det lot seg å gjøre der ja. viser det seg at den er skeiv så får vi bare ta ned og justere litt senere nå

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Men er venstre stuss litt høgre enn høgre? Kan hende det forandrar seg litt når du får køyrd litt og varma opp eksosen skikkeleg.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Hvorfor har du ikke spurt meg om dekkdim-valg før du bestillte? Antar du sksl ha de på mine felger?
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

bestilte den dekdimmen jeg skal bruke i 2 år som kommer til å funke bra på bilen
    får jeg ikke bruke JP felgene i 14dager med den dim så får det være, for etter det skal dekka på R felger i allefall 2 år framover og da blir 225 uansett for bredt for min del... kan ikke kjøpe dekk for bruk i. 14 dager primært.

ang høyden på eksosen så er det bare å slakke litt på klemma eller noe tenker jeg. vanskelig å få det 100% før det har blitt varmkjørt og gådd seg til slik det skal bli.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

så mycket bra ut med eksosen på ja
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

6. Takk Kodja takket for denne posten
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    bestilte den dekdimmen jeg skal bruke i 2 år som kommer til å funke bra på bilen
    får jeg ikke bruke JP felgene i 14dager med den dim så får det være, for etter det skal dekka på R felger i allefall 2 år framover og da blir 225 uansett for bredt for min del... kan ikke kjøpe dekk for bruk i. 14 dager primært.

ang høyden på eksosen så er det bare å slakke litt på klemma eller noe tenker jeg. vanskelig å få det 100% før det har blitt varmkjørt og gådd seg til slik det skal bli.
    Aah^^

Skal få justert eksosen etter litt bruk.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

jepp det ordner du\"vi" fort vettu bare få flytta ferdig her så skal jeg ta meg en skikkelig massiv økt med sluttmontering og når du kommer hjem fra jobb en da så står det plutselig eksos ut begge pottene i gården ;p hehehe *i hope....*

Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ble fint dette her, Kodja!
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

10. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere hobbymekk sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Innvik
    Antall takk

Standard

Ser bra ut dette her kodja ! gleder meg til å sjå den ferdig

12. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Antall takk

Standard

hvor fikk du motor til takluke fra? leter etter det jeg å.

hvordan sveiser du takluka? bretter du ned taket ned mot der luka er er og punkter det fast?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

fant taklukemotor via turbobricks. amerikanske volvoforumet la bare inn en ø.k. annonse der

aner ikke hvordan takluka blir ordnet ferdig. det blir spennende for meg også å se skal sveises festene som er innvendig vet jeg. luka er limt innvendig i alle fall.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Takluka er limt med neggel-superlim fra sminkeveska til søsstra mi. Blir et punkt i hvert hjørne. Kvaliteten i stil med resten av arbeidet gjort på bilen

Neida. Sveises de festene som ble kappet, samt limt det som limes skal.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

du er ooooond, pure evil!!!

blir bra tenker jeg. har trua, har sett bra ut så langt arbeidet av far din!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

one happy owner soltaket er klart for finpussen nå er det bare å vente på at det blir ferdigstilt og så montere el. taklukemotoren når den kommer fra statene

takker Håvard for godpris på servooljen og den aller siste Reima i riktig\brukbar lengde til servon... ingen av de originale som var lange eller korte nok... denne servoreima er 950mm lang

Oljekjølingen er ferdig montert. tenkte å sette på slike gummigjennomføringer, men fant ingen i riktig diameter så ble middlertidig blå silikonslange rundt hullet for å forhindre litt slitasje mot slangene til kjøleren

tenningsmodul montert såher...

dysemotstandene montert såher...

plukka av de forferdelige lykteviskerne og det ble mye finere der gitt

motorrommet så godt som fullført nå... smådetaljer som gjennstår å få ordna. oljecatch tanken blir satt nede ved batteriet på vangen ved cooler og radiator i morgen vil jeg tro god plass til den der...

midtveis i arbeidet så kommer godeste Volvo-Power og serverer middag som ei god gammel kjærring (kjærring = kjær ting\person)

18. Takk matrosen, Dag Rune, Bassan takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

13 pølser på 2 mann...
    85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
    89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
    X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
    X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
    X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Blir da vel sulten av alt arbeidet..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Jeg ser hvertfall tre glass.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Antall takk

Standard

Bra arbeid!! ikke lenge til en kjøretur nå!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

haha må si det er bra folk kommenterer arbeidet\prosjektet og ikke de random bildene ellers

sveisa på fester i bunn og dreneringsmutter+skrue montert på så det går å tappe det som samles opp av olje

ferdig montert og lagt slanger til veivhusventilasjonen via catchtanken. fin plassering som er diskret men lett tilgjengelig og ikke i veien for noen ting godt fornøyd med den gitt.

Viking EcoTrim chip montert i hjernen. greit å ha det unnagjort også.

skifta og satte inn LH tankarmatur med Walbro GSS341 pumpa også. det var noe hinsides knot for å si det sånn før jeg fant trikset som jeg skal dele med dere...
    kan vell trygt si at etter å ha prøvekjørt pumpa i tanken der så var det bra med trykk på bensinen ikke noe spes støy heller forsåvidt, men får se når jeg er litt mindre gira hehe bilder fra prosessen kommer når jeg får tilsendt bildene på mms fra Kevin, tlf min gikk seff tom for strøm underveis...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

skifte og oppgradere tankarmatur med walbro gss341 pumpe

skru ut de to skruene der under hatthylla i bagasjerommet.

da finner man dette

bruk noe verktøy el spesialverktøy for å vri av låseringen som er mot toppen av armaturen.

gammelt armatur til NON -lh2.4 bil

lh2.4 tankarmatur.

litt modifisering må til da måleren på lh armaturet var gåent. og det gamle fungerte. så da ble det kapping og sveising av det gamle målern over på det "nye". får håpe det virker fremdeles etter denne modifikasjonen.

lodding av + og tankmålerkabel etter modifikasjon.

done. det eneste jeg selvfølgelig var for sløv til å huske er jo at det kan jo ikke være noe lenger ned filteret\pumpa enn originalt... så etter å ha strevd lenge med å få pumpa nedi, mista En flotørkule nedi der underveis i forsøket... og så skulle skru fast var jo at den var alt for høy så da ble det en good time med faenskap for å få opp flottørkule og tankarmaturet.
    enda mer mood måtte til, røret pumpa kobles til må kortes inn en del ekstra så man får pumpa og filteret kant i kant med returrøret. det kan ikke stå noe lenger ned på armaturen det nederste punktet... for da får du ikke skrudd igjen låseringen på tanken!!! glemte\hadde ikke strøm til å ta bildet av det, men men...
    fant også ut at trikset for å få tankarmaturen nedi tanken med walbro gss341 pumpa er å snu pumpe\filter litt så det peker 45¤ eller så på skrå i forhold til flotøren. nedi tanken er det en rund pool alikevell så pumpa trenger helt sikkert ikke å peke rett bakover da den suger til seg nedi der uansett ser det ut til. da når flottør peker bakover og pumpe\filter peker litt på skrå er det mye lettere å få pressa det nedi med all støydempingen som følger med pumpa liiiiiitt mindre prakke enn å drive på med flottør og filter pekende samme vei!!!

testet pumpen og gud bedre det spruter godt etter den var ferdig montert ja!!
    edit: bestilte for å ha i reserve ny 90 grader for innsuget og overgang fra lmm til 3" + en 45¤ til å ha mellom turbo og filter pga plassen der fra do88... det tar ikke lange tiden før det er pakket og sendt allerede på vei etter å ha bestilt det i natt!!

Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Antall takk

Standard

fant taklukemotor via turbobricks. amerikanske volvoforumet la bare inn en ø.k. annonse der

aner ikke hvordan takluka blir ordnet ferdig. det blir spennende for meg også å se skal sveises festene som er innvendig vet jeg. luka er limt innvendig i alle fall.
    Vet du om motoren er lik på 700/900 som 200?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

aner ikke. tror kanskje den ikke er det? kan jo for all del sjekke passform og slikt på den v-p har stående på 760n sin etter hvert

Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Antall takk

Standard

aner ikke. tror kanskje den ikke er det? kan jo for all del sjekke passform og slikt på den v-p har stående på 760n sin etter hvert
    Hadde vært flott

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Evolve\Elevate luftinntakene for S60R har kommet dette er da bilde av de med deksel og over og under...
    elevatecars.com ble de skaffet gjennom

splittes i 3 deler ved montering. alurammen brukes som mal for kutting og skal stå under panseret etter kutt og borring for hull. gitteret skal også på undersiden mens det sorte toppdekslet da sitter hvor.... jo på utsiden av panseret og pynter opp tilværelsen for en stk 242

bare for å vise hvordan dette blir seende ut ca så la jeg det ene på panseret på 945n min... vurderer sterkt å skaffe enda et sett til denne...
    blir montert begge på 242n i helga nå!

dekk og felger kommer også i morgen tror jeg... og det blir sweeden å hente siste do88 slangene + div...

Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Nice Likte de der ja
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

30. Takk Kodja takket for denne posten
Side 138 av 206 FørstFørst ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 188 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •